juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Zo, lekker even naar de bieb geweest, twee leuke boeken gehaald. Nog even gezocht naar een groot zwembad voor in de tuin, maar dat is echt te zwaar om te tillen nu. Man gaat t weekend de tuin nog even opruimen. We hebben een soort van plantenbak-hoekje en dat trekt nogal veel buurtkatten aan! Bah.

Dus hij gaat onze houten plantenbakken een klein stukje ingraven en de rest word brokken natuursteen opgelegd. Ziet het er ook weer een stuk minder aantrekkelijk uit voor die ***katten.

Nu even snel naar buuf, even op jongste passen.
mooi bevallingsscenario, mango! ben benieuwd of 't uit gaat komen.

Oh, en wat jij beschrijft heeft mijn dochter ook, ze heeft een enorme mama-fase op 't moment! Hangt heel erg aan mij en wil bepaalde dingen niet meer van papa. Best een beetje vermoeiend af en toe. Ik vraag me alleen af of ze 't wel door kan hebben, ze is pas anderhalf (net voor de driftbui-fase dus, begrijp ik :-)).

Keye, ter jouw geruststelling: ik vond 'n ziekenhuisbevalling juist heel fijn en 't hoeft helemaal niet direct heel medisch te worden hoor, ik vind 't juist een fijn idee dat er de best mogelijke begeleiding beschikbaar is, indien nodig, zowel voor kleine als voor mezelf. En we zijn super in de watten gelegd.

Felice, klinkt goed, die wijnvoorraad!
Felice, dat is dan weer een beetje jammer!

Ik moet ook nog even naar de supermarkt voor het eten, heb geen zihin!!!

Keye, wij hebben ook zo vreselijk last van buurkatten! Die behoefte van hun in onze tuin, is echt overbodig!

Man heeft laatst al veel peper gestrooid, dat zou helpen, maar helaas de volgende dag zat er alweer een bovenop!
We zijn net even naar Duitsland gereden, hebben flink champagne ingeslagen voor als de baby is geboren

Haha dat is toch wat, al helemaal bedenken wat je gaat eten en drinken als de baby er is. Bij zoon had ik dat ook helemaal uitgestippeld, nou het eerste drankje smaakte me helemaal niet, de2de en de 3de dan weer wel ;-0

Mango de crohn was rustig, hij begint nu langzaam weer op te spelen, kan merken dat er gewoon weinig ruimte meer over is, dus als je een gevoelig plekje op je darm hebt en daar drukt precies de baby op dan is dat wel pijnlijk. Maar ach, wat je zei, heerlijk nuchter en als dit alles is, dan teken ik ervoor.

Ik vraag wel aan J. waar de baby is en dan wijst ie op mn buik, maar of ie weet wat er in zit? Ik betwijfel het, zal ik met een pop in de weer gaan zodat ie kan wennen. Zo'n vreselijk babyborn, die kan huilen,plassen en drinken

Nesteldrang, ik wil ook! Ik heb alleen maar last van ernstig uitsteldrang en luierheidsdrang!

Keye heb je al kattenschrik geprobeerd?

Vies he als de buurkatten bij jou komen, blijf in je eigen tuin!
van buurkatten hier geen last, al lopen onze twee kippen en haan op dit ogenblik wel regelmatig in de tuin van de buren, maar nog geen klachten gehoord. Wonen heel vrij en ze lopen alleen in de voortuin van onze overburen.staat wel gezellig al zeg ik het zelf :-)

Hier wel nesteldrang, net twee vuilniszakken met rotzooi naar beneden gesleept (van zolder) en ga nog even verder. Ook twee uur op de bank gehangen hoor. Zal nu weer naar boven gaan, heb de kinderen een lollie beloofd, die zijn zo lief boven aan het spelen.
Poeh, net twee uur op bed gelegen én daarvan ook nog eens een dik uur geslapen. Heb nu mezelf naar beneden gedwongen maar had zo nog heerlijk kunnen tukken

Eerst maar eesn het laatste babywasje erin gooien en de voorraadkast opruimen, dna weet ik ook wat er nog is en wat ik evt nog moet halen enzo. Dus wel een beetje nesteldrang maar ook weer niet heel veel hoor
Vier keukenkastjes en een halve doos Celebrations verder moet ik concluderen dat 5 aangebroken dozen afwasmachinetabletten misschien iets overdreven is
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Goedemiddag allemaal !!

Net terug van de Gyn...

En ; Ze snapt het eindelijk !! Truusje is gedraaid en ligt al startklaar,..gelukkig weer een zorg(je) minder.

Verder gelukkig iets gekregen voor de hooikoorts, hij vond de evt nadelen van de medicijnen niet opwegen tegen het risico van een geirriteerde neus en dus de evt vervelende neusbloedingen die ik daarvan kan hebben ( en heb gehad)

Wel pas over 2 weken terug ?? Tenzij ik twijfel,...nou ja ZH is 8 autominuten weg dus zal wel goed komen.

@Mannen ?? Die leren nooit...nu bij de derde beseft hij volgens mij weer niet dat het idd elk moment kan gaan beginnen. Voordeel deze keer is dan wel dat hij nog een paar dagen moet werken en dan de ww ingaat.

We hebben een mondelinge/ email toezegging voor een nieuwe baan per 1 augustus, dus de maand Juli is mn mannetje thuis.

Natuurlijk is hij wel de afgelopen tijd erg bezig geweest met vinden van werk, en was het een spannende periode , mss dat hij er daarom niet zo openlijk mee bezig is geweest.

Ben benieuwd wanneer zn contract rond komt .

Opa en Oma wonen op 20 minuten rijden dus dat moet goed komen. Moet nog wel even de logeertasjes klaarzetten.

Tsja en die hittegolf komt er volgens het KNMI ook volgende week,....fijn...(not)

@Felice : Typisch he, dat ze zo snel weer over zijn die opruimbuien... ik maak 's nachts hele schema's voor overdag en dan komt er maar weinig van uiteindelijk....

@andere auto : wij hebben een Daihatsu voor diegene die alleen weg gaat, en een Combo met achterbank als familieauto zeg maar. Plan is om de oudste voor de gewone ritjes op een verhoger te doen, middelste in stoel en kleine in Maxi Cosi. Meestal rijden allleen de meiden en ik samen zonder man dus dat moet goed komen. Als we dan ver gaan wil ik dochter wel in de stoel hebben, dat zit comfortabeler en bovendien valt ze dan vaak nog in slaap. Heb op het moment even geen euro's over voor een andere auto.

Oudste wil trouwens eigenlijk altijd met de kleine Daihatsu,..die is nml Roze...en dat past zelfs met 3 kids en 1 bestuurder

(erfenis van moeder van man, mogen wij oprijden tot ie op is )

@ Mango : Na 9mnd en en maand of 5-6 BV mag je best een keer lekker uit hoor !! Je kunt evt voorkolven, en nadat je gedronken hebt ook kolven en die melk wegdoen.

Ik heb hier ookal een flesje koud liggen !! En de visite blijft eraf !!

Nou, nog even relaxen voordat ik de kids op ga halen..

Grtz M
quote:felice71 schreef op 21 juni 2010 @ 16:52:

Vier keukenkastjes en een halve doos Celebrations verder moet ik concluderen dat 5 aangebroken dozen afwasmachinetabletten misschien iets overdreven is

Zo liggen er hier 10 pakjes voor aziatisch eten. Ooit een proefpakket geweest en nog niet op Ruilen?

Mara goed, de kast is wel weer netjes.

Annickaatje, fijn dat Truusje goed ligt nu

Tijd om Zoon te halen, eens even een wandelingetje maken (meestal bel ik tegenwoordig dat hij naar huis mag komen, lui he? )
Fussie, heerlijk een uiltje knappen! Kan jij `s nachts dan nog wel lekker slapen? Dat probleem heb ik als ik er `smiddags aan toe geef, dan kom ik zo moeilijk in slaap!

Felice, haha wat zal jij een schone vaat hebben! Je hoeft voorlopig niet aan de handafwas!

Annickaatje, fijn dat truusje goed ligt!

Wij hebben vorig jaar zomer een Renault Megane station gekocht, dus dat is heerlijk ruim!

Man kwam net thuis uit zijn werk, was nog helemaal moe van de jeugd atletiekdag van gisteren. Waren ook 700 kids tussen 6 en 12 jaar geweest.

Hij zegt: ik heb last van mijn rug, volgens mij zijn het rugweeen...

Zo ga zo mijn zwemtasje maar even inpakken en dan richting het zwembad. Ik geloof dat ik de auto maar neem ipv de fiets. Heb namelijk ook wat last van mijn rug.

Soms ook aan de rugweeen?
Oeh wat is er weer veel geschreven!! Alles gelezen, en het meeste natuurlijk alweer vergeten....

@ auto: hopelijk hoeven wij geen nieuwe Ik rij een oldtimer en die moet deze week gekeurd worden, vriend is hem nu samen met m'n pa aan het nalopen. Er moet wel het eea gelast en vervangen worden, hopelijk niet al te veel.

Het is alles behalve luxe rijden maar het gaat prima allemaal. Zo reden ze vroeger tenslotte ook haha.

@ Bellen, ik mag m'n vriend al bellen als ik maar een beetje buikpijn heb, zo graag zit ie nu ook weer niet op z'n werk. Hij heeft net de box in elkaar gezet en zei nog eens dat ie niet kon wachten tot de baby komt. Bij iedere zucht vraagt ie: komt ie er al aan??

@ nesteldrang, nee. Alle kwalen die je maar kan hebben heb ik, maar dat niet... Zit nu aan een keukentafel met een ontplofte blije doos (zit ook maar weinig in eigenlijk...), een box met een lege doos van een Wii (ook een blije doos voor vriend haha), de vaatwasser moet nog leeg enz. enz. En dat ga ik niet meer doen want ik ga dalijk lekker in bed tv kijken!

@ wijn: oh heerlijk, ik kan niet wachten!!!! Ik was al een redelijke zuipschuit voor ik zwanger werd en zag ook heel erg op tegen zo lang niet drinken. Champagne word hier ook al geregeld!

Verder kijk ik uit naar steak tartaar (gaat m'n vriend ter plekke vers voor me maken), weer op m'n buik liggen, bikinilijn bij kunnen houden en zelf weer sokken/schoenen aandoen, hardlopen, eigen kleren (of tenminste, geen zwangerschapsoutfit dan) weer aan...

Maar het allermeest kijk ik natuurlijk uit naar ons manneke zelf, ik ben echt zo benieuwd!

Hoewel ik nu 'pas' op 36 weken zit is het wel erg onrustig in m'n buik. Veel gerommel van m'n darmen, veel harde buiken en soms ook flinke krampen. Gaat dit dan echt nog 4 weken duren zo?? Veel bandenpijn heb ik trouwens ook weer de laatste dagen.

Ik moet volgende week weer naar vk, en vanaf dan denk ik iedere week, hoewel ik zelf natuurlijk besloten had dat hij volgende week geboren wordt. Na die afspraak bij de vk, lijkt me wel mooi!!

Mooi scenario kwam er nog voorbij! Ik lees overal dat je je niets voor moet stellen omdat het toch altijd anders gaat, maar ja, toch heb ik wel een scenario in m'n hoofd hoor. Beetje net als in de film, ik lig er heel charmant bij met m'n haren en make up nog mooi, in een mooi nachtponnetje (wat ik niet eens heb), en na een beetje puffen heb ik een wolk van een baby Ach, ik weet dat het ook anders kan (en zal) gaan, dus dan maakt dat ook niet uit, toch.

Maar ik las dus over de baby die meteen gewassen werd, het is dan misschien wel verstandig dus om dit te bespreken met de vk?? Ik dacht zelf namelijk dat het wel los zou lopen en dat je hem gewoon best een tijdje bij je kan houden, maar als ik dat zo lees kan het dus ook anders gaan...

Hebben jullie dat soort dingen besproken?

@ Hittegolf, bleh daar zou ik nu ook echt geen zin in hebben. Al is het idd alleen maar vanwege het vocht. Ik krijg al een flinke plofkop en m'n handen voelen als die van een oma'tje van 85 (stel ik me zo voor)... Beetje zoals vorige week, graad of 20, af en toe zonnetje, heerlijk!!!

Zijn jullie ook zo moe?? Ben vandaag pas om 12 uur opgestaan (wel vaak wakker geweest s nachts, en tussen half 8 en 10 ook), en ben nu al weer helemaal kapot...

@ opzien tegen de bevalling, ik zie er totaal niet tegenop. Om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk heel benieuwd naar de weeen, de pijn, de bevalling, hoe alles zal gaan, ik kijk er zelfs naar uit!! Alleen hechtingen zie ik een beetje tegenop...
Net even m'n buikomtrek gemeten, op het 'grootste' punt (net onder m'n navel) kom ik op 118 cm!!!!
Leuk meten, ik ben 115 cm
ok, het lint erbij gepakt, 107 cm dus die andere helft van de doos celebrations mag op
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Haha Felice, jij wel, ik neem zo maar een raketje
Ik win!! 119 cm! En dat met 34,5 wk!
Hahah, kon het niet laten.... 117 cm, met ruim 37 weken..

En nu een waterijsje. Jaja, geen chocola meer hier.
Ik moet wel lachen om al die voorraad. Ik heb dus een giga boodschappenlijst voor morgen gemaakt. Ook om de voorraad aan te vullen. En dan duurt het bij mij nog 6-8 weken, dus dan is die voorraad ook alweer weg.

Het is wel een raar idee. Sommigen mogen al bevallen en ik moet nog zo lang!

Annicka: Ja, dat had ik eigenlijk ook moeten doen. Maar ja, ontaard.... Gelukkig dat je meisje gedraaid is! Scheeld weer een hoop zorgen!

Hetzer: Zeur hier maar lekker over je man hoor! Is hij van het type grote mond, maar klein hartje? En anders moet hij het maar wat rustiger aan doen de komende tijd. En die ks, das toch een makkie? Je krijgt er nog een verdoving ook!

Tis wel klote dat hij niet wat meer meeleefd met je!

19juni: Dat kan nog wel 6 wk duren! Ik heb ook zin in de bevalling. Laat maar komen dat kind!
Oh, dan krijg ik echt een kleintje, ben nu 35 weken en 2 dagen. Volgende week bij de controle toch nog maar een keertje navragen.

Zin in de bevalling heb ik niet hoor..het fysieke gebeuren dan, maar wel in dat ukje straks op mijn borst
@Wassen; In het ZH bij ons wassen ze het kindje pas de tweede dag. Dan kan dat witte spul nog lekker intrekken.

Ikzelf vond het ook erg prettig bevallen hoor in het ZH, helemaal niet onnodig medisch.

@19juni : Voordat ze hechten hebben ze bij mij verdoofd, dat is even vervelend, maar wel fijner. Vervelender vond ik na een dag of 10 ofzo vlak voordat ze 'oplossen' .

Hmm, ga nu echt even plat op de bank !

grtz M
Niks meer geschreven sinds gisteravond?? Wat krijgen we nu? Iedereen uitgeteld op bed?

Dochter heeft vanochtend een plasje op de wc gedaan. Belooft man haar een lolly. Die zit nu dus heerlijk aan een lolly te likken.... God, wat zijn wij ontaard. En dat moet nóg een kind groot brengen.

Zal de dame zo naar de opvang brengen en dan eens goed door het huis heen. Dat is het plan natuurlijk, moet maar zien wat er van komt!

Het weer ziet er hier mooi uit. Ben benieuwd!
anoniem_33451 wijzigde dit bericht op 22-06-2010 08:21
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Meld.

Gister idd vroeg naar bed gegaan, wat voelde ik me beroerd zeg. Uit voorzorg maar een emmertje naast mn bed gezet, bah.

Had nog de stiekeme hoop dat het zou gaan beginnen maar helaas. Bij de jongste was ik ook zo ziek namelijk voor de bevalling.

Ik ga even de tuinmeubels schoonmaken, kan ik zo lekker in de tuin met een boekje...

Ps een lolly om 08.15 smorgens kan echt niet hoor ;)
Ik zat heerlijk aan mijn doos celebrations, grinnik! Tjemig wat een nacht, zo veel wakker gelegen en warm door dat zeiltje, wat toch onder mijn dekmatras ligt (die in de wasmachine kan).

Begin vandaag iets later met werken.... aftellen!!!
Lekker Felice, laatste daagjes werken!

Hier is het zeiltje gewoon weer weg. De waterdichte molton van de ikea bevalt stukken beter!

heb wel een aantal hoeslakens extra ingeslagen nu ik begreep dat het bed vaker ververst wordt dan dat ik zelf altijd doe

Mango, tsss een lolly!

Herkenbaar hoor. Hier gaat er 's morgens vroeg of net voor het eten ook wel eens iets in dat niet zo wijs is. Maar wel lekker. En voor het eerst op het potje is wat waard toch?

Voel je je alweer wat beter Keye? Was nou je urine nog nagekeken gisteren?

Vandaag een drukke ochtend met dingen terugbrengen, boodschappen tussendoor nog even op controle enzovoorts. Vanmiddag dan maar in de zon. Nu al zin in Overigens hier geen gerommel meer wel een klotenacht gehad met veel pijn in mijn bekken

Fijne dag allemaal!
Mogguh!

Sunny day hier vandaag. Lekker! Zit nu middenin een boek, dus lekker de tuin in en lezen. Nesteldrang.... was dah?

Hier een omtrek van precies 100. Maar ben zelf niet groot, en de kleine ook niet volgens de metingen. Hier nog geen ideaal bevallingsscenario, ik kijk liever uit naar de momenten daarna. Ik heb wel besloten om poliklinisch te bevallen. Voelt toch fijner en na de rondleiding hier in het ziekenhuis heb ik er ook wel vertrouwen in. Net een hotelkamer, besloten, partnerbed, eigen badkamer.... Ook heb ik eea opgeschreven in een bevallingsplan. Wellicht ook een idee voor degenen die perse speciale wensen hebben als niet direct weghalen en wassen? Beter te vaak gezegd, dan niet denk ik maar.

Hoe is het met Pezuls?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven