Geld & Recht alle pijlers

aangifte 2009 al bij jullie uit betaald?

23-04-2010 17:17 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben benieuwd of iemand bericht gekregen heeft van de belasting over de aangifte 2009 en of ze al aan het uitbetalen zijn.
Wij hebben ook brieven gehad maar snap ze niet echt. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en het zit allemaal wat ingewikkelder in elkaar.

We wachten het af.
Ik had net mijn vorige berichtje getypt toen ik een smsje kreeg van de ABN. Het is gestort!

Wat zou ik er eens van gaan doen...
Yippie Bij mij is het ook gestort! Vandaag een mooie fauteuil kopen voor de hond en de rest gaat naar de spaarrekening
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Marielle1410 schreef op 17 mei 2010 @ 12:35:

We krijgen net als vorig jaar weer een heerlijke smak geld terug! Soms hou ik van de belastingdienst!

Je krijgt altijd 'veel minder smak' terug dan je eerst al hebt moeten betalen; dus deze reactie snap ik eerlijk gezegd niet zo.

Sta er overigens ook nogal van te kijken dat er mensen zijn die blijkbaar zo zitten te wachten op dat geld dat ze voor half mei de BD al bellen. Voor 1 april ingevuld is voor 1 juli bericht!
quote:Pauline65 schreef op 17 mei 2010 @ 16:02:

[...]

Sta er overigens ook nogal van te kijken dat er mensen zijn die blijkbaar zo zitten te wachten op dat geld dat ze voor half mei de BD al bellen. Voor 1 april ingevuld is voor 1 juli bericht!Ik snap dit wel, geld terug krijgen is altijd lekker natuurlijk en hoe eerder, hoe beter.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Is er ook iemand hier die het al eens te laat heeft opgestuurd?

Wkwamen erachter dat onze digi-d code (1 van de 2) niet meer werkte en moesten een nieuwe aanvragen, dus pas de eerste week van april verzonden.

Zal dus wel niet voor 1 juli zijn. Misschien dan de eerste week van juli? Of werkt dat zo niet.

Op de website van de belastingdienst zetten ze in ieder geval ernaar te streven binnen 3 maanden bericht te geven. Maar misschien heeft iemand hier er al eens ervaring mee gehad. Ben namelijk zelf nog nooit te laat geweest voor deze keer.
Ik heb het de 2e week van april verzonden Dotje84, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden. Als jij het krijgt moet ik het ook snel ontvangen en als ik het heb dan moet jij het ook snel krijgen. Al hoewel.. ik vraag mij af hoe ze de lijst afwerken. Op datum of alfabet etc?
quote:Wellhello schreef op 17 mei 2010 @ 12:31:

Ik heb een brief ontvangen van de BD waarin staat;

U ontvangt geen voorlopige aanslag

Ze hebben hierin wel mijn verzamelinkomen genoemd, gaan het controleren en ontvang daarna een definitieve aanslag.

Die heb ik ook. Gewoon een extra controle, als alles klopt krijg je gewoon je definitieve aanslag.
quote:roos_is lief schreef op 16 mei 2010 @ 12:45:

VT 2009 ontvangen (met dagtekening 22 mei!!)

Aangifte in maart gedaan.en vandaag bijgeschreven op de rekening!!
Hier ook dagtekening 22 mei, en vandaag uitbetaald!
wat raar, ik heb ook dagtekening 22 april, maar heb het nog niet gehad.
Heb het al gehad,precies de datum van de dagtekening
@ Twentythree, we houden elkaar op de hoogte.

Ik hoop dat we het wel in juli hebben... al weet je maar nooit.

Denk dat ik tzt sowieso weleens ga bellen als we nog niks hebben gehoord. Dan weet je in ieder geval íets. Heb het hard nodig, dus hoe eerder hoe beter.
Dagtekening 22 mei en nog niks. Hmz.
Bij mij is het ook gisteren gestort, dagtekening 22mei.

Zelfs meer dan ik verwacht had (100 euro meer) maar nu blijk ik vlgs mijn vader een foutje te hebben gemaakt met de aflossing van mijn hypotheek. Waarschijnlijk zal ik einde van het jaar wat terug meoten betalen. (hooguit 100euro vlgs mijn vader) nah das de ergste ramp nou ook niet.
Kreeg net berichtje van collegaatje: geld gestort (en zij had een blauwe envelop van 15/05)

Ik wacht met smart....
quote:Pauline65 schreef op 17 mei 2010 @ 16:02:

[...]

Je krijgt altijd 'veel minder smak' terug dan je eerst al hebt moeten betalen; dus deze reactie snap ik eerlijk gezegd niet zo.

Sta er overigens ook nogal van te kijken dat er mensen zijn die blijkbaar zo zitten te wachten op dat geld dat ze voor half mei de BD al bellen. Voor 1 april ingevuld is voor 1 juli bericht!

Dan ben jij misschien in de positie dat je niet zo op geld zit te wachten? ik zit er echt heel erg op te wachten, heb een door allerlei omstandigheden hoge kosten gemaakt de laatste tijd en kan wel wat aanvulling gebruiken...

ben dus wel heel benieuwd wanneer het gaat komen!
Benieuwd zijn wanneer het komt en hopen dat het snel komt, vind ik iets heel anders dan voor 1 juli de BD al gaan bellen.

Ik ben overigens hoogst verbaasd over het feit dat de BD blijkbaar tijd en moeite gaat steken in uitzoeken hoe de status van aangiftes is. Een antwoord als: voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht; had mij logischer geleken.
Hartstikke vroeg opgestuurd die aangifte en nog niet eens een bríef! Gvd.
Bij mij is het gisteren gestort.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb ook net maar even gebeld. Ik krijg ook altijd voorlopige aanslag en dan uitbetaald over het hele jaar. Na het invullen van de inkomstenbelasting, zou ik nog 200zoveel euro terugkrijgen.

Had nog geen blauwe brief gehad. aangifte 2 maart gedaan.

Mevrouw vertelde mij net dat ik de brief rond 22ste zou ontvangen. Meestal staat het er dan ook op, tenminste voorgaande jaren.

Dus er is nog hoop
3 maart ingediend, vandaag een brief met dagtekening 22 mei. It's on the road.
Ik heb ook net mijn blauwe brief binnen van aangifte 2008, met dagtekening 18 mei. Dat zal snel komen en ik denk de blauwe brief met de aangifte van 2009 ook. Ik hoop het kan het wel gebruiken, heb een paar maanden krap gezeten....
Vandaag ook bericht gekregen, met dagtekening 22 mei, dus het zal er wel snel op staan.
Gestort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven