Tetterettes, tetter hier lekker door.

27-04-2010 11:12 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 alweer

Waar we lekker verder kunnen tetteren over onze liefde voor onze dieren.

Het gaat inmiddels allang niet meer alleen over de dieren en off-topic kennen we niet

Op de foto een aantal van onze mooierds

Wie zin heeft...klets tetter lekker mee!!

Vorige kletsdeel van de Tetterettes
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MissLoki, al dan niet via Trikky: balen van dat internet en groetjes terug!
Myleen, ik zie nu dat je ook nog hebt geschreven over de neuroloog: gemengde gevoelens zie ik, want met een deel van de pijn moet je leren leven Lijkt me zwaar, al is het wel heel fijn dat de Lyrica helpt tegen die nachtelijke pijnen.
Biebelie, heftig bezoek aan de haptonoom zeg en dat er wat tranen vloeien lijkt me niet zo raar. Het is erg confronterend als blijkt dat er andere issues zijn die in de weg zitten. En moeders kunnen een enorme impact hebben op je leven, dat herken ik. Maar ik maak hier geen egopost van, dat is iets om het op een ander moment over te hebben. Maar zoals Olijf al lief schreef: alles mag uit de kast voor een gelukkige Bieb!
Babsjuh, zo te lezen heb je nu een betere DA uit die praktijk getroffen! Iemand die beter uit kan leggen waarom hij die exederm niet meteen wil voorschrijven en die zich verder inleest om Zoë zo goed mogelijk te helpen. Hopelijk helpt de hydrocorticosteroide nu alvast tegen de jeuk want daar word je natuurlijk gek van. Knuffel voor Zoë en voor jou trouwens ook want je bent er goed mee bezig!
Olijf, op mijn netvlies sta jij nu in sportoutfit op een loopband of iets dergelijks met in je ene hand een broodje en in de andere die sigaret...maar dat zal komen omdat ik al jouw berichten achter elkaar gelezen heb (in het kader van apart reageren op iedereen) .

Maar hopelijk sport je de stress wel wat van je af want ik kan me voorstellen dat je het even niet lekker had toen bleek dat je echt donderdag langs moet komen. Al klinkt deze arbeidsdeskundige op voorhand al meer integer dan die muts waar je de vorige keer was. Hopelijk komt dat er ook uit donderdag!
Its, kan me goed voorstellen dat je met de dagen in de war bent, dat gebeurt mij ook wel tijdens vakanties. Is toch ook een goed teken? Loslaten....zalig
Goed, ik ben nu 8 postings verder en begin me nu af te vragen waar jullie zijn??

O ja, Olijf is sporten en Babs naar de DA!

En Bieb ligt in katzwijm (hey, ontopic) vanwege druk smsverkeer met TDOTP maar met hele mooie ogen.

En Mylene is natuurlijk grit halen.

Oh, had ik al gezegd dat ik zo'n zin heb in de meet
En nu lees ik dat Kletsmajoor bezig is om mandarijnensmurrie uit het tapijt te peuteren...

En Klets, spannend, dat er morgen iemand komt voor Blanche. Het lijkt me zo moeilijk om een kat weg te gaan geven, zelfs als je weet dat het erbij hoort zoals bij jou. Arme Etosha, ik zag dat ze ook een leuke foto van Coco had gepost (elders dus).

Ik ga nog een broodje eten .
Ratteke, ik moest iets verder teruglezen om jou tegen te komen, maar Tara is dus ook al gek op regen. Eén van de honden van mijn ouders vindt het ook al zo leuk om in de regen buiten te lopen en mijn moeder zelf dus ook. Op dat soort momenten denk ik juist altijd dat ik het toch wel erg fijn vind om katten te hebben . En verder ben ik benieuwd hoe het met jou gaat vandaag? Want je hebt gisteren een pittige dag gehad met hapto en BA. Dus ik hoop dat het goed gaat

Hi Praathoofd, gaat het goed hier?

(ik ben er niet hoor, moet werken alleen even lachen om een hele pagina TH)
Splint, gaat uitstekend hier....maar wel gezellig dat je even komt kijken .

Ik ben druk bezig om mijn postings kwantitatief bij te stellen: vanaf zaterdag ben ik er een hele week niet! Tenzij mijn mobiel met internet het in het buitenland ook gewoon doet, dan plan ik elke dag een half uurtje lekker-op-een-terras-bijlezen in. Koud biertje erbij, dat lijkt me helemaal geen straf
Hallo

Ik ben er (weer) heb een half uur met vriendin gekletst aan de telefoon en toen moest R zijn verhaal nog kwijt (was naar maatschappelijk werk geweest)

Tssss...en nu klim ik zowat in de boom omdat mooie ogen niet weer smste en ik wel zijn sms had beantwoord...grrr..

Fijn Talkinghead dat jullie goed gepraat hebben.

En ook heul lekker: vakantie voor de boeg!

waar gaan jullie heen?

Hoop dat jullie dan even écht weer aan elkaar toekomen

En Mylene,wat is Bo een portret zeg!!

Net een lastig neurotisch mensje

Echt eentje met een dikke gebruiksaanwijzing..

En Haa Splinter! werk ze nog even
Mmm, als je dat biertje vervangt door een lekker wijnte (kleur maakt niet uit), dan kan ik je helemaal gelijk geven!

Waar gaan jullie naartoe? Het komt wel mooi uit nu, na jullie serious-relatie-onderhoud-talk. Geniet ervan!

Maar, maar, -slik- hoe moet dat dan met ons?
ik mag niet forummen tijdens het werk

Bweeeh, nog ruim een half uur en ga niet afkrijgen wat ik wilde afkrijgen en al helemaaaaal niet als ik blijf forummen!

Mijn kont heb ik hier bij me, wie wil er even schoppen??

Haai Bieb!
Zooo.... daar benne we weah!

Bij binnenkomst:"Die kap doe maar af, en berg 'm maar goed op want wat we ook gaan doen, die kap gaat niet meer om!" Aye aye capt'n!

Lang heen en weer gepraat over waarom wel en waarom niet bepaalde middelen, en mogelijke oorzaken.

Eczederm doen we nu(!) niet. Jonge kat, geen zin in gezwellen over 'n paar jaar. En dat risico is met eczederm behoorlijk aanwezig. Afweging van middel erger dan kwaal ja of nee, met kanonnen op muggen schieten etc etc.

In plaats daarvan 2 injecties: Dexamethason en Moderin. Als ik het goed heb onthouden is die dexanoguswat tegen de jeuk nu, en de moderin langwerkend, werking zou 2 weken aan moeten houden. Overigens wel in dezelfde medicijnegroep als eczederm, zelfde werking maar minder heftige impact in deze vorm.

Verder doorgaan met Hills D/D voeren, en niks bijgeven. Over 'n paar dagen wat zalmolie/snippertjes/haring/visolie <-- in die categorie. En als ze volgende week nog steeds niet krabt, kijken of ze biogarde yoghurt lust, af en toe een beetje daarvan geven. Als ze daar niet op reageert met krabben en plekken, is ze iig niet allergisch voor rundereiwitten.

Dat e.e.a. na de sterilisatie op kwam zetten geeft te denken. Hormonale disbalans zou kunnen, maar het zou ook zomaar kunnen dat ze slecht reageerde op de narcose of de antibiotica. Dat dat (een er van of allemaal) haar spijsvertering en weerstand een douw heeft gegeven waardoor die huidproblemen zijn ontstaan. En voor de spijsvertering en weerstand dus de vis en yoghurt. Darmflora herstellen door voeding en huid rust geven door die 2 prikken.

Ze heeft de kap, en d'r latex pakje, niet meer aan gehad sinds ik d'r bij de DA op tafel zette. Heeft wel een klein beetje gekrabbeld maar niks noemenswaardigs.

Maandag of dinsdag even bellen met de DA hoe het dan gaat, maar die had er alle vertrouwen in dat dit het is en zo opgelost kan worden.

Oh en ze was zóóó stoer bij de DA!! Koppie in de baalstand natuurlijk, maar alle onderzoeken gewoon laten gebeuren en bij de injecties hoefde ze niet eens vastgehouden te worden!!! Zat een beetje om zich heen te kijken, DA pakt 'n plooitje vel en prikt. Draait zich om voor andere spuit, Zoë kijkt 'm aan, ziet die spuit en draait alleen d'r koppie weg... DA pakt ander plooitje, prik en klaar.... En toen kroop ze tegen me aan... Stoer toch???
Iets anders
Hup Splinter...kssssst

Enne voor de dierenarts Babs!
voor Zoë en de DA: deze weet van wanten zo te lezen!

Splint: aan de arbeid! En dan straks lekker dat glas wijn inschenken . Doe ik ook mee hoor, drink ook net zo graag wijn in alle kleuren .

Bieb, heb je al een topic geopend over het uitblijven van een nieuwe sms...ik vind het echt niet kunnen hoor

Meiden, wij gaan een week rondrijden in Andalusië, erg veel zin in en de timing is inderdaad perfect. Lekker even met zijn 2-en op stap. En het is daar 20 - 25 graden en zonnig (sorry!) en daar heb ik ook erg veel zin in.
Zo, daar ben ik weer. Zweterig en wel dus ik stap zo lekker onder de doesj, plak bijna vast aan mijn toetsenbord (wel eens een rode Olijf gezien? Zo af en toe bestaan ze dus) Heb in de sportschool gelijk ook maar een schop(je) tegen de bips van Splinter gegeven

Haha, ik met sigaret en bolletje op de loopband Die loopband klopt wel maar stel je er niet teveel van voor, ik wandel erop in een redelijk tempo. Dat dan 10 minuten en dan ga ik nog een minuut of 20 met wat gewichtjes aan de slag voor benen/rug/armen, alles in aangepaste mate. Origineel fietste ik dan aan het eind ook nog een minuut of 10 maar omdat fietsen gewoon echt niet lukt door de pijn, eindig ik dan weer op de loopband (dan meer een sjokband eigenlijk).

Interessant hè, mijn sportrondje

Zo, nu douchen want ik meur een uur in de wind!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh ja, joehoe voor Zoë en Babs, wat fijn!!!
quote:Babsjuh schreef op 04 mei 2010 @ 16:27:

Bij binnenkomst:"Die kap doe maar af, en berg 'm maar goed op want wat we ook gaan doen, die kap gaat niet meer om!" Aye aye capt'n!

In plaats daarvan 2 injecties: Dexamethason en Moderin.

Verder doorgaan met Hills D/D voeren, en niks bijgeven. Over 'n paar dagen wat zalmolie/snippertjes/haring/visolie <-- in die categorie. En als ze volgende week nog steeds niet krabt, kijken of ze biogarde yoghurt lust, af en toe een beetje daarvan geven. Als ze daar niet op reageert met krabben en plekken, is ze iig niet allergisch voor rundereiwitten.

Hormonale disbalans zou kunnen, maar het zou ook zomaar kunnen dat ze slecht reageerde op de narcose of de antibiotica. Dat dat (een er van of allemaal) haar spijsvertering en weerstand een douw heeft gegeven waardoor die huidproblemen zijn ontstaan. En voor de spijsvertering en weerstand dus de vis en yoghurt. Darmflora herstellen door voeding en huid rust geven door die 2 prikken.

Hoi, ik lees dit met interesse mee, omdat mijn Koos waarschijnlijk ook voedselallergie heeft. Alleen komt Koos uit het asiel en van zijn verleden is helaas niets bekend. Hij is sowieso motorisch een beetje gestoord en loopt alsof hij dronken is. Hij heeft maar 1 jeukplek en dat is bij zijn rechteroor. Dat kan hij echt helemaal kapot krabben. Hij loopt ook altijd met z'n koppie te schudden. Zijn oren zijn okee (geen oormijt, geen ontsteking), dus dat is het niet. Maar hoever moet je in dit geval gaan met onderzoeken? Tis maar 1 jeukplekkie. Ik heb nu druppeltjes van Puur Natuur, maar het ingeven is een RAMP! Bij Koos zou het misschien ook hormonaal kunnen zijn.

Vandaar dat ik meelees met jouw probleem. Ben erg benieuwd hoe de injecties uitwerken, dus hou ons op de hoogte!

Verder:

Wat super zeg van die DA! Zei hij dat echt? Zo van "doe die kap maar af........"? Dat moet je echt een goeie opkikker van vertrouwen gegeven hebben! Want op een gegeven moment wordt je er natuurlijk moedeloos van!
TH, wat heerlijk trouwens, jullie vakantie. Andalusië staat hoog op mijn verlanglijst, geweldige streek lijkt het me. En goed idd, lekker er met zijn tweeën uit. Fijn dat jullie iig weten waar het probleem zit en daar ook aan werken. Komt allemaal goed
Sorry egopost alweer:

hij vind me leuheuk!!
Andalusië....zalig!!.

lekker eten,mooie omgeving,lekkere wijntjes,goed gezelschap...dat zit wel oké

Mijn zus en gezin zijn nu een weekje naar Mallorca,ook wel even lekker zo er tussenuit.

Gewoon met een boek aan de zee of het zwembad.....och..
Hier even een snelle update over het konijn!

DA zou gisteren terugbellen, maar toen dat om 16.00 uur nog niet gebeurd was hebben we zelf maar gebeld. Konijn heeft dus een ontstoken haarzakje op zijn voet. Wilden ze graag opereren voor slechts 200 euro

We hebben besloten om het even aan te kijken, ontstoken haarzakjes gaan bij mensen immers ook meestal vanzelf weer weg. En áls hij al geopereerd wordt, dan zeker niet bij die horkerige afleggers.

TH fijn dat je een weekje op vakantie gaat, doet het goed wat betreft de quality time. Fijn dat jullie zo goed kunnen praten, daar ontbreekt het bij mannen vaak nog wel eens aan!
Ik ga zo even een tafeltje kopen,gevonden op MP.

salontafel (gewoon simpel ding,beukenkleur) voor Eur 15,00

Morgen begint mijn project dan gelijk....schuren en wit verven.

Heb nu al zin om mn nieuwe tweedehands meubelen helemaal ala Biebelie te maken.

Kan ik ook mn creatieve ei weeres kwijt

Heb bedacht dat ik ook de eettafel wit ga doen en daar 6 stoelen bij,liefst 3 soorten en die dan 2 wit,2 rood en 2 zilver te spuiten.

Met mijn rode bank en rieten stoel.

In mn nieuwe huis ligt een enorme houten vloer..lijkt me mooi samen.

Oh en de okerkleurige gordijnen ga ik ook vervangen voor rode.

Kom maar op met die verhuiswagen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven