Gezondheid alle pijlers

Pfffff wat zwaar dit!!!!!

29-04-2010 15:32 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Weet met mn gevoel geen raad. Heb net telefoon gekregen van mijn tante met de mededeling dat mijn moeder is opgenomen op de intensive care afdeling van een ziekenhuis in Benidorm. Ze zou vanochtend thuiskomen van vakantie. Ik heb gewerkt en was al superblij dat ze eindelijk thuis zou komen. 2 Jaar geleden heeft ze borstkanker gehad. 1 Borst afgezet, chemo, bestraling.... Daarna kankervrij. Tot 2 maanden geleden. Ze had uitvalsverschijnselen, kwam niet goed meer uit haar woorden. Na onderzoek bleek dat ze een grote hersentumor had. Direct de week erna is ze geopereerd in het Radboud Ziekenhuis. Ze konden helaas de tumor niet helemaal weghalen. Daarna kreeg ze bestralingen. Ze was heel moe en haar haren vielen weer uit. Voordat ze te horen kreeg dat ze die hersentumor had, had ze al een vakantie naar Benidorm geboekt samen met haar 2 zussen en nog andere mensen die ik niet ken. Ze is gegaan maar nu werd ik dus gebeld met dit bericht. Afgelopen dinsdag was ze jarig, ze werd 65. En nu ben ik zoooooooooo bang. Heb geen broers en zussen. Mn 2 kindjes komen zo thuis uit school. Weet niet wat ik nu moet doen. Pffffff voel me helemaal leeg. Wil naar mn moeder, maar dat kan niet. Buiten mooi weer.... ik kan alleen maar huilen...... En hopen dat ik mn moeder nog kan zien/spreken. Wat een rotziekte!!!!!!
Net een telefoontje gehad vanuit Spanje. Helaas hebben ze de neuroloog nog niet gesproken. Er is vandaag wel een MRI-scan gemaakt. Morgen de uitslag en een gesprek met de neuroloog. Mijn moeder is nu aardig goed aanspreekbaar. Ze weet dat ze in het ziekenhuis in Spanje ligt. Ze zei in eerste instantie tegen mn tantes: "wat raar, ik versta de mensen hier helemaal niet." Mn tantes zeiden al dat dat mogelijk was maar dat ze haar ook niet konden verstaan :-). Goed teken dat ze weer van alles in de gaten heeft. En ze had het nog over mij en de kids. Dus dat is helemaal een goed teken toch???!!!! Wij kregen in ieder geval heeeel veel groetjes en kussen. Pffff wat voel ik me opgelucht zeg. Kan echt niet wachten tot ze hier is.....
Hoe gaat het nu met haar? Heb je al iets van de neuroloog gehoord?

quote:Ann Liv schreef op 05 mei 2010 @ 17:48:

Hoe gaat het nu met haar? Heb je al iets van de neuroloog gehoord?

Het gaat iedere dag iets beter. Vandaag mocht ze uit bed, op de stoel. Helaas heb ik haar zelf niet kunnen spreken. Het schijnt dat ze stokdoof is, waarschijnlijk door vocht. Hopelijk horen ze morgen wanneer ze mogen vliegen. Ik duim echt dat ze voor het weekend nog naar huis mag. Zondag moederdag en maandag ben ik zelf jarig. Dus...... hoop echt heel erg dat ze dan thuis is of in ieder geval in Nederland.
Ik hoop het ook voor je, moederdag samen vieren zou geweldig zijn. Maar de vooruitgang waar je nu over schrijft is al héél erg fijn!
Mooi dat het de goede kant op gaat! Ik hoop ook voor je dat ze snel weer terug komt. Ik kan me voorstellen dat drie weken in een dergelijke situatie aanvoelt als veel langer.
...
Hè hè, gisteravond eindelijk gehoord dat mijn moeder zondag terug vliegt!!!! Speciaal om haar op te halen, vliegt er een verpleegkundige uit Nederland over. Samen met 1 van mijn tantes vliegen ze terug. Daarna vanaf Schiphol met de taxi. En ik begreep dat ze dan gewoon naar huis gaat. Maar ik snap niet hoe. Ze woont alleen en kan echt bijna niets, behalve op bed liggen of even in de stoel zitten. Communiceren gaat gelukkig wel, maar nog wel lastig dat ze nog vrij doof is. Maar ja, ff afwachten. Ben in ieder geval zooooo blij dat ze weer bijna hier is. Zie ik haar in ieder geval ff op moederdag!!!
Wat fijn knorretje. Ik zou maar even afwachten en met je tante's praten over wat de bedoeling nu is met je moeder. Ze heeft iig verzorging nodig. Maar fijn dat ze weer naar Nederland komt.
Wat een heerlijk nieuws en dat nog wel op moederdag! Misschien hebben je tantes aangeboden om extra mee te helpen? Geniet van elkaar!
Bel haar huisarts op en leg de situatie uit en vraag hoe er thuiszorg geregeld kan worden. In NL gaat dat vanuit het ziekenhuis, maar als ze direct thuis komt, werkt dat niet. En sowieso is het handig als haar huisarts bij haar langs gaat als ze net thuis is... Zorgen je tantes er voor dat je moeder minimaal een brief van de artsen in het Engels meekrijgt? Liefst nog met meer gegevens zoals de scans ed.
Ohh knorretje wat een goed nieuws!

Ben echt heel blij voor je

Wat zal je blij zijn om je moeder zondag weer in je armen te sluiten.

quote:Wintermuts schreef op 07 mei 2010 @ 17:44:

Bel haar huisarts op en leg de situatie uit en vraag hoe er thuiszorg geregeld kan worden. In NL gaat dat vanuit het ziekenhuis, maar als ze direct thuis komt, werkt dat niet. En sowieso is het handig als haar huisarts bij haar langs gaat als ze net thuis is... Zorgen je tantes er voor dat je moeder minimaal een brief van de artsen in het Engels meekrijgt? Liefst nog met meer gegevens zoals de scans ed.Belangrijke punten om te regelen!
Huisarts is idd gebeld vandaag. Hij was vandaag afwezig, maar de assistente heeft voor maandag een visite vastgelegd. Thuiszorg is ook (weer) ingeschakeld. Had ze al voordat ze op vakantie ging. In ieder geval iedere ochtend iemand van de verzorging om haar te douchen en iedere woensdag een aantal uur iemand voor huishoudelijke hulp. Maar ben benieuwd nu. Ik ga ervan uit dat de medische info in ieder geval wel overgebracht wordt, maar zal dat voor de zekerheid nog aan de orde stellen. Echt super bedankt iedereen voor het meedenken steeds en de tips!!!!!
Net weer telefoon gehad. Het schijnt dat het gisteravond toch weer onduidelijk was of mijn moeder mocht vliegen. Mijn tante heeft mij expres niet gebeld omdat ik toch al heel gespannen ben.... Nu vandaag is toch beslist dat ze morgen overvliegt. De Nederlandse verpleegkundige die mee terugvliegt is ook al in Benidorm. Pfffff jullie willen echt niet weten hoe gespannen ik ben. Kan de hele dag wel janken. Weet niet eens of dit van verdriet of van geluk is.......
sterke knorretje. nu hopen dat die aswolk niet alsnog roet in het eten gooit! hoop dat je haar gauw een dikke kus kunt geven.
quote:max09 schreef op 09 mei 2010 @ 09:30:

sterke knorretje. nu hopen dat die aswolk niet alsnog roet in het eten gooit! hoop dat je haar gauw een dikke kus kunt geven.Nou inderdaad..... Ik had het gisteren echt ff heeeel benauwd. Maar ik heb begrepen dat de luchthavens in Spanje weer open zijn. Als het goed is, zit ze nu in het vliegtuig.....
Wat fijn dat je je moeder vandaag gaat zien Knorretje!!

Oh, knorretje, wat een heerlijk nieuws! Ik hoop voor je dat je straks gewoon naar je moeder toe kan gaan.
...
Jippieeeee, heb mn moeder kunnen zien. En knuffelen. En zoenen!!!

Was wel heftig hoor, heeeel emotioneel. De terugvlucht is redelijk gegaan. Wat wel heel vervelend is, is dat de verpleegkundige die haar speciaal kwam ophalen, de medische gegevens onderweg ergens heeft laten liggen. Waarschijnlijk op de vluchthaven van Alicante. Er is al contact opgenomen, maar niets gevonden.... En daarbij ook haar medicijnen. Dus gisteren moest nog wel de huisartsenpost gebeld worden. Toen kwamen 2 artsen bij haar kijken en in overleg met het ziekenhuis zijn nieuwe medicijnen voorgeschreven. Ik heb mn moeder niet zo heel lang kunnen spreken. Maar ik heb haar in ieder geval kunnen zien. Nu de uitslag van de MRSA-test afwachten. Ze kan echt niet alleen zijn. Dus waarschijnlijk moet ze toch of in een ziekenhuis of in een revalidatiecentrum worden opgenomen. Dit wordt vandaag bekeken, dus nog wel spannend allemaal.....
Gefeliciteerd met je verjaardag Knor! En een mooi cadeau dat je moeder gisteren thuis is gebracht.

Het valt me op in dit topic dat je iedere keer goed op de hoogte bent gebracht over de stappen die werden gevolgd t.a.v. je moeder en haar terugkeer naar Nederland. Echt goed dat dit zo gaat.

Nog een fijne dag!
quote:Omen schreef op 10 mei 2010 @ 13:26:

Gefeliciteerd met je verjaardag Knor! En een mooi cadeau dat je moeder gisteren thuis is gebracht.

Het valt me op in dit topic dat je iedere keer goed op de hoogte bent gebracht over de stappen die werden gevolgd t.a.v. je moeder en haar terugkeer naar Nederland. Echt goed dat dit zo gaat.

Nog een fijne dag!Dank je wel Omen!! En idd het mooiste cadeau dat ik kon krijgen, dat mn moeder weer thuis is. Ze zei nog aan de telefoon dat ze het zo erg vindt dat ze niet op mijn verjaardag kan komen. Maar ik zei al dat ze zich daar echt geen zorgen om moet maken omdat ik al zo blij ben dat ze weer in de buurt is. En zeker fijn dat mn tantes elke dag weer de moeite namen om me te bellen en me op de hoogte te stellen van alles.
Hoe is het nu met je moeder Knorretje? Is ze nog steeds in het ziekenhuis?
...
Tja, ze ligt idd vanaf gisteren in het ziekenhuis. Eerst moest de uitslag van de MRSA-test bekend zijn. Gelukkig is ze daar negatief op getest. Gisteren is ze dus opgenomen. Vrijdag krijgt ze een MRI-scan en een EEG. Afwachten dus. Ben net met de kids naar het ziekenhuis geweest. Ben echt heel blij dat ik nu in ieder geval naar haar toe kan! Maar ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. Ze ziet er niet goed uit vind ik. Ze kan wel praten, maar ze herhaalt alles heel vaak. Zegt steeds dezelfde dingen. Moeilijk hoor, om je moeder zo te zien. Maar ja, we wachten af....
Ja, het is ook flink pittig allemaal waar ze mee kampt natuurlijk. En om als liefhebbende toe te kijken en niets te kunnen doen is vreselijk frustrerend. Mijn ouders zijn gelukkig nog in goede gezondheid, maar ik vond het wel heel moeilijk om jaren terug mijn oma te zien aftakelen van de sterkte vrouw die ik kende tot een echt oud besje... Dat doet gewoon pijn. Zal met jou en je moeder ook moeilijk zijn. Heel veel sterkte in ieder geval, en dan maar genieten van het feit dat ze weer dichtbij je is.
...
Gaat het al wat beter met je moeder, Knorretje?
...
quote:vlammetje schreef op 18 mei 2010 @ 12:39:

Gaat het al wat beter met je moeder, Knorretje?

Nee, helaas nog niet. Ze heeft er nu ook nog trombose bij gekregen. Ze ligt dus nog steeds in het ziekenhuis. Maar ze eet en drinkt ook heel weinig, heeft nergens zin in. Ik vroeg nog toen ze uit Spanje kwam of ze daar wel spuitjes heeft gekregen tegen trombose. Maar mn tante zei van niet. Nu blijkt dat ze ook hier in NL geen spuitjes tegen trombose kreeg. De arts die er gisteren was, werkt nog niet lang in dit ziekenhuis en was er behoorlijk boos over en zou de verpleging er op aanspreken. Omdat ze bijna niet haar bed uitkomt, had ze deze namelijk wel behoren te krijgen. Maar ja, nu heeft ze het al en krijgt de dubbele doses. Zit ze ook minstens 6 maanden weer aan vast...... Ze is heel duffig, doof en ziet ook een stuk minder dan voorheen. Hopelijk zijn het bijwerkingen van medicijnen, maar dat is afwachten. Wat vind ik het moeilijk zeg, om haar zo te zien aftakelen!!!!

Ik merk ook wel dat ik zelf behoorlijk kapot ben. De verzorging van mn zoontjes, mn werk, elke dag ziekenhuis, het huishouden..... Gelukkig vanavond iemand die me komt helpen met de kids. Heb een PGB (nog niet zo lang) voor ze en heb er tot nog toe niets mee gedaan. Nu heb ik iemand gevonden die me volgens mij heel goed kan helpen met de begeleiding. Kost in het begin wel energie, maar op er op den duur weer wat voor terug te krijgen. Wel heel lief van je trouwens dat je er naar vraagt!!! Thanx, doet me goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven