smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:14:

Ja, dat recept van Tila is ook om te huilen. Holy fuck, voor zulke mensen wil je zelf toch niet uitgebreid koken, hun smaakpapillen zijn toch hersendood en lamgelegd inmiddels.

Ik heb wel voor ze gekookt. Een lunchbuffet. Vanwege de grote familie dus behoorlijk wat werk, want je wilt toch dat het er leuk uitziet en dat iedereen er iets tussen vindt wat ie lust.

Ik had:

zelfgemaakte tonijnsalade

50 gevulde eitjes (hee, dat moet genoeg zijn voor 20 man,toch?)

een kilo provencaalse gehaktballetjes

gerookte zalm, krabsticks

aspergetjes-in-hammetjes (ieuw, maardat lusten ze nu eenmaal graag, wist ik)

zelfgemaakte tomatensoep

diverse vleeswaren

en natuurlijk lekker brood, etc.

ik was er best trots op, het zag er leuk uit. Ruim genoeg voor iedereen.

Oudste zus van Lief: "Zullen we de kinderen eerst even laten pakken? Dan kunnen wij straks rustig kiezen" zegt ze tegen me,in de keuken, terwijl ze een gebruikte, volle, poepluier OP MIJN AANRECHT!!! legt.

Ik was flabbergasted. 'Ja, laat de kinderen maar eerst kiezen. Zou je die even buiten weg willen gooien?'

'Wat? Oh? Die luier? Heb je er last van dan?'

De kinderen kozen eerst. Ik zie ze met blije bekkies uit de eetkamer komen, met kennelijk volle borden. Mooi, ze lusten het, geen gezeik.

Kom ik in de eetkamer, om ook wat te eten te pakken.

Had dat stelletjes sprinkhanen ( 8 kinderen, he, 8) alle eitjes, alle aspergetjes, alle zalm, alle krabsticks en zo goed als al het beleg genomen.

Geen brood natuurlijk, ze mochten toch kiezen?

En wederom vond mijn schoonzus mij raar dat ik daar wat van zei.

Ik heb nooit meer voor ze gekookt. Als ze kwamen lunchen, kregen ze supermarktbrood met supermarktvleeswaren. Daar ga ik geen moeite voor doen.
quote:Lieve1976 schreef op 17 mei 2010 @ 20:24:

[...]

Eh ja, verklaart dit dan misschien de pot pindakaas in het nachtkastje van mijn vriendin? (Ik werd een keer gevraagd om iets uit haar slaapkamer te halen toen ik daar was, en het nachtkastje stond open waarin dus die pot met pindakaas). Vreemde gewoonten hebben ze hier in Vlaanderen....Heeft zij ook een hondje?
quote:Lieve1976 schreef op 17 mei 2010 @ 20:25:

Zelf heb ik ook een (volgens velen) vreemde gewoonte sinds mijn kindertijd; ik eet mijn frites met ketjap. En lekker dat dat is!

Vind ik ook lekker!

En nog erger lekkerder: ketjap en aromat... helaas verkopen ze geen aromat in FR, anders zou ik vaker friet eten
hilarisch dit.

ik heb nog een bijdrage van mijn schoonouders, die sowieso niet kunnen koken. Voorbeeld alle groenten zijn doodgekookt en 90% wordt overgoten met een kaassaus. Macaronie is die elleboogjes met smac, ui, kaas en ketchup. Maar de ergste vind ik deze

men neme:

500gram kipfilet

2 pakken spekjes

2 pakjes boursin

2 zakjes geraspte kaas

1 zak soepgroenten

2 blikken geconcentreerde champignonsoep (liefst de goedkoopste)

Men bakt de kip met de spekjes en als dit gaar is kiepert men de soepgroenten erbij. Vervolgens de soep ( niet verdunnen!) gevolgd door de boursin en de kaas. Alles lekker laten smelten en dan serveren met elleboogjes.

en heeeeeeerlijk dat ze dit vinden. Ik vind het echt vreselijk en zout dat het is, niet normaal. Ik denk dat het visstickrecept ook wel wat voor hun is.
quote:Lieve1976 schreef op 17 mei 2010 @ 20:24:

[...]

Eh ja, verklaart dit dan misschien de pot pindakaas in het nachtkastje van mijn vriendin? (Ik werd een keer gevraagd om iets uit haar slaapkamer te halen toen ik daar was, en het nachtkastje stond open waarin dus die pot met pindakaas). Vreemde gewoonten hebben ze hier in Vlaanderen....

Nee, niewaar!!

Zie nu allerlei pindakaas-bedrituelen voor me en dat wil ik niet!
.
quote:tilalia2 schreef op 17 mei 2010 @ 20:09:

We aten wel eens bij de oudste zus van mijn Lief. Heeft een groot gezin, dus is gewend aan grote porties, zou je denken.

Komt ie. Nasi goreng voor 15 mensen.

Men neme:

2 kilo witte snelkookrijst

4 eetlepels zout

Men koke de rijst.

Men neme 1 zakje budget nasikruiden, en welt dat confrom verpakking.

Snij het vlees van 1 schouderkarbonade in blokjes. Laat hierbij een deel van de botschilfertjes zitten. Snipper 1 ui en snij 1 prei in ringetjes.

Neem 2 hele grote pannen, verdeel daar 1 liter olie over. Verdeel vlees, ui, prei en nasikruiden over de 2 pannen. Laat het bakken tot glazig. Verdeel dan de rijst over de pannen en roer tot alles gemengd is. De rijst moet klef en stuk zijn, anders is het niet echt. Gooi hier goedkope ketjap over ter garnering.

Serveer dit gerecht met hele goedkope sambal, pindakaas, party-augurken en appelmoes (voor de zeikerige kleintjes die niet eens van buitenlands eten houden)iedereen roert naar hartelust de verschillende toevoegingen door hun maaltijd.

Dit was de luxe diner-versie. Normaal kregen we patat met frikandellen, aangevuld met sperziebonen uit een pot.

Ik heb er nooit meer gegeten. Gelukkig zat er een Mac vlakbij.

Getverderrie zeg. Ik zou ook naar de Mac gaan.

2 kilo rijst voor 15 personen??? Wij eten hier met twee volwassen en twee kinderen al een halve kilo op met gemak.

Bah, ik haat mensen die zo smerig eten en zo goedkoop mogelijk. Eten is belangrijk en moet van goede kwaliteit zijn. Smac valt daar niet onder, vind ik zo enorm smerig. Net zoals corned beef, alle vlees uit blik, gelei, pap, en snert. Frikandellen eet ik ook nooit, ik weet wat ze daar allemaal instoppen sinds mijn broer vakantiewerk had in een frikandellenfabriek.
men neme kippelevertjes... bakt ze en serveert ze met een fijn stukkie ananas..... GATVERDEGATVER!!!

By far het smerigste wat ik ooit gegeten heb!
quote:DarkRosePrincess schreef op 17 mei 2010 @ 20:25:

Tilalia :puke: Komen jullie er nog vaak?

Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ik er al ruim 10 jaar niet meer heb gegeten.

We zijn nog een keer op een feestje geweest, dat was in een zaaltje, met stamppottenbuffet (zelfgemaakt natuurlijk, het moet altijd op z'n goedkoopst). Lief en ik hebben ons op de heenweg al volgepropt met vette Mac. "Hee, we moeten uit Belgie komen, en ik geef bv, ik heb geen controle over mijn eetlust, maar nu zit ik vol. Sorry. Maar jullie hebben nu meer, fijn he!"

Blerk. Vieze, vieze mensen. Hun oudste kinderen drogen gelukkig redelijk op, al heb ik aan de oudste nog echt wat moeten verspijkeren qua culinaria. Dat vond ze gelukkig helemaal niet erg.
.
quote:BrightEyes80 schreef op 17 mei 2010 @ 20:28:

[...]

Nee, niewaar!!

Zie nu allerlei pindakaas-bedrituelen voor me en dat wil ik niet!

Ja dat zag ik dus ook voor me. Mijn man en ik hebben er daarna nog smakelijk om gelachen. Hij haat pindakaas!

Maar wie smeert er nou pindakaas op zijn snikkel? Zou die man 's ochtends nog wel even douchen voor hij naar zijn werk gaat? Toch es aan mijn vriendin vragen.
quote:Lieve1976 schreef op 17 mei 2010 @ 20:30:

[...]

Getverderrie zeg. Ik zou ook naar de Mac gaan.

2 kilo rijst voor 15 personen??? Wij eten hier met twee volwassen en twee kinderen al een halve kilo op met gemak. Best machtig hoor, met een liter sla-olie erdoor
.
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 20:27:

[...]

Vind ik ook lekker!

En nog erger lekkerder: ketjap en aromat... helaas verkopen ze geen aromat in FR, anders zou ik vaker friet eten Hee een medestander. Lekker he? Ik eet dat het liefst met een lepel mayonaise erbij en appelmoes. Maar ketjap solo is ook goed.
.
quote:RonBrandsteder schreef op 17 mei 2010 @ 20:27:

[...]

Heeft zij ook een hondje?Whoehaha, nee ze heeft geen hondje nee. Wel een man.
.
quote:tilalia2 schreef op 17 mei 2010 @ 20:26:

[...]

Ik heb wel voor ze gekookt. Een lunchbuffet. Vanwege de grote familie dus behoorlijk wat werk, want je wilt toch dat het er leuk uitziet en dat iedereen er iets tussen vindt wat ie lust.

Ik had:

zelfgemaakte tonijnsalade

50 gevulde eitjes (hee, dat moet genoeg zijn voor 20 man,toch?)

een kilo provencaalse gehaktballetjes

gerookte zalm, krabsticks

aspergetjes-in-hammetjes (ieuw, maardat lusten ze nu eenmaal graag, wist ik)

zelfgemaakte tomatensoep

diverse vleeswaren

en natuurlijk lekker brood, etc.

ik was er best trots op, het zag er leuk uit. Ruim genoeg voor iedereen.

Oudste zus van Lief: "Zullen we de kinderen eerst even laten pakken? Dan kunnen wij straks rustig kiezen" zegt ze tegen me,in de keuken, terwijl ze een gebruikte, volle, poepluier OP MIJN AANRECHT!!! legt.

Ik was flabbergasted. 'Ja, laat de kinderen maar eerst kiezen. Zou je die even buiten weg willen gooien?'

'Wat? Oh? Die luier? Heb je er last van dan?'

De kinderen kozen eerst. Ik zie ze met blije bekkies uit de eetkamer komen, met kennelijk volle borden. Mooi, ze lusten het, geen gezeik.

Kom ik in de eetkamer, om ook wat te eten te pakken.

Had dat stelletjes sprinkhanen ( 8 kinderen, he, 8) alle eitjes, alle aspergetjes, alle zalm, alle krabsticks en zo goed als al het beleg genomen.

Geen brood natuurlijk, ze mochten toch kiezen?

En wederom vond mijn schoonzus mij raar dat ik daar wat van zei.

Ik heb nooit meer voor ze gekookt. Als ze kwamen lunchen, kregen ze supermarktbrood met supermarktvleeswaren. Daar ga ik geen moeite voor doen.

Jeetje wat onbeschoft en wat een smeerkees is die moeder zeg. Een poepluier op mijn aanrecht, ik zou helemaal door het lint gaan.

Groot gelijk dat je geen moeite meer voor hen doet. Bij mij kregen ze gewoon kattenbrokken te eten. Ze merken het verschil waarschijnlijk niet eens.
quote:gember999 schreef op 17 mei 2010 @ 20:25:

@tilalia:

gadsiedegadsiedarrie!

Zo heb ik een keer een pleister gevonden in een stuk eigengebakken taart. Ik had het stuk al grotendeels op....kon het maar net binnenhouden
.
.
.
.
Dat heb ik nou nooit gelust, frikadellen.

Vies klef vlees, brrr...

Dus die recepten die je plaatste Lindy, ik wil best de foto's een keer zien maar dat ga ik dus never nooit maken!

Iiieuw.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven