Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Aha, medemokummer! Wat ff met je afgeschreven mannen doorschuiven tot ik de man uit Rotjeknor heb ontmoet. Zijn alleen over hier he? Zouden onze positieve verhalen zo saai zijn?

Vind het best eng om R volgend weekend te ontmoeten. Van de ene kant blij dat het er eindelijk van gaat komen. Van de andere kant zijn de verwachtingen wel erg hoog gespannen...
Alle reacties Link kopieren
Heee wat lees ik Rasa??Komend weekend R. ontmoeten?

Ik lees hier nog wel mee hoor hahaha.

Bij jou ook een happy ending Stoeltie aangaande internetdaten,nog even en we kunnen het topic sluiten.

Met J. en mij gaat het ook super,afgelopen zaterdag zijn we naar een eco kwekerij geweest,was erg leuk en gezellig,zijn vrienden van hem.

Daarna een tijd in zijn tuin zitten praten,eten en biertje erbij,lang leve de zomer!

Ik wacht op je verslag Rasa,ben zeer benieuwd want idd hoge verwachtingen na een lange tijd mailen,dus hold your horses.
Leuk dat het bij jou ook nog steeds zo super gaat, bowiefan!

Ga jij zomaar toch nog een succesverhaal van inernetdaten worden!

Yep, heb nog een week de tijd om mijn hoge verwachtingen te temperen. Ben bang dat me dat niet gaat lukken. Dit gaat hoe dan ook de eerste date worden in lange tijd waarbij ik echt zenuwachtig ga zijn. Met name dat eerste moment dat je elkaar ziet... Ik weet dat dan de radertjes in mijn hoofd als een dolle aan de slag gaan. En, straks vind ik hem leuk, maar mij mij niet...
Wat bij mij altijd wel helpt is om als enige doel voor de afspraak te hebben dat ik een leuke tijd wil hebben. Dus een leuk drankje drinken, een leuk etentje, een leuke avond. Punt. Haalt de druk van 'we moeten kijken of we bij alkaar passen' er een beetje af Maar kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor!!

Fijn om te horen dat het bij jou ook zo lekker gaat Bowiefan! Net als hier dus, heb hem deze week gewoon al elke dag gezien, en ben het nog niet zat.. Hoewel ik hem wel terug naar huis heb laten gaan toen ie me net aangaf naar me onderweg te zijn terwijl we elkaar vanavond niet zouden zien. Had me ingesteld op een avondje alleen en merk dat ik dat ook even nodig heb. Hoewel ik me nu ook weer voor mn kop sla dat ik dat gedaan heb dus Hij is zo leuk..
Trouwens, ik ben ook benieuwd hoe de dates van Sterrewaterman en Leja zijn verlopen!
Ja, ik ook!quote:Stoeltie schreef op 18 juni 2010 @ 23:14:

Wat bij mij altijd wel helpt is om als enige doel voor de afspraak te hebben dat ik een leuke tijd wil hebben. Dus een leuk drankje drinken, een leuk etentje, een leuke avond. Punt. Haalt de druk van 'we moeten kijken of we bij alkaar passen' er een beetje af Maar kan me wel voorstellen dat je zenuwachtig bent hoor!!Dank voor de tip! Dat ga ik me inderdaad maar proberen in te prenten. Een leuke avond. Baal altijd enorm van die grijze massa bovenin die vanaf de eerste seconde als een bezetene aan het werk gaan. Nergens voor nodig ook, uiteindelijk schijnt de neus van de vrouw (onbewust) de beslissing te nemen.
Hallo mede internetdaters,

lees al een tijdje mee en nu eindelijk een reactie/vraag.

Hoe lang hebben jullie contact met je internetdate en hoe (mail, sms, telefoon) voordat je afspreekt?

Ik kan mezelf namelijk wel voor m'n kop slaan. Had al tijden een leuk contact maar aangezien de boot afhouden mijn specialiteit is nog niet afgesproken. Vrijdag al mijn moed verzameld en gesmst of hij wou kijken wanneer we konden afspreken, dat zou hij gaan doen. En vrijdagavond onmoet hij iemand met wie hij een enorme klik heeft..........

En nu baal ik zo............en nog wel het meeste van mezelf!
@Plien: per internetdate verschilt het hoe snel ik afspreek, soms heel snel maar (binnen 1 week bijv.) en soms tast ik het via msn/sms ook een beetje af.

@Stoeltie: super leuk dat het zo super gaat met jou internetdate. Ook goed dat je aangeeft wanneer je ruimte voor jezelf nodig hebt, ook al is het nog zo leuk om hem te zien.

@Rasa: Ik zou inderdaad proberen de verwachtingen niet te hoog te stellen. Geniet gewoon van de date en zie wel of je die klik voelt of niet. Ik merk aan mijzelf doordat ik al meerdere relaties heb gehad dat ik sneller aan een soort van eisenlijst iemand kan wegstrepen zeg maar, maar daaorm is het des te belangrijk om juist bij een date gewoon maar te voelen en te ervaren of het leuk is en gewoon te genieten.

Over mijn date zoals ik in mijn vorige post schreef zouden we vorige week zaterdag afspreken. Nu kwam hij er een dag later achter toch een verjaardag te hebben, dus dat het niet kon. Daarna hadden we woensdag afgesproken, waarbij ik voor mijn gevoel hem een laatste kans wilde geven. Want er komt weinig initiatief vanuit hem. Uiteindelijk heeft hij i.v.m. drukte voor zijn werk de date afgezegd, maar sindsdien weinig contact. Ik vind het ook prima zo, het moet wel van twee kanten komen.

In de tussentijd had ik ook nog leuk contact met een andere jongen via internet en die heb ik afgelopen maandag gezien. Even kort gewandeld en dat klikte heel leuk. Sindsdien ook elke dag contact en vannacht smste hij of hij mij op kon komen halen om nog wat bij hem te drinken (i.p.v. date vandaag). We hebben super lang gekletst en het was erg gezellig. Ik ben net thuis en nu even uitrusten van het slaap tekort Dadelijk maar even smsen dat ik het erg leuk vond en hoop hem snel weer te zien. Vind het spannend hoe het zich gaat vervolgen maar merk dat er van zijn kant ook echt initiatief komt, dus dat is wel fijn.
@SterreWaterman, klinkt leuk zeg! Betekent dat dat je de eerste man nu maar definitief afschrijft? En ja, die eisenlijst herken ik. Ga mijn best doen om zo onbevangen mogelijk aan mijn date te beginnen, maar dat valt niet mee, moet ik zeggen. R blijft maar door mijn hoofd spoken. Ben gewoon hondsnieuwsgierig naar hem...

@plien, over wanneer afspreken valt moeilijk iets te zeggen. Ik spreek meestal af na wat mailtjes heen en weer. En ja, gewend dat de man hier het initiatief toe neemt. Bij R gebeurde dat niet. Heb zelf heel lang gewacht voordat ikzelf dan maar voorstelde om af te spreken. Blij dat ik dat gedaan had. En dat ik nog niet achter het net gevist heb... Heb je weleens vaker dates via internet gehad? Gewoon doen hoor. Het is als met veel dingen, oefening baart kunst. Tegenwoordig ben ik nauwelijks nog echt zenuwachtig als ik voor het eerst met iemand afspreek. Behalve dan nu bij R...
@Sterrewaterman: Ik zou die man die jou afzegt voor zijn werk lekker links laten liggen. Als je nu al zo 'belangrijk' bent dat hij niet eens een drankje kan doen, hoe is dat dan als jullie een relatie hebben? Echt, zulke mannen heb je niks aan.
@ Rasa. Ben een groentje qua internetdaten Ga richting jaar single na relatie van 9 jaar. Maar aangezien kat-uit-de-boom-kijken en de boot afhouden my middle names zijn weet ik nog niet of internetdaten mijn ding is!
Hey Sterrewaterman, dat klinkt goed met meneer nr 2! Geniet er lekker van en ik zou meneer nr 1 laten vallen, die is duidelijk niet geinteresseerd genoeg!

En Plien, dat heb ik inderdaad ook wel eens meegemaakt en dat is balen! Ik heb er niet echt een vaste regel voor, de ene keer mail/chat je tijdenlang en is dat prima, de andere keer spreek je binnen een paar dagen of een week af. 'Daten is weten' blijft toch heel erg waar!

En ach, anders is het een leuke manier om gewoon weer eens leuke mannen tegen te komen. Ik heb (letterlijk!) mijn beste vrienden overgehouden aan dates! En dat is ook heel erg veel waard!

En ik heb weer een heerlijk weekend gehad met mijn date. Zo heerlijk zelfs dat we over 2 weken een weekendje Maastricht hebben geboekt! Aaarch, dit gaat allemaal wel heel erg snel, maar het voelt ook zo ontzettend goed, zo vanzelfsprekend en vertrouwd! Kan helemaal mezelf zijn bij hem. Heb niet, wat ik bij anderen wel altijd had, dat 'aftast'-gevoel, van kan-ik-dit-nou-wel-of-niet-zeggen? Ben alleen maar heel erg aan het genieten
@Rasa Het is inderdaad moeilijk om geen verwachtingen van de date te hebben na een tijd mail/msn contact. Ik ben erg benieuwd. Wanneer heb je de date precies?

Ik laat inderdaad mijn eerste date links liggen, als ik nu al idd niet zo belangrijk ben hoe moet dat dan in de toekomst. Zo wil ik geen relatie dat ik ongeveer op de 10e plaats kom;-)

Mijn date 2 heb ik nog steeds veel contact mee, nog geen vervolg date afgesproken. Alleen via via staat hij in contact met mijn ex, dus dat is iets minder. Ach ja als hij mij echt leuk vind moet dat ook geen probleem zijn.

@Plien Ik vind juist internetdaten een snellere manier om in contact te komen met iemand. In de discotheek zijn mannen vaak afwachtend (vind ik dan) en moet je vaak zelf een stap zetten. Terwijl op internet zijn mannen ook wel op zoek en leg je op een andere manier makkelijk contact. Of je dan ook daadwerkelijk wilt afspreken met iemand is aan jou zelf.

@Stoeltie Lekker dat je zo kunt genieten en een lekker weekend hebt gehad! Super dat het gewoon allemaal vanzelf loopt en al een weekendje weg samen hebt gepland. Zeker doorgaan met genieten! Wanneer zie je hem weer?
@Stoeltie, ooww... wat goed zeg! Gewoon alleen maar genieten, heerlijk!

@Plien, je moet voor jezelf uitmaken of je lijdt aan koudwatervrees of dat internetdaten gewoon niks voor je is. Maar écht zeker weet je dat pas als je het eens een paar keer probeert. Ik merk zelf dat ik een man op basis van een profiel, wat foto's en een paar mailtjes prima kan inschatten. Slechts één keer in een stuk of twintig dates had ik echt een heel ander beeld van iemand. Dat was dan ook de enige keer dat mijn date vet tegenviel. Al die andere keren heb ik eigenlijk altijd best een leuke avond gehad.

@SterreWaterman zaterdagavond zie ik de man uit Rotterdam...
@Rasa, komt al dichterbij dan de date. Al afgesproken wat jullie gaan doen, of zien jullie dat dan wel? Wat je zegt over het goed inschatten van een date merk ik dat het ook steeds beter lukt, of ik kom gewoon via internet steeds leukere mannen tegen

Met date 2 heb ik nog steeds veel smscontact. Gisteren afgesproken om zondag samen wat te gaan doen en misschien morgenavond terrasje te pakken. Even afwachten of het morgen ook echt doorgaat, lijkt mij wel leuk.
Ladies even een vraagje.

Wanneer nodigen jullie een date bij jullie thuis uit? Het is toch internet en je weet niets van zo'n man en hebt geen gezamenlijke kennissen. Maar als je iemand heel leuk vindt komt hopelijk toch de stap dat je bij elkaar op bezoek gaat.

Ga je eerst bij de man langs, of de man eerst bij jou? Laat ik me netjes thuis brengen na de tweede date als meneer echt leuk is. Ik bedoel, je loopt toch altijd een risico dat een leuk iemand een engerd blijkt te zijn. Maar laat alleen over straat heeft net zo goed risico's.
Hey meiden,

Ik meld mij weer even!

Inmiddels woon ik samen.....................ja het gaat retesnel :D Maar vanaf de dag dat we elkaar de liefde verklaarden heb ik 1 avond thuis geslapen, dus vorige week werd mij officieel gevraagd of ik aub met hem wilde gaan samenwonen. En ik heb uiteraard Ja gezegd :D

Dus voor iedereen.............ooit komt het goed!
Wow Anne! Super! Geniet ervan!

Moet nu zo weg, maar wilde (voor het geval me dat vanavond/morgen niet meer lukt) Rasa heeeel veel plezier wensen op haar date morgen!

Ik hoop dat jullie iets leuks gaan doen en dat je er lekker ontspannen bij kunt zijn. Een leuke dag/avond is al winst!

Of ie de vader van je kinderen is, dat vind je dan vanzelf wel uit..;-)

Geniet!
Thanx Stoeltie! Heb vanmiddag nog even wat nieuwe kleren bij elkaar geshopt. Helemaal klaar voor. Hij komt eind van de middag naar Amsterdam, doen we eerst een drankje op het terras en daarna gaan we samen eten. Zenuwen nog steeds aanwezig. Zal blij zijn als de eerste tien minuten erop zitten. Juist de ontmoeting zelf vind ik altijd zo erg. Als ie niet leuk blijkt te zijn, dan baal ik trouwens wel. Ga juist nooit eten op de eerste date, omdat je dan zo lang tot elkaar veroordeeld bent. Van de andere kant: goed om gewoontes te doorbreken!

@Anne, goed zeg! Hoe lang geleden was jij je vent ook alweer tegengekomen? Dit is heel snel gegaan, toch?

@hiltje, ik spreek bij de eerste date nooit bij mij of hem thuis af. Laat me ook niet thuis brengen. Kom op andere avonden ook altijd veilig alleen thuis. En ja, na de eerste of tweede date weet je welk vlees je in de kuip hebt. Dan heb ik zelf niet echt een voorkeur voor bij hem of bij mij.
Hallo!!! Mag ik me ook bij dit forum aanmelden :D

Ik heb al een paar weken mailcontact met een (denk ik) hele leuke jongen van internet. Meestal spreek ik vrij snel af (ja heb er al een aantal dates opzitten gedurende de afgelopen paar jaar Waarvan met 1 een relatie van een jaar uitgekomen.

We hebben vanavond voor het eerst gebeld, en dat is zo raar om dan ineens iemand zijn stem te horen! Ik kon er niet goed hoogte van krijgen, telefoongesprek was opzich wel leuk hihi maar hij heeft best wel een accent, niet dat dat uitmaakt, maar is even anders als wat ik had voorgesteld. We hebben zondag de date en ik had er megazin in, nu nog steeds maar toch iets minder dan ervoor haha, misschien maar beter ook dan heb ik niet zulke hoge verwachtingen.

(probeer ik toch al niet te hebben maar stiekum doe je het toch he).
Hi isaxxx, welkom hier! Irritant he, hoge verwachtingen...

Veel pezier morgen!
Ik wil ook graag mee komen schrijven hier. Op dit moment date ik met twee mannen. Eigenlijk wil ik het helemaal niet tegelijk, maar dan loopt het opeens zo. Met beide nog maar één date gehad, er gaat er hoe dan ook eentje afvallen binnenkort natuurlijk .

Over wanneer je een date bij je thuis uitnodigt... Ik ga eigenlijk vooral af op mijn intuïtie. Een eerdere date mocht blijven slapen aangezien hij niet zo dichtbij woonde. Ik had na een uurtje dat ik hem irl had gezien besloten dat hij oké was. Dat bleek ook het geval. Ik volg echt gewoon mijn gevoel hierin.

Een date erna (andere man) mocht me thuisbrengen en is ook binnen geweest (de auto was te klein ). Het risico was wel kleiner aangezien we een gezamenlijke kennis hebben.

Vanavond weer een date met de man die eerder dus hier thuis geweest is.
Hoi,

Ik lees hier al een tijdje mee, heb ook wel eens wat geschreven geloof ik. Heb inmiddels een prille relatie met een internetman! We wonen vlak bij elkaar, dus samenwonen hoeft voorlopig niet, en dat vind ik wel fijn, want ik had na mijn vorige poging me voorgenomen daar niet te snel aan te beginnen (niet dat ik dat vorige keer te snel deed, maar gewoon weer even mijn eigen toko draaien).

Rasa, wanneer heb je je date ook alweer, vandaag, nu?
Rasa ik geloof dat je vandaag je date hebt, veel plezier!!!!!!
Yep, net terug van mijn date. Moet nog ff bezinken, maar was in ieder geval erg gezellig. Netjes gehouden. Urenlang zitten praten, drinken en eten, maar verder niets gebeurd. Hij vroeg aan het eind van de avond of ik zin had om nog een keer wat af te spreken en daar heb ik ja op gezegd. To be continued...

@Signupnow Begrijp ik het nou goed dat je de mannen met wie je aan het daten bent ook allebei al in bed langs hebt gehad? Mag hoor, maar je laat er geen gras of groeien zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven