supermarkt vlees

06-05-2010 16:10 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier gelezen dat het supermarkt vlees niet van goeie kwaliteit is en slecht voor de gezondheid. is het bij de slager dan veel lekkerder? en naar wat voor soort slager ga je dan..?

en hoeveel zou een kilotje rudergehakt of kipfilet daar kosten?

wie haalt er supermarkt vlees?
Het verschil zit 'm denk ik eerder in het onderscheid biologisch en niet-biologisch (vlees gevuld met hulpstoffen, antibioticum, etc).
En de versheid denk ik.
quote:ika35 schreef op 06 mei 2010 @ 16:23:

[...]

Bij de Appie helaas ook vaak!

Wist ik niet.

Bij de C1000 zit altijd een sticker op de onderkant waar het op staat. Bij de AH niet..
M
http://www.goeievraag.nl/ ... markt-ligt-bevroren.13446
Van het Voedingscentrum:

Van de vleesgroothandel of het distributiecentrum wordt het vlees vervoerd naar de plek waar het wordt verkocht aan de consument. Die plek kan een slagerij zijn of een supermarkt. Het is van belang dat het vlees gekoeld wordt getransporteerd om bederf te voorkomen. Verpakking van het vlees vindt plaats in distributiecentrum of supermarkt.
Vlees van de supermarkt of de Islamitische slager.

Bij die laatste haal ik voornamelijk lamsvlees (lamsbout).

Ook heeft hij hele mooie bieflappen, en een prima prijs.
ik had laatst bij de arie van de raa vlees gehaald voor bijna 50euro,alles meteen ingevroren en telkens als ik het vlees eruit haalde was het rot...

dan was het waarschijnlijk al inggevroren geweest,maar heb wel mooi alles moeten weggooien!

Dus nu haal ik alleen nog supermarktvlees...

Giftig of niet hihi
Hier een stukje over geplakt/gelijmd supermarktvlees:

Zo zie je maar weer: onze smaakpapillen zijn snel tevreden. Iets te snel misschien? Het hertenbiefstuk van de Aldi, regelmatig de hemel ingeprezen om zijn smaak, blijkt namelijk niet meer te zijn dan aan elkaar geplakt hertenbiefstuk.

De Volkskrant heeft ontdekt dat de biefstuk ten onrechte de naam ‘biefstuk’ draagt. Het is namelijk gemaakt van geperst of geplakt vlees. Bij het laatste worden kleine stukjes vlees met een mengsel van bloed en eiwitten aan elkaar geplakt tot een lapje vlees.

Volkskrant Magazine concludeert dan ook dat een betere naam hertenplaklap zou zijn. Grappig is wel dat het vlees van Aldi zo enthousiast ontvangen wordt door het publiek. Ik denk dat de vraag naar de hertenbiefstuk na deze ontmaskering was iets zal minderen.
Volgens mij is een supermarkt verplicht om aan te geven of vlees al dan niet al bevroren is geweest. Bij mijn supermarkt staat het op de sticker of het al bevroren is geweest, want eenmaal ontdooit moet je het niet meer opnieuw invriezen.

Dat al het supermarktvlees bevroren is geweest is volgens mij niet waar.
Kipfilet en rundergehakt haal ik vaak bij de AH. Vanwege de prijs en het gemak, maar ook omdat ik dat vaak nog zo marineer of kruid, dat de smaak toch heel veel veranderd.

Al het andere vlees haal ik altijd bij de slager. Hier op het dorp zit een goede slager die z'n vlees zelf inkoopt bij een boer hier in de buurt. Ik vind het echt lekkerder. Het is wel duurder, maar omdat het zoveel lekkerder is heb ik dat er graag voor over.

Ik vind het ook belangrijk dat ons kleine dorpje leefbaar blijft. Met alleen een supermarkt zou ik dat echt een gemis vinden. Op mijn maandagse boodschappenrondje ga ik dus naar de bakker, de slager, de drogist en de boekhandel. En dan pas naar de supermarkt. Hadden we hier een groenteboer gehad dan zou ik daar ook heen gaan voor groente.
DGS: ik heb wel eens een uitzending van de keuringsdienst van waren gezien en ik ben er echt van overtuigd dat al het vlees wat je bij de super haalt al eens ingevroren is geweest. Volgens de eigenaar van een Afrikaans vrieshuis werd de kwaliteit daar niet minder om, en kon je het thuis ook met gemak nog een keer invriezen.

Sowieso vind ik keuringsdienst van waarde een erg goed informatief programma. Als je geinteresseerd bent in eten is het echt heel erg leuk om naar te kijken.
Ik ben sinds de laatste berichtgeving over de antibiotica mafia overgestapt op biologisch vlees, en probeer kleine porties te eten. Ik wil me ook gaan verdiepen in vegetarische gerechten. Tot nu toe vind ik dat moeilijk, er mist toch iets (wat een conditionering eigenlijk, nou ja, dat moet af te leren zijn).

Hoeveel beter het vlees van de slager is weet ik niet, je zou beter op de herkomst van het vlees kunnen letten denk ik.
Katherina, volgens mij ging die aflevering alleen om gehakt.
Overigens neem ik dat programma zeker niet met alles serieus, cornflakes en ijzer bijvoorbeeld, ik vond ze toen wel erg paniekzaaierig.
Ik haal mijn vlees bij de Agri, is een zeeuwse onderneming en die is verdomde goed met zijn versproducten ( vlees, vis en groenten ) verder haal ik mijn kip altijd bij de Islamitische slagerij. Veel mooiere kip en heel erg lekker van smaak. Beter dan die met water volgespoten kippenmeuk bij de supermarkt.
Ik dacht over al het vlees. Dat lag daar maar te liggen voor jaren en jaren en vervolgens werd het als heerlijk Argentijns biefstukje verkocht.

Maar kan ook best alleen gehakt geweest zijn hoor. Ikkenieweenie.
quote:Star schreef op 06 mei 2010 @ 17:07:

Overigens neem ik dat programma zeker niet met alles serieus, cornflakes en ijzer bijvoorbeeld, ik vond ze toen wel erg paniekzaaierig.Maar wel leuk! Vooral toen de cornflakes mevrouw probeerde uit te leggen dat er heus verschil was tussen het ijzer van je fiets en het ijzer in de cornflakes.
Kwam uit Botswana geloof ik en ging dat via Zuid Amerika dacht ik zelfs naar een koelhuis in London waar het dan inderdaad twee jaar lag. Eet u smakelijk
Goh nooit geweten dat je niet mocht invriezen. Doe het altijd.
quote:Christiane04 schreef op 06 mei 2010 @ 16:37:

Het verschil zit 'm denk ik eerder in het onderscheid biologisch en niet-biologisch (vlees gevuld met hulpstoffen, antibioticum, etc).ja dat bedoel ik, ik heb hier ergens op het forum gelezen dat ze vlees van de supermarkt (misschien ook wel vd slager) volspuiten met hormonen etc., zodat ze meer groeien.
Ik eet bijna geen vlees, maar als ik het eet komt het van de Keurslager. Het liefst zou ik het bij de Biologische slager halen, maar die zit hier niet in de buurt.

In een van Jamie Olivers boeken stond iets van dat je beter 1x een goed stuk biologisch vlees kunt eten dan supermarktvlees. Dat schijnt echt rotzooi te zijn, vol met water, antibiotica etc.
meestal supermarktvlees en afentoe bij de islamitische slager of net geslacht boerderijvlees.

daar zit wel duidelijk smaak verschil in ,maar ook veel tis prijziger.
quote:ayicik schreef op 06 mei 2010 @ 17:13:

[...]

ja dat bedoel ik, ik heb hier ergens op het forum gelezen dat ze vlees van de supermarkt (misschien ook wel vd slager) volspuiten met hormonen etc., zodat ze meer groeien.Snéller, niet meer. Kijk maar eens naar een biologisch kip en een gewone kip. Biologische kip is veel groter. Maar ja, die gewone kip is wel binnen 6 weken van kuikentje tot kip
quote:Kuzu schreef op 06 mei 2010 @ 16:53:

Vlees van de supermarkt of de Islamitische slager.

Bij die laatste haal ik voornamelijk lamsvlees (lamsbout).

Ook heeft hij hele mooie bieflappen, en een prima prijs.kan je wat prijzen van daar opnoemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven