Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
JJ, spannend zeg.

Zazana, ik doe ze in een insteekhoes voor foto's. Die hoesjes zijn bij de Hema te koop en daar koop ik dan een klapper.
@Noa-lynn > weet je al welke BN-ers er woensdag komen in dat radioprogramma? Enne... de DS ligt weer even in de hoek (niet goed voor de bloeddruk ).

@Anita > fijn dat het werk weer vertrouwd aanvoelde en je thuis zo'n enthousiaste ontvangst wachtte. Heb je oppas aan huis?

@Lampje > sommige PC-er zijn toch zo attent! Ik heb ook al een paar keer zomaar een leuke kaart gekregen. Omdat mijn profiel ze aansprak of ze net dat ene kaartje ze dat bij mijn favorieten hadden zien staan in huis hadden.

Ik vrees met grote vreze dat ik naar de meeting moet komen met twee kaartjes want op dit moment zit ik nog te wachten op de volgende verzonden kaarten:

Verenigde Arabisch Emiraten => 27 dgn

Canada => 23 dgn (17 dagen niet online)

China => 19 dgn

Duitsland => 18 dgn (19 dagen niet online)

Wit-Rusland => 11 dgn

Rusland => 10 dgn

U.S.A. => 4 dgn

Misschien kan ik nog wat directe swaps regelen.
Yes, ik had vandaag een Hurray uit Zwitserland en mijn nieuwe kaart mag naar Indonesië.... weer een nieuw land voor me!

Als ik jullie verhalen lees ben ik blij dat ik die DS van Larf kan laten liggen. Ik begin er ook niet aan anders ben ik bang dat ik weer een nieuwe verslaving heb!

Neferisis, leuk verhaal over de postbode!

Chrisy, misschien dat ik ook nog wel met die andere meet meedoen, de Vivameet in Utrecht begint pas om 16 uur

Moet nog even kijken hoe ik het dan ga doen met opvang van Larf. Wanneer ik het weet, kan ik me dan via jou aanmelden?

Nu lekker mijn bed in.... morgen weer een drukke dag op het werk..... veel deadlines.....
quote:juuf schreef op 21 juni 2010 @ 14:41:

Zazana, mijn ontvangen kaarten zitten allemaal in een leuke gebloemde doos van de Action. Die van mij ook. Zou grappig zijn als het ook nog eens dezelfde print heeft
JJ: ik ga voor je duimen. Spannend hoor.

Neferisis: Ik heb inderdaad een kaart gekozen die ik zelf ook leuk vind. Mocht nog 2 adressen aanvragen (had een Hurray toen ik hier had gepost en eentje was expired...) die kaarten zijn ook al onderweg: Tsjechië én USA.

Overbuurmeisje kwam vanavond nog een kaart brengen uit Japan. Dus wel post voor mij vandaag! Super leuke kaart. Overbuurmeisje (8 jaar) vroeg waar die kaart vandaan kwam, ze zag die gekke tekens staan....
quote:Ligaa schreef op 21 juni 2010 @ 22:56:

[...]

Die van mij ook. Zou grappig zijn als het ook nog eens dezelfde print heeft

Lichtblauw??

De deksel is roze met wit.. geen bloemetjes. Hihi!

Mijn ongeschreven kaarten en postzegels zitten in een witte doos met grijze en zwarte cirkels!
Mijn kaartje naar de USA is na 7 dagen aangekomen. Het was iemand van 67 die verder niks in haar profiel had staan dus ik heb haar maar de volgende kaart gestuurd:

Nou de Hurray die ik kreeg was zo leuk , heel uitgebreid en ze vond het werkelijk een prachtige kaart. En ze vertelde dat tulpen haar favoriete bloemen waren en dat ze in Michigan eens naar een Tulpenfestival was geweest. Echt heel leuk

Mijn lijstje nu:

Thailand (expired) 74 dagen

China 26 dagen

Duitsland 14 dagen

Rusland 12 dagen

Taiwan 9 dagen

Finland 7 dagen

Vind dat de kaartjes naar Finland en Duitsland er lang over doen en vraag me af of die naar China aan gaat komen. En die naar Thailand, tja, daar heb ik geen hoop meer voor
oh en mijn volgende kaartje mag weer eens naar de USA hoe verrassend, hahaha.....
Goedemorgen,

Zeker spannend hoor, zo'n bod uitbrengen. Vriendlief checkt vandaag zijn telefoon en ik zijn hotmail hahaha. We horen uiterlijk morgenavond iets. Ik verwacht uiteraard niks van zo'n eerste bod haha, maar toch! brrrrrr spanning.

2 hurrays uit de USA vanacht (had 1x een experiment gedaan met de button waarvan je meerdere kaarten naar 1 land kunt sturen). Een meisje uit de USA had ik één van haar favorieten gestuurd en ja hoor.... geen tekst of iets in de hurray! (Hijs wel gelijk door 3 anderen gefavoriet). De andere had wel een grappige hurray getypt gelukkig.
Goedemorgen allemaal. Ben vandaag in een lagere versnelling. Zoon heeft een studiedag en dochter is naar de Efteling voor een natuurkundeproject. Ze moet allerlei metingen verrichten en er een werkstuk over inleveren, maar tussendoor kunnen er ook nog attracties bezocht worden. Ze heeft er heerlijk weer voor.

Vanochtend naar de kapper voor een verfje, vanmiddag werken. Gelukkig kwam er net een hurray uit de USA binnen (kort & bondig), dus weer een kaartje erbij voor de meeting.

@Kaatje > mooie kleuren heeft die tulpenkaart, niet zo standaard.

@JJ > heb je nog nagels over en hebben je duimen al eeltplekken ?

Ik blijf lege hurrays zo lomp vinden. "Thanks" is toch wel het minste wat je kunt sturen. Maar als jij de moeite hebt genomen om een van haar favokaarten op te sturen dan mag daar toch wel uitgebreid op gereageerd worden.
Bod wordt niet in behandeling genomen... er zijn andere kapers op de kust :(
O nee, Jokejacket, wat een rotnieuws zeg!

En nu? Zijn de kansen helemaal verkeken? Of kunnen jullie nog een hoger bod doen? (Ik heb geen verstand van huizen kopen, misschien is dit een domme vraag, i don't know )

JJ- rot van het bod...

Hehe, mijn studie is afgerond. Afgelopen vrijdag had ik mijn scriptieverdediging. Dus daarna mocht ik van mezelf weer even ongegeneerd kaartjes sturen. Dus nu weer 7 onderweg + 1 nieuwe poging ivm een expired kaart. Dus nu is het (lange) wachten op hurrays weer begonnen en mag ik even geen (officiële) kaartjes sturen. Hoewel er de komende tijd veel kinderverjaardagen zijn waar ik ook altijd leuke kaarten naar probeer te sturen, maar dat is toch anders dan postcrossing.

Ondertussen heb ik hier een mega berg kaarten liggen (want hele tijd geen kaarten verstuurd, maar wel besteld bij i-drukker, pp-junkie.com en kunstkopie). Dat is wel echt leuk hoor, ik heb nu bijna altijd DE geschikte kaart wel liggen voor elk profiel. Van pp-junkie had ik als extra bij de bestelling van die (oude) boomerang kaarten gehad en nu ben ik ze blij dat ik ze heb bewaard, want die blijken wonderbaarlijk in sommige profielen te passen. Ik gooi dus echt nooit meer kaarten weg (ook niet als ik ze zelf niks vind).

Ik had laatst dus mijn eerste expired kaart. Het was een i-drukker kaart (niet dat dat uitmaakt, want die met de lammetjes was gewoon echt leuk). Ze wilde hem evengoed wel registreren als ik de ID mailde, maar dat vind ik dus niet leuk. Ze moet wel registreren omdat ze mijn kaart heeft gehad en niet omdat ik zeg dat ik er een heb gestuurd. Dus vandaar dat ik maar opnieuw een kaart naar Rusland op de post heb gedaan. Wel een andere natuurlijk... Doen jullie dat ook als een kaart expired raakt?
@JJ: Jammer dat het bod niet eens in overweging genomen wordt. Wat zegt je makelaar ervan? Het kan ook onderdeel van het spel zijn hoor. Kijken of je meteen een hoger bod neerlegt of dat ze het hiermee moeten doen.

@Plieno: Toevallig gisteren voor het eerst een kaart die expired geraakt was opnieuw verzonden (naar China). Ze is wel regelmatig online namelijk en andere kaarten komen bij haar 'gewoon' aan. Dus om die akelige 'expired' uit mijn lijst te krijgen heb ik er nog maar een I-Drukker kaartje aan gewaagd. Je weet maar nooit. Naar een profiel waar geen enkele activiteit is zou ik niet zo snel er nog een kaartje aan wagen.

Hier nog geen hurrays en ook geen post. Ik verwacht nog wel wat kaarten deze kant op. Loop er in totaal nu 10 achter (7 op het hoofdaccount, 3 op het bijaccount).

Lampje
De makelaar kan maar met 1 stel tegelijk onderhandelen... als hij uit-onderhandelt is met dat stel en ze het niet kopen, wil hij met ons in onderhandeling.... Pffff... dat is dus echt freaking irritant... ik voelde al zoiets aankomen, ik zei vorige week al tegen mn vriend dat we dat bod moesten doen en niet moesten wachten.... grrr

Plieno: gefeliciteerd met het afronden van je studie! Wat heerlijk dat je nu gewoon weer kaarten kunt schrijven en wat eerlijk van je dat je opnieuw een kaart naar Rusland stuurt.
Ik wil de vlaggen kaart van Idrukker... maar ik kan nog steeds geen nieuwe bestellen... Duurt echt lang!!

Net 2 nieuwe kaarten geschreven, 1 naar Duitsland en 1 naar NL, maar niet naar iemand van hier geloof ik. Noord Nederland, maar Friesland of Groningen.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Plieno, gefeliciteerd!!

JJ, afwachten dus... balen!
Lampje, wat een groot verschil. Ik loop juist 3 kaarten voor met ontvangen (omdat ik dus een tijdje niks verzond, maar nog steeds af en toe een kaartje ontving). Dus ik verwacht van de 7 (of 8 eigenlijk) die nu onderweg zijn er minder dan 7 terug... Want meestal is het wel goed in balans bij mij qua verzonden en ontvangen kaarten.

Ik kreeg laatste ook een mailtje van iemand uit Belarus die zich zorgen maakte over een kaart van haar die 40 dagen naar mij onderweg is. Nou ik heb niks gezien. Ik heb niet aangeboden om hem toch te registreren (vinden jullie dat stom?). Ik heb geen kaart gezien dus registreer ik ook niks (vroeg ze trouwens ook niet, ze was denk ik gewoon bang dat ik hem was vergeten te registreren). Maar 40 dagen lijkt me idd best lang en vandaag zat hij ook niet bij de post.
Maar soms vind ik het wel raar als post niet aankomt. Er is nu ook al twee keer post uit Frankrijk (een swap voor mijn zoontje) niet aangekomen en 1 keer vrij laat. De laatste zou nog aan kunnen komen, maar anders ga ik stoppen met deze ruil, want ik heb nu 2 kaarten gestuurd die zijn aangekomen en de Franse heeft nu 3 kaarten verstuurd waarvan er 1 is aangekomen. Echt niet leuk dat soort dingen en ik geloof wel dat ze ze echt heeft verstuurd (bijna 100% zeker).

En het was nog wel zo leuk. Ik stuurde kaarten naar haar dochter en zij naar mijn zoontje (ongeveer even oud)... Ze hangen boven hun bed...
Even teabreak. Niets bij de post vandaag.

@JJ > Echt balen voor je, kan me jouw frustratie heel goed voorstellen! Misschien haakt het andere paar nog af of krijgen ze de financiering niet rond.

@Plieno > Gefeliciteerd met de behaalde studieresultaten !

Wat sneu voor de kinderen dat de kaarten spoorloos verdwenen zijn, wellicht dagen ze binnenkort nog op?

@Janna > die I-drukker kaart wil ik ook, maar heb last van hetzelfde probleem. Misschien dat op de meeting iemand kaartjes wil ruilen.
Heb een leuke kaart van een duitse jongen/man, hij schreef dat hij mij laatst ookal met zijn andere account een kaartje gestuurd had

Plieno, ik heb 1 keer een kaart naar China en 1 keer een kaart naar Duitsland gehad die niet aankwamen. Beide maar opnieuw gestuurd en die zijn nu wel aangekomen.
Hier 2 afzichtelijke kaarten.... 1 in elkaar gefrutseld vodje met hello kitty en 1 lelijke van de kapel van Vaticaanstad ofzo.... ben ik nu een cultuurbarbaar?
Plieno: Gefeleciteerd met de afronding van je studie!!! Welke deed je, als ik vragen mag? En nu... werken?

Ik heb ook een expired kaart, naar Litouwen. Ik had haar ook gemaild van 'heb je nog niks gehad' en kreeg ook terug van 'nee niks gehad, geef me de ID maar dan registreer ik hem als nog'. Maar ik doe dat idd ook niet, ze moeten hem idd alleen registreren als ze hem daadwerkelijk gehad hebben!!!

JJ: Spannend met het huis hoor!!!

Hier een kaart uit Duitsland en eentje uit Michigan. Verder nog een lege hurray uit Amerika, ik had nog wel zo'n leuke kaart gestuurd met mooie tekst!

Ik lever morgen mijn twee laatste verslagen in, dan vakantie tot 12 september!!!!!!!! Zie er naar uit!!!!
Plieno gefeliciteerd met afstuderen. Is wel jammer van de swaps, geef het anders ff door bij de moderater, misschien dat het bij die persoon vaker voorkomt (is al zo gek geweest dat iemand niet meer via het forum kaarten mag versturen..)

JJ, da's zo giga balen.Nee, je bent geen cultuurbarbaar hoor.

Ik heb van die vlaggen (voetbalkaarten, 10 stuks om te ruilen).

Twee kaarten Estland en Duitsland. Die laatste was ook nog een meetingkaart, echt gaaf!!!!!!!!!!!!
quote:Jokejacket schreef op 22 juni 2010 @ 15:42:

Hier 2 afzichtelijke kaarten.... 1 in elkaar gefrutseld vodje met hello kitty en 1 lelijke van de kapel van Vaticaanstad ofzo.... ben ik nu een cultuurbarbaar?Ik zou heel blij geworden zijn van een kaartje van de Sixtijnse kapel, maar ieder zijn smaak. En nee, daarom ben je nog geen cultuurbarbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven