juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
He gets Keye, nachtrust is juist zo belangrijk. Heb je vandaag nog wel even kans om een half uurtje op de bank neer te ploffen?

Hier ook een mindere nacht, J. werd gillend wakker, kies komt door. Ook tussenin genomen, maar tis nogal een draaikont, dus hij en vriend lagen prinsheerlijk en ik lag te balanceren op de rand met een dikke buik
Nut, ik heb even gekeken op hyves. Ken het niet, maar ziet er erg mooi uit! Leuk hoor! Wonen jullie erboven? Als ik eens in de buurt ben, wip ik (als ik durf) mss wel even langs.

Keye wat een nacht! Kun je vandaag nog even gaan liggen?

Zusje, verveled die maagzuur. Ik heb er tot nu toe (even afkloppen) nog geen last van gehad. Wel heel misselijk weer af en toe.

Hier schijnt de zon al!
Goeiemorgen!

zo, ik heb net even de kaart bekeken Nut, nu heb ik zin in al dat lekkers!

Keye, ook al een beroerde nacht. Vandaag nog maar even ergens liggen? Desnoods op de bank met een dvd voor de kindjes? Succes bij de VK.

Lekker Hezter, zon! Hier is het nog mistig, maar dat komt vast goed.

Wij hebben rond de 150 geboortekaartjes besteld geloof ik. Tja, qua collega's telt het al snel door en dan nog familie enzo. Proefdruk hebben we al gehad, meoten we nog wel wat kleine dingetjes aan veranderen, vanavond de drukker maar even mailen

Hier ook waardeloos geslapen. Ben gisteren begonnen met een opleiding (ja, waardeloze timing zo in mijn verlof...), postHBO, dus gisteren laat gaan slapen want nog te druk in mijn hoofd en vanmorgen al voor half zes wakker. Straks nog maar lekker een dutje doen dan

Dat is wel heerlijke luxe hoor van verlof, dat je gewoon dutjes kunt doen! Maar verder wil ik ook nog veel: kruikenzakken maken, een knuffeltje, het borduurwerk moet nog af, noem maar op. Genoeg te doen nog

Morgen weer naar de gyn. Ben benieuwd hoe Skippy ligt. Het voelt alsof het koppie opeens boven zit, ik hoop maar van niet!
Goedemorgen!

Hè Keye, gezellig dus vandaag... Slaapt je dochter nog tussen de middag? Hoop voor je dat het meevalt. Succes bij de vk!

Zusje: Idd, Rennies! Ik leef op rennies op het moment. Ik heb er de hele zwangerschap lang al last van. Het was zelfs het eerste waardoor ik dacht: Goh, kon wel eens zwanger zijn!

Nut: Zou de volgende keer gewoon in J's bed gaan slapen. Heb je ook nog een beetje ruimte. Ja, of hij moet een peuterbed hebben, dan wordt het een beetje lastig.

Ik heb sinds vanochtend vroeg al last van buikkrampen. Echt van die ongesteldheidskrampen. Meestal heb ik er een uurtje last van en dan een keertje of 3 in dat uur. Maar nu wat langer en vaker. Het zal wel voorpret zijn. Ze komen nl niet in golven en duren ook niet zo lang (jaja, goed opgelet bij gym )

Morgen moet ik weer naar de vk, dus zal daar even vragen.

Gister hadden we een enorme driftbui met dochter. Ze wilde niet eten. Nou dan eet je maar niet. Maar je blijft wel zitten tot wij klaar zijn. Ze bleef maar janken/schreeuwen en dan draaien we de tafelstoel om. Ook dat hielp niet. Begint man in eens ook te huilen! Die huilt bijna nooit! Zat ik dan; huilend kind en huilende man! Uiteindelijk zaten we dus met z'n drieën te janken. Dochter ineens helemaal verbaasd: "Papa ook huilen? Mama ook huilen?"

Uiteindelijk een gezinsknuffel en toen weer klaar. Kind was gewoon bekaf van het weekend met opa en oma. (En wij ook )

grmbl, zal nu toch écht eens wat doen in huis.
Fus: Hoe is dat zo gepland? Moet je er de komende tijd veel voor doen?

Waar voel je de schopjes? Die van ons ligt al de hele tijd in stuit en ik voel de schoppen altijd aan de zijkant en onderin.
Haha Mango hij slaapt nog in het ledikant....ben lenig maar zoo lenig
Gewoon je benen recht omhoog Nut. Heeft als voordeel dat je ook geen vocht in je voeten krijgt

Tja, gaat vanuit mijn werkgever, die opleiding dus kan er weinig aan veranderen.

De schopjes zijn onderin, in het midden. De hik zit nu weer onderin, gisteren meer in het midden. Nou ja, morgen maar weer kijken bij de gyn. Ik verander er toch niet zoveel aan.

Fijn dat alle tranen weer gedroogd zijn!

Nu écht eens wat gaan doen!
Nut: wel lekker geborgen!

Fus: Je kunt er idd niks aan doen en morgen hoor je het dan wel van de gyn. Balen dat het zo geregeld is vanuit je werk.

Ja, ik zal nu ook écht wat doen...
Heerlijk he, al die gebroken nachten. Ik zie dat ik niet de enige ben iig.

Fussie, iid handige planning, zo in je verlof beginnen.

Maar goed, gewoon op je gemakje alles doen.

Succes morgen bij de gyn, ben benieuwd!

Dochterlief is inmiddels 6,5, die krijg ik met geen mogelijkheid meer dr bed in smiddags

Zoon trouwens ook niet, hij is al zoooooooo groot, zegt ie dan.

Bij vk alles goed. Kindje is ingedaald, en ligt dus vast in mijn bekken. Jeeeeh! Hoef ik iig niet te gaan liggen mochten de vliezen breken

Over twee weken volgende afspraak en dan word er ook een uitgebreide echo gemaakt om te kijken waar de baby op de curve nu zit.

Ik ga nu snel de kinderen van school halen, tot later!
Hier ook gebroken nachten. Word het meest wakker van maagzuur en van buikpijn. Buikpijn ga ik morgen ook maar even melden bij de vk, het zijn best vervelende krampen en veel harde buiken.

Gelukkig heb ik de luxe dat ik niets hóef te doen, en overdag dus veel kan rusten. Al wíl ik wel veel doen, maar ik voel de laatste dagen wel wanneer het tijd is om even te gaan chillen.

Rennies gaan er hier ook veel doorheen. Het wisselt wel heel erg, soms eens een dag niet, en andere dagen gaat er zo een doosje doorheen. 's Avonds vaak ook even kijken hoeveel ik er nog heb voor de nacht en de ochtend, doet me een beetje denken aan toen ik nog rookte haha.
Zo de slaapkamer helemaal uitgemest, er hangen 2 wassen te drogen en er draait weer één. Nu even forummen uitrusten.

Pas op: Hier komt mijn blote buik met 31 wk!

Keye: De kinderen zijn dus wel op school vandaag. Dat is nog beter dan een middagslaapje van 2 uurtjes!

19juni: Ook al zo'n renniesjunk. Ik heb overal een stripje liggen; beide auto's, in m'n jaszak, bij het bed, in mijn tas, zelfs in de tas van dochter.
SCHRIK! Zal hem weer even verkleinen...
Hahaha, Mango, das wel erg groot. Maar een mooie buik hoor!!

En nee, helaas gaat alleen dochter 2 keer naar school. Het is pas de derde week dat zoon naar school gaat en hij gaat tot de zomervakantie alleen de ochtenden. Nu zitten we lekker op de bank te hangen met K3 snoeihard aan

Ja, we moeten toch wat terwijl we wachten op de box en de man die alles komt repareren..(hoop ik )

Rusten zit er dus niet in vandaag. Zomteen nog drie wassen wegwerken en net weer de huiskamer voor de derde keer gestofzogen. Hond is zo enorm aan het verharen, bah.

19juni, het kunnen ook indalingsweeen zijn. Ik had ook van die verschrikkelijk nare krampen, en dan vooral wanneer ik even liep. En nu is de kleine idd ingedaald. Maar even navragen kan nooit kwaad.

Ohhh, waaaar blijft die box?! Ik ben niet ongeduldig hoor ;)

Op track&trace stond dat de chauffeur onderweg was...

Nog even wachten.....en wachten......en wachten....
Jeeeh, man is, as we speak, de box in elkaar aan het zetten. De babywasjes hangen te drogen en de kinderen zijn heerlijk aan het spelen op de kamer van zoon. Wat kan het leven goed zijn....
@ Geboortekaartjes, wij hebben er 80 besteld. Wij zijn vorig jaar getrouwd, nu bijna een jaar en we hebben besloten om degene waar we na het trouwen niks meer van gehoord hebben (zelfs niet na het zwangerschapsnieuws) om die uit de adressenlijst te halen. Scheelt weer kaartjes!

@ Pittige nachten, nu ik dit allemaal zo lees besef ik mij des te meer dat dit de laatste weekjes zijn dat er niemand echt afhankelijk van mij is en dat ik veel vrijheden heb. Vind het totaal niet erg hoor, maar het zal straks een hele verandering zijn!

@ Keye, fijn dat de man toch is gekomen, is toch wel weer geruststellend. Wij hebben ook een huurwoning en dat eheft op zijn tijd echt voordelen!

@ Mango, mooie buikfoto weer! Jij groeit ook mooi door! Is natuurlijk maar goed ook!

Vanmiddag met mijn moeder naar de Ikea geweest, zij moest nog een kast hebben, dus dat hebben we maar even geregeld! Was wel pittig om alles in de auto te krijgen na een poos geslenterd te hebben!

Zometeen partneravond van de zwangerschapscursus! Manlief heeft er onwijs veel zin in NOT, dus ben heel erg benieuwd!!!
Mooi buikje!!

Keye, fijn dat de box staat! Wij kunnen er eentje lenen en gaan die denk ik morgen ophalen. Dan alleen nog een paar laatste dingetjes halen voor kraampakket enz. en dan ben ik zo goed als klaar! Heb al een lekker douche en deo voor de vluchttas, en een paar heel charmante onderbroeken. Dat probeer ik toch liever dan die gaten-dingen die in het pakket zitten

Kaartje is ook bijna uitgezocht, een vriendin van mij heeft hem ontworpen. Het wordt een heel simpel kaartje met eigenlijk alleen blauw en wit, en dan de naam in een heel gaaf lettertype. Wij hebben er gelukkig maar een stuk of 40 nodig. Wil het wel een beetje exclusief houden haha ;)

Ik heb het meeste al gewassen, maar als ik zonder wasverzachter was en gewoon laat drogen wordt het allemaal kei hard. Dat zit toch helemaal niet lekker voor zo'n ukkie?? Hoe doen jullie dat?

@ Kena, veel plezier vanavond!
Kena, heel veel plezier vanavond! Hopelijk valt het manlief toch nog mee..

19juni, ik heb de babyspulletjes gewoon met een heeeeeel klein beetje wasverzachter gewassen. De hydrofiel en lakens en rompertjes enz zitten in de droger en de kleertjes heb ik opgehangen.

Kaartje, ik ben nog steeds bezig. Dacht dat we eruit waren maar toch niet. Nu heb ik er 1 af en die word het ws. Ik heb een proefdruk besteld, dus ben benieuwd. O en wij hebben er ook maar een stuk of 45 nodig hoor. Bij de eerste hadden we er over de 100 maar dat was echt teveel. Ik zag mensen die ik daarna niet meer heb gezien.En het was druk in mijn kraamweek, bah.

Dus goed van geleerd.

Alleen de naam he? De tweede naam zijn we uit, baby word vernoemd. Maar de roepnaam.... Ik had echt een superleuke naam, manlief vond hem tot 2 weken terug ook erg leuk. En nu komt ie weer met een naam, niet lelijk, maar moet er wel weer aan wennen. Zegt ie net doodleuk, Ja, alleen de naam he? Ik ben er nog niet uit...Ik kon hem wel wat! Ben al bijna 35 weken zwanger en hij is nog niet zeker van de naam?!

Nouja, ut komt wel goed ;)

Ik ga lekker de woonkamer verbouwen, even een plekje creeeren voor de box
Jee, wat is er weer veel geschreven!

Herkenbaar hoor, hier ook last van maagzuur, (idd,overal zijn de Rennie's voor het grijpen!) omdraaien in bed is een ramp en ik heb veel last van slapende ledematen s'nachts. écht heel irritant. En ook wakkker liggen, men ik lig zo 2 uur wakker s'nachts. Vannacht was zoon ook een paar keer wakker, hij had last van nachtmerrie's. En ik ben altijd degene die heen gaat s'nachts. Ik ben ook sneller wakker als vriend. Nog geen last van mn polsen, had ik de vorige zwangerschap wel. hopelijk blijft het weg!

Wij hebben ook een kaartje uitgezocht, vrijdag krijgen we een proefdruk. En een naam.......we zijn er nog steeds niet overuit, mijn voorkeur blijft gaan naar Vince.....Misschien went vriend er nog aan....Misschien komen we nog een andere naam tegen die we allebei direct leuk vinden. Maar ja, de tijd begint wel te dringen.

Ik ben zaterdag nog even naar beste vriendin geweest, even mn gal gespuwt over vriend. Zoon werd er ook een beetje raar van, een moeder die om de haverklap moest huilen. En zei als klap op de vuurpijl ook nog tegen vriend dat hij net zo moest zeuren, word mama verdietig van. "ja he, mama" Dus toen maar eventjes weg gegaan, daarna was het ook weer beter. Hormonen maken dat ik me soms niet de mama voel die ik normaal wel ben/of wil zijn. Maar de rust is weder gekeerd, gelukkig. Vriend heeft nu een hele stapel sollicitatiebrieven de deur uit en lijkt zn schouders er weer onder te zetten. Gelukkig.

Hij weet dat hij het me wel moeilijk maakt. Toen ik gisteravond op bed ging en zei "ik ga naar boven" Hij zei, ja hoor verlaat me maar" Nou goed, ik ben al lang blij dat het er hier weer een btje relaxter aan toe gaat, kan het ook aan zoon merken.

Ik heb hem vandaag verteld dat hij donderdag naar het ziekehuis gaat voor zijn oren. Nou, eerst kreeg ik de wind van voren. Daarna bleef het onderwerp steeds terug komen, dus ik hoop hem goed voor te kunnen bereiden en misschien valt het dan wel mee.

Ook hier moet nog de box in de kamer en ik heb mn ringsling nog niet besteld. Zal ik van de week even bestellen, ik wil die wel graag hebben. Dan kan ik er nog even mee oefenen van te voren.

Mango, wauw je groeit mooi hoor!

Pezuls, hoe is het??
Alles gelezen, maar nu slapen, morgen weer werken!!

Vanavond heerlijk gezwommen, was genieten!
De baby ligt met z'n hoofd naar beneden!!! Joehoe!!!! Kan het eigenlijk nog niet echt geloven. Snap ook niet wanneer dat dan gebeurd moet zijn. Misschien gister in bad? Toen was er veel actie en anders het weekend, want toen voelde ik heel veel actie onderin. Ik dacht nog dat hij aan het staan was.

Het voelt verder ook niet echt heel anders of zo. Nu maar hopen dat hij zo blijft liggen. Hij is nog niet ingedaald en heeft nog ruimte. Hoop zo dat hij zo blijft liggen!

IM: Wat naar dat het tussen jullie niet zo lekker loopt! Fijn dat hij nu in iedergeval aan het solliciteren is.

19juni: Wij gebruiken eigenlijk nooit wasverzachter. De hydrofielen heb ik gestreken (en dat moet ik eigenlijk niet doen, want dan drogen ze minder goed af, maar ja, nesteldrang hè )

De pakjes die ik gekocht heb blijven wel zacht na het wassen. Ik heb ze buiten gedroogd.

Kena: Hoe was de partneravond?

Keye: Hoe staat de box? Wij zijn ook nog niet helemaal uit de namen. We twijfelen nog steeds tussen 2.

Ik zal even de was ophangen. Fijne dag allemaal!
Ik heb zo om mijn mannetje gelachen tijdens de partneravond!

Hij was heel serieus en deed echt goed mee enzo, leek best onder de indruk van het verhaal.

Zitten we op de fiets terug naar huis gaat die heel dom zitten puffen en hijgen enzo! Ik zeg jaja en nou lekker stoer gaan zitten doen he!!!

Wat ik zelf wel jammer vond, is dat alles wat ik de afgelopen weken gehoord heb tijdens de lessen nu in het kort weer werd herhaald. Ik was dus vrij snel verveeld van de info. Ook omdat het meeste me voor de cursus al bekend was.

Ik vond het leuk om een keer een cursus te doen, maar zou het bij een evt. 2e niet nog een keer doen.

@ IM, he bah wat vervelend die conflicten/ onenigheid! Wat kunnen onze hormonen ook een loopje met ons nemen he!

Ik merk dat ik vaak ook veel bitchier doe naar mijn man als ik eigenlijk bedoel. Maar kan daar niet echt iets aan doen.

Tijdens de partneravond vertelde ze dat de hormonen nog wel 6-9 maand na de bevalling in het lichaam aanwezig zijn!

Nou toen zag ik mijn kerel echt kijken van

@ Mango wat fijn dat jullie kleintje gedraaid is! Kan me voorstellen dat je dat niet meer had verwacht! Nu ga ik met je meeduimen dat ie zo blijft liggen!!!!

Nou ik ga zo maar eens even het zonnetje in! Wat een heerlijk weer is het zeg!

Even een wasje buiten ophangen en vanmiddag met mijn oma op stap!!!
@ Mango, fijn dat ie gedraaid is! Hij zal nu toch wel zo blijven liggen, niet? Ik hoop het voor je!

Ja die hormonen, ik dacht dat het wel afgelopen zou zijn zodra het kind eruit is, maar daar is dus toch nog wel even voor nodig dus blijkbaar.

Vanochtend bij de vk geweest en ik mag meteen vanmiddag door voor een groei echo. Fijn dat ik vanmiddag nog terecht kan, ben wel heel benieuwd wat ze er daar van maken. Over de buikpijn zei ze kruikje, evt een paracetamolletje, warm douchen en rustig aan. Evt nog een keer laten controleren op blaasontsteking. Het zal er wel bij horen, zucht...

Ze doen daar ook standaard een liggingsecho bij 35 weken, dus dat is wel leuk, nog een extra echo!!

Wat een heerlijk weer he! Heb m'n eerste ijsje al weer op, en denk dat ik er vanmiddag nog een ga halen want ik kon niet kiezen tussen twee smaken
Ik gebruik ook nooit wasverzachter en idd, ik ga de hydrofiel luiers ook strijken. Ligt het mooier in de kast. Ik merk dat de nesteldrang wel toeslaat nu.....

Dankje voor jullie lieve woorden. Hormonen, ja het blijft ook nog wel even hangen.... Maar hopelijk is mn rug weer wat beter als de baby eruit is en dan ben ik ook niet meer zo afhankelijk. Word mn humeur ook wel weer wat beter van.

Wat een heerlijk weer he? Ik heb de weekboodschappen gedaan, we gaan ook bbqen het weekend. (ook ijsjes gekocht, waterijsjes én cornetto's! Ach we groeien toch al...hihi)

fijne dag!!
Zo, vanmorgen hond weggebracht naar de dierenarts. Toch wel sneu om het beestje daar achter te laten. Hij kreeg waar wij bij waren een spuitje om hem rustiger te maken maar dat hielp niet echt. Toen hij richting hokken mocht, sprong en trok hij als een achterlijke aan de riem

Mag hem vanaf 16.00 weer ophalen.

Pezuls, hoe gaat het met jullie? Ik denk regelmatig aan jou en je gezinnetje.

Ik ga zometeen de strijk eens wegwerken en daarna lekker even in tuin zitten, genieten van de zon en de rust. Daarna mag ik boodschappen gaan doen en de kindjes en hond halen.

Iedereen een fijne zonnige dag!
Jeetje wat schrijven jullie lekker veel en snel!

Misschien vanavond wat meer tijd om te reageren, in ieder geval wat ik onthouden heb;

Mango, wat fijn dat de baby normaal ligt!

Im, Vervelend dat het even wat minder gezellig is, schrijf hier maar van je af.

Keye, weer bijgekomen van die ene beroerde nacht?

Hier de hele bovenverdieping gepoetst, zodat zaterdagochtend mijn man in een lekker schoon bedje kan kruipen. Morgen gaan we beneden ook een bed opbouwen, we hebben boven nl geen toilet en tv, en zo kan hij toch lekker rustig alles meekrijgen. Voor mij ook handig, hoef ik na de bevalling niet altijd boven te liggen.

De eerste 2 dagen gingen vrij goed, vandaag voelt hij zich heel misselijk. Volgende week gaan we zijn haar eraf knippen, samen met de kinderen, dan schrikken ze niet zo.

Met mij gaat t best goed, soms voel ik me heel verdrietig, maar over t algemeen zijn de dagen zo druk dat ik niet eens tijd heb om na te denken.

Mijn schoonouders helpen iig heel veel met de kinderen en met de boodschappen, dus dat is wel luxe.

De baby is al beetje ingedaald, en lekker beweeglijk, dus dat gaat ook allemaal goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven