Gewoon Thuis

11-02-2010 10:46 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Vishnu schreef op 08 juni 2010 @ 12:44:

Geboorteplan vind ik niet zo gek hoor. Ik wilde bijvoorbeeld niet dat Nemo eerste 2 dagen in bad zou gaan, dat is dan wel iets wat je even kunt noteren.

Ja, dat is ook zo. Ik zie nu dat ik het ook wel ietwat ongenuanceerd had opgeschreven

Ik had helemaal nooit over zoiets nagedacht tot iemand ineens een heel verhaal tegen me begon met de vraag of ik wel over pijnstilling had nagedacht, bladerbla. Toen ik daar een foldertje over las, kwam dat geboorteplan naar voren. Heb het daar met de verloskundige over gehad, omdat ik me afvroeg wat voor soort dingen ik dan van tevoren zou kunnen/moeten bedenken. Zij gaf aan dat het goed is om sommige dingen van tevoren bedacht te hebben, maar dat dat allemaal niet per se op papier hoeft. Verschil is waarschijnlijk inderdaad wel dat in dit geval Xan al die dingen dan ook weet en (hopelijk ) een beetje nuchter kan nadenken en reageren.
Peas on earth!
Ben even kwijt wat je nu ging doen, Erwt, in de eerste instantie thuis toch?

ik wilde Mier ook niet in bad. Chica eigenlijk ook niet, maar die moest wel, want ze was, eh, erg vies, zeg maar Dat kan dus ook Vish, en Erwt

Kraamhulp wilde Mier elke dag wassen ala kraamhulpentraditie, maar dat wilde we dus niet en is dus ook niet gebeurd. En zeep en zo al helemaal niet. Niet nodig, en drogen ze alleen maar van uit.

Vruchtwaterpomplacenta

Als je luiers van pampers in aanbieding koopt zijn ze niet duurder dan kruidvat of Etos, Erwt. Ik vind die van de Kruidvat nu echt slecht trouwens, ten tijde van Chica waren ze beter.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ja, in eerste instantie thuis (hoewel ik las dat dat dan maar in 50% van de gevallen ook echt gebeurt/kan), dus dan is pijnbestrijding sowieso geen onderwerp natuurlijk.

Ik dacht dat die Verse Kindjes sowieso niet iedere dag gewassen mochten worden, vanwege teer huidje enzo? Doet een kraamhulp dat dan wel?

Ik zal even kijken of er ergens een Pampers-aanbieding is
Peas on earth!
Ik vond pijnbestrijding bij Chica niet nodig achteraf, ook niet gehad hoor, maar dacht ook niet van wou dat ik het gehad had. Bij Mier veel meer ijn gehad tijdens ontsluitingsweeën, was niet leuk meer, maar ging wel gewoon uiteindelijk natuurlijk en alweer bijna vergeten, nouja.. maar goed

Etos heeft vaak 3 pakken voor 24 euro, dan zit je dus op 8 per pak.

Nee, vertel dat maar aan kraamhulporganisaties. Die zijn bezig met jou iets willen leren en denken daar dus niet bij na of het is protocol of zo. Heel stom. Chica is dus wel elke dag in bad geweest en vond dat helemaal niet leuk, dus wou dat ik het eerder had geweten.
Goesso Vishie dat het gesprek zo goed was! Baan komt snel, voel het aan Erwts water
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=q&q=pampers
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:Star schreef op 08 juni 2010 @ 14:29:

Goesso Vishie dat het gesprek zo goed was! Baan komt snel, voel het aan Erwts water Ik vind dit een vies verhaal.
Zeg Erwt als er gedanst moet worden dan moet je het even zeggen he.

Ik zeg trouwens volgende week maandag.
Vito en straks mamaatje is lief en
Ohja, helemaal vergeten door dat bevallingsgedoe, maar: gaaf Vishje! Klinkt als een goed gesprek en leuk dat er meteen actie ondernomen wordt!
Peas on earth!
quote:Vishnu schreef op 08 juni 2010 @ 14:35:

[...]

Ik vind dit een vies verhaal.

Ik vind dat ook een vies verhaal

Volgende week maandag als in: 14 juni?

Xan gaat voor 17 juni, ik voor 28
Peas on earth!
Wel gezellig, 14 juni. Heb je tv op je slaapkamer? Dan kun je ondertussen Oranje aanmoedigen!

Maar nee, het wordt dus morgen. Heb je stemformulier nou al opgesnord en dat pak luiers gehaald?
Loretta is De Mol. Punt.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 juni 2010 @ 14:51:

Ohja, helemaal vergeten door dat bevallingsgedoe, maar: gaaf Vishje! Klinkt als een goed gesprek en leuk dat er meteen actie ondernomen wordt!

Ik ook en voelde niet eens aan Erwt's water, maar dus harsku goed Visje

En Vitonyverschillen erg grappig

Mijn Chica is nu ook niet helemaal lekker. Hoop niet dat ik haar aangestoken heb.
Nog geen luiers, want ik was in slaap gevallen

Nu heb ik geen zin meer, dus dat doe ik morgenochtend wel. Of begint het vannacht dan al Kess? Dan sms ik Xan even dat ie luiers moet halen omdat Doperwtje morgen komt
Peas on earth!
Stemformulieren: check!

Er gaat sowieso gestemd worden, al moet ik al weeënd naar het stembureau

Arme Chica
Peas on earth!
Ze was ook nog heel hard gevallen op school. Heb huisarts even gebeld, maar kreeg de vervanger. Daar waren we al wel eens langsgeweest, toen was hij erg aardig en praten we ook over koetjes en kalfjes. En nu zei hij dus, als je wilt mag je wel even langskomen? Wat zou hij daarmee bedoelen? Denk ik er teveel van?

*heeft vanmorgen het topic van KarenS gelezen *

Maar goed, dat vallen heeft ze wel gedaan en heb wel gebeld, en mocht ook langskomen, maar hoefde niet, want klonk goed (Chica wel huilerig maar niet suffig of misselijk en had ook meteen gehuild en is niet vergeetachtig of verward). Ze ligt nu op de bank en kijkt naar Mega Mindy. Dat trek je ook niet als je een hersenschudding heeft
Stemformulieren, geen check

Dat wordt huis binnenstebuiten keren zo.
Wat een geklodder daar in huize Inad, beterschap!
Wat een gedoe Inad

Oeps Star... ik heb mijn stemformulier inmiddels gevonden gelukkig. Ga die van Xan ook even zoeken....
Peas on earth!
O gelukkig niet alleen bij mij zo'n ongeorganiseerde bende dus
quote:Star schreef op 08 juni 2010 @ 20:09:

O gelukkig niet alleen bij mij zo'n ongeorganiseerde bende dus Ik wacht nog steeds op die nesteldrang, dus ik kan er niets aan doen
Peas on earth!
Beterschap aan huize Inad.

Hoe gaat het met die lekkere Mier?
Nou Kess ik zweef niet meer hoor!

Lijst 19 nummer 13, lijkt me duidelijk.
Jeetje Erwt het gaat echt snel nu! Ik zit op de tribune hoor als je me nodig hebt , spannend!

Vish leuk van je gesprek...hoop dat je snel een baan hebt.

Inad sterkte met Chica, is schrikken...

O ja ik las iets over vruchtwater af laten voeren in je tuin, goeie tip maarre door het geforum hier wist ik toen ik een "plop" hoorde dat mijn vliezen waren gebroken en wonder boven wonder heb ik binnen no time mijn (BIG) ass nog net over de rand van de bed kunnen manoevreren (wat knap is als je zo log bent) en is alles op het laminaat terecht gekomen. Ben er nog steeds trots op.

Tot zover mijn tips!

Alle meiden, HAAAAI!
Nog een tip: SP nr 47

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven