Studie/scriptie - leg hier je ei!
donderdag 28 januari 2010 om 13:15
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
zaterdag 1 mei 2010 om 14:40
zaterdag 1 mei 2010 om 14:44
Pfff, ik moet ook even mijn ei kwijt. Ik ben momenteel bezig met het schrijven van 2 essays. Heb al wel wat aan de voorbereiding gedaan en literatuur gezocht enzo, maar nu moet het grote schrijven nog beginnen.
Het probleem is alleen dat ik nog maar een kleine 3 weken heb om deze 2 essays (van 6000 woorden elk) te schrijven. Doordat ik ook nog een ander essay moest inleveren, kan ik hier nu pas aan beginnen.
Ik ben al ontzettend blij dat het nu minder mooi weer is (sorry voor iedereen die wel tijd heeft om er van te genieten), maar mijn motivatie wordt steeds minder, omdat ik het gevoel heb dat het toch al onbegonnen werk is. Mission impossible in het kwadraat ofzo. Nou ja, moest dit ff kwijt.
Het probleem is alleen dat ik nog maar een kleine 3 weken heb om deze 2 essays (van 6000 woorden elk) te schrijven. Doordat ik ook nog een ander essay moest inleveren, kan ik hier nu pas aan beginnen.
Ik ben al ontzettend blij dat het nu minder mooi weer is (sorry voor iedereen die wel tijd heeft om er van te genieten), maar mijn motivatie wordt steeds minder, omdat ik het gevoel heb dat het toch al onbegonnen werk is. Mission impossible in het kwadraat ofzo. Nou ja, moest dit ff kwijt.
zaterdag 1 mei 2010 om 15:33
Ik heb inmiddels mijn eerste grote aanpassing gedaan (betere argumentatie en uitgebreidere conclusie). Nu ben ik bezig aan de 2e grote aanpassing, maar dat is iets lastiger al moet het wel gaan lukken. Deadline voor het eerste concept gaat wel iets opschuiven, maar afstuderen in juni is dan wel nog steeds haalbaar
Inkjee: kom op even schouders eronder! Zorg ervoor dat je in ieder geval 1 essay helemaal af hebt. En wie weet dat als je eenmaal in de flow zit je beide essays af kan maken. Het is echt niet onmogelijk in 3 weken, zeker niet als je voltijd student bent (en er niet full time naast werkt)
Inkjee: kom op even schouders eronder! Zorg ervoor dat je in ieder geval 1 essay helemaal af hebt. En wie weet dat als je eenmaal in de flow zit je beide essays af kan maken. Het is echt niet onmogelijk in 3 weken, zeker niet als je voltijd student bent (en er niet full time naast werkt)
zaterdag 1 mei 2010 om 15:45
Nee magnolia81, daar heb je gelijk in, onmogelijk is het niet, maar er moet nog zo veel gebeuren. De beide essays moeten alleen ook gebaseerd zijn op ongeveer 1200 pagina's (grotendeels engelse) literatuur elk. Dus het is ook niet alleen het schrijven... Ik hik er gewoon enorm tegenaan!! Gelukkig is het volgende week meivakantie...
zaterdag 1 mei 2010 om 15:51
zaterdag 1 mei 2010 om 18:04
quote:meermim schreef op 01 mei 2010 @ 14:40:
@tyche.. jouw aanpak en die van je begeleider klinkt realistischer dan wat ik hoor van de begeleide van AgoErgoSum.Ik ben ook heel blij met mijn begeleider. Ze begrijpt precies wat ik wil en kan goed inschatten wat ik kan en weet me ook te motiveren als het even tegenzit. Het klikt tussen ons, daar heb ik veel geluk mee.
@tyche.. jouw aanpak en die van je begeleider klinkt realistischer dan wat ik hoor van de begeleide van AgoErgoSum.Ik ben ook heel blij met mijn begeleider. Ze begrijpt precies wat ik wil en kan goed inschatten wat ik kan en weet me ook te motiveren als het even tegenzit. Het klikt tussen ons, daar heb ik veel geluk mee.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zondag 2 mei 2010 om 11:06
wow tyche, dat scheelt echt een hoop als er een klik is. Alleen dat zou al een stuk motivatie meebrengen.
Morgen heb ik dat gesprek...om 3 uur. Ik heb begin vorige week dus gemaild dat ik het ook even wil hebben over de gang van zaken. Daar heeft ie gewoon niet meer op gereageerd...Heel kinderachtig. Maar kom op zeg, als ik ergens tegen aan loop dan wil ik het daar gewon even over hebben. Zo raar is dat toch niet...
Ben wel een beetje bang voor morgen eigenlijk. Ik ga toch maar even opschrijven wat en hoe ik dingen wil zeggen. Ik hoop eigenlijk dat we het niet eens gaan worden en we tot de conclusie komen dat ik een andere begeleider moet krijgen...Daarom vind ik het ook eigenlijk niet erg dat hij zo lomp doet, dat geeft mij alleen maar meer argumenten.
En nu ga ik lekker verder met het derde hoofdstuk, al is hij nog in hoofdstuk 1 bezig...
Sterkte vandaag, wel lekker regenachtig scriptie-schrijf weer!
Morgen heb ik dat gesprek...om 3 uur. Ik heb begin vorige week dus gemaild dat ik het ook even wil hebben over de gang van zaken. Daar heeft ie gewoon niet meer op gereageerd...Heel kinderachtig. Maar kom op zeg, als ik ergens tegen aan loop dan wil ik het daar gewon even over hebben. Zo raar is dat toch niet...
Ben wel een beetje bang voor morgen eigenlijk. Ik ga toch maar even opschrijven wat en hoe ik dingen wil zeggen. Ik hoop eigenlijk dat we het niet eens gaan worden en we tot de conclusie komen dat ik een andere begeleider moet krijgen...Daarom vind ik het ook eigenlijk niet erg dat hij zo lomp doet, dat geeft mij alleen maar meer argumenten.
En nu ga ik lekker verder met het derde hoofdstuk, al is hij nog in hoofdstuk 1 bezig...
Sterkte vandaag, wel lekker regenachtig scriptie-schrijf weer!
zondag 2 mei 2010 om 11:22
Tis hier 'jammer genoeg' mooi weer. Niet echt ideaal dus... Toch ga ik zo een poging wagen voor hoofdstuk 1 van mijn eerste essay. En had vannacht ook ineens ideetje voor de inleiding, dus hopelijk kan ik dat ook alvast een beetje uitwerken!
Veel succes iig AgoErgoSum en iedereen die vandaag hard gaat studeren.
Weet iemand toevallig wanneer het in Noord-Nederland gaat regenen??
Veel succes iig AgoErgoSum en iedereen die vandaag hard gaat studeren.
Weet iemand toevallig wanneer het in Noord-Nederland gaat regenen??
zondag 2 mei 2010 om 11:28
Argo: heel goed van je dat je eea op papier zet als voorbereiding op je gesprek van morgen. Geef vooral aan wat jij verwacht en hoe jij een en ander ziet, vooral uit je zelf praten dus en niet je supervisor "beschuldigen". Een andere supervisor hoeft niet altijd een goede oplossing te zijn, tenzij de situatie natuurlijk onwerkbaar wordt.
Mooi dat je lekker verder gaat met je volgende hoofdstuk!
Inkjee: geen idee wanneer het gaat regenen in het noorden. Zal vast niet lang duren.
Ik ben bezig met mijn inleiding, maar ik voel me vandaag beroerd, keelpijn, misschien zelfs wat koorts en kan niet helder denken. Hoop niet dat het doorzet en het maar een simpele verkoudheid is.
Mooi dat je lekker verder gaat met je volgende hoofdstuk!
Inkjee: geen idee wanneer het gaat regenen in het noorden. Zal vast niet lang duren.
Ik ben bezig met mijn inleiding, maar ik voel me vandaag beroerd, keelpijn, misschien zelfs wat koorts en kan niet helder denken. Hoop niet dat het doorzet en het maar een simpele verkoudheid is.
zondag 2 mei 2010 om 11:43
quote:magnolia81 schreef op 02 mei 2010 @ 11:28:
Is het dan niet verstandig om lekker in bed te kruipen en goed uit te zieken? Dan is het morgen misschien alweer een stuk beter en kun je dan weer op volle kracht er tegen aan... Mijn ervaring met ziek zijn en toch doorgaan is dat je én toch bijna niks gedaan krijgt én ook nog eens langer ziek bent.
In ieder geval veel beterschap!!
Is het dan niet verstandig om lekker in bed te kruipen en goed uit te zieken? Dan is het morgen misschien alweer een stuk beter en kun je dan weer op volle kracht er tegen aan... Mijn ervaring met ziek zijn en toch doorgaan is dat je én toch bijna niks gedaan krijgt én ook nog eens langer ziek bent.
In ieder geval veel beterschap!!
zondag 2 mei 2010 om 11:55
zondag 2 mei 2010 om 12:33
Nee ik ben bezig met mijn bachelor in de Geesteswetenschappen, zit nu in mijn derde jaar. In de studie die ik doe, krijg ik alleen ook wel wat mee uit de sociaal-wetenschappelijke hoek, dus het is mij niet helemaal onbekend... Je scriptie-onderwerp zou ook wel passen binnen mijn studie, maar dan zou er dus sprake zijn van een iets andere benaderingswijze.
zondag 2 mei 2010 om 12:53
Aha... Dat is inderdaad een interessante regio, ook binnen mijn studie. Ik hou me zelf meer bezig met Midden- en Oost-Europa, dus ben niet heel goed thuis in het Midden-Oosten (behalve wat algemene kennis uit mijn eerste jaar e.d.). Maar het wel of niet voldoen aan democratische kenmerken en voorwaarden is ook voor deze regio nog steeds object van onderzoek. Ik heb daar toevallig net nog een essay over geschreven... Zijn dus wel wat raakvlakken!!
zondag 2 mei 2010 om 13:00
zondag 2 mei 2010 om 14:22
Klinkt interessant, magnolia (zit zelf ook in de cultuur/religie/sociale wetenschappen-hoek).
Argo, ja, dat is zeker fijn. maar het zegt niet altijd wat hoor, ik heb eerder (in mijn bachelor) een begeleider gehad waar het ook leuk mee was, gezellige gesprekken enzo, maar qua werkwijze lagen we weer (te) ver uit elkaar. Dan hadden we twee uur leuk gepraat, maar verder had ik er niet zoveel aan.
Ik zou denk toch proberen niet aan te sturen op een 'breuk' met je begeleider, is ook voor een niewe begeleider niet zo'n goed begin lijkt me. Als jullie zo verschillend werken en afwijkende verwachtingen hebben, is het misschien handig gewoon heel concrete afspraken te maken over wanneer je iets inlevert en in welke vorm en uitgebreidheid hij daarop moet reageren.
Succes morgen!
Argo, ja, dat is zeker fijn. maar het zegt niet altijd wat hoor, ik heb eerder (in mijn bachelor) een begeleider gehad waar het ook leuk mee was, gezellige gesprekken enzo, maar qua werkwijze lagen we weer (te) ver uit elkaar. Dan hadden we twee uur leuk gepraat, maar verder had ik er niet zoveel aan.
Ik zou denk toch proberen niet aan te sturen op een 'breuk' met je begeleider, is ook voor een niewe begeleider niet zo'n goed begin lijkt me. Als jullie zo verschillend werken en afwijkende verwachtingen hebben, is het misschien handig gewoon heel concrete afspraken te maken over wanneer je iets inlevert en in welke vorm en uitgebreidheid hij daarop moet reageren.
Succes morgen!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.