* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Ja, het viel wel mee, maar ja, 2 uurtjes gaan natuurlijk zo voorbij.

Ik denk dat Femke in het begin ook niet veel zal slapen, ze zal alles ook veel te interessant vinden.

Net was ze trouwens alweer wakker, ik dacht, die slaapt minstens 2 of 3 uur ofzo. Maar dat zal wel niet opgaan. Nou, ik ga er maar vanuit dat ze weer in slaap gaat vallen...

Gelukkig gaat het met jou weer beter Metis. Wel een gedoe hoor met die dagen.

En ik kan me helemaal voorstellen dat je je man "erop afstuurt" , zou ik ook doen. Ik kan dat ook nooit goed verwoorden en mijn man wel. Wat dat betreft ben ik ook te lief, maar daar schiet je over het algemeen niet veel mee op met dat soort dingen.

Catpower: Femke woog trouwens vorige week donderdag 4760 gram.

Vannacht kwam ze trouwens weer om kwart voor vier. Gisteren bij de elf uur voeding had ik het idee dat m'n borsten leeg waren. Ze zat er maar wat aan te trekken en was onrustig. Toen ik haar eraf haalde deed ze meteen haar duim in haar mond maar huilde verder niet, ook niet toen ik haar in bed legde.

Maar we zeiden al tegen elkaar: ze komt vast vannacht een keer. En jawel...

Als ze aan m'n borst drinkt komt er volgens mij nooit 160 ml op, wat ze nu dan bij het kdv heeft gedronken. Dan ben ik bang dat ze misschien toch wat weinig krijgt. Gisteren begon ze een paar keer te huilen toen ik haar van de borst afhaalde. Maar was wel snel weer stil als ik met haar begon te praten.

Nou goed, ik moet 5 november weer naar het CB, ook voor de prikjes en dan kijk ik hoeveel ze is aangekomen.

Nu ga ik m'n 2e kopje koffie drinken, Femke is weer stil

*even kijken* , hmm, ze slaapt niet.
Dag lieve allemaal, Nog even snel een berichtje voor we zo weggaan. Was vanmorgen om 0645 al klaarwakker met als gevolg dat wasdroger aanstaat, afwasmachine is uitgeruimd en weer ingeruimd, flesjes zijn uitgekookt, Eva weer met vol buikje en schone broek in bed ligt en vriend koffie op bed ligt te drinken om ook wakker te worden. Even wachten nog tot wasdroger klaar is, dan spulletjes in tas mikken, Eva in de cosi, vogel in reiskooi en we kunnen weg. Zit me al helemaal te verheugen op vandaag en morgen om lekker in bad de dobberen bij m'n ouders, mijn lievelingseten voorgeschoteld te krijgen, samen te puzzelen met m'n ouders en te genieten van m'n ouders die zich sufknuffelen met Eva.

Wens jullie allemaal een fijn weekend en tot snel weer!
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 27-10-2007 09:20
Reden: Woordje vergeten
% gewijzigd
Rustigjes hier....

Wow Metis jij was dus ook al vroeg vroeg wakker!

Ik stond ook al om 8 uur naast mn bedje te trappelen, omdat ik gewoonweg klaarwakker was/ben en dat op mijn uitslaapochtend!! Ahwel...

Zometeen maar eens douchen en spulletjes inpakken en dan op pad naar vrienden. Gezellig!

Iedereen n fijn weekend en tot laterrrrrrrrrrr

Oja oja helemaal vergeten te vertellen; Jonathan heeft (zo'n 2 weken geleden) zn voetjes ontdekt en probeert nu dus heel vaak zn tenen op te eten en begint zn sokjes uit te trekken enzo. Echt zoooooo superschattig!!!
hey hey,

zo ff snel berichtje. het lijkt wel dat door dat zoë de fles krijgt ze steeds meer gaat drinken. gister avond dronk ze 150ml maar ze was het er niet mee eens dat de fles leeg was. zelf kolfde ik maar iets van 60ml. dus ben benieuwd hoe we dit gaan vol houden. 's middags drinkt ze 90ml en ik kolf ongv. het zelfde. verder is zoë lekker haar stem aan het ontdekken dat is zo schattig

vanmiddag gaan we nog ff shoppen en morgen naar a'dam naar kees zijn oma. dus weer druk druk druk.

allemaal een fijn weekend

groetjes marianne
Jawelllll, ik ben d'r weer !

Gisteravond thuis gekomen na een heerlijk weekje Turkse Rivièra. Ik zat in een Club Med resort, lekker luxe en overdadigheid ten top. De hele dag (vr)eten, (vr)eten en nog eens (vr)eten zeg, wauwie. Volgens mij ben ik 10 kg aangekomen. En die cocktails: daar heb ik me aan gehouden, gheghe.

Het weer viel een beetje tegen, af en toe zon en veel bewolking en soms regen.

Met Laura is alles redelijk goed gegaan. Het was voor haar een ware uitputtingsslag. Ze sliep overdag nauwelijks door alle nieuwe dingen, de onregelmatigheid en het lawaai van alle kinderen. Soms maar 4x een half uurtje over de hele dag. Ook 's nachts was ze onrustig bij ons op de kamer in een campingbedje, waardoor ze weer 2x p. nacht om een voeding ging vragen, grrrrrrr. Voor ons niet echt relaxed allemaal. Ik vond het best zwaar om met een jonge baby op vakantie te zijn. Je hebt weinig tijd voor jezelf.

Gelukkig sliep ze vannacht wel weer lekker door, nadat ik haar om 4.00 uur even heb laten miepen.

Met de borstvoeding ging het niet zo lekker. Voor de vakantie vond ik het al erg zwaar het met kolven enzo. Ik wilde doorzetten tot in elk geval ná de vakantie. Maar tijdens de vakantie vond ik het juist helemaal niet gemakkelijk. Ik kon nooit eens langer weg, maar moest steeds voeden. Ook had ik weer te weinig voeding (wat jij ook al schreef Peetje). Na weer een paar keer druppeltjes kolven en huilbuien over die klote-BV heb ik daar maar een besluit genomen: ik stap over op KV. Ik heb direct Nutrilon gekocht en dat gaat er goed in ! Het blijkt dat ze na de avond-BV soms wel tot 80 ml. KV erbij opdrinkt. Voor mij de bevestiging dat ik gewoon niet meer genoeg melk voor haar heb. Het besluit is voor mij een enorme opluchting. Ik ben nu aan het afbouwen. Van de 5 voedingen krijgt ze nu 1,5 keer de fles. Ik heb gelukkig nog een voorraadje in de vriezer, dus ze krijgt nog gedeeltelijk totdat ze 5 mnd is. En dan is het welletjes geweest.

Over fruithapjes: ik was héél stellig van plan om te wachten totdat ze 6 mnd is, maar ik heb op vakantie de verleiding niet kunnen weerstaan *schaam*. Ze heeft al 2x verse banaan op en dat vind ze héérlijk ! Echt lachen. Ik wil het nog niet dagelijks geven, maar af en toe. Ik denk dat mijn drempel door de overstap op KV is verlaagd.

Laura is bekaf nu in elke vezel van haar lijfje, dus ze slaapt de hele dag al. Maar ze ligt nu even te huilen, dus ik ga even bij d'r kijken.

Ik heb al wel bijgelezen met jullie verhalen, maar het is teveel om op te reageren. Ziekte, werken, kolven, (schoon)familie, overlijden, fruithapjes, maten en gewichten. Ik heb alles gelezen, hihi.

(Peetje, ik geef 2x 125 ml en 1x 150 ml mee, dus 400 ml in totaal, wat ik kolf op de dag ervoor. Meestal laat ze nog iets over (60 ml ofzo), soms is alles op. Ze warmen het niet nòg een keer op (tegen het beleid), dus als ze in een flesje ietsje over heeft, bewaren ze dat op mijn verzoek (anders spoelen ze het weg!). Dat geef ik in noodgevallen 's avonds. Als ze aan een fles te weinig heeft, heeft Laura dus pech. Ik heb echter wel een diepvrieszakje daar in de vriezer liggen.)

Ik ga nu naar Laura. Ciao !
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen!!

Een en al herkenbaarheid... heerlijk!

Ik heb zelf een zoontje van juli '07 maar ben de enigste in mijn vriendinnengroep met een kindje. Leuk om dit af en toe te lezen, even een bevestiging dat wat ik doe wel OK is

hallo allemaal!

ik moet echt een week gaan bijlezen, en ben nieteens naar een cocktail-(vr)eet-strand geweest in Turkije !

Welkom terug Jane!

Fijn dat de keus kv gemaakt is, met af en toe wat fruit erbij!

Hier geven we ook niet persé fruit hoor...alleen als ze al lekker blij en wakker is nog vóór ze de fles zou moeten krijgen.

Ze gaat zich nu elk moment melden...dus eens zien wat ik al bijgelezen krijg!

Metis, lekker zo'n weekend naar je ouders!

Even bijkomen en genieten..heerlijk.

Wel een vreselijk stom gedoe qua werk/opvang zeg!

JIJ hebt ineens een probleem..lekker is dat. En nu?

Hoe is het met je schoonmoeder trouwens?

ik hoor de liefste papa van ilse haar nu zachtjes wakker maken..

ik ga flesje vast maken!

later meer...misschien vandaag nog ;)

Hallo allemaal,

wat is dat toch met die BV? Jouw verhaal Jane en Marianne komt me maar al te bekend voor. Ik hoor van de lactatiekundige dat het niet zou kunnen om te weinig voeding te hebben maar heb ook al weken hetzelfde gevoel. Terwijl ik veel drink en Fiene ook vaak aan leg als ik haar bij me heb. Maar hetzelfde als jij al gedaan hebt Jane, ben nog aan het doorploeteren. Vind het knap dat je de knoop hebt doorgehakt, da's niet makkelijk en we zijn er hier allemaal van getuige geweest hoe je je best hebt gedaan.

Het valt hier niet mee. Ik heb besloten dat ik ga stoppen met werken. Aanleiding is de hoeveelheid stress die het me nu al geeft. Ik heb niet de energie en puf dit zo het komende half jaar (de inwerktijd zeg maar) vol te houden. Ik ben tegelijkertijd opgelucht omdat het voor mij goed voelt maar ben er ook heel verdrietig over. Ik had het zo graag gewild, 'even' alles tegelijkertijd gedaan. Maar ik ben daar niet voor in de wieg gelegd. Ik ben sowieso vatbaar voor stress, heb daar in andere banen ook al meermalen last van gehad en er wat dat betreft ook wel van alles aan gedaan qua hulp enzo. Tis toch gewoon de aard van het beestje en het is voor mij de kunst mijn leven daar een beetje op aan te passen. Maar ja, ik vind dat best moeilijk te accepteren dat een 'simpele' of laat ik zeggen goed overzichtelijke baan voor mij de beste oplossing is. Heb een HBO opleidng op zak maar krijg het niet voor mekaar relaxed te blijven en kan de dingen niet makkelijk naast me neer leggen. Nou denk ik dat een dilpoma of 'niveau' ( bah, stom woord) er eigenlijk ook niks daarmee te maken heeft, maar ik merk dat er dan wel eerder de verwachting (niet in de laatste plaats van mezelf!) is dat je dus ook een pittige baan er maar even bij doet. In onze vriendenkring lijkt dat heel gewoon zeg maar, maar mij lukt het niet.

Jullie lezen dat ik volop nog aan het accepteren ben en ik nu nog erg mee worstel. Ik ga morgen mijn manager bellen en zie daar ook als een berg tegenop. Heb het gevoel dat ik haar teleurstellen maar ja, zat vrijdag al in mijn eentje te huilen op mijn werkplek en zo heeft niemand wat aan me.

Sorry voor de egoposting, heb alles gelezen en leef mee maar loop zo over dat ik even niet gericht kan reageren. Liefs allemaal en lekker dagje nog.
Hallo,

Utregmeissie; wat jij schrijft in de 1e alinea wilde ik eigenlijk ook schrijven.

Hier ook de lactatiedeskundige gehad een paar weken geleden en die zei hetzelfde als de jouwe. "Gewoon" wat vaker aanleggen en het probleem zou verholpen moeten zijn. Nou, ik heb ook het gevoel dat hoe erg ik ook m'n best doe, zij er niet (helemaal) genoeg aan heeft.

Ik worstel dus ook met de bv. Wil niet opgeven eigenlijk (door de hormonen???)

maar zal waarschijnlijk ook binnenkort op de kv over (moeten) gaan.

Jane, als ik jouw verhaal lees denk ik: goed dat je hebt besloten om op kv over te gaan, om het te gaan combineren. Geeft jou uiteindelijk meer rust en kun je dus ook relaxter zijn. Maar om dat zelf dan ook te besluiten is niet zo makkelijk...

Utregmeissie: succes morgen als je gaat bellen. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is, maar ik denk dat het goed is. Je leven is toch 100% veranderd en dat is al moeilijk genoeg. Werken komt later wel weer, als je er aan toe bent. Je kunt nog zolang werken straks, doe nu maar wat je gevoel je zegt.

Marianne: volgens mij klopt dat wel wat je zegt, dat ze doordat ze de fles krijgt steeds meer wil hebben. Tenminste...dat gevoel heb ik ook. Uit zo'n fles drinken is toch een stukje gemakkelijker en gaat sneller, dus dan drinkt ze eerder meer dan dat ze uit de borst haalt. En als ze dan gewend is meer te krijgen is ze straks misschien niet meer tevreden met de borst.

Misschien is het niet waar, maar mij lijkt het wel logisch.

Ongeduldje: ik heb je foto's bekeken, leuk hoor!

Sourire: ja, fijn is dat hè, dat iedereen met dezelfde dingen "worstelt". Geeft mij ook altijd weer wat geruststelling.

Femke is de laatste dagen erg onrustig aan de borst. Ze komt nu ook elke 2 tot 2,5 uur en komt 's nachts ook weer.

Sprongetje/regeldagen of toch teruglopende borstvoeding? M'n borsten voelen ook "leeg" aan steeds. Ik heb net tussendoor gekolft en toen kwam er toch wel wat.

Als ik Femke van de borst afhaal begint ze bijna altijd te jammeren. Maar als ik dan even met haar ga praten en haar voor me houdt begint ze wel te lachen meestal. Dat is ongeveer na een half uur. Ik ga er dan toch maar vanuit dat ze genoeg heeft maar ja, je weet het maar nooit hè?

groetjes, peetje
Herkenbaar Utregmeissie en Peetje, met die BV.

Het blijft een worsteling af en toe. Ja ploeteren, een passend woord. Ook ik voelde dat zo. Het leverde mij veel stress op. Ik ben nu zó blij dat ik dit besluit heb genomen. Ik hoop dat dat t.z.t. voor jullie ook gaat gelden, als jullie er aan toe zijn.

Jane-man heeft nu net een flesje diepvries-BV gegeven in 5 min. Héérlijk ! Geen half uur aan de borst worstelen en ik kon eventjes weg naar de buren, hihi.

Utregmeissie, wat een dapper besluit vwb je werk ! En die stress heeft helemaal niets met niveau te maken hoor. Het zit gewoon in je karakter: alles goed willen doen, alles tegelijk willen kunnen en ook nog een nieuwe baan. Tja, het was ook veel gevraagd. En de één kan het, de ander niet. Knap dat je voor jezelf en Fiene kiest !!! Weet je, deze periode met Fiene komt noooooit meer terug. Die waardevolle momenten kunnen jullie nu samen gaan delen. Héél belangrijk en fijn !

Marit, wat lief dat je je man de liefste papa noemt *smelt*

Ik ga weer verder koffers uitruimen en wassen draaien, zucht....

By the way: zaten jullie ook al vanochtend om half 6 (ipv half 7) te spelen op bed met de kleine? *grijns*

Lekkerrrrr, dat tijdsverschil....

úúúúren later, ik ben er weer

lekker aan de wandel gegaan na het flesje net,

toen bij de buren beland en ná glaasje wijn en bijkletsen nu weer thuis.

Ilse ligt lekker in bed, Vin en hond zijn in de tuin bezig en ik zit weer aan de keukentafel!

Utregmeissie, knap van je dat je jezelf zo in acht neemt.

Moeilijk morgen om te gaan bellen, maar wat zul je opgelucht zijn als het besproken is! GOED ZO !!!

Wat een inzet voor de bv lees ik zeg.. slópend maar knap hoor!

Ik las iets over griep bij Catpower? Weer in orde ?

(nu zo terugzoekend zie ik het niet meer staan geloof ik? nouja... voor het geval dat ! )

Marianne, hier ook zoveel gebrabbel!

Heerlijk, hoe stiller de omgeving, hoe meer geluidjes!

Jonathan heeft voeten ontdekt lees ik..leuk!

Speelgoed dat altijd in de buurt is!

Ilse heeft ze nog niet ontdekt hoor, maar dat komt vast snel.

Vanmorgen voor het eerst met haar gaan wandelen in de 'gewone' wagen.

Niet meer in de reiswieg op het onderstel dus!

Voelt echt leuk! Géén ini-mini-baby meer .. heerlijk

Het gaat hier prima dus..

tevreden ilse en dus een tevreden papa en mama

Ze krijgt nu 4x een fles van totaal zo'n 235cc die helemaal op gaat!

Sinds 1,5 slaapt ze weer 'zoals vroeger' tot ongeveer half 7.

(vanmorgen dus inderdaad fijn om half 6 wakker :( )

Op het kdv gaat het prima.. met mij op het werk dus ook!

ik moet nog steeds leren mijn prioriteiten/grenzen te stellen hoor,

maar het gaat steeds makkelijker.

Nou, lekker rustige zondag voor jullie allemaal

en tot 'snel' maar weer !

ik heb net zoë voor het eerst een flesje kunstvoeding gegeven. ze was zo niet te vreden met de bv de hele dag al niet. komt ms ook omdat we naar kees zijn oma zijn geweest in a'dam hebben we 2 uur over gedaan. ipv 1 uur. we waren de weg kwijt. Zoë wilde daar niet goed drinken. telkens maar een paar minuutjes en dan gaan gillen van het is niet genoeg. de laatste voeding was dus ook drama net. normaal ligt ze zeker een klein uurtje aan de borst nu maar 5 min elke borst was het niet genoeg. dus heeft ze iets van 60ml flesvoeding op. gatsie darrie ik heb er echt een rot gevoel bij. ik kan er wel van huilen. ik had al besloten om langzaam af te gaan bouwen. de een na laatste voeding te vervangen. maar dit gaat me echt te snel.

ik ga weer stoppen ms tot morgen

oh Marianne, wat jammer dat het nou vandaag zo extra moeizaam gaat joh

dat is niet wat je hoopt bij 'langzaam afbouwen'

sterkte met het rotgevoel

Goedemorgen!

Marianne, hoe gaat het nu? Ik heb Femke ook wat kunstvoeding gegeven na de borst bij de een na laatste voeding, omdat ze de hele dag aan de borst onrustig was en ik ook het idee had dat ze nog wat meer wilde. Ik had overdag nog wat gekolfd omdat ik het gevoel had dat er helemaal niets meer in zat. Heb toen toch 20 ml gekolfd en heb dat 's avonds na de borst gegeven, gemengd met 30 ml water en één schepje poeder. Ze had het zo op....

Vannacht werd ze wéér wakker, nu om drie uur. Ik had er echt geen zin in (ontaardde moeder vond mijn man me , pfff, hij is helemaal niet wakker geworden) dus besloot even af te wachten, omdat ze nooit echt huilt, maar wel geluidjes maakt. (uhuhuh) Na een klein kwartiertje was ze stil en heb ik haar niet meer gehoord tot half acht!!! Dus misschien hoeft ze niet persé 's nachts iets te hebben maar wordt ze gewoon even wakker ofzo? Ik vond het wel lekker maar misschien is dit weer helemaal niet goed in het kader van de melkopbrengst.

Vanochtend had ik in ieder geval flinke (.)(.) en lekte het er spontaan uit.

Ja, dan weet je in ieder geval zeker dat er wat in zit.

Vrijdag moet ik werken en dan is het wel lekker als ik 's nachts een beetje kan slapen.

Utregmeissie, sterkte nog vandaag! Succes met vertellen.

Als je dit leest als je het al hebt verteld; hoe is het gegaan? Ben je opgelucht?

Het is trouwens rotweer buiten, niks aan zo. Zo kan ik niet wandelen, ja, met zo'n regenscherm om de wandelwagen, maar 't is niet zo gezellig natuurlijk.

Ik ga zo als ik weer gevoed heb even naar m'n ouders. Ze hebben een bedje voor Femke dus die kan daar lekker slapen. Heb ik nog in geslapen vroeger, ze hebben het opnieuw geschilderd. Ik heb het nog niet eens af gezien, want ze komen eigenlijk altijd hier hee, omdat dat makkelijker is. Maar ja, het is natuurlijk ook wel leuk voor hen als ik een keer met Femke naar hun toe ga.

groetjes, peetje
hey hey,

zoë heeft tot 4 uur vanmorgen geslapen als je het tijds verschil mee rekend is dat zoals normaal. alleen had ze een vreslijke poepluier. gelukkig ging papa die doen . ze heeft toen wel goed gedronken. om 9 uur was het alleen weer drama ze vertikte het meer dan een paar minuutjes te drinken aan allebij de kanten. ik weet het niet meer met die bv. ik ben het kolven ook zo zat.

ik hoor zoë al weer huilen. ms tot later

groetjes marianne ~~
Marit, jij gebruikt dus ook al de 'gewone' wandelwagen? Ik wil 'em vandaag ook van de zolder halen en vervangen door de kinderwagen. Kijken of ze dat wèl leuk vind.

Marianne, meissie, ik snap precies wat je bedoelt..... Het is best lastig om te kiezen voor KV en toch bedenk ik me maar dat ik blij ben dat Laura nu genoeg eten krijgt. Want daar gaat 't om. Je kleine meisje naar bed sturen zonder een vol buikje vind ik een nare gedachte. En misschien gaat Zoë dan ook wel langer doorslapen, wie weet?

Dat gevoel over kolven: shake hands. Ik kan geen kolf meer zien. Ik ga 'em binnenkort aanbieden op Marktplaats, hihi.

En die poepluiers, die ken ik nu ja.... Vanmorgen had Laura ook haar 1e bananepoepluier, jakkesbahhh. Echte poep ! Geen lieve gele vla meer, boehoee....

Peetje, Laura ligt ook elke nacht een kwartier te kletsen. Meestal rond 04.00 uur. Afgelopen nacht om 00.00 uur. We laten haar altijd gewoon liggen. Ze valt dan weer in slaap tot de volgende ochtend. Gewoon doen hoor, kijken of het blijft werken.

Laura heeft hier ook sinds 2 weken haar voetjes ontdekt. Echt schattig. Ze speelt daar het liefst mee, hihi.

En vanmorgen weer keurig om 06.45 uur wakker (gisteravond om 18.30 uur gevoed en 18.45 uur naar bed). Weer een fatsoenlijk tijdstip for god sake.

Ik heb een druk huishoudelijk programma vandaag, dus ik ga verder !

Uhhh, oh ja, nog een vraagje over KV:

mag je daarmee ook voeden-op-verzoek (net als BV)? Ik bedoel daarmee: op tijdstippen dat ze het zelf aangeeft en de hoeveelheid die ze zelf wil? Ik weet niet hoeveel BV ze nu drinkt, maar ik vermoed tussen de 600 en 800 ml p/d.
haai,

zoooo wat een weekend achter de rug.. gelukkig had thies geen last van het tijdsverschil, hij werd keurig om half 7 nieuwe tijd wakker voor zijn fles..

thies is nu 19w3d en heeft volgens mij een sprongetje achter de rug.. paar weken veel huilen, slecht slapen, mopperig en hangerig... nu ineens gaat het weer helemaal goed en gezellig met mijn schatje. Heb oei ik groei er eens op nageslagen en inderdaad rond 15/17 weken een sprongetje op komst is. ineens herkende ik het wel.. ga dus maar eens lezen wat er nog komen gaat, haha..

Jane, met FV/KV "mag" je volgens mij niet voeden op verzoek. Op de pakken staat ook een indicatie.. boven de 5 kilo mogen ze 5 voedingen per dag van 180 ml water met 6 schepjes poeder.. thies zit op een prachtig schema van 6.30-10.30-14.30-18.30-22.00 maar mag zet ik tussen haakjes want ja, het is je eigen kind en ik heb geen idee wie dit bedacht heeft op deze manier. Voor ons werkt het in ieder geval prima. Hij laat overigens nooit wat over van een fles. (ik geef friso comfort) maar anders dan met bv denk ik, je mag fv niet langer dan een uur laten staan en niet meer opwarmen een 2e keer..

Succes, anders even bellen met het cb of de lijn van welke voeding je geeft

Peetje, en heeft femke lekker geslapen in je oude bedje? wel leuk he, dat opa en oma moeite doen voor de schatjes!!

Marianne, rot dat het afbouwen niet gaat zoals je wilt... succes!!

Marit, lekker aan de wijn bij de buren.. en ilse had wel het uurtje mis? hopelijk vanmorgen weer gewoon? een nachtje is nog te doen nietwaar...

Utregmeissie, wat goed dat je aan jezelf denkt!!! heb je al gebeld? hoop dat het goed ging!! blijf je dan helemaal thuis? lekker hoor, genieten van je gezin en werk komt dan weer wel..
Hier weer even ego berichtje. Zit er nog steeds depri bij. Manager gebeld maar zij vindt het een opzegging en geen ziekmelding. Gevolg voor mij is dat ik geen uitkering vanuit het UWV krijg en ook geen recht meer heb op een gedeeltelijke teruggave van de KDV kosten. Dat betekent nogal wat dus. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat het voor mij niet zozeer een kwestie van niet willen is maar niet kunnen. Ik loop hier wel vaker tegen aan dat ik ; goed overkom ( heb ook altijd veel succes bij sollicitaties) maar dat mensen mijn andere kant, dat ik het soms echt moeilijk met dingen heb, zich daardoor moeilijk kunnen voorstellen.

Ik ben het echt moe en heb geen puf meer er een hele zaak van te maken. Maar ik baal hier wel heel erg van. Ik wil echt geen profiteur van sociale voorzieningen zijn en zou graag alles doen maar het lukt me niet. Aangezien mijn manager mij ook pas kort kent vind ik het ook raar haar op de hoogte van mijn ziektegeschiedenis te maken als 'overtuiging' dat dat ik er niet zomaar de brui aan wil geven maar het voor mij onvermogen is.

Ik kan me voorstellen dat jullie denken 'had dan niet gesolliciteerd' maar ja, ik wou het echt graag proberen.

Nou, dat was het egoberichtje weer. Mochten éen van jullie nog de gouden tip hebben dan hou ik me aanbevolen...
en als je het nu via de arbo arts doet? misschien een andere functie die wat minder stressvol is of minder (veel) verantwoordelijkheden met zich mee brengt? ik weet het niet, vind het moeilijk maar roep maar wat dingen die zo in mijn hoofd opkomen...

Jane, voeden op verzoek kan zeker wel hoor..

maar niet echt met zóveel speling qua tijd als je tot nu toe gewend bent.

Ik hou zelf meestal aan dat het tot zo'n 45min. eerder/later

(normaal zit je om de 4uur ongeveer)

De tabel op de verpakking is echt maar een vage indicatie hoor!!!!

Hier tot twee weken terug een ilse gehad die per flesje echt maar zo'n 60% dronk van wat ze zou 'moeten'... dus tijdelijk echt beneden het aangevolen aantal cc. gezeten.

Utregmeissie, je schreef toch zelf dat je had besloten te stoppen met werken?

Ik kan me wel indenken dat het dan valt onder 'opzeggen' !?

Ik heb lekker gewerkt vanmorgen, goed kunnen oefenen met op mijn strepen staan. Ik laat me toch nog wel snel verleiden tot twijfelen en daardoor verlies ik beetje de leiding die ik zou moeten hebben.

Vandaag steunde ik in mijn onzekerheid weer even op de verpl.kundige tot ik opeens zoiets had van "hé...ik ben hier kundiger dan zij...IK neem leiding"

Leuk wel !

Jammer dat het echt om een zorgen-gezin gaat en er echt vanalles op touw gezet moet gaan worden.

Morgen dagje vrij, heerlijk!

Even lekker met ilse keutelen, in bad..brabbelen..slapen..etc. !

Hallooooo lieverds,

Jane je bent er weer!! Vind t nog steeds jammer dat k je niet gezien heb! Goed dat je over bent gestapt op FV, t is wel een prettig idee hè dat je meis met n vol buikje gaat slapen. Ik voed Jonathan trouwens wèl op verzoek...ook al mag dat officieel niet. Hij is zelf met een schema gekomen van rond 7.15 - 11.00 - 14.30 - 18.00 - 23.00 (okay, dan maken wij m wakker, maar de rest laten we aan hem over) Heel af en toe heeft ie een onrustig dagje en dan bied ik hem eerder/vaker een fles aan, alleen dan vaak met minder voeding. En ook op die dagen drinkt ie niet méér, alleen verdeelt hij het dan iets anders. Gemiddeld drinkt ie zo'n 900 ml.

Schattig is dat trouwens hè die bekkies als je n fruithapje geeft. Hier raden ze trouwens aan om niet alleen maar fruit te geven maar ook al wat groentehapjes, zodat ze niet wennen aan alleen maar zoete smaakjes.

Dus misschien krijgt Jonathan morgen wat broccoli/aardappelmoes.

(versgekookte) appelmoes met wat banaan vindt hij in elk geval mjummie

Utregmeissie wat naar joh dat je zo tegen jezelf aan loopt! Wanneer ben je ook al weer begonnen met deze baan? En zijn het echt de eisen die aan de baan gesteld worden die het zwaar voor je maken of zijn het vooral je eigen verwachtingen?

Marit hoeveel papa's heeft Ilse? (aangezien je schrijft dat haar liefste papa haar wakker ging maken....)

En jup...goed gelezen...we hebben een aanval van buikgriep meegemaakt (yugh!) is gelukkig weer helemaal over! Blij!!!

Jij klinkt ook weer lekker opgewekt en uitgerust! Goed om te lezen! Weekend bij je ouders heeft wonderen gedaan of niet?

Peetje k heb ergens gelezen dat alle ukkies tot ze ongeveer een jaar zijn een aantal keer per nacht wakker worden, alleen sommige zijn al heel snel in staat om zonder te huilen weer in slaap te vallen (zoals al onze knappe kindjes)

Ongeduldje ah, jouw kereltje is dus ook al zo goed in klok kijken

Jonathan kwam ook al gewoon op de normale tijd. Echt ideaal! k Zal zo eens naar je foto's kijken...

Diddle, Punker, Tinok, Malar...druk bezig?

Oh Malar hoe staat t met je sollicitatie?

Metis was t gezellig met the family?

Emmetje nog lekker romantisch aan t huwelijksreizen??

Zo, tijd om op de bank te crashen ofzo....onee, zus bellen over sinterklaas!

Slaap lekkerT! *kus kus*
Hallo dames,

Hier scheen even heel optimistisch het zonnetje - maar nu miezert het alweer

Fijn dat een aantal van jullie de voedingsschema's even vermeld hebben. Beetje een graadmeter voor mij. Ik zit nl een beetje te dubben om het 5e flesje nl. te laten vervallen. Wij moeten haar altijd wakker maken hiervoor en vaak drinkt ze dat flesje maar voor de helft leeg. Dus ik probeer sinds vandaag over de rest van de dag ietsje meer te geven en dan verdeeld over 4 voedingen.

Utregmeissie, ik hoop dat je het voor jezelf op een rijtje kan zetten. Kan me voorstellen dat door je werksituatie en je verlangen naar het juiste te doen, je tegen een hoop dilemma's aanloopt. Je hebt het iig geprobeerd en nu kan je daar wat mee doen, toch. Helaas geen gouden tip voor je.

Catpower, blij dat je weer opgeknapt bent. Heb je al sinterklaasplannen gemaakt? Kom je dat lekker in Nederland vieren (ervan uitgaand dat ze ook in Denemarken aan sinterklaas doen) Lachen: gister was hier een reclame van dvd van Junglebook op tv - jajaa het begint te komen alle speelgoedfolders en commercials) en ik zei tegen m'n man: "ooh die wil Jayda voor d'r sinterklaas" terwijl het gewoon nostalgie is voor moeders

Jane, wat lekker dat je zo genoten hebt op vakantie. En die lieve Laura met haar bananenhapjes, schattig hoor. Net wat Catpower ook zei, echt jammer dat we jullie gemist hebben bij de mutsing.

Geldt natuurlijk ook voor Marit. Ben je lekker aan het genieten van je vrije dag? Hoeveel uur werk je eigenlijk, heb je een fijn schema?

Punkertje nog steeds een beetje forum-moe? Heb je al iets gehoord van het ziekenhuis voor Punkies opname? Wat vond ie eigenlijk van het Nijntje boek? Zelf ben ik grote fan van Nijntjeboekjes, de lieve manier van schrijven op rijm vind ik echt heel prettig om (voor) te lezen.

Oja omdat ik met die voedingen bezig ben las ik ook wat in de folder van het CB over het geven van fruit-groentehapjes. Voor de BV moeders: het schijnt dat je bv ook wat terug kan lopen zodra je aan deze hapjes begint....

Vandaag is Jayda precies 4 maanden net als Guy - hiephiephoera! Het kind wordt echt lang, laatste keer was ze al 63 cm ben benieuwd naar de volgende keer op het CB. Dan echter gaat mijn man ipv ik. Aan de ene kant wel eens goed dat ie het meemaakt (wegen, meten, prikjes auw) aan de andere kant kan ik het niet goed loslaten - ik werk die dag - en moet ik er niet te lang over nadenken dat ik er niet ben om haar te troosten.

nah ik ga eens een beetje strijken - jeeehhh

DD

Hai die hai

wat een suf dagje zeg...af en toe zon..maar in de verte al zwarte lucht

duimen jullie even met me mee ?

morgen is menstruatie 4weken geleden en 2weken geleden hebben we onbeschermde seks gehad...3dagen vóór ik volgens mij mijn ovulatie gevoeld heb.

Vanmorgen met ilse in bad geweest, gezellig!

ze ligt zo lekker in haar Nijntje-zwembandje!

Ik kan me dan zelf afdrogen en haar er daarna uit halen en verzorgen!

Net trouwens, beláchelijk!

Ik sta bij de box (bij het voorraam) en zie een kerel met hondje langslopen.

Hondje hurkt en zit op ons gras te kakken!

Kerel kijkt naar binnen...ziet me...kijkt naar hondje...wacht af...en loopt door!

Die gore drol ligt er nog!!!

Tsssssss

zodra ik die kerel zie ga ik hem een zakje brengen, echt waar!

Belachelijk dit.

Hij boft, hij woont hier ergens in de straat...dus ik KRIJG HEM NOG !!!

Ik ga evne stofzuigen,

over 1,5uur komt er een collega op de koffie (lees: kraambezoek)

Vanavond sporten

morgenochtend, donderdagmiddag en vrijdagochtend werken

en dan weer lekker weekend.

Hallo,

Femke heeft vannacht weer doorgeslapen, ik heb haar niet meer gehoord. Om kwart over 6 meldde ze zich. Daarna heb ik even met haar gespeeld, nou ja, gespeeld, ze lag naast me in bed te brabbelen. Toen is ze weer lief gaan slapen tot kwart over tien! Zomaar 4 uur ertussen, heeft ze al heel lang niet meer gedaan, tenminste, niet overdag.

Ze ligt sinds gisteren niet in haar slaapzakje maar gewoon onder de dekens, lekker strak ingestopt. Ik was gisteren nl bij m'n ouders en daar lag ze ook zo en dat ging eigenlijk best goed. Ze heeft 2 x lekker geslapen, niet heel erg lang trouwens, maar goed.

Gisteravond werd ik misselijk en moest ik een paar keer overgeven. Vannacht gelukkig niet meer en nu ook niet meer, maar voel me niet optimaal. Moe, hoofdpijn. Misschien een staartje van de griep die heerst?

Vanochtend beldde m'n moeder op, dat m'n oma gisteravond met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. Toestand is erg zorgwekkernd. Ze heeft een hersenbloeding gehad en 't is nu afwachten. Ze is in ieder geval nu halfzijdig verlamd. M'n moeder hoopt aan de ene kant dat ze niet meer uit het ziekenhuis komt als ze zo blijft, want dat zou m'n oma niet gewild hebben.

Ze is nu niet bij kennis. Vorige week zaterdag hebben we bij de fotograaf nog een "officiële" foto laten maken van de 4 geslachten, waarschijnlijk dus net op tijd....

En vrijdag werken voor het eerst, maar 't is maar één dagje en dan weekend.

groetjes

Jeetje Peetje, spannende tijd dus in de familie

sterkte!

Spannend om weer te gaan werken!

Fijn dat je zo aan het eind van de week start, heb je meteen een weekend om je aan op te trekken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven