
Iemand verstand van consumentenkoop?
vrijdag 18 juni 2010 om 21:04
In januari heb ik een artikel gekocht via een winkelketen. De fabrikant van het artikel roept onlangs het artikel terug wegens een technische tekortkoming. De procedure is als volgt:
het artikel moest opgestuurd worden in een door hem toegezonden doos. Na ontvangst zou een nieuw artikel (zonder defecten) worden opgestuurd.
Het artikel heb ik 3 weken geleden verzonden. Vandaag heb ik de fabrikant gebeld en deze zegt dat er geen gegevens van mij bekend zijn. (ik heb een verzendbewijs van het artikel en hun brief met daarin de procedure beschreven).
Nu is mijn vraag als volgt kan ik een aangetekende brief versturen waarin ik op grond van artikel 21 lid 3 Burgerlijk Wetboek boek 7 de producent sommeer binnen 2 weken het artikel terug te sturen of geld terug te geven en als dat men dat niet doet ik gerechtelijke stappen neem?
Of zit ik er helemaal naast met het wetsartikel? Hopelijk heeft iemand er verstand van.
het artikel moest opgestuurd worden in een door hem toegezonden doos. Na ontvangst zou een nieuw artikel (zonder defecten) worden opgestuurd.
Het artikel heb ik 3 weken geleden verzonden. Vandaag heb ik de fabrikant gebeld en deze zegt dat er geen gegevens van mij bekend zijn. (ik heb een verzendbewijs van het artikel en hun brief met daarin de procedure beschreven).
Nu is mijn vraag als volgt kan ik een aangetekende brief versturen waarin ik op grond van artikel 21 lid 3 Burgerlijk Wetboek boek 7 de producent sommeer binnen 2 weken het artikel terug te sturen of geld terug te geven en als dat men dat niet doet ik gerechtelijke stappen neem?
Of zit ik er helemaal naast met het wetsartikel? Hopelijk heeft iemand er verstand van.
vrijdag 18 juni 2010 om 21:34
quote:MMP schreef op 18 juni 2010 @ 21:31:
@Jorina, ik heb dus al een aantal keren gebeld maar ik krijg alleen maar zo'n telefoniste en die belooft dan dat ik teruggebeld wordt wat niet gebeurt. Daarom mijn frustratie...
Misschien dan toch maar eerst een vriendelijkere brief
Scheelt, een brief praat niet terug
Gewoon een vriendelijke, zakelijke brief met een kopie van je aankoopbewijs en verzendbewijs. Ik zou trouwens het kadobon-verhaal even buiten de deur laten, nu niet relevant.
Nogmaals, wie niet waagt, die niet wint!
@Jorina, ik heb dus al een aantal keren gebeld maar ik krijg alleen maar zo'n telefoniste en die belooft dan dat ik teruggebeld wordt wat niet gebeurt. Daarom mijn frustratie...
Misschien dan toch maar eerst een vriendelijkere brief
Scheelt, een brief praat niet terug
Gewoon een vriendelijke, zakelijke brief met een kopie van je aankoopbewijs en verzendbewijs. Ik zou trouwens het kadobon-verhaal even buiten de deur laten, nu niet relevant.
Nogmaals, wie niet waagt, die niet wint!
vrijdag 18 juni 2010 om 21:35

vrijdag 18 juni 2010 om 21:36
Met alle correspondentie en het aankoopbewijs en verzendbewijs sta je in principe sterk ( rechtsgeldig misschien niet, omdat je niet gekozen hebt voor verzekerd en aangetekend verzenden) maar ik gok als je een vriendelijke doch zakelijke brief schrijft ( aangetekend verzenden) met hierbij het verhaal plus kopietjes dat het allemaal best goed komt

vrijdag 18 juni 2010 om 21:37
quote:coravanmora schreef op 18 juni 2010 @ 21:30:
[...]
Bij track en trace staat er dan "afgeleverd bij de buren".Nou ammenevernooitniet. Er staat afgeleverd. Tenzij je een postbezorger hebt die WEL doet wat hij moet doen en dat is invoeren in zijn geval dat het bij de buren is afgegeven. Die van ons heeft die knop nog niet ontdekt, en ook de briefjes door de bus dat het bij de buren ligt snapt ie niet.
[...]
Bij track en trace staat er dan "afgeleverd bij de buren".Nou ammenevernooitniet. Er staat afgeleverd. Tenzij je een postbezorger hebt die WEL doet wat hij moet doen en dat is invoeren in zijn geval dat het bij de buren is afgegeven. Die van ons heeft die knop nog niet ontdekt, en ook de briefjes door de bus dat het bij de buren ligt snapt ie niet.