Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
quote:gekkopje schreef op 24 juni 2010 @ 10:02:

Nog meer mensen zonder vakantie aan het werk vandaag?

Ja, ik! Vanavond wel buiten de wedstrijd kijken, maar overdag aan de slag.

Lekker geslapen ramy? Het was niet de bedoeling je nachtmerries te bezorgen hoor, en een gewaarschuwd mens kan zich voorbereiden.

Yarabelle wat spannend. Ik vind dat zooo eng he, het cijfer afwachten. Geniet lekker van het weer, heb je goed getimed.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik heb heerlijk geslapen. De stukken liggen geprint en ingebonden hier op tafel. Morgenochtend lever ik ze in en dan begint ook hier het wachten op de cijfers.

De ingebonden stukken kijk ik niet meer in. Veels te bang dat ik weer iets zie wat even anders kan.

@Gekkopje en Tyche succes! Ik zit ook gewoon binnen met dit mooie weer, want mijn fulltime werk gaat gewoon door tot half augustus. Dan heb ik heerlijk vier weken vakantie.
hooi hooi, ik ben bijna klaar en ben aan de hand van de aantekeningen van mijn docent de laatste aanpassingen aan het maken.

Maar nu zie ik regelmatig de afkorting SH in de kantlijn staan en ik kan maar niet verzinnen wat ze daar mee bedoeld. iemand enig idee?
@ Tyche; hoe is het gegaan vandaag??

@ Ramy; Yeah...heerlijk! En heb je echt-echt niet meer in de stukken gekeken? Veel plezier met inleveren morgen!

@ Varuca; doe je een Engelse of NL'se richting? Probeer iets te verzinnen... Iets met 'section' ? Of 'sources'? Hmmzz...ik ga even verder denken..
@Ramy: En heb je het al ingeleverd???

@Yara: Gefeliciteerd meid!!

@Varuca: geen idee, ik zou het gewoon aan je supervisor vragen

Ik heb voor het eerst in lange tijd weer een vrij weekend! Dat is echt een heel gek idee..... Straks lekker in de zon en vanavond met vriendinnen op stap.
Yeah, ik heb ook een vrij weekend. Vanmorgen de boel ingeleverd en nu maar afwachten. Spannend. Vnl omdat ik zelf tevreden ben, dan is het zo lullig om daar dan een onvoldoende voor te krijgen. Afwachten dus maar.

@Magnolia, heerlijk he, geniet ervan!

@ Yara, ik had het eerste alweer in handen om toch nog even door te lezen en heb mezelf toen streng toegesproken. Niet maar aankomen! En dat is gelukt.

@Var, ik kom niet verder dan s.h.= study hours of Sociale hulpverlening, maar dat zal het vast niet zijn. Even vragen dus aan supervisor.

Iedereen die met dit weer toch flink aan de slag is, hulde en veel flow gewenst.
Gisteren was niet zo productief, vandaag hopelijk beter.

Geniet van de zon allemaal!
ik ga haar wel mailen idd. het probleem is dat de meeste afkortingen die ze gebruikt wel googlebaar zijn, maar deze vind google dus niet.
Is er nog iemand bezig geweest vandaag, of zaten jullie zoals normale mensen te genieten van het weer?

Ik heb me als een voorbeeldige student gedragen vandaag, met als resultaat dat mijn analyse af is, hoera! Morgen ga ik alles vanaf het begin nog eens doorlezen en door mijn suprvisor voorgestelde wijzigingen aanbrengen, en dan kan ik mijn conclusie gaan schrijven.

En nu: computer uit en lekker op de bank met de zaterdagkrant en een kop thee.

Fijn (rest van het) weekend allemaal!

Wat goed Tyche! Succes vandaag met het schrijven van je conclusie

Ik ben gisteren naar het strand geweest en ga vandaag weer. Echt heerlijk!

@Ramy: spannend! Wanneer verwacht jij reactie?

Ik heb nog niks gehoord van mijn supervisor, maar dat had ik ook niet verwacht

Fijne dag allemaal!
@Tyche, wat knap. Wat een discipline met dit weer. Maar als je zo in de flow zit, is het ook wel lekker. Succes met de conclusie!

@Magnolia, wanneer verwacht jij bericht? Officieel hoor ik mijn cijfer pas over 3 weken. Maar de docent van onderzoek probeert eerder. Afwachten dus. Dat is misschien nog wel spannender dan er zelf aan prutsen. Loslaten heet dat geloof ik en daar ben ik geen ster in.

Vandaag ook lekker naar het strand. Dat is wel verdiend na zo'n jaar ploeteren.
Hallo allemaal!

Shame on me... Ik zit weinig achter de computer (alleen op de uni, maar daar durf/wil ik niet forummen) dus besteed nog maar weinig tijd aan dit topic... Maar het gaat best lekker allemaal! De laatste versie teruggekregen, opmerkingen ga ik morgen verwerken en dan is het uitprinten, inbinden en klaar!! Heerlijk gevoel! Dit weekend besteed ik aan mn tentamen van vrijdag en aan het genieten van de zon. Als ik dat dit weekend lekker doe, kan ik er komende week weer tegenaan zonder dat ik het idee heb dat ik iets (=de zon) mis.

Wat heerlijk dat er een paar al vakantie hebben omdat het werk ingeleverd is! Komen jullie nog wel even het cijfer vermelden?

Ik reageer vanavond of morgen wat uitgebreider, ga nu lekker de zon in, maar wilde even laten weten hoe het met mij was (ego...) en jullie allemaal nog veel succes wensen!
Magnolia en Ramy, lekker aan het genieten van jullie vrije weekend? Strand is zeker wel verdiend.

Puntje, lekker genieten van de zon en dan bijna klaar. Fijn zeg.

Tyche goed hoor, voorbeeldige student!. Ook bezig vandaag? Ik wel. Gisteren overdag niet zoveel gedaan (lekker in de gezeten) maar 's avonds tot een uur of 12 doorgewerkt dus was uiteindelijk wel tevreden. Vandaag ook nog even verder en dan kan ik hopelijk mijn hoofdstuk afkrijgen.
Ja ik ben er ook weer, nu een hoofdstuk aangepast (zo irritant als je weet dat iets klopt maar de precieze bron vergeten bent te noteren... ). Nog twee te gaan en dan kan ik de conclusie schrijven. En een voorwoord moet ook nog, wat zetten jullie daar in?
Hoe gaat het Gekkopje, wil het lukken ondanks de warmte?

De aanpassingen zijn doorgevoerd, noten gecontroleerd, pagina's opgezocht... nu dus echt klaar voor de conclusie. Maar daar ga ik niet veel meer aan doen vandaag, want het is tijd voor een avondje strand.
@Tyche: goed van je!! geniet lekker van het strand vanavond. In het voorwoord heb ik iets geschreven over waarom ik dit onderwerp heb gekozen en geschreven voor welke studie het was. Uiteraard supervisor en 2e lezer bedankt en daarnaast ook een persoonlijke noot voor familie in vrienden

@Gekkopje: heb je je hoofdstuk afgemaakt vandaag?

@Ramy: ik verwacht voor 1 juli bericht, ik denk dinsdag ofzo....

Strand was heerlijk vandaag en heb ook echt genoten van mijn 1e scriptie-vrije weekend
Hallo dames!

Mag ik ook meeschrijven? Ik ben ook bijna aan het einde van mijn studie maar heb het even zoooo gehad. Gisteren een stuk teruggekregen dat nog niet goed was en nog zoveel werk te doen! Deze week moet ik mijn scriptie presenteren en heb helemaal geen tijd om voor te bereiden bah bah bah!

Ik begin op dit moment echt ongezellig te worden voor familie en vrienden..chagerijnig om het minste en geringste pfff. Heb me nu al voorgenomen dat ik hen in de watten moet gaan leggen zodra ik klaar ben .

Zo dat moest er even uit. Dan ga ik maar weer verder...

(Ik studeer trouwens orthopedagogiek)
Doubt kills more dreams than failure ever will
Tyche lekker naar het strand geweest? Bronnen vergeten te noteren heb ik ook wel eens. Of dat ik weet dat het ergens in mijn stapel artikelen staat maar waar..?

Vivafleur welkom. Gezellig dat je ook meeschrijft want het begint rustiger geworden met alle gelukkigen die al (bijna) klaar zijn. Chagerijnig is wel herkenbaar, als het slecht gaat met mijn scriptie wil je niet met mij praten geloof ik. Nu is mijn sociale contact op het moment vrij minimaal. Alleen mijn vriend heeft het zwaar te verduren met mij af en toe

Hoofstuk niet af. Computer doet raar en loopt telkens vast en dat is niet echt bevorderlijk (ook niet voor mijn humeur trouwens). Vandaag daarom op de uni aan het werk in de hoop het wel af te krijgen.
Goedemorgen dames!

Ook ik meld me weer... Vrijdag moest ik werken en mijn tas pakken want ik ging een weekendje naar mijn ouders toe. Zaterdag overdag de hele dag binnen wezen schilderen bij een vriend die een huis heeft gekocht, 's avonds 25 jarig huwelijksfeest van oom en tante. Gisteren ook niet echt van het weer kunnen genieten, heb de halve middag in de trein gezeten.

Maar goed, vandaag ga ik weer aan de studie. Het doel van deze week is om mijn methoden hoofdstuk met beschrijving van bedoelde veldwerk te schrijven, heb namelijk volgende week een afspraak met mijn begeleider om 'iets' te bespreken.

@tyche: Goed bezig geweest met dit lekkere weer! Net als Magnolia zet ik in het voorwoord hoe ik tot het onderwerp gekomen ben, dat ik er met plezier aan heb gewerkt. Daarnaast een bedankje voor de supervisor en 2e lezer, familie en vrienden, respondenten. Bij deze scriptie heb ik echter ook nog andere mensen op de uni gesproken en die ga ik ook kort bedanken in mijn voorwoord.

@vivafleur: Welkom! Dat is altijd even balen als je iets terug krijgt dat nog niet goed is! probeer in je achterhoofd te houden dat ze altijd wel iets vinden wat niet goed (genoeg) is. Wanneer heb je precies de presentatie?

@puntje: Zo doe ik het ook, in het weekend genieten zodat je in ieder geval wat van het mooie weer hebt meegekregen! Succes met verbeteringen verwerken!

@gekkopje: Je hebt toch wel alles viervoudig opgeslagen? Dit brengt herinneringen terug aan een paper waarbij de computer vast liep en er geen concept was opgeslagen, 2 pagina's tekst foetsie. Veel succes vandaag met werken op de uni!
Wat fijn dat dit topic zijn vruchten af blijft werpen. Go girls go!

En voor degenen die klaar zijn nogmaals gefeliciteerd!

Ik had een paar spitsweken en ga volgende week op vakantie.

Maar ik blijf het hier volgen.
Volgens mij ben ik klaar! Heb de commentaren verwerkt, zelf nog wat veranderd, maar niet te veel (hier een komma, daar een ander woord) want dáár was natuurlijk niet zoveel commentaar opgekomen, alles nog doorgelezen tot ik er scheel van werd, maar nu moet ik het laten liggen. Morgen om laten zetten naar pdf, dan nog één keer lezen en dan printen en inbinden! Woensdag is de grote dag dat ik het in ga leveren! Komt me beter uit dan morgen helemaal naar de uni gaan. Wat een heerlijk gevoel!!! Zo heerlijk, dat ik zin heb om vakantie te vieren. Helaas heb ik vrijdag nog een tentamen, wat net zoveel punten op moet leveren als de scriptie, alleen voelt het minder belangrijk. Maar zonder tentamen geen bachelorexamen, dus het moet

@ Vivafleur; welkom! Van chagerijnigheid als het even niet lekker loopt heb ik ook last van. Heel lullig voor de omgeving, maar ze weten toch waardoor het komt én wanneer het ophoudt? Dat offer moeten ze je schenken

@ Moeraki; lekker druk weekend gehad dus! Succes met het schrijven deze week. Geeft de afspraak met je begeleider volgende week weer wat motivatie?

@ Gekkopje; is het goed gegaan op de uni? Ik kwam er per toeval achter dat ik daar lekkerder werk dan thuis, misschien jij ook wel Hoeveel moet je nog?

@ Tyche; hoe gaat het met je voorwoord?

Ik heb mijn keuze voor het onderwerp en de te behandelen richtingen kort vermeld. Dankwoord en dergelijke vond ik om de een of andere reden niet nodig in mn bachelorscriptie. Zou mn begeleider misschien wel leuk gevonden hebben maar neem aan dat het niet mn cijfer zal beïnvloeden. Leek me zo overdreven (bij B dan hè), of lijkt het jullie nodig?
Ha dames! Wat gaaf om te lezen dat veel van jullie de laatste tijd zo zijn opgeschoten. Onrust en Magnolia zo te lezen afgestudeerd, en puntje ook al klaar?? Geweldig!!

Ik ben voor mijn werk drie weken weg geweest, ging allemaal goed en was prima, maar nu staat die scriptie hier weer op me te wachten. Mijn analyseprogramma heeft besloten continu vast te lopen, dus dat loopt niet zo lekker. Vanaf donderdag ga ik 40 uur per week werken, dus ik had gehoopt vandaag en morgen veel te kunnen doen. Ziet er naar uit dat het avond-en-weekend-werk gaat worden!
Hello!

Ik heb vandaag mijn cijfer te horen gekregen. Het was zoals ik verwachtte een 6, ondanks het cijfer ben ik wel blij dat ik helemaal klaar ben! En ook echt wel trots op mezelf, want heb het maar mooi naast mijn full time baan gedaan!
Gefeliciteerd Magnolia!! Inderdaad een hele prestatie, je kunt zeker trots op jezelf zijn!

@ Puntje: fijn dat jij klaar bent! Nu je cijfer afwachten... Spannend?!

Ik merk dat het hier aardig rustig wordt, hoop dat iedereen die nog bezig is ook een beetje van het mooie weer kan genieten... Succes dames! Ik blijf dit topic volgen en ben natuurlijk in september weer van de partij. (maar misschien hebben we tegen die tijd wel een nieuw topic nodig)
Gefeliciteerd Magnolia!

Strand was fijn en het bijbehorende ijsje ook! Ik ben nog bezig met mijn conclusie, best lastig want ik ben steeds bang dat ik iets belangrijks over het hoofd zie. Maar goed, bijna klaar!

Puntje, ik heb dat ook niet gedaan bij m'n bachelorscriptie, volgens mij had ik niet eens een voorwoord, alleen een introductie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven