Hoe vaak gebruik jij je handdoek???

17-04-2010 20:29 207 berichten
hai allemaal.

Weer een aparte vraag ,maar dat moet wel kunnen he?

Ik had laatst een discussie op me werk over hoevaak je je handoek gebruikt na het douchen badderen.

Als ik namelijk douche dan ben ik dus schoon als ik klaarben en droog me af en hang me handoek over de verwarming en de andere dag gebruik ik hem weer.

Alleen als ik ongesteld ben niet.

Ik werd gelijk gezien als een enorm ranzig type want niemand deed dat dus.

Iedereen zei dus dat ze hem na een keer douchen in de was gooiden.

Maar ben ik nou zo een smerig mens of hoe is dat bij jullie.

Ps om het helemaal ranzig te maken ik beken dat ik er soms wel eens 3 dagen mee doe.

groetjes jacq
Alle reacties Link kopieren
soms twee keer ligt eraan of ik moet echt modder achter mn oren hebben gehad haha dan niet natuurlijk maar drie keer niet nee.

Bij zoonlief gebruik ik hem 1x omdat hij meestal wel met zand en alles thuis komt
Ik gooi mijn handdoek gelijk in de was.
Elke dag een schone vind dat gewoon wat frisser
"bij iedere douchebeurt een schone handdoek" is al een topic over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
1x en dan de was in. zelfs als ik gedouched heb. Zag het ook altijd bij mijn man vroeger thuis. Die deden ook meerdere dagen met hun handdoek en heb dat altijd vies gevonden. Meteen ingevoerd toen we gingen samenwonen 1x en dan hup de was in!
Ik wissel om de 2 dagen. Ik vind inderdaad net als TO: Als ik heb gedoucht, ben ik helemaal schoon, dus dan hang ik hem na het afdrogen op een rek en gebruik hem de dag erna gewoon weer.
meestal 1 keer. Heel soms twee keer dan gaat die wel in de was. Ze zeggen dat als je je handdoek vaker gebruikt dat je dan kans op schimmelvoeten hebt.
Ik gebruik 2 handdoeken,1 voor mijn lijf,1 voor mijn lange haar.Die voor mijn haar gaat de was in,die voor mijn lijf laat ik drogen en is de volgende dag voor mijn haar........ Vind het echt onzin dat je handdoek vies is als je zelf fris uit de douche of bad komt.
Ik doe er ook een paar dagen mee. Ben niet vies van mezelf, per slot van rekening was ik toch schoon toen ik me de vorige keer afdroogde?

Daarbij komt dat ik geregeld 2x per dag douche en wij geen handdoeken gebruiken, maar uitsluitend badlakens.

Elke keer een schone zou een enorme berg was opleveren.
Om de 2 dagen, heel soms 3. Beter voor het milieu ook. Ook nooit last gehad van schimmels trouwens ...
Elke dag een nieuwe.
Ik weet niet precies hoe lang ik met een handdoek doe. Ik pak een nieuwe als ik hem niet meer fris vind ruiken.
Hier was al een topic over.....Met heel veel pagina's!!! Veel plezier met lezen he?!

Klik
Natuurlijk gebruik ik de handdoek meerdere dagen. Ik vind het zo ongelovelijk hyper hygiënisch om hem één keer te gebruiken.

En eerlijk gezegd snap ik de redenatie niet dat wanneer je extra vies onder de douche gaat (ik las een zand voorbeeld van een kind) je dan wél maar één keer gebruik maakt van een handdoek. Ná het douchen is al dat zand toch weg neem ik aan?

Ik hanteer dus normale hygiëne regels i.p.v. van de overdreven variant.

(Nu heb ik vast op een paar tenen gestaan, maar soït, tis maar mijn bescheiden mening )
....na alle voorgaande antwoorden voel ik mij echt heel viezig, maar ik doe een week met mijn douche handdoek. Ik ga er van uit dat ik schoon ben na het douchen dus dat mijn handdoek ook relatief schoon blijft. Dat water en die paar huidcellen bouwen echt niet zo ontzettend snel op dat hij direct in de was moet.

Mijn sporthanddoek gaat wel gelijk na 1 keer gebruiken in de was. Ik vind hem niet meer fris ruiken als hij samen met mijn sportkleren in mijn tas heeft gezeten.
Meerdere dagen.

We douchen elke dag, en als de handdoek daar vies van wordt, dan wordt het tijd voor een cursusje 'hoe was ik me schoon'.

Hangen de handdoeken na gebruik altijd uit, zodat ze de volgende dag weer droog zijn en fris ruiken.

Heb gewoon geen zin in een berg was. Lui en ontaard dat ik ben.
Voor mijn haar gebruik ik de handdoek vaak 2 dagen, voor de rest ieder dag een schone.
Uggla, ik hanteer jouw methode. Bij lief thuis pakten ze elke dag een schone handdoek. Heb lief verteld dat hij dan de was mag doen. Nu hanteert hij mijn methode
quote:mammamandy schreef op 17 april 2010 @ 20:29:

Ik had laatst een discussie op me werk over hoevaak je je handoek gebruikt na het douchen badderen.

Iedereen zei dus dat ze hem na een keer douchen in de was gooiden.Leugenaars zijn het, en da's nog veel ranziger.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Pff.. ik hou dat echt niet bij hoorm hoe vaak ik ze 'verschoon'. Hij gaat de was in als ik denk 'jij mag wel eens de was in'. Of als er plek over is in de wasmachine. Of als ik opruim-woede heb. Of als ik me verveel.

In ieder geval gebruik ik een handdoek echt niet langer dan een week (denk ik, maar dat hou ik dus niet precies bij. Beeetje chaotisch ben ik wel af en toe ). Washandjes gebruik ik meestal 2x, dan de was in.
quote:roque schreef op 17 april 2010 @ 20:53:

Uggla, ik hanteer jouw methode. Bij lief thuis pakten ze elke dag een schone handdoek. Heb lief verteld dat hij dan de was mag doen. Nu hanteert hij mijn methode

Mijn man deed dat ook. Hij gooide hem dan ook direct op de grond om als vloerkleed te gebruiken, en ja dan gebruik ik hem ook niet meer.

Hij gebruikt dus elke dag een nieuwe. Alleen hebben we nu de afspraak dat hij met zijn bevallige voetjes op de badkleedjes gaat staan en zijn handdoeken netjes uithangt. Dan gebruik ik zijn afdankertjes wel. Hij blij, ik blij...

(Zou ik nu dagelijks mijn gezicht drogen waar hij zijn piemel mee heeft drooggemaakt? Hmmmm, )
quote:daffyduck schreef op 17 april 2010 @ 20:37:

Ik gebruik 2 handdoeken,1 voor mijn lijf,1 voor mijn lange haar.Die voor mijn haar gaat de was in,die voor mijn lijf laat ik drogen en is de volgende dag voor mijn haar........ Vind het echt onzin dat je handdoek vies is als je zelf fris uit de douche of bad komt.

Ik vraag me af: waarom gaat de handdoek voor je haar wél meteen in de was? Die is toch niet viezer dan die voor je lichaam?

Ik doe zelf trouwens een paar dagen met mijn handdoek.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ik doe er een maand mee of zo. Dat kan toch best? Vind het onzin, en zoveel handdoeken heb ik niet, maar 4 of zo.
Geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om elke dag een schone handdoek te moeten pakken. Stel je bent met z'n 4-en thuis. Elke dag douchen (wat ook overdreven is en slecht voor je huid) is dus 7 x 4 = 28 handdoeken per week. Al die handdoeken kopen kost al kapitalen en dan moet je die dus elke week wassen. Dat past niet in 1 keer in de wasmachine, zijn dus 2 á 3 wassen.... Ik ben me daar gek zeg. Vriend en ik doen er gewoon een week mee. Soms wat korter. Mijn stiefzoon wilde ook elke keer een schone handdoek. Stiefdochter ook. Nou, dat doen ze dan maar mooi bij hun moeder. Niet in dit huishouden.

Overdreven hygienisch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven