
verkeerd pinbedrag
dinsdag 1 juni 2010 om 19:00
dinsdag 1 juni 2010 om 19:16
quote:ninon schreef op 01 juni 2010 @ 19:14:
[...]
Zo'n onzin vind ik de reactie van Nola niet. Heb iig nooit gehoord dat een bank hierachter aan gaat. Wordt dat normaliter niet gewoon afgeboekt van het bedrijfsresultaat onder de noemer kasverschil o.i.d.? Ik zou ook raar opkijken als een bank mij zou benaderen omdat ik in een winkel te weinig had betaald want hoe komen ze aan mijn gegevens en mogen ze mijn gegevens hier wel voor gebruiken.Tenzij het om honderden euro's gaat?
[...]
Zo'n onzin vind ik de reactie van Nola niet. Heb iig nooit gehoord dat een bank hierachter aan gaat. Wordt dat normaliter niet gewoon afgeboekt van het bedrijfsresultaat onder de noemer kasverschil o.i.d.? Ik zou ook raar opkijken als een bank mij zou benaderen omdat ik in een winkel te weinig had betaald want hoe komen ze aan mijn gegevens en mogen ze mijn gegevens hier wel voor gebruiken.Tenzij het om honderden euro's gaat?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 1 juni 2010 om 19:17
quote:Zamirah schreef op 01 juni 2010 @ 19:14:
Ik vind het ook een rare gang van zaken, even los van het foutief gepinde bedrag.
Stap morgen even bij de bank naar binnen, en laat het mailtje zien.Mee eens. Nog nooit gehoord dat je een email van de bank krijgt. Normaal gaat alle correspondentie over de post. Vreemd allemaal.
Ik vind het ook een rare gang van zaken, even los van het foutief gepinde bedrag.
Stap morgen even bij de bank naar binnen, en laat het mailtje zien.Mee eens. Nog nooit gehoord dat je een email van de bank krijgt. Normaal gaat alle correspondentie over de post. Vreemd allemaal.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

dinsdag 1 juni 2010 om 19:18
quote:ninon schreef op 01 juni 2010 @ 19:14:
[...]
Zo'n onzin vind ik de reactie van Nola niet. Heb iig nooit gehoord dat een bank hierachter aan gaat. Wordt dat normaliter niet gewoon afgeboekt van het bedrijfsresultaat onder de noemer kasverschil o.i.d.? Ik zou ook raar opkijken als een bank mij zou benaderen omdat ik in een winkel te weinig had betaald want hoe komen ze aan mijn gegevens en mogen ze mijn gegevens hier wel voor gebruiken.Ze hebben de persoonlijke gegevens van de klant toch ook niet aan de winkel doorgegeven? De bank bemiddelt a.h.w. en verzoekt TO even bij de winkel langs te gaan om één en ander in orde te maken. Ik denk dat als TO dat niet doet (en het inderdaad om een behoorlijk bedrag gaat) de volgende stap via de politie zal gaan.
[...]
Zo'n onzin vind ik de reactie van Nola niet. Heb iig nooit gehoord dat een bank hierachter aan gaat. Wordt dat normaliter niet gewoon afgeboekt van het bedrijfsresultaat onder de noemer kasverschil o.i.d.? Ik zou ook raar opkijken als een bank mij zou benaderen omdat ik in een winkel te weinig had betaald want hoe komen ze aan mijn gegevens en mogen ze mijn gegevens hier wel voor gebruiken.Ze hebben de persoonlijke gegevens van de klant toch ook niet aan de winkel doorgegeven? De bank bemiddelt a.h.w. en verzoekt TO even bij de winkel langs te gaan om één en ander in orde te maken. Ik denk dat als TO dat niet doet (en het inderdaad om een behoorlijk bedrag gaat) de volgende stap via de politie zal gaan.

dinsdag 1 juni 2010 om 19:25
Dat is wel een andere situatie dan die TO beschrijft, nij jou kreeg je dus geen email van een bank, en werd je zelf tekort gedaan.
Maar ik geloof dat het hier vooral gaat over de email van de bank. Want TO heeft het ook niet gehad over de vraag of ze wel of niet moet betalen.
Ik vraag me af hoe dat juridisch zit.
Maar ik geloof dat het hier vooral gaat over de email van de bank. Want TO heeft het ook niet gehad over de vraag of ze wel of niet moet betalen.
Ik vraag me af hoe dat juridisch zit.
..popcorn?
dinsdag 1 juni 2010 om 19:29
Ik begrijp het probleem niet zo.
Laatst had ik 20 euro bijgepind (dat kan in de supermarkt). Omdat er een leuke man achter me stond....ben ik het geld vergeten en de cassiere dus ook!
Toen ik thuis kwam, ontdekte ik dat. Het was zaterdag, ik terug naar de winkel. De hoofdcassiere zei: Ik wil best die kassa sluiten en gaan tellen. Maar dinsdagmorgen maken we de kassa's open en gaan we tellen. Als we bij die kassa 20 euro teveel hebben, bellen we direct. En inderdaad, ik werd dinsdagmorgen om half 9 al gebeld en kon het geld ophalen.
Dus als ik te weinig had betaald, was ik dus óók terug gegaan!
Laatst had ik 20 euro bijgepind (dat kan in de supermarkt). Omdat er een leuke man achter me stond....ben ik het geld vergeten en de cassiere dus ook!
Toen ik thuis kwam, ontdekte ik dat. Het was zaterdag, ik terug naar de winkel. De hoofdcassiere zei: Ik wil best die kassa sluiten en gaan tellen. Maar dinsdagmorgen maken we de kassa's open en gaan we tellen. Als we bij die kassa 20 euro teveel hebben, bellen we direct. En inderdaad, ik werd dinsdagmorgen om half 9 al gebeld en kon het geld ophalen.
Dus als ik te weinig had betaald, was ik dus óók terug gegaan!

dinsdag 1 juni 2010 om 19:29
quote:nola schreef op 01 juni 2010 @ 19:25:
Dat is wel een andere situatie dan die TO beschrijft, nij jou kreeg je dus geen email van een bank, en werd je zelf tekort gedaan.
Maar ik geloof dat het hier vooral gaat over de email van de bank. Want TO heeft het ook niet gehad over de vraag of ze wel of niet moet betalen.
Ik vraag me af hoe dat juridisch zit.
Het komt toch aardig overeen....... het was ook in eerste instantie een fout van de winkel. En in tweede instantie stom van mij om zonder echt te kijken op JA te drukken.
In zoverre komt het wel exact overeen! Alleen stapte ik zelf al naar de winkel en was het niet nodig dat de winkel (evt. via de bank) contact met mij opnam.
Dat is wel een andere situatie dan die TO beschrijft, nij jou kreeg je dus geen email van een bank, en werd je zelf tekort gedaan.
Maar ik geloof dat het hier vooral gaat over de email van de bank. Want TO heeft het ook niet gehad over de vraag of ze wel of niet moet betalen.
Ik vraag me af hoe dat juridisch zit.
Het komt toch aardig overeen....... het was ook in eerste instantie een fout van de winkel. En in tweede instantie stom van mij om zonder echt te kijken op JA te drukken.
In zoverre komt het wel exact overeen! Alleen stapte ik zelf al naar de winkel en was het niet nodig dat de winkel (evt. via de bank) contact met mij opnam.
dinsdag 1 juni 2010 om 19:30
Ik heb het even duidelijk gemaakt voor diegene die er nog steeds niets van snappen.
Quote:
Ik heb laats gepind, en dat was toen ik thuis kwam te weinig.
Nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel, maar ik vind dit raar. Kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen? Hun hebben de fout gemaakt, en het pin bedrag verkeerd ingetoetst!
Quote:
Ik heb laats gepind, en dat was toen ik thuis kwam te weinig.
Nu heb ik een mail van de bank gekregen dat ik me moet melden bij de winkel, maar ik vind dit raar. Kunnen die zomaar mijn gegevens krijgen? Hun hebben de fout gemaakt, en het pin bedrag verkeerd ingetoetst!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 1 juni 2010 om 19:30
dinsdag 1 juni 2010 om 19:32
quote:vikki schreef op 01 juni 2010 @ 19:18:
[...]
Ze hebben de persoonlijke gegevens van de klant toch ook niet aan de winkel doorgegeven? De bank bemiddelt a.h.w. en verzoekt TO even bij de winkel langs te gaan om één en ander in orde te maken.Dat heb ik gelezen, maar dan nog is de vraag of een bank hierin kan/mag bemiddelen. Zij gebruiken TO's emailadres voor iets waar zij buiten staan.
[...]
Ze hebben de persoonlijke gegevens van de klant toch ook niet aan de winkel doorgegeven? De bank bemiddelt a.h.w. en verzoekt TO even bij de winkel langs te gaan om één en ander in orde te maken.Dat heb ik gelezen, maar dan nog is de vraag of een bank hierin kan/mag bemiddelen. Zij gebruiken TO's emailadres voor iets waar zij buiten staan.

dinsdag 1 juni 2010 om 19:32
Een vriendin van mij heeft het ook gehad. Kocht een nieuwe tas voor 200 euro, en betaalde met de pin. Ze zag thuis met telebankieren dat ze maar 20 cent had betaald, ipv 200 euro.
Ze heeft toen een brief (via de TNT dus ) gekregen met het verzoek om naar de winkel te gaan en de rest te betalen.
De winkel had haar gegevens verder niet, die mag de bank niet vrijgeven volgens mij.
Ze is trouwens niet teruggegaan. Het ging heel vaag in de winkel. Verkoopster had het zeer druk met een vriendin van haar die in de winkel was, telefoon die ging (prive gesprekken, en ja, dat kon ze duidelijk horen) Eigenlijk met alles behalve met haar klanten.
Nu had mijn vriendin het dus echt niet gezien in de winkel, anders had ze haar er wel op gewezen.
@TO, had je het nu wel of niet gezien in de winkel?
Ze heeft toen een brief (via de TNT dus ) gekregen met het verzoek om naar de winkel te gaan en de rest te betalen.
De winkel had haar gegevens verder niet, die mag de bank niet vrijgeven volgens mij.
Ze is trouwens niet teruggegaan. Het ging heel vaag in de winkel. Verkoopster had het zeer druk met een vriendin van haar die in de winkel was, telefoon die ging (prive gesprekken, en ja, dat kon ze duidelijk horen) Eigenlijk met alles behalve met haar klanten.
Nu had mijn vriendin het dus echt niet gezien in de winkel, anders had ze haar er wel op gewezen.
@TO, had je het nu wel of niet gezien in de winkel?
dinsdag 1 juni 2010 om 19:33
Ik heb vroeger in een winkel gewerkt en dit kwam vaker voor;
aan het einde van de dag ziet de winkelmedewerker die de transacties checkt dat er een kasverschil is. Na alle pintransacties naast de kassabonnen te hebben gelegd kom je erachter dat er minder is gepind dan is aangeslagen op de kassabon.
De winkel heeft dus het rekeningnummer van de klant en kan de bank verzoeken om contact op te nemen met de klant. De bank verzoekt de klant dan weer contact op te nemen met de winkel. De bank geeft GEEN gegevens door aan de winkel!
De klant beslist dus zelf om het resterende bedrag alsnog te betalen aan de winkel. Het zou netjes zijn als ze het doet maar ze is het niet verplicht want de winkelmedewerker heeft de fout gemaakt en het artikel voor x bedrag verkocht.
Als de klant het verschil niet komt betalen wordt het op het salaris van de winkelmedewerker ingehouden. Althans, dat was bij ons het geval.
Oja, het gaat niet om een klein bedrag hoor. De bank doet die moeite niet voor ¤ 10,- ofzo. Bij ons was het wel minstens ¤ 50.
aan het einde van de dag ziet de winkelmedewerker die de transacties checkt dat er een kasverschil is. Na alle pintransacties naast de kassabonnen te hebben gelegd kom je erachter dat er minder is gepind dan is aangeslagen op de kassabon.
De winkel heeft dus het rekeningnummer van de klant en kan de bank verzoeken om contact op te nemen met de klant. De bank verzoekt de klant dan weer contact op te nemen met de winkel. De bank geeft GEEN gegevens door aan de winkel!
De klant beslist dus zelf om het resterende bedrag alsnog te betalen aan de winkel. Het zou netjes zijn als ze het doet maar ze is het niet verplicht want de winkelmedewerker heeft de fout gemaakt en het artikel voor x bedrag verkocht.
Als de klant het verschil niet komt betalen wordt het op het salaris van de winkelmedewerker ingehouden. Althans, dat was bij ons het geval.
Oja, het gaat niet om een klein bedrag hoor. De bank doet die moeite niet voor ¤ 10,- ofzo. Bij ons was het wel minstens ¤ 50.
anoniem_102010 wijzigde dit bericht op 01-06-2010 19:35
Reden: grammatica
Reden: grammatica
% gewijzigd