Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
...
haha wel een hele duidelijke hint, voor mij dan... dus ja het klopt.
YES!! :-) Heb natuurlijk wel ff wat research gedaan, dit behoort over het algemeen niet tot mijn basiskennis. Maar dit is dan zo'n feitje dat ik de komende tijd niet weer vergeet....

Voel je je trouwens al weer wat beter magnolia81?
voel me gelukkig al weer iets beter, nog wel keelpijn, maar niet meer zo rillerig...

Oww inkjee, zou je het vervelend vinden om het weg te halen? omdat ik dan wel erg herkenbaar ben.....
No problem, is al gebeurd!! Heb je nog een beetje kunnen werken aan je inleiding dan? Of was dat toch iets teveel gevraagd?

Ik heb ondertussen een begin op papier. Stelt nog niet veel voor, maar goed... Ik ga voor een enigszins redelijk essay met in ieder geval voldoende woorden, zodat ik het in ieder geval als eerste versie in mag leveren. Misschien dat ik het op die manier nog red om 2 essays in 2.5 week te schrijven...
thanks!

Heb nog wel eea op papier gekregen, maar is nog niet zoals ik het wil, maar goed dat was misschien teveel van het goede. Ben sowieso as woensdag vrij, dus dan kan ik er verder aan werken.

Goed van je dat je wat op papier hebt. Het begin is vaak het moeilijkst. Ja gelijk heb je, dan maar geen hoog cijfer, maar in ieder geval wel gehaald
Ja inderdaad, het past eigenlijk helemaal niet bij me, want ben over het algemeen redelijk perfectionistisch. Gelukkig mag ik ook nog een tweede versie inleveren, dus dan heb ik nog gelegenheid om wat aan de kwaliteit te doen...

Heb er trouwens al wel vaker over nagedacht, maar iedereen heeft het steeds over een zesjescultuur, maar dat wordt ook in stand gehouden. Of je nou een 5.5 of een 9 haalt, je krijgt toch wel alle punten...
Herkenbaar, bij mij past het ook niet om "voor een 6 te gaan", maar door de combi full time werken en studeren ben ik wel makkelijker geworden en weet ik dat het nauwelijks haalbaar is om alleen maar 8-en te halen. En ja nu ben ik dus tevreden als ik het haal, zo ook met mijn laatste paper waar ik een 6 voor had. En nu mijn scriptie, hoogstaand academisch nee dat niet, ben ik blij als ik het haal, uiteraard.....
ooh wat heerlijk om nederlands geklaag over scripties te horen! ik zit in het buitenland en ben sinds vorige week full-time met mijn scriptie bezig... maar naast wat zoeken naar boeken en artikelen en 2 gezellige gesprekjes met mijn begeleider moet ik toegeven dat ik er weinig aan doe... waar te beginnen... vooral als de zon schijnt.. oh echt waar ben ik aan begonnen... een zomer achter de computer en tussen de boeken!
quote:inkjee schreef op 02 mei 2010 @ 16:08:

Heb er trouwens al wel vaker over nagedacht, maar iedereen heeft het steeds over een zesjescultuur, maar dat wordt ook in stand gehouden. Of je nou een 5.5 of een 9 haalt, je krijgt toch wel alle punten...Ik erger me iig dood aan zesjes-mentaliteit van medestudenten. Ik heb verschillende onderwijsvormen gevolgd (mavo, havo, hbo) en ben nergens zoveel luie, ongemotiveerde mensen als op universiteit, tegengekomen, echt verschrikkelijk, niet lezen van literatuur, zeiken over teveel teveel literatuur moeten lezen etc etc. Alsof ze alleen maar een studie volgen voor het halen van punten ipv dat ze vooral geinteresseerd zijn. Ben dus blij dat ik over paar maanden een periode aan universiteit in buitenland mag studeren waar totaal geen sprake van zesjes-cultuur is
quote:rosekapje schreef op 02 mei 2010 @ 17:59:

ooh wat heerlijk om nederlands geklaag over scripties te horen! ik zit in het buitenland en ben sinds vorige week full-time met mijn scriptie bezig... maar naast wat zoeken naar boeken en artikelen en 2 gezellige gesprekjes met mijn begeleider moet ik toegeven dat ik er weinig aan doe... waar te beginnen... vooral als de zon schijnt.. oh echt waar ben ik aan begonnen... een zomer achter de computer en tussen de boeken! Welkom! Schrijf je voor het eerst een scriptie?
Nou gisteravond mijn eerste inzinking gehad, omdat ik het echt even niet meer zag zitten... Zat eraan te komen. Na een slechte nacht nu maar wel weer achter de pc, kan moeilijk op mijn lauweren gaan rusten natuurlijk.
@inkjee .... succes Waar gaat je eerste essay over?

@bmichelle ... leuk in buitenland studeren, jammer dat het zo verschilt van houding van je medestudenten
...
@ inkjee - Sterkte meis, inzinkingen horen erbij helaas....je onderwerp sounds pretty complicated....!

Succes vandaag! Ik ga ook een poging wagen..
Thnx Yarabelle! Mijn onderwerpen zijn echt enorm interessant, maar inderdaad niet echt easy.

Waar schrijf jij je essay/scriptie over?
Ben even in de negeer-modus vandaag (scriptie? Wat is dat?), dus heb net de DVD-box van Single/Net5 afgekeken
quote:Yarabelle schreef op 03 mei 2010 @ 12:51:

Ben even in de negeer-modus vandaag (scriptie? Wat is dat?), dus heb net de DVD-box van Single/Net5 afgekeken

Ik ben ook aardig aan het soggen... Sinds vanmorgen 9 uur wel één hele alinea op papier gekregen!
quote:inkjee schreef op 03 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Ik ben ook aardig aan het soggen... Sinds vanmorgen 9 uur wel één hele alinea op papier gekregen! hier precies hetzelfde, maar 1 alinea op een ochtend/dagdeel is voor mij eigenlijk wel een beetje normaal, ik werk geloof ik nu eenmaal erg langzaam, hoewel het vaak dan wel meteen goed in elkaar zit, begin ik me over dat tempo toch een beetje zorgen te maken, ik zou alleen echt niet goed weten hoe ik sneller kan werken/schrijven...
Haha gelukkig....not the only one...

Ik weet niet, ben gewoon even toe aan wat quality-time voor mezelf, de laatste maanden waren een gekkenhuis... En merkte dat ik een beetje de verkeerde kant op ging, werd me echt even allemaal teveel. Dus ik loop nu soms ook hele dagen te niksen.... heerlijk! :D

Ik zit nu even m'n intro iets aan te passen...maar om echt-echt te beginnen aan de rest, kost nog wat moeite.
Helaas daar heb ik echt geen tijd meer voor. Moet echt nog ff twee weken knallen, anders wordt het niks... Heb vooralsnog vandaag iets meer dan 1 pagina geschreven. Als dit mijn tempo blijft, krijg ik nog geeneens één essay af!!!

Maar geniet jij er maar van hoor Yarabelle, het is je gegund! Begrijp me niet verkeerd..

Ik ga zo even troostvoedsel halen...
dubbel
Wanneer wil je de eerste afhebben?? En moet je ernaast nog naar college oid? Of fulltime aan je essays??

Oeh vertel, wat is je troostvoedsel??

Ik zit heel crea-bea m'n lay-out te doen & een voorkant te maken...toch nog iets nuttigs, aangezien ik daar altijd een eeuwigheid mee bezig ben.
Mijn planning is om de eerste zondag af te hebben en dan heb ik nog een week voor de andere... Gelukkig heb ik voor de tweede grotendeels Nederlandse literatuur, dat scheelt weer!

Heb deze week vakantie, dus kan ik fulltime bezig, maar volgende week heb ik wel weer colleges en nog wat andere afspraken. Dus maar even kijken hoe het loopt...

Zit nu aan de thee met chocolate chip cookies en boterballen (haha, dat is dus echt geen combi, maar toch lekker!!)
Off topic:

Ow wat zie ik nu... De nieuwe aflevering van Desperate Housewives staat online!!! Zal ik...?? Dilemma! Past wel weer perfect bij mij kopje thee + koekjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven