juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Mango: fotosessie was leuk! Maar voel me toch altijd een beetje ongemakkelijk met een fototoestel op mij gericht. Daar heb ik het nooit zo op gehad!

Wat een gedoen zeg met je dochter! Dat staat mij ook "straks" allemaal te wachten, kan me daar nog helemaal niets bij voorstellen!
@Kena: gelukkig krijg je ze als klein hulpeloos babietje , die ook wel kunnen drammen hoor, en wen je eraan...een driftbui, ach ja even tot 10 tellen (of nog zoveel verder )

Had je echt een professionele sessie ?? Is wel een mooie herinnering.

Iemand wel eens een gipsbuik laten maken ?? Maar wat doe je dan met zo'n afdruk ??

Hier kunnen ze het ene moment lief met elkaar spelen en 5 min later is het oorlog om hetzelfde speelgoedje...

Verder eigenlijk weinig nieuws, ben benieuwd een maandag (GYN _) of ze al gedraaid is,..had vandaag juist weer wel last van maagzuur..

Kreeg vandaag een uitnodiging voor onze personeels BBQ, 17 Juli.....zou ik wel jammer vinden als ik niet kon want het is altijd in een leuke speeltuin, dus geen kind aan de kinderen dan zeg maar.

Even sociaal doen nu, EN zeg ns AAA wegzappen !!

grtz M
Mango, wat kunnne het soms ook kleine draakjes zijn he? Zoon heeft dat ook een tijdje gehad, idd gewoon echt niet mee lopen ook niet als je weg loopt. Gelukkig helpt dat nu wel, enig nadeel is wel dat hij dan heel boos wordt en echt keihard gaat schreeuwen.... Heel vervelend he die blikken van anderen. Maar ik weet zeker, dat mensen met kinderen het een heel herkenbaar probleem vinden. Als ik zoiets zie denk ik altijd: "het is ook overal hetzelfde".

Ik ben zeer benieuwd naar alle foto's!
Annickaatje, nee het was niet een proffesionele. Dat vind ik echt heel erg duur. Een goede vriendin van mij heeft de foto`s gemaakt, al heeft zij wel een proffesionele camera en kan ze erg mooie plaatjes schieten!

Een vriendin van mij bood ook aan om een gipsafdruk van mijn buik te maken, maar ik vroeg me idd ook een beetje af wat ik daar mee zou moeten.

Foto`s vind ik idd een mooie herinnering!
Meld meld....

En ben ook eigenlijk weer meteen weg. Ben zo moe vandaag, dus kruip mijn bed zo in. Gisteren bij VK geweest, die heeft me proberen gerust te stellen, maar boodschap was eigenlijk dat beeb niet is ingedaald en ze betwijfelt of dit nog gaat gebeuren voor de daadwerkelijke bevalling. Nu maar fingers crossed dat meneer wel met z'n hoofd naar beneden blijft liggen. Woensdag weer. Hoe vaak gaan jullie nu voor controle?

@19juni: Van harte gefeliciteerd, hopelijk heb je een gezellige dag gehad vandaag!
ik meld me maar weer in de ochtend. Nog geen baby, nog geen signaal van baby. Ik moet nu ongeveer elke week op controle, zit wel eens een dagje tussen extra ofzo, omdat ik elke vk van de praktijk een paar keer gezien wil hebben, en zij mij natuurlijk.

Weer zere voetjes en handjes na t slapen, stomme vocht ook. Daduja, naar dat je baby nog niet is ingedaald, hopelijk doet hij t alsnog. Misschien moet je egge een grote pijl op je buik zetten?

Het doet me denken aan een voorvalletje op t werk, toen ik nog geen verlof had en t kindje ook nog niet was ingedaald. Ik was in gesprek met een vrouwelijke collega die vroeg of t kindje was ingedaald, en ik zei nee. Vervolgens maakte ik een grapje, wees naar beneden op mijn buik en zei, die kant op uk, kom op!. een mannelijke collega op dezelfde kamer had het gesprek niet gevolgd, en maakte een fout in zijn computerprogramma. Kut, riep hij heel hard. Wij heel hard lachen, ik zei hem dat het niet nodig was het kindje nu al zulke overduidelijke instructies te geven over welke kant op... Hij snapte er niks van, maar kreeg een paar mooie rooie wangen....
Dag meiden

Ben een beetje gaar. Hadden een feestje thuis, lag om twee uur in bed, toennog even mn boek uitgelezen (Drift van Marion Pauw, spannend!!!) en om half 8 hoorde ik mn meissie (is van juli 2006) dus eraf. Gelijk maar beetje opgeruimd, alle restjes hapjes, lege flessen, bierflessen, glazen, wat een zooi eigenlijk, maar t is natuurlijk ook wel snel weer klaar. Straks weer even ronde doen, maar nu eerst even zitten.

Manlief slaapt nog.. T is immers vaderdag..... en hij hij heeft drank op... en ik ben meer een ochtend mens....
Grappig voorval Allis :-)

Leuk trouwens dat we met best wel veel Noorderlingen zijn! Toevallig!!

Allis, zit jij ook op hyves?Dan kun je daar vertellen waar je woont!

Pezuls, dikke knuffel voor jullie!! Heftig hoor, haar eraf, jij aan CTG, hoogzwanger en morgen je man weer voor een week naar t ZH...

Felice, fijn dat het rond is met je werk!!! bijna verlof!!!!!!!!!!!
Dochter ligt heerlijk tegen me aan met haar knuffel, dat warme lijfje, echt een moment om te koesteren!! En vooral dan ook nog even de rust he , zal straks wel anders zijn.Kijken samen naar de film De Indiaan, heb ik gister even gekocht, zodat ik ook wat meer kan relaxen. In die zin is de tv toch wel heel makkelijk hoor!

Gaan straks wel even spelletje doen en dan ontbijtje maken voor vaderdag.

19 juni, nog van harte!!

Hier trouwens ook een rustige baby, maar dat is ze altijd. Wel heerlijke momenten gehad trouwens met mn meissie, maxi cosi tevoorschijn gehaald, dochter helemaal in de weer met pop, die schoongemaakt, luiertje om en rompertje maatje 56, heerlijk! Geweldig en heerlijjk voor de voorpret!

Film is afgelopen, dus nu weer in de benen, al moet ik mezelf er wel even toe zetten ......
Daduja, wat vervelend zeg maar waarom verwacht ze niet dat ie gaat indalen dan? Dat kan toch elke dag gebeuren of heb ik dat mis?

Allis, haha wat grappig! Die man zal wel gedacht hebben!

Zusje, zwaar he dat late naar bed gaan in onze situatie! Ik wil er elke dag het liefst voor 22.30 uur inliggen. Lukt helaas niet altijd maar ja probeer het wel!

Hopelijk blijft de rest van jullie dagje zo heerlijk relaxed, lekker beetje bijkomen!

Mijn mannetje is vanmorgen voor 7.30 uur de deur uitgegaan. Is vrijwillger bij de nationale jeugddag atletiek. Die zie ik voor vanavond niet weer! Wordt een saai dagje vrees ik, weer is niet echt prettig... Maar is even kijken wat ik ga doen!
Hoi, ben ik ook weer. Het rommelt hier al een paar dagen (was vrijdag ook mooi te zien op de ctg) maar ik geloof niet dat Lief een baby krijgt voor vaderdag

Dadudja, wat vervelend dat je kindje nog niet is ingedaald. Heeft het nog consequenties voor de bevalling? Of is het dat je moet gaan liggen als de vliezen gebroken zijn?

Kena, lekker met een boekje op de bank dan maar? Of de enveloppen schrijven ofzo?

Zusje, heerlijk he, die lijfjes. Ik kan ook zo genieten van Zoon!

Veel plezier nog voor vaderdag

Doen er nog meer mensen aan vaderdag? Zoon heeft Lief zijn schoolcadeautje gegeven en Skippy heeft papa een lief mutsje gegeven.

Allis, mooi verhaal van je collega Balen he, dat vocht. Hier trekt het ook enorm in mijn voeten, het doet soms gewoon pijn.

Gisteren zijn we naar de luchtmachtdagen geweest. Erg leuk! Ik heb gewoon een rolstoel gehaald bij de thuiszorg, kon ik er lekker heel de dag bij zijn met mijn mannen. Tussendoor lekker zitten en je laten rollen als lopen even niet meer gaat. Toch wel een luxe hoor, dat je zoiets hier in NL zomaar kunt lenen!

Ben nu vandaag wel helemaal kapot, dat dan weer wel. Ach ja
Bedankt voor de felicitaties allemaal!!

Nog geen babies dus hier ?

Heb een lekkere dag gehad, niet al te druk, gewoon wat familie en 's avonds lekker uit eten. Maar wel vermoeiend zeg, was helemaal op 's avonds. Voelt een beetje alsof ik al een week non-stop aan het verbouwen ben of zo.

@ Daduja: ik dacht dat eerste babietjes altijd een paar weken/dagen voor geboorte (moeten) indalen, maar dat is dus niet zo?

@ plassen 's nachts: ik moet er ook wel heel vaak uit, en nu staat het bed ook nog eens zo hoog dus moet uitkijken dat ik m'n nek niet breek. Moet er via een opstapje uit namelijk. Gelukkig kan ik meestal redelijk snel weer inslapen maar rond half 5 's ochtends word ik ook vaak wakker, waarna ik niet meer kan inslapen. Ga dan meestal maar lekker wat lezen en val dan vaak vanzelf weer in slaap.

Haha, die droom over dat handje! Ik droomde dat er een voetje zeker 10 cm m'n buik uitstak en dat het zo kan pakken.

@ vocht en zere vingers, daar heb ik ook erg last van. M'n handen lijken wel die van een bouwvakker, maar vooral de pijn vind ik heel vervelend. Kan niet eens een vuist maken...

Gisteren wilde natuurlijk iedereen aan m'n buik voelen om de baby te voelen, maar zogauw er een 'vreemde' hand op komt duikt ie snel weg!! Zou hij dan echt kunnen merken dat dat niet mijn hand is?? Want zou gauw ik m'n hand ertegen aan leg komt ie er lekker tegenaan kroelen en duwen.

Vriend is vandaag nog een dag werken en heeft daarna lekker 5 dagen vrij! Hij wilde graag z'n zoontje wat langer dan 2 dagen maar z'n ex doet daar altijd heel moeilijk over (als in, dat staat ze gewoon niet toe), en hij zat er vandaag echt even doorheen wat dat betreft. Zo zielig is dat...

Fijne dag vandaag voor iedereen die lekker vaderdag gaat vieren!!
Fussie, spannend dat het al een paar dagen aan het rommelen is! Ben heel benieuwd of het gaat doorzetten!

Ben inderdaad maar in een nieuw boek gedoken! Ik ga de enveloppen met adresstickers beplakken en die heb ik al in ene bestandje staan!

Vaderdag: ik heb namens ukkie een slabbetje en een boekje gekocht 101 tips voor papa of zoiets, ik vond het wel leuk om iets te geven!

Dat ligt nu op zijn kussen en ziet hij als hij vanavond thuis komt!

Vreemde handen, die krijgen hier ook geen contact met ukkie! Tegen mijn handen en die van mijn man wordt flink getrappelt en gedraait, zodra een ander voelt gebeurt er niks meer! Zullen ze dus toch wel merken!
Meld.

Hier hebben de kinderen allebei een hele leuke knutsel aan papa gegeven. Gister een drukke verjaardag en voetbal kijken , dus het hele huis vol. Veel gelopen en gedaan. Einde van het verhaal was dat ik snachts een uur wakker heb gelegen met weeen. Maar natuurlijk zette het niet door.

Vanmorgen werd ik wakker door een verschrikkelijke kramp in mijn kuit..Ik sprong het bed uit, zie je het voor je , en man werd er niet eens wakker van!

Ik maakte al een geintje dat het best kon dat hij smorgens een keer wakker word en er een briefje op het kussen ligt. Ik ben aan het bevallen, kreeg je niet wakker

O er was een vraag hoevaak je nu naar de vk moet?

Ik ben woensdag geweest en ga morgen weer. Alles zal wel in orde zijn.

Ik ga de kinderen vermaken, ze vervelen zich enorm..
19 juni, nog gefeliciteerd!

Hier is het ook zo dat Skippy zich niet laat voelen als er vreemden zijn. Ik vind dat wel fijn. Maakt dat anderen ook niet zo snel aan mijn buik zitten

Keye, ik zie het al helemaal voor me, jij bevallen en hij gewoon lekker slapen

Ik moet nu trouwens 1x per week naar de gyn. Stelt intussen niets meer voor. Even bloeddruk, wat kletsen, ze maken een echo van het hart en hoe het hoofdje ligt en voelen zelfs nog even aan mijn buik. En dan kan ik weer gaan. Het is dik 20 minuten fietsen en 20 terug voor 5 minuten controle
kutterdekut..... Bijna klaar met reageren, drukt dochter op escape... Alles weg!!!

Snel even uit mijn hoofd:

Keye: Spannend weeën! Ben benieuwd wanneer het dan door zet!

Fussie: Jij ook al gerommel! spannend! Ik ben benieuwd wie de eerste is!

19 juni: Hebben julile cadeauzoon ook wat langer in de vakanites? Hoe oud is hij ook alweer? Hoe loopt het contact verder met z'n ex?

Daduja: Ik ga nu om de twee weken op controle. Jammer dat de kleine nog niet ingedaald is. Maar het komt wel goed toch?

Allis: heel droog!

IM: Ja, die blikken en de "aaaaah, is ze boos?" zijn het ergste!

Kena: Jaja, maak je borst maar nat! Helemaal als het een meisje wordt!

Met oom gaat het de goede kant op. De medicijnen slaan goed aan, maar het ritme van het hart is nog wat onregelmatig. Hij was ook al even op pad geweest in het ziekenhuis. Was hij buiten de bewakingsgrens gegaan. Personeel in paniek, oom was zoek.

Het weekend was erg gezellig, maar ook erg vermoeiend. Twee dagen te laat op bed en er vroeg weer uit. Vanavond maar even heul vroeg op bed.
O nog even snel een vraagje, ik ben al een kleine week erg misselijk. Ik herken het niet van vorige zwangerschappen, maar het is erg vervelend. Vaak ook z'on algeheel rotgevoel. Weet niet hoe ik het moet omschrijven, een soort grieperig gevoel erbij. Komt het iemand bekend voor? En, nog belangrijker, wat kan ik er tegen doen? Behalve bevallen dan
Mango, fijn dat het beter gaat met je oom.

Moest wel even gniffelen om je verhaa; dat hij een stukje was gaan wandelen. Zie het al voor me, man in pyama zoek in ziekenhuis
@ Keye, heb je ook hoofdpijn? Toen ik me van de week zo beroerd voelde was het ook een beetje grieperig gevoel. Alsof er een vrachtwagen of me heen was gereden, of alsof ik anderhalve dag ondersteboven had gehangen.

Weet helaas niet wat je er tegen kan doen... Misschien wat paracetamol, hoewel dat misschien niet helpt tegen de misselijkheid.

Minder ijsjes eten? Of juist een ijsje eten tegen de misselijkheid

@ Mango, helaas gaat dat contact alles behalve soepel. Ze hebben samen ook nog een huis te koop staan, waarin ze ook erg dwars ligt. Zo wil ze niet zakken met de prijs, terwijl de vraagprijs gewoon te hoog is.

En cadeauzoon mag hier niet langer dan 3 dagen zijn. Het lullige is dat mijn vriend hier in het begin voor getekend heeft in een convenant, er vanuitgaande dat het gewijzigd kon en zou worden zogauw bepaalde dingen vastere vorm kregen (zoals woonruimte ed.). Nu is er geen speld meer tussen te krijgen.

En als het niet gaat zoals ze wil mag z'n zoon helemaal niet komen. Behalve dat ik het heel zielig vind voor m'n vriend vind ik het ook heel zielig voor het zoontje zelf. Zo wordt hij bijv. altijd op de stoep uitgewisseld omdat mijn vriend daar niet binnen mag komen...

Er valt niet met haar te praten, en ook mediation heeft mijn vriend al geprobeerd, maar wil ze niet aan meewerken...
19juni, wat vervelend dat het contact zo stroef verloopt. Is voor zoon ook niet prettig om zijn ouders zo recht tegen over elkaar te zien staan lijkt mij...

Ik heb ook bij de vk vorige week aangegeven dat ik me niet lekekr voel en dat ik me grieperig voel, regelmatig hoofdpijn heb, sterretjes zie en misselijk ben. Misschien door de vermoeidheid, weet het niet. Werd iig niet echt op gereageerd en dan voel ik me ook meteen z'on zeikerd.

Ik geef het morgen nog wel even aan.
Morgen echt even aangeven Keye. En vragen of je even bloed kan laten prikken. Kán wijzen op pre-eclampsie, hoeft natuurlijk niet! Maar ze mogen er best alert op zijn toch? Hou je ook veel vocht vast?

Hmz, gek om zo'n verhaal over een cadeaukind (Lief noemt Zoon zijn bonuskind ) van de andere kant te horen. Hier wordt ook uitgewisseld bij de voordeur. Ik wil ex echt nooit meer over de vloer hebben. Er is teveel gebeurd. En ik heb hem ook wel eens niet meegegeven omdat er iets was wat helaasn iet anders opgelost kon worden. Heel gemeen misschien maar op zulke momenten kón ik niet anders. Gelukkig gaat het nu alweer een poos goed.

Het is natuurlijk altijd verdrietig dat een kind de dupe is, dat wel.
@Keye : idd echt even aangeven, en desnoods bloeddruk en eiwit in urine laten testen. Wat je zo opnoemd zijn idd OOK , dus niet perse, pre eclampsie verschijnselen !!!

En (voor) weeen ?? whow....spannend.....

Heb zelf nog nooit uit mezelf weeen gekregen/ gehad....ik vermoed deze keer ook niet, maar je weet nooit mss 3x scheepsrecht. Ik moest altijd aan het infuus dat flink opengedraaid moet worden.

Morgen naar de gyn, maar ik denk niet dat hij nu al van te voren iets wil vastleggen.

Nu is het twee weken geleden en vanaf nu dus iedere week controle.

Vriendin van mij ligt momenteel ook in scheiding, vind het zo sneu voor alle partijen altijd. Soms gaat het niet anders dat snap ik ook.

Collega van me noemt dochter van man leasedochter..

Vandaag hier verder saai dagje, lekker dutje gedaan vanmiddag. Morgen ertegenaan als dames op KDV zijn, was en strijk opruimen en beneden eens even aan de slag met stofzuiger en dweil. Heb er nu al zin in (not)

@Mango; Onze computer gooit regelmatig de letters ineens in een andere alinea, of hij weet niet meer welk leesteken bij een toets hoort. Ook zo'n fijn verschijnsel....

Goed dat je oom zich al zo goed voelt om lekker op stap te gaan !!

Hmm, dochter heeft denk iets teveel kleurstoffen op.....even optreden nu.

Grtz M
Ja, ik geef het idd morgen even aan bij de vk. Hopelijk wordt er dan wel op gereageerd. Ik hou ook veel vocht vast in mijn voeten en handen. Maar dat zijn de 'gewone' kwaaltjes he?

Ik heb bij dochterlief drie weken voorween gehad. Dat was echt niet leuk. Ik was oververmoeid toen ik moest gaan bevallen. Ze was flink overtijd maar thuis geboren in 5 uurtjes!

Bij zoon een paar dagen voorweeen gehad en 8 dagen overtijd thuis bevallen in 6 uurtjes. Later wel met ambulance naar zhuis, vandaar nu verplicht in zhuis. Zie er nog steeds tegenop....

Ik ga nog even lekker bankhangen en daarna lekker mn bedje in. Man heeft net een lekker kopje thee gezet voor me

Voelde me vorige week ook een paar keer niet zo fit, meer zo;n algeheel gevoel van onbehagen.. niets aan he!

Ben PS I love you aant kijken. ben alleen thuis, vriend moet nog even werken. uiteraard...

Baal er wel eens van, werk gaan altijd voor, en als ie vrij is, is ie moe... of gaat de telefoon....

Moet woensdag weer naar ZH, voor groeiecho en besluit hoe en wanneer te bevallen, tenminste, dat verwacht ik..

Officieel 35 weken vandaag... van de week hoopte ik dat de bevalling nu vast zou beginnen, dan zou ik normaal kunnen bevallen waarschijnlijk.. maar dat zal wel niet..dus geduld hebben en toch maar voor een keizersnee gaan...

Enne, verder weet ik het niet zo goed meer.

Fussie, lijkt me moeilijk, dat je altijd met je ex contact moet houden! Geldt ook voor 19 juni, het verdriet van je vriend,d at het contact met zn zoontje niet zo gaat als hij zou willen. Lastig en ongrijpbaar...

Keye (geloof ik, of Kena?..), waarom zie je op tegen het in het ziekenhuis bevallen?
@ Fussie, ja ik vind stiefkind zo naar klinken... Zelf zeg ik meestal gewoon 'kleine van mijn vriend', en hier kwam ik de term cadeauzoon tegen. Bonuskind klinkt ook wel leuk!

Een scheiding is natuurlijk altijd pijnlijk, zeker als daarbij heel nare dingen zijn voorgevallen. En ik weet natuurlijk niet wat er bij jullie allemaal speelt of heeft gespeeld hoor, dus ik hoop dat je mijn post niet beoordelend vindt klinken.

Wat ik erg moeilijk vind om te zien is het verdriet van mijn vriend als zijn zoontje als manipulatie wordt ingezet. En ik vraag mij wel eens af of zijn ex wel doorheeft hoe veel verdriet dat hem doet.

Het scheelt ook dat mijn eigen ouders gescheiden zijn, elkaar wel konden schieten, maar altijd voor ons (mij en zusje) met elkaar in gesprek zijn gebleven. Pap dronk altijd een kop koffie als hij ons kwam halen/brengen, en nu nog steeds komen ze wel eens bij elkaar op verjaardagen, en bellen elkaar af en toe nog even op moeilijke dagen en zo.

En daar heb ik echt zo ontzettend veel respect voor!!

Ik heb dus een heel ander referentiekader, en heb daarom ook het gevoel dat het best anders zou kunnen. En mijn vriend zou zo graag anders willen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven