Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Boterballen??? Haha what's that??

Maar okay...zondag...dus nog iets minder dan een weekje...gaat je gwn lukken meid! DH, troostvoedsel & wij slepen je erdoorheen ;)

En en en, whaaaaaah ik ben DH-addicted haha.... maar ik kijk het nooit online, altijd gwn op net 5 wat uiteraard lekker achterloopt & ik te vaak mis (waarna een mega-vloekpartij op mezelf altijd volgt).

Ofwel; ik ben geen goede raadgever & erdoorheen-sleepster in deze....omdat ik no way aan m'n essay zou gaan werken dan.
Trouwens, m'n voorkant ziet er picobello uit :D Nog nooit zo snel tevreden geweest.....

*opent een pak continue-chocolade-koekjes*
Goed werk Yarabelle!! Ik ben nooit heel erg kritisch op mijn voorkant. Meestal bedenk ik in 5 minuten een titel en rangschik alles beetje netjes en klaar!!

Boterballen... als je het nog nooit gehad hebt lastig uit te leggen. Zijn van die oranje ronde schepsnoepjes en zijn heel zoet en heel lekker! Soort oudhollands snoepgoed zeg maar.

Ben al wel begonnen met die aflevering van DH. Zonder reclame op internet, dus dat scheelt weer tijd!
Jaa dat komt door de opleiding die ik hiervoor nog gedaan heb ;) Al interesseert het op m'n huidige opleiding inderdaad niemand....rammen er zelfs een nietje doorheen haha..

Iets wat voor mij 'not done' is..

Hmmm okay, sounds sweet & tasty!

Hahaha o ja...des te sneller ben je weer productief bezig!
Dames, wat leuk, zoveel activiteit hier! Ik heb nog niet alles gelezen dus gewoon even een motivational speech:

ZET HEM OP! WE KUNNEN HET!

:-)
Hey hey! Even mn verhaal kwijt hoor...pffff.

Ik had net dat gesprek met mn begeleider...Het begon echt dramatisch. Hij had een paar aanmerkingen gegeven waar ik het gewoon niet mee eens was (en daar sta ik nog steeds achter) dus ik gaf dat aan en waarom. Toen zei hij dat het dus niet de bedoeling is dat het een discussie gaat worden. M.A.W hij heeft altijd gelijk en ik moet maar naar zijn pijpen dansen...

Hij zei nog een aantal irritante dingen, maar goed. Vervolgens kwam het gesprek op mijn mailtje, over dat een goede verstandhouding voor mij belangrijk is en dat ik hem gewoon heel negatief vind over alles. Toen zei hij dat ik niet moest verwachten dat hij met een roze pen bloemetjes om foute stukken heen gaat tekenen, maar dat ie er gewoon een groot kruis doorheen zet. Toen moest ik eigenlijk wel vreselijk hard lachen, dus toen brak het ijs een beetje. Ik heb uitgelegd hoe het op mij overkwam en dat ik gewoon niet met een 6 wil afstuderen, maar met minimaal een 7 en t liefst een 8. Dat ik geen idee heb of ik ook wel iets goed doe. Nou toen snapte hij het eindelijk hoor. Hij werd toen heel relaxed en legde uit hoe hij nakijkt, erkende dat hij op alle slakken zout legt, maar niet om mij te dwarsbomen, maar om me iets mee te geven gewoon.

Nahja, om een lanng verhaal kort te maken, het gesprek eindigde gewoon heel leuk, beetje gelachen samen, hij gaf aan dat ik prima op weg ben en als ik dit niveau vast kan houden ik inderdaad tussen een 7 en een 8 uit kan komen. Dat was eigenlijk het enige dat ik wilde horen!

Dus tsja, eigenlijk ben ik nu gewoon best blij met mn begeleider. En blij dat ik even mn zegje heb kunnen doen en e.e.a. opgehelderd is.

Vrijdag hoofdstuk 2 inleveren ( is al af) en dan druk door met hoofdstuk 3.

Eindelijk weer een beetje motivatie!
Wat een positief verhaal AgoErgoSum!! Wat een goede communicatie al niet kan doen... Blij dat je nu weer helemaal gemotiveerd bent, dat werkt toch een stuk prettiger!
Jeetje wat een heftig gesprek moet dat geweest zijn in eerste instantie! Maar je kunt beter iemand hebben die te kritisch is dan iemand die zegt dat alles klopt....ook al is het superconfronterend. Hopelijk liggen jullie vanaf nu een beetje op één lijn! Succes girl....en wat fijn dat je H2 al af is Klinkt beter dan het koekjes eten, leuke series & DVD's kijken, wat inkjee & ik onder scriptie/essay verstaan haha...
AgoErgo, wat fijn dat je nu een beter gevoel hebt!

Ik heb zojuist nog even hard gewerkt voor mijn werk-dingen, en ga me morgen weer op de scriptie storten. Dat wordt nog wat, want ik was ook niet blij met alle feedback vorige week. Nu toch maar weer aan die stukken sleutelen...!
Maar ik heb net nog even heeeeel hard gewerkt en kan zeggen dat ik vandaag mijn eerste deelvraag heb afgerond!!! :-D

Als ik vanavond ook nog even een inleiding uit mijn mouw kan schudden, ben ik helemaal blij!

Maar nu eerst ff eten & relaxen!
hahaha, de kilo's vliegen er wel aan trouwens...zit wel achter de PC, maar ik MOET echt koekjes, snoep en vooral veel redbull...

Motivatie issue dames? Kl*te he...Klinkt misschien achterlijk, maar ik ga dan altijd een mega stuk hardlopen met partymuziek op mn ipod. Dan is mn hoofd heerlijk leeg daarna & dan krijg ik meteen weer zin...Of ik ga hele slechte scripties van anderen lezen in de UB, dan weet ik dat ik t beter kan & dat motiveert ook weer...haha.

Kom op! Wanneer is de deadline?
Mijn deadline is eind juni..
Ik ben nog niet bezig met mijn scriptie, maar moet twee forse essays inleveren. Deadline is al over 2 weken, maar heb in verband met een ander essay/andere opdrachten (oke, en klein beetje slecht plannen misschien) nog niet echt veel gedaan...

Ik denk niet dat ik mijn motivatie issue op zal lossen met een stuk hardlopen... Daar heb ik namelijk zo'n gruwelijke hekel aan! Maar snap je punt AgoErgoSum!

Ik heb de redbull hier trouwens ook koud staan voor vanavond!
quote:inkjee schreef op 03 mei 2010 @ 15:53:

Off topic:

Ow wat zie ik nu... De nieuwe aflevering van Desperate Housewives staat online!!! Zal ik...?? Dilemma! Past wel weer perfect bij mij kopje thee + koekjes...
@inkjee... interessante onderwerpen ik had ze nog voorbij zien komen (de afgelopen dagen de wis- functie voor het eerst gezien; wat handig).

@AgoErgoSum: fijn dat het zo is opgelost! als het op een drama was uitgelopen had ik me toch wat ongemakkelijk gevoeld met mijn advies. En... je verhaal klinkt als een schoolvoorbeeld hoe het ook in een werksetting kan lopen.

@bmichelle: tempo hoeft geen punt te zijn. Bij veel banen is er echter geen geduld voor al te veel reflectie. Soms vind ik het jammer dat ik niet veder in de wetenschap ben gegaan.
Ja, had ze toch maar gewist. Zullen vast niet veel mensen zijn die op hetzelfde moment met dezelfde onderwerpen bezig zijn...

Inleiding wordt em denk ik niet meer vanavond. Ben echt moe van die drie pagina's die ik vandaag getypt heb... Zo lekker slapen maar!
Goedemorgen!!! Wie gaat er nog meer hard aan de studie vandaag??
Goedemorgen.. ik doe op dit moment onderzoek naar een blog over scriptie schrijven. Dan moet ik wel voldoende te vermelden hebben.
Ik zit ook alweer achter de pc....heb trouwens ook maar even m'n onderwerp gewist :-)
@Argo: jeeej!

@meermin: ga je zelf een blog schrijven, of doe je onderzoek naar andermans blog?

@de rest: succes met schrijven/studeren vandaag!

Ik heb trouwens gisteren besloten dat ik minder moet snoepen, dat scriptieschrijven gaat inderdaad íets te goed samen met chocolade en weinig beweging... het is maar goed dat ik altijd moet lopen en fietsen om bij de uni te komen. (Het besluit kan ook iets te maken hebben met het feit dat ik gisteren bikini's heb gepast... )
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Haha Tyche, heel herkenbaar. Ik lijk productiever op een zak drop, maar misschien komt dat omdat ik dan in elk geval de hele dag heb zitten kauwen

Vanmorgen ben ik best goed bezig geweest. Nu mezelf de rest van de dag nog motiveren...
Hi! Een hoop nieuwe mense hier zeg! Wat doen jullie eigenlijk? Want ik heb niet alles terug gelezen.

Heb een tijdje gewoon echt niets gedaan. Concentratie problemen... en dan is het nogal confronterent om hier te lezen

Maar ik ga vanaf nu weer beter aan de slag. Heb nu weer een werkplek op de uni. En ik heb me voorgenomen om hier elke dag voor half 10 te zijn en heir tot ongeveer 5 uur, half 6 te blijven... en dan s avonds lekker te ontspannen!
@tyche... ik denk eraan een blog te maken voor studenten die met scriptie bezig zijn. En dan bijvoorbeeld in te zoomen op ervaringen en beoordelingscriteria van opleidingen.

Zo probeer ik de scriptieprotocollen/ handleidingen/ documenten waar de beoordelingscriteria in staan zoveel mogelijk te verzamelen. Misschien willen een aantal docenten wel kwijt wat ze een goede scriptie vonden en waarom. Ik heb het op dit moment wat rustig met mijn klanten, dus tijd om er eens wat dieper in te duiken.
@mevrouwtje zonneschijn... ik miste al ja. Goed dat je weer aan de slag bent.
Dames, ik zie dat jullie al een tijdje bezig zijn, maar mag ik ook meeschrijven? Ik wilde eigenlijk vorige week beginnen met mijn bachelorscriptie, maar die berg om te beginnen is zó hoog... Eigenlijk wil ik mn scriptiedocent mailen om hem om advies te vragen, maar dat vind ik best eng eigenlijk. Ik wil héél graag eind juni klaar zijn want ik heb al zó veel vertraging door eerdere studies dat ik in september gewoon met mn master wil beginnen. Maar dan moet ik echt nu starten, en nu zoals vandaag úren lezen en surfen.

Hopelijk heb ik iets aan jullie verhalen, ervaringen, succes-story's en schoppen-onder-de-kont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven