smerige recepten
maandag 17 mei 2010 om 19:23
quote:diaantje1971 schreef op 17 mei 2010 @ 19:18:
De oude surinaamse man duikt met een lepel in een heule vieze oude pan, haal daar een stuk darmenvel omhoog, legt dit op een nog viezer plankje en begint dat stuk darmen vel als een waanzinnige in stukken te snijden.
Dan werd het in een bakje gedaan en een hete saus erop.
BrrrrrrrGruwelijk. Heb je geproefd?
De oude surinaamse man duikt met een lepel in een heule vieze oude pan, haal daar een stuk darmenvel omhoog, legt dit op een nog viezer plankje en begint dat stuk darmen vel als een waanzinnige in stukken te snijden.
BrrrrrrrGruwelijk. Heb je geproefd?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 17 mei 2010 om 19:24
Men neme ............. geschilde en gekookte aardappelen, gekookt in ruim - vooral zout - water en een blik bruine bonen.
De bruine bonen opwarmen en mengen met de gekookte aardappelen. Deze substantie stampen en hierover een laag spekvet aanbrengen, en voila bruine bonen stamppot volgens schoonvaders recept.
Het toetje? Een handvol Rennies!
De bruine bonen opwarmen en mengen met de gekookte aardappelen. Deze substantie stampen en hierover een laag spekvet aanbrengen, en voila bruine bonen stamppot volgens schoonvaders recept.
Het toetje? Een handvol Rennies!
maandag 17 mei 2010 om 19:24
maandag 17 mei 2010 om 19:25
Fladder schijnt pens te zijn........ http://worstlog.com/2008/08/08/surinaamse-worst/
( koeienmaag, toch? )
( koeienmaag, toch? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 17 mei 2010 om 19:26
Ik heb hier in FR één keer tegenover mijn man gezeten terwijl hij kalfshersenen at.
Man man man wat was dat goor om te zien.
Ik heb het dan ook niet geproefd en wilde hem 24u lang no way meer zoenen.
Ik heb wel de testikels geprobeerd ooit, kan het niemand aanraden, beetje sponzige substantie en het idéé is ook niet echt je-van-het, dat je stierenballen aan het eten bent.
Man man man wat was dat goor om te zien.
Ik heb het dan ook niet geproefd en wilde hem 24u lang no way meer zoenen.
Ik heb wel de testikels geprobeerd ooit, kan het niemand aanraden, beetje sponzige substantie en het idéé is ook niet echt je-van-het, dat je stierenballen aan het eten bent.
maandag 17 mei 2010 om 19:26
Haha, ik zie nu dat bijna iedereen smac vies vindt...en ik maar jaren volhouden bij mijn vriend dat hij gek is dat hij het niet lekker vindt...ikke wel dus...
Ik heb het van huis uit zo meegekregen:
macaroni
smac in blokjes
bakje eru smeerkaas door de macaroni heen roeren
blikje tomatenpuree ('rood' noemen wij dat haha)
beetje geraspte kaas erover en klaar, JAMMIE!
En deze prut noemen wij stopverf, roep bij mijn mam, zusjes en ik dat we stopverf eten en iedereen staat te juichen, was ook het lievelings van mijn pappa, die er helaas niet meer is, recept komt volgens mij ook van hem.
Ik heb het van huis uit zo meegekregen:
macaroni
smac in blokjes
bakje eru smeerkaas door de macaroni heen roeren
blikje tomatenpuree ('rood' noemen wij dat haha)
beetje geraspte kaas erover en klaar, JAMMIE!
En deze prut noemen wij stopverf, roep bij mijn mam, zusjes en ik dat we stopverf eten en iedereen staat te juichen, was ook het lievelings van mijn pappa, die er helaas niet meer is, recept komt volgens mij ook van hem.
maandag 17 mei 2010 om 19:27
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 mei 2010 @ 19:25:
Fladder schijnt pens te zijn........ http://worstlog.com/2008/08/08/surinaamse-worst/
( koeienmaag, toch? )
Ja de koeienmaag of de darmen
En word op smaak gebracht met hete peper
is orgaanvlees idd
Er zo zijn er meer van die Surinaamse gerechten
We kijken even wat we in de kasten hebben dan gooien we allemaal in een grote pan en we noemen het ........ IEKS
( koeienmaag, toch? )
Ja de koeienmaag of de darmen
En word op smaak gebracht met hete peper
is orgaanvlees idd
Er zo zijn er meer van die Surinaamse gerechten
We kijken even wat we in de kasten hebben dan gooien we allemaal in een grote pan en we noemen het ........ IEKS
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
maandag 17 mei 2010 om 19:27
quote:diaantje1971 schreef op 17 mei 2010 @ 19:18:
Maar oke, lang getwijfeld of ik dit kan vertellen, wil er niet op afgerekend worden he
Oke komt ie,
Mijn vriend is surinamer, we gingen samen dagje naar Amsterdam, ff op de markt.
Aldaar ziet hij een kraampje met een surinaamse man, dus vriend loopt er heen en zegt in het surinaams "mag ik 1 portie fladder"
BrrrrrrrGatver ik moet nog eten!! Brrrr
Maar oke, lang getwijfeld of ik dit kan vertellen, wil er niet op afgerekend worden he
Oke komt ie,
Mijn vriend is surinamer, we gingen samen dagje naar Amsterdam, ff op de markt.
Aldaar ziet hij een kraampje met een surinaamse man, dus vriend loopt er heen en zegt in het surinaams "mag ik 1 portie fladder"
BrrrrrrrGatver ik moet nog eten!! Brrrr
maandag 17 mei 2010 om 19:28
maandag 17 mei 2010 om 19:29
maandag 17 mei 2010 om 19:29
quote:gember999 schreef op 17 mei 2010 @ 19:28:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar BGB, dat lijkt me heerlijk! Als ik een slager kan vinden waar ze hersenen en ballen verkopen ga ik zeker eens een keertje Tortilla Sacromonte maken...
Ik moet toegeven dat ik sowieso wel van orgaanvlees houd...balkenbrij kan ik echt van smullen!
Ieks
En wat precies maak je daarvan dan???
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar BGB, dat lijkt me heerlijk! Als ik een slager kan vinden waar ze hersenen en ballen verkopen ga ik zeker eens een keertje Tortilla Sacromonte maken...
Ik moet toegeven dat ik sowieso wel van orgaanvlees houd...balkenbrij kan ik echt van smullen!
Ieks
En wat precies maak je daarvan dan???
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
maandag 17 mei 2010 om 19:31