Moet ik wachten?

05-05-2010 11:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eefje en was bijna 15 jaar getrouwd. Vorig jaar op vakantie ben ik er stomtoevallig achtergekomen dat mijn bijna ex een langdurige relatie heeft met een collega (getrouwd met 2 kinderen). Zij is inmiddels ook bezig met een scheiding.Wij zijn nu ook bezig met een scheiding maar ik zou alles nog een tweede kans willen geven. Hebben 3 weken terug de concept akte van de advocaat binnen gekregen. Hij heeft tot nu toe nog steeds niet de advocaat gebeld dat deze akkoord is. Denk dat hij totaal in de knoop zit met zichzelf en momenteel geen weg terug ziet dat hij nu volgt. Heb het idee dat hij mij niet los kan laten want zoekt nog steeds contact met me. Niet alleen voor de kinderen. Heb het idee dat alles een bevlieging is. Denk dat het niet langer dan een jaar gaat duren met zijn nieuwe vriendin. Ik heb zelf ook twee kinderen. Moet ik op hem wachten?
Het is een koophuis, maar kan hier geen ander huis voor kopen. Huren is onmogelijk omdat er geen urgenties gegeven worden voor een scheiding. Lange wachttijd (denk 3 jaar). Mijn kinderen zijn 11 en 8
Eefje, Eefje toch. meid, geef jezelf toch eens een schop onder je achterste.

Hij houdt van je, echt? Heeft hij daarom een lange verhouding voor je verzwegen? Omdat hij zoveel van je houdt?

Dan doe je zoiets niet. Ok, hij zal nog best gevoelens voor je hebben, want jullie zijn tenslotte 15 jaar samen geweest, maar niet in die mate om bij je te blijven ben ik bang.

Hij is zelfs voor de 2e keer met haar in zee gegaan, dat wil toch wel wat zeggen. Houd niet de hoop dat die relatie tóch geen stand gaat houden. Daar wordt je op den duur alleen maar ongelukkiger van als het toch wél blijkt te werken.

Kies voor jezelf!

Overigens ben ik het geheel met het antwoord van Vlammetje1203 eens. De spijker op zijn kop Vlammetje.
Dus na alles wat hij jou/jullie heeft aangedaan heb je medelijden met hem dat hij met haar niet gelukkig zal worden?

Ik zou eens goed boos worden. Vergeet niet dat hij hij heeft bedonderd. Ben je nooit boos geweest?
Eefje, begrijp me niet verkeerd hoor, vind het echt erg dat je man jou en jullie kinderen dit heeft aangedaan!

Maar je geeft hem natuurlijk ook wel op een presenteerblaadje aan dat hij nu "even" kan uitzoeken hoe een evt. relatie er met die andere vrouw uitziet! Als je hem ook steeds laat merken dat je nog steeds veel van hem houdt en dat je hem een 2e kans wil geven, tja.....dan geef je hem de touwtjes in handen en hoeft ie ook niet echt voor je te vechten (als ie al zou willen natuurlijk). De deur houd JIJ voor hem op een kiertje!

Ik weet, het is moeilijk, maar wens hem veel succes met die ander en laat zien dat je zonder hem ook sterk bent! Het is ZIJN verlies, niet het jouwe.............
quote:eefje999 schreef op 05 mei 2010 @ 12:35:

Ja moet mijn huis uit. Moet noodgedwongen bij mijn ouders in gaan trekken. Ouders al aardig op leeftijd. En ja hoe weet ik dat hij van mij houd. Hij heeft mij verteld dat hij dit gewoon tegen haar zegt.Ach natuurlijk. Heeft hij erbij verteld dat hij heeft gezegd "Ik hou van haar als de moeder van kinderen" of een vergelijkbaar gratuite versie?
Als jij gaat wachten heeft hij helemaal het beste van twee werelden; mocht het met haar niet zo leuk zijn/tegenvallen dan ben jij er altijd nog om op terug te vallen. Maar is dat dan uit liefde? Hij had er geen moeite mee, en nog steeds niet!! om iets met een ander te hebben. Jij bent er voor de veiligheid, als back-up. Jullie hebben een geschiedenis en waarschijnlijk voelt hij zich op zijn gemak bij jou, maar bij haar krijgt hij nieuwe spanning, nieuwe dingen en er zijn geen verantwoordelijkheden. Dat is zeer verleidelijk om te laten gaan, maar anderzijds levert scheiden ook ellende op. Dus dan laat je het in het midden...je neemt geen beslissing en hakt geen knopen door. Totdat zij of jij wel die knoop doorhakt!

Want dat is er mi aan de hand; hij laat de boel lekker lopen en hoopt dat er een keuze voor hem wordt gemaakt..wat dus betekent dat hij NIET voor 100% voor jou kiest uit liefde..sorry.,

En als je het eerlijk bekijkt zou hij sowieso nooit zijn vreemd gegaan indien hij oprecht van je hield. Hij heeft nu een geschiedenis met een ander en dus is het een complexe situatie. Hij zal zowel haar als jou tevreden houden door dingen te zeggen die jullie willen horen en dat zijn precies dezelfde dingen! Wat hij tegen jou zegt geldt dus ook voor haar. Vind je dat geen verschrikkelijk idee?
Wuiles..juist! Deze man is in staat om je jaren te belazeren dus geloof niet wat hij tegen je zegt. Zijn daden zijn veelzeggender dan zijn woorden! En natuurlijk houdt hij van je, alleen niet op de manier zoals het zou moeten of zoals jij het zou willen.

Ik weet waarover ik praat, heb hetzelfde meegemaakt en ik kan je nu vrij exact vertellen wat hij zegt, en wat hij doet. Omdat het altijd zo gaat, helaas.

Ik kreeg zelfs exact hetzelfde sms-je als wat zij kreeg van hem..en dat vermoedde ik al. Zijn woorden moet je als nietszeggend beschouwen, dat geldt dus ook voor haar.
Actions speak louder than words.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven