supermarkt vlees

06-05-2010 16:10 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier gelezen dat het supermarkt vlees niet van goeie kwaliteit is en slecht voor de gezondheid. is het bij de slager dan veel lekkerder? en naar wat voor soort slager ga je dan..?

en hoeveel zou een kilotje rudergehakt of kipfilet daar kosten?

wie haalt er supermarkt vlees?
Ik eet zoveel mogelijk biologisch vlees, en dat haal ik dan wel bij de supermarkt.

Is dat ook al ingevroren geweest?

Ik krijg wekelijks de mail van super je rijk waarin ik heb aangegeven op de hoogte te willen worden gehouden van aanbiedingen van bio producten, dus als ik dan zie dat bij die-en-die super de bio slavinkjes in de aanbieding zijn, dan haal ik dit twee keer, waarvan er dan een setje in de vriezer gaat.

Zo is biologisch vlees voor mij betaalbaar.

Ik ga er wel van uit dat ik dan echt verse producten koop.
Ik weet ze niet helemaal precies uit mijn hoofd hoor.

Lamsbout betaal ik 9 euro per kilo.

Ik neem meestal een kilo en snijd het zelf uit thuis, houd je veel vlees van over en van het vet trek ik bouillon, dus wel waar voor je geld. Erg mooi vlees.

Schouder/braadlappen zijn iets van 8 euro de kilo.

Erg mals!!.

Kipfilet is 6/8 euro de kilo geloof ik.

Bieflap zit ook rond de 8. Erg mooi vlees. Laatst was het bij de Plus 11 euro per kilo, als ik het goed heb onthouden en dat was echt aanzienlijk mindere kwaliteit.

Gehakt geloof ik 4 nogwat.

Ik zal morgen even kijken voor de duidelijkheid.
Als je echt vers vlees wilt moet je gewoon naar een goeie slager gaan . Daar krijgen ze het vlees nog aan het beest vast binnen en benen ze het zelf uit. Dat vlees is 100% zeker weten niet ingevroren geweest. Ik haal mijn vlees het liefst bij de scharrelslager maar helaas ben ik niet altijd in de gelegenheid om om te rijden.
6 euro voor een kilo kipfilet, dat is niet verkeerd. Bij de super (C1000) betaal ik een euro a 6 - 8 voor 1 enkele kipfilet.
Kan iemand de supermarktprijzen erbij zetten om het vergelijken makkelijker te maken? Want nu zie ik de prijzen, maar zegt het me eigenlijk nog niet veel..
Star, ik ben moster zie ik
quote:Star schreef op 06 mei 2010 @ 17:25:

6 euro voor een kilo kipfilet, dat is niet verkeerd. Bij de super (C1000) betaal ik een euro a 6 - 8 voor 1 enkele kipfilet.

?

Bij de c1000 hier kost kipfielet standaard 6,49 de kilo en in de aanbeding 4 of 3,50?
Star, dat is dan toch zeker een biologische kipfilet?

6 euro voor een kilo kipfilet, dat is niet verkeerd. Bij de super (C1000) betaal ik een euro a 6 - 8 voor 1 enkele kipfilet.Vorige week nog 4,25 bij Appie

6 euro voor een kilo kipfilet, dat is niet verkeerd. Bij de super (C1000) betaal ik een euro a 6 - 8 voor 1 enkele kipfilet.Ja, hier ook 6 euro kilo voor mooie volle en smakelijke kipfilet en 2,95 euro voor 1,5 kilo mooie grote drumsticks ( niet van die standenstokers formaat ) bij de Islamitische slager.
quote:tilalia2 schreef op 06 mei 2010 @ 17:27:

[...]

?

Bij de c1000 hier kost kipfielet standaard 6,49 de kilo en in de aanbeding 4 of 3,50?Biologische bedoelde ik, sorry.
Aah, okee.

Ik wou dat we een islamitische slager hier in de buurt hadden. Hebben we helaas niet...
Hoezo islamitisch Tilalia? Vanwege halal slachten?
Vlees van de keurslager, net zoals brood van de bakker.

Ik heb liever een goed stuk vlees, en daar betaal ik liever een paar centen meer voor.

Zoals de keurslager elke week een bijzonder stukje vlees maakt, eenmalig in het assortiment maar elke week iets anders.
Als ik tijd heb, ga in ik langs bij de Islamitische slager of de poelier. De grap is dat ik bij de Sligro wel altijd superkwaliteit vers haal, jammer dat ik geen pas heb en afhankelijk ben van iemand anders. Biologisch haal ik eigenlijk nooit, is mij te duur. Heel soms als ik speciale eters heb bij de bioslager, maar daar kost bijvoorbeeld lamsrack 25 euro per kilo of was het nou pond? . Maar goed hij schijnt vaker de titel beste bioslager van Nld te hebben gewonnen, voor sommige hele speciale mensen heb ik dat over en het schijnt dat het vlees inderdaad echt een stuk lekkerder is (ben zelf geen vleeseter, meer van de vis).

Ik kan mij inderdaad herinneren dat ik iets heb gelezen dat kwaliteit van supermarktvlees bijzonder slecht is en je kan spreken over inferieur vlees.

Sowieso qua paardenvlees. Hollandse peerden gaan naar Zuid -Amerika en Zuid-Amerikaanse paardenvlees komt naar Europa voor o.a de frikandel (Koeienvlees wordt volgens mij wel daar zelf gehouden, want heeft een betere kwaliteit dan in Europa).

En uiteraard kippenvlees waar vocht is bij toegediend, zodat het vlees zwaarder wordt (dus meer oplevert voor de pluimveehouder), maar ook de smaak vermindert.
Neigt toch sterk naar vegetarisch eten nu...brrrr
**
Vrijwel alleen biologisch vlees van de appie of van de natuurvoedingswinkel of de biologische slager.

Het is lekkerder en van niet-gemartelde dieren. Eerlijk is eerlijk: ik heb mijn halve leven ook goedkope kipfilet gegeten, maar toen ik me echt ging realiseren hoe het kan dat dat vlees zo krankzinnig goedkoop wordt geproduceerd, hoef ik het niet meer.

Biologisch vlees is in feite maar een klein beetje duurder. Goedkoop vlees zit vol water, dus van biologisch vlees heb je minder nodig om een lekker gerecht te maken. En ik let op de aanbiedingen (koop bv nooit kipfilet maar kipdijfilet, is én goedkoper én lekkerder).

Voor de komst van de bio-industrie was vlees een luxeproduct, het was helemaal niet normaal voor gewone mensen om elke dag een ons vlees of meer per persoon te eten. Dankzij vleesfabrieken en kippenkwekerijen eten we nu goedkoop vlees. Het zijn alleen wel de dieren die daarvoor een akelige prijs betalen.
Met Halal is het juist niet de bedoeling dat het dier langzaam doodbloedt. Op de juiste manier stroomt het bloed in 1 keer uit het lichaam en met die snelheid lijdt het beest dus niet. Maarja je kan niet controleren wanneer het op de juiste manier wordt gedaan.

Het klopt inderdaad dat het vlees bij de Islamitische slager net zo goed ingevroren wordt aangeleverd bij de winkel. Wat ik prettig daar vind is dat ik kipfilets meteen daar door de gehaktmolen kan laten doorhalen en zo weet ik zeker dat er enkel kipfilet in mijn gehakt zit. Stelt mij iets gerust

*Edit Ik reageerde op bloemetje22, maar ze heeft haar post verwijderd....*
Wij hebben geen slager en ik vind vlees van de AH wel lekker.
Ikke.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Vlees gewoon bij de supermarkt. Nooit problemen mee gehad.
quote:Star schreef op 06 mei 2010 @ 17:35:

Hoezo islamitisch Tilalia? Vanwege halal slachten?Nee, vanwege goedkoop en lekker vlees
quote:ayicik schreef op 06 mei 2010 @ 17:13:

[...]

ja dat bedoel ik, ik heb hier ergens op het forum gelezen dat ze vlees van de supermarkt (misschien ook wel vd slager) volspuiten met hormonen etc., zodat ze meer groeien.

Dat is absoluut niet waar. Hormonen in het vlees zijn in Europa verboden, en 'hormoonvlees' wordt hier ook niet ingevoerd. Hormonen mogen wel in sommige andere landen, bijv. de VS, gebruikt worden.

Post ik een práchtig stukje dat het vlees van Lidl als beste uit de bus kwam, maar niemand heeft het geloof ik gelezen...
quote:Star schreef op 06 mei 2010 @ 16:25:

Mijn vriend, helemaal niet moeilijk qua vlees (lees: juist niet) heeft ooit eens gewerkt in de vleesschuur die vlees voor de Appie levert en sindsdien wil hij nooit meer vlees van de Appie.Ik geloof niet dat ik dat wil weten , hier eigenlijk altijd vlees van de Appie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven