Gezondheid alle pijlers

Pfffff wat zwaar dit!!!!!

29-04-2010 15:32 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Weet met mn gevoel geen raad. Heb net telefoon gekregen van mijn tante met de mededeling dat mijn moeder is opgenomen op de intensive care afdeling van een ziekenhuis in Benidorm. Ze zou vanochtend thuiskomen van vakantie. Ik heb gewerkt en was al superblij dat ze eindelijk thuis zou komen. 2 Jaar geleden heeft ze borstkanker gehad. 1 Borst afgezet, chemo, bestraling.... Daarna kankervrij. Tot 2 maanden geleden. Ze had uitvalsverschijnselen, kwam niet goed meer uit haar woorden. Na onderzoek bleek dat ze een grote hersentumor had. Direct de week erna is ze geopereerd in het Radboud Ziekenhuis. Ze konden helaas de tumor niet helemaal weghalen. Daarna kreeg ze bestralingen. Ze was heel moe en haar haren vielen weer uit. Voordat ze te horen kreeg dat ze die hersentumor had, had ze al een vakantie naar Benidorm geboekt samen met haar 2 zussen en nog andere mensen die ik niet ken. Ze is gegaan maar nu werd ik dus gebeld met dit bericht. Afgelopen dinsdag was ze jarig, ze werd 65. En nu ben ik zoooooooooo bang. Heb geen broers en zussen. Mn 2 kindjes komen zo thuis uit school. Weet niet wat ik nu moet doen. Pffffff voel me helemaal leeg. Wil naar mn moeder, maar dat kan niet. Buiten mooi weer.... ik kan alleen maar huilen...... En hopen dat ik mn moeder nog kan zien/spreken. Wat een rotziekte!!!!!!
Ja, heb al een aantal mensen gebeld waar de kinderen evt. naartoe kunnen, indien ik naar Spanje zou moeten...... Uiteraard hoop ik dat mijn moeder stabiel wordt, zodat ze naar Nederland kan komen. Maar gaat dit niet lukken, dan zal ik die kant op gaan.
wat een vreselijke situatie. En dubbel zo lastig omdat je er ook helemaal alleen voor staat. Ik duim voor je dat je moeder opknapt en in elk geval terug naar NL kan vliegen!!!
Dank jullie wel voor alle lieve reacties! Blijf tussen alle drukte door regelmatig ff lezen en merk dat het me echt goed doet!!! Thanx!!!!!!
Knorretje, hoe gaat het nu? Heb je een beetje kunnen slapen? Heb veel aan je gedacht! Sterkte!
Waar woon je knorretje?

Ik ben al uit de kleine kinderen dus zo flexibel als wat......kan zo naar je toekomen om te helpen.
quote:HEMAlover schreef op 30 april 2010 @ 09:36:

Knorretje, hoe gaat het nu? Heb je een beetje kunnen slapen? Heb veel aan je gedacht! Sterkte!Ja, heb een beetje kunnen slapen, maar heel onrustig. Tot nu toe verder niets gehoord. Had net een nichtje van mij aan de telefoon en zij kreeg net op dat moment een smsje van mijn tante binnen, waarin stond dat het er allemaal niet goed uitziet. Maar ja, dat is niets nieuws...... Heb gisteravond nog wel samen met de kids een kaarsje opgestoken voor mijn moeder. Had ik toch het gevoel dat ik in ieder geval iets deed. Dat machteloze gevoel is zo vervelend!
quote:pearle schreef op 30 april 2010 @ 09:40:

Waar woon je knorretje?

Ik ben al uit de kleine kinderen dus zo flexibel als wat......kan zo naar je toekomen om te helpen.Wat lief van je! Maar mn vriend is gisteravond laat nog gekomen. En ik heb wat back-up geregeld. Mocht het echt heel slecht gaan met mn moeder, dan kan ik op korte termijn weg. Mijn jongens zitten op scouting en moesten vanmorgen aanwezig zijn bij een aubade/defile. Ben daar naartoe geweest en daarna ff naar de rommelmarkt. Toch ff wat afleiding gezocht. Hoewel dat rotgevoel natuurlijk blijft overheersen. Mijn tante zou vanmiddag weer bellen, als ze in het ziekenhuis zijn geweest. Dus afwachten maar weer......
Knorretje, heb je inmiddels alweer iets gehoord vanuit Spanje?
Ja, mijn moeder is wel bijgekomen. Maar echt communiceren lukt niet. Praten gaat niet. Ze reageerde af en toe wel door ff te lachen. En toen haar 2 zussen weg gingen zwaaide ze even. Heb nu afgesproken met mijn tante dat ze weer zou bellen als er nieuws was/is. Kan dus echt alleen afwachten. Hopelijk is ze snel stabiel, zodat ze naar NL kan worden vervoerd. Maar de arts had contact gehad met de Alarmcentrale en die hadden mijn tante laten weten dat ze sowieso tot woensdag daar in het ziekenhuis moet blijven....... Met medicatie hebben ze de insulten in ieder geval kunnen stoppen en nu proberen ze met medicatie wat aan het vocht te doen in de hersenen.

Voordat ze aan de hersentumor werd geopereerd, had ze ook vocht in de hersenen en toen kreeg ze die uitvalsverschijnselen. Hopelijk krijgen ze dat vocht dus weg......
Zou je nu niet alles op alles willen zetten om die kant op te gaan? Als het maar enigszins mogelijk is zou ik je kinderen bij vriendjes onderbrengen en zo snel mogelijk een ticket boeken. Lukt dat wat betreft werk voor je?

Sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat met je moeder!
Knorretje, ik heb nu echt zo'n gevoel heel hard te roepen dat je moet gaan!

Wie ben ik om dat tegen een vreemde te zeggen...maar het is niet de andere kant van de wereld, je vriend kan bij de kids blijven....ga ernaar toe.

Heeeel veel sterkte met alles!
Tja dat zegt mijn gevoel ook hoor. Het allerliefste wat ik nu zou doen, was mn moeder knuffelen en zeggen dat ik van haar hou!!! Maar ten eerste kan mijn vriend niet op mijn kids passen. Hij heeft een zware baan en kan geen vrij krijgen op dit moment. Hij zal morgen weer naar huis moeten (ruim 110 km verderop). Verder hebben mijn kids ook niet echt vriendjes waar ze terecht kunnen (zitten bij op speciaal onderwijs in een plaats zo'n 12 km hier vandaan). Hebben beide een gebruiksaanwijzing...... Daarnaast is het voor mij financieel niet mogelijk om daarheen te gaan. Heb er natuurlijk over nagedacht, maar zou echt niet weten hoe ik het kan realiseren om daarheen te gaan.
Ontzettend naar voor je, maar jij kent de situatie het beste. Zijn er geen klasgenootjes waarvan de ouders je kinderen goed genoeg kennen om er een dag of 2 op te passen? Of ze meenemen?

Als het financieel niet lukt houdt het op, maar misschien zijn er wel goedkopere opties dan je nu denkt. Last minute vliegreizen zijn niet altijd duur en je hoeft niet in een duur hotel te zitten.

Mocht je het vervelend vinden dat ik een beetje doordram, mijn excuses, maar net als zonnestraaltje heb ik het gevoel dat je erheen zou moeten gaan. Als het niet lukt dan begrijpt je moeder dit vast erg goed, maar soms is het fijn als anderen even over mogelijkheden denken waar je zelf niet over nagedacht hebt.

Hou je haaks!
Nee, ben juist alleen maar blij met jullie adviezen en reacties!!! Maar dat is het juist bij speciaal onderwijs. De kids worden gehaald en gebracht door een taxi en als ouder kom je dus weinig op school... Dus de kinderen kennen elkaar natuurlijk wel, maar hun ouders niet.

En mijn 2 tantes hebben met veel moeite slaapruimte gevonden in Benidorm. Ze moesten dus uit het appartement waar ze 2 weken verbleven hadden. Maar vanwege de meivakantie zit bijna alles vol.. En nu hebben ze een klein studiootje, eigenlijk bedoeld voor 1 persoon. Er zijn hotelkamers vrij, maar alleen de hele dure.......
Ik heb gegoogled op hostels in benidorm en ik heb deze resultaten gevonden:

hostelbookers.com

hostelworld.com

en dit:

hostelsclub.com
Weet je, als ik een andere ouder (met ook een kind met gebruiksaanwijzing) zou kunnen helpen in zo'n lastige situatie, zou ik dat denk ik doen. Zou jij andersom ook niet graag klaarstaan voor anderen? Misschien is het iets om de juf te bellen, misschien heeft zij wel slimme tips?
Knorretje...soms moet je je gevoel volgen, hoe moeilijk het ook is om de praktische zaken te regelen. Wees niet bang om in deze situatie om hulp te vragen! De kinderen hebben vakantie, dus naar school hoeven ze niet. Je hebt vast wel een vriendin, nicht, buurvrouw die voor jou de kinderen een paar dagen op wil vangen. Dat zou jij voor een ander toch ook doen? Als je een creditcard hebt, dan betaal je je vlucht daarmee en zie je later wel hoe je het betaalt. Het ziekenhuis in Spanje kan je misschien wel helpen met een verblijfplaats en anders woont er vast wel een viva forummer in de buurt van Benidorm! Ga...als je moeder niet opknapt krijg je hier zo'n spijt van!
Voor 212 euro kun je morgen met Ryanair vliegen vanaf Eindhoven naar Alicante en op 5 mei weer terug.
Konrretje, wat een verschrikkelijke rotsituatie. Wat Hemalover zegt, Ga! Mijn mam stierf 100 km verderop terwijl ik er niet bij kon zijn (ik lag zelf ook in het ziekenhuis) en ben er echt jaren kapot van geweest dat ik er niet bij was. Niemand weet hoe dit gaat lopen, neem als het enigszins kan het risico niet..

Sterkte, ik leef met je mee..
Ik begrijp echt met geen haar op mijn hoofd dat jij je uitput in excuses over vriends werk en 110 km afstand in plaats van allang in Benidorm te zitten. Je moeder ligt op de IC goddorie. Wat in's hemelsnaam moet er gebeuren voordat je wel naar haar toe zou gaan?

Wat heb je aan zo'n vriend die zelfs geen vrij kan regelen als zijn schoonmoeder op de IC ligt? Zelfs MP Jan-Peter zou daarvoor naar huis mogen. Werk is erg relatief hoor, bij kwesties over leven en dood. Ik denk dat je hier over 10 jaar met veel spijt op terug kijkt.
quote:Spinster schreef op 01 mei 2010 @ 16:02:

Ik begrijp echt met geen haar op mijn hoofd dat jij je uitput in excuses over vriends werk en 110 km afstand in plaats van allang in Benidorm te zitten. Je moeder ligt op de IC goddorie. Wat in's hemelsnaam moet er gebeuren voordat je wel naar haar toe zou gaan?

Wat heb je aan zo'n vriend die zelfs geen vrij kan regelen als zijn schoonmoeder op de IC ligt? Zelfs MP Jan-Peter zou daarvoor naar huis mogen. Werk is erg relatief hoor, bij kwesties over leven en dood. Ik denk dat je hier over 10 jaar met veel spijt op terug kijkt.Heel erg mee eens.. Knorretje, ik wens je veel sterkte en hoop dat je toch naar je moeder kunt.
Echt onbegrijpelijk, al zou ik 3 maanden droog brood moeten eten, als een van mijn ouders in 't buitenland in ;'t ziekenhuis ligt dan zou ik diezelfde dag nog heen gevlogen zijn ongeacht of ik me daarmee in de schulden steek. En als je kids ongewenst zijn door vrienden/familie, dan zou ik iemand inhuren om op ze te passen. Het is misschien je laatste kans om je moeder te zien en die laat je lopen?
tjee knorretje wat een **nieuws.

Ik vroeg me af of je moeder een reisverzekering ofzo heeft afgesloten.

Er staat me iets van bij dat je bij een ongeluk of zo iets dergelijks dan familie kan laten overkomen.

Misschien slim om dat even na te kijken?

Dat scheelt je dan in elk geval weer het geld voor het ticket.

Enne ik zou echt gaan, misschien kun je de kids meenemen?
quote:Spinster schreef op 01 mei 2010 @ 16:02:

Wat heb je aan zo'n vriend die zelfs geen vrij kan regelen als zijn schoonmoeder op de IC ligt? Zelfs MP Jan-Peter zou daarvoor naar huis mogen. Werk is erg relatief hoor, bij kwesties over leven en dood. Ik denk dat je hier over 10 jaar met veel spijt op terug kijkt.Ik begrijp de frustratie, maar vind het wel erg kort door de bocht. Niet op elk werk krijg je vrij als het niet je eigen naaste familie betreft. Speciale kinderen kun je niet zomaar ergens achter de deur schuiven, juist die kinderen niet (in het belang van de kinderen dus) . Ik begrijp van TO dat er een hoop factoren zijn die haar beslissing negatief laten uitvallen wat betreft het afreizen naar haar moeder. Ik zou ook alles op alles zetten, zeker als je denkt dat er een kans is dat je je moeder anders niet meer kan zien of niet meer in een situatie waarmee communiceren nog mogelijk is. Dus wat dat betreft zeg ik ook: gaan! Maar als TO er echt van overtuigd is dat het niet lukt, komt bovenstaand citaat een beetje hard over. Alsof ze zich ervan afmaakt of zo en ik geloof niet dat dat het geval is.
...
Nou, wat een nare toon! Knorretje is zich rot geschrokken en is waarschijnlijk hartstikke emotioneel en dan denk je niet meer zo snel en efficient als anders. Ik kan me nog goed herinneren hoe labiel ik was toen iets soortgelijks mij overkwam...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven