Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
He even snel. Druk hier. Dus niet veel tijd om te viva-en.

Vrijdag gaan we een lang weekend weg. Dus dan ben ik tot dinsdag afgemeld.

Hier alles super. Moest zo lachen om Aimee. Ze gaat nu steeds achter loopstoeltje staan en dan duwen maar. Haha dan rent ze bijna de kamer door, want wieltjes zijn eigenlijk te soepel. Mama houdt haar ogen dicht, want is niet heel veilig. Wonderlijk genoeg valt ze niet. Uiteindelijk op haar knieen en dan duwt ze op die manier verder. Ze is nu helemaal dol op de gordijnen en weet dat daar iets achter zit, dus net zolang sjorren totdat ze iets ziet. Ze was vandaag gewoon zoooo leuk en lief. In tegenstelling tot gisteren, toen echt een krengetje.

En tot slot, ze kan dansen, Als we zeggen dansen, dan gaat ze heen en weer swingen icm headbangen.

Even ego Aimee-verhaaltje....

Ga nog even alles lezen.
wat moet dat een koddig gezicht zijn een swingende Aimee......

Over loopautootjes gesproken (of duwkarren of hoe die krengen dan ook maar mogen heten) is dat nou eigenlijk handig? Ik zit er over te denken om een wheelybug te kopen (check marktplaats) maar wat nou als ze er helemaal niet aan vindt? (en toch liever een loopbrommer heeft??)
ringel; mijn broer heeft ook zo'n wheelybug (heel duur), maar zijn dochter heeft er eigelijk weinig op gezeten. ze zat liever op zo'n loopauto met een stuurtje. ik heb voor Mees een rode loop auto gekocht (was toen bij het kruidvat) gewoon een lage auto zeg maar. ik zat te denken aan een houten duwwagen, waar je ook blokeen oid in kunt doen, iemand ervaring mee??

annie; jee 6 tanden! Mees nog steeds 0

pebbles; ik ga ook ff bij het KV kijken voor die schoentjes:)

verder is Mees weer verkouden, t loopt met stralen uit zn neusje......... en schoonmaken is een ramp.

ga snel wat doen, moeten zo naar utrecht (tandarts)
wat een snelheid ook bij iedereen. Floor die al gaat zitten, Aimee die al achter de loopwagen stapt. Mats al 6 tanden. Grappig hoor. Ik vermoed dat Roan ook weer tandjes krijgt. Voor het eerst rode billetjes. Rare poep en hij heeft wat last van zijn oren geloof ik.

@babba, al dansen. Jemig. Roan begrijpt geloof ik het woord "poes". Bij het liedje klap eens in je handjes doet hij zijn handjes naar zijn hoofd.

@pepiet, succes bij de tandarts. Geen grote dingen in het vooruitzicht?

@ringel, gaan we nog een keer een minimeeting houden?

@annie, hoe gaat het met de studie?
Hoi!

Een tijdje geleden schreef ik met jullie mee, maar ik had het te druk om dat te blijven doen. Maar ik vond het weer eens leuk om me even te laten zien hier! Ik lees namelijk wel nog regelmatig met jullie mee. Leuk om te zien dat het goed gaat met jullie kindjes. Met Milou gaat ook alles goed, ze is nu 9,5 maanden en al een grote meid. Ze kan al goed staan in de box en bij de tafel. En ze is superlief en makkelijk nog steeds.

Groetjes< Grizzella
@babba: haha, levensgevaarlijk zo'n brokkenpiloot in huis. Leuk gezicht zeker.

En dansen, wat leuk! Ik ga ook maar eens muziekjes op zetten, dat doe ik eigenlijk te weinig. Misschien heb ik ook wel een prima ballerina in huis.

@ringel: volgens bij kan je bij ikea die duwwagens met blokken koppen, helemaal niet duur. Iemand hier had er ook 1 gehaald. Babba?

@pepiet: nog geen 1 tand? Nou ja, hij kan niet overal snel in zijn he, voor de rest is hij harstikke snel. Al bij de kruidvat geweest? Ik ben wel benieuwd of het wat is.

@krokus: zielig he, die tandjes billen. Floor heeft ook hele rode billen.

@grizella: leuk dat je langsskomt! Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie. Leuke avatar heb je. Toen je bij ons kwam schrijven dacht ik ook meteen aan een heks bij jouw naam.

En nu heb ik weekend!!

Vannacht niet zo heel goed geslapen, deels door mezelf, deels door Floor dus ik ben blij dat ik nu weekend heb. Morgenochtend weer lekker zwemmen met Floor en de rest van de dag heb ik niks gepland. Ik hoop dat Floor nog een beetje slaapt, kan ik lekker beetje bankhangen en forummen.
Hoi dames!!

Ik dacht: ik kom weer eens even een update geven van onze dames op het viva-forum. Sommige van jullie heb ik nog wel eens "gezien" op Hyves en soms lees ik hier ook wel eens mee, maar er wordt zoveel geschreven!!

Fieke en Jet zijn ondertussen alweer 9 maanden geweest en Fieke woog toen 7750 gram met 70 cm en Jet woog 8400 gram met 70,5 cm. Ze kunnen ondertussen tijgeren en zitten al redelijk stevig, maar nog niet los. We zijn al wel 2 keer met de fietskar weggeweest en dat vonden ze helemaal geweldig! Was echt leuk zo met het hele gezin op de fiets. Jet heeft al 4 tanden en Fieke nog helemaal geen. Als ze op de grond spelen, leg ik ze steeds een heel eind uit elkaar, want anders gaan ze steeds elkaars speelgoed afpakken, maar ze eindigen steeds vlak bij elkaar, grappig is dat. En Britta is echt de grote zus, die gaat ze steeds aan het lachen maken en speelgoedjes geven en zo. Alleen sinds ze kunnen tijgeren, pakken ze ook steeds haar speelgoed af en dat vindt ze natuurlijk niet zo leuk, maar ja, dat moet ze ook leren, dat niet alles meer van haar alleen is. Ze krijgen nog 3 keer per dag borstvoeding als ik vrij ben en als ik werk alleen nog 's ochtends en 's avonds en dan overdag gewoon flesvoeding. Verder eten ze stukjes fruit en tussen de middag een boterham met appelstroop of zo en 's avonds groente-aardappel-vlees prak, ze kunnen echt al grote stukken wegwerken, met of zonder tanden! Britta wilde op die leeftijd echt nog geen stukjes, dus dat is wel fijn dat F&J dat wel willen. Op het KDV gaat het ook heel goed. Ze gaan ook steeds vroeger naar bed, ze worden nu echt moe van het tijgeren heel de dag, dus na 20:00 uur is de avond weer van ons tweetjes (Britta gaat altijd om 19:00u al naar bed, dan is ze echt total loss).

Groetjes van Poekie
Hee Poekie, wat leuk om van jou ook weer wat te horen hier. Ik vond het toch heel bijzonder om zo'n tweeling op ons forum te hebb en.

Leuk dat het zo goed gaat, ik heb de foto's op hyves gezien en het zijn echt twee eigen persoontjes. Mooi meiden!

Wat goed dat je nog steeds BV geeft. Ik geef nu sinds kort ook flesvoeding overdag.

He Grizella en Poekie, leuk wat van jullie te horen zeg! Fijn dat het met jullie meiden ook zo goed gaat. Tweeling is toch wel iets bijzonders hoor, als ik dat zo lees! Mooi hoor Poekie. En Grizella, wat fijn dat Miliu nog steeds zo makkelijk is.

Babba, leuk he, dat je al kan merken dat ze dol op muziek zijn. Mats gaat ook 'swingen' als hij muziek hoort. Wij zingen heel veel voor hem en ik dans veel met hem door de kamer, vindt ie heerlijk!

Kruidvatslofjes heb ik ook vandaag gehaald, Maat L, maat M was echt te klein. Jammer dat het alleen maar blauw of roze was, ik had bruin ook wel leuk gevonden.

Pepiet, dus Mees is nog tandloos, zitten ze er wel aan te komen?

Gaat iemand van jullie ook naar de gezinsbeurs volgende week? Ik ga samen met een oud-zwabgerschapsgymgenootje. Zo leuk, haar zoontje is OOK van 20 januari. Echt veel kindjes met die datum!

Lief is aan het uit eten met zijn collega's, hij is iedere avond nog weg geweest en dus heb ik iedere avond de Gouden Kooi gezien (schaam schaam). Wat een stelletje lamzakken in dat huis zeg, ik kan er maar niet over uit, maar ja, ik kan er verder met niemand anders over praten, hihihihi!
Gisteravond nog een heel stuk(je) getikt, vliegt ie opeens van de site! daarna ook geen zin meer.

@Krokus, ik kan volgende week dinsdag en vrijdagen de week daarop ook op de dinsdag en vrijdag. Gaan jullie 17 nov. ook naar de intocht van sinterklaas?

2rest, ff geen zin om alles terug te lezen......maareuh....annie, de gouden kooi?????? ik heb het nog nooit gezien (behalve tijdens het zappen) maar het lijkt me dus echt niks!

Nog over 20 januari....qua sterrenbeeld is dat best onhandig, want bij de een ben je een steenbok, bij de ander een waterman. Weet wel dat het volgens de chinese horoscoop hondjes zijn (en dt is goed, want het jaar van de hond is er 1 van voorspoed en geluk) goed genoeg voor nu even.....ga even wat voor mezelf doen!
@annie: wel slim om die schoentjes even te passen dus? Ik wilde M halen maar misschien is het dus slim om alvast L te halen.

Welke gezinsbeurs is dat? Ik vind dat soort dingen wel leuk als het maar niet alleen maar op zwangere vrouwen gericht is.

Ik ben bang dat je met mij ook niet over de gouden kooi kan praten, ik heb het nog nooit gezien. Is het echt zo erg?

Net weer lekker gezwommen met Floor. Ik vind het zo gezellig om te doen.

Nu ligt ze weer lekker onder zeil en dat zal nog wel even duren, ze wordt zo moe van dat zwemmen.

Ik kom vandaag nog wel even langs, kijken of het al wat drukker is hier.

En ze slaapt nog steeds. Ze zal zo toch wel honger gaan krijgen.

Dan kan ik na de botham lekker even naar het dorp hier. Schoentjes bij de kruidvat kopen en even neuzen bij de Hema enzo.

Volgens mij komt Mmmoi ook terug vandaag.
@ringel, dinsdagmiddag? Is het handig als ik jouw kant op kom? Ik heb nl auto tot mijn beschikking. Intocht sinterklaas weet ik nog niet. Nog niet over gehad eigenlijk. In eerste instantie zeg ik nee, omdat die grote mensenmassa's wel heel heftig zijn voor mijn kleine prikkelopzuiger. Hij snapt er toch nog geen ruk van.

@pebbles, binnenkort ga ik ook babyzwemmen. Het was altijd op de dagen dat ik moest werken. Ook moet je je opgeven voor een cursus van 12x, die moet je dan in 15 weken inhalen. Dat vind ik best wel krap eigenlijk.

Vanmiddag ook maar even naar die schoentjes kijken. De slofjes van colorfullkidz die we binnen hebben gekregen zijn ook erg leuk. Kosten 17 euro.

Heb nog een drukke planning bedenk ik ineens. Zometeen naar de psych, daarna high tea in de stad met een vriendin en daarna jazzdance. Morgen moet ik de hele dag bij een training aanwezig zijn op mijn werk. Ben ik dus ook niet thuis. Niks an, zo weinig bij zoon zijn.
dinsdag middag is prima! hoe laat had je dan in gedachten? Mij maakt het niet zoveel uit.......

En wat je zegt over weinig bij je kind zijn, zo'n dag heb ik nu dus ook. Vanmiddag om 14.30 beginnen (13.50 de deur uit) en ben morgen pas om 13.30 weer thuis en dan zondag weer van 9.00 tot 17.00. Misschien dat ik toch wel eerder thuis ben morgen, maar ik durf er niet op te hopen eerlijk gezegd.

ik ga taspakken.
Hallo, hallo, ben ik ook weer even.

Eigenlijk niet zo veel te melden. Ben woensdag wel naar werk geweest maar na een uur in tranen weer richting huis vertrokken. Het ging echt niet. Ik was direct weer helemaal gespannen en gestressed door alle drukte. Leidinggevende wordt je ook niet veel wijzer van. Je moet het zelf maar weten, zegt hij, niet echt veel steun dus. Maar met het nieuwe ziektebeleid mogen ze volgens mij ook niet direct meer zeggen dat het misschien beter is om naar huis te gaan want iedereen moet zo lang mogelijk door blijven werken. Ben nu dus nog steeds ziek thuis. Kyran is naar oppas dus ik heb lekker even rust voor mezelf.

@Ringel Ik vind Kyran wel een steenbok. Ook al valt hij een beetje tussen twee sterrenbeelden in. Lekker hetzelfde als ik. En waarschijnlijk wordt de tweede ook een steenbok, dus hebben we er lekker drie in huis.

@Annie Ik ga ook naar de beurs. Welke dag ga jij? Ik ga op zaterdag met schoonzus en een stel vriendinnen. Zij nemen geloof ik wel hun kinderen mee maar dat doe ik Kyran niet aan. Vorig jaar was het zo druk dat je zonder wagen al amper kon lopen, laat staan met wagen. En we waren daar toch best een hele dag aanwezig. Beetje lang om de hele dag in een wagen hangen en naar benen te kijken vind ik voor zo'n kleintje.

@Babba Jee, Aimee al lopen, dansen en zes tanden!!! De stand hier: 1 tand en soort zittend schuiven over de vloer, je komt niet snel vooruit op die manier maar je komt er wel uiteindelijk.

@pebbles Het is de jonge gezinnen beurs. Het is dus gericht op mensen aan een gezin beginnen of al een gezin met kleine kinderen hebben. Er is van alles te krijgen (als je maar betaalt, maar ook veel gratis proefdingen) van flessen tot fietsstoeltjes. Kinderboeken tot zwitsal ed. Bij het tijdschrift kinderen zat een boekje met informatie over de beurs.

@Grizella Leuk om weer eens wat te horen. Loopt het nog een beetje met je msn-groep? Ik kam er pas achter dat een van de meiden van het msn-groepje een goede vriendin is van een collega van mij. Raar he, de wereld lijkt dan weer zo klein.

@poekie Hoi heb geloof ik nooit echt met je geschreven. Maar toch leuk om even een update te krijgen. Een tweeling! Echt superleuk. Had ik wel heel graag gewild. Niet gelukt, dus dan maar twee met een klein jaar ertussen. Vast ook heel leuk.
@Krokus Babyzwemmen is echt heel leuk! Voor de zomervakantie vond Kyran er nog niet zo heel veel aan maar nu hij wat ouder is vind hij het een stuk leuker. Bij ons betaal je gewoon per keer. En eens in de zoveel tijd is er 'diploma'-zwemmen. (Die hebben we al in ons zak!)
kruidvat schoentjes waren hier al uitverkocht! grrrrrr.

pebbles; t is de jonge gezinnen beurs. ik ga er niet heen, mij te druk en te commercieel. bij ons is babyzwemmen elke dag behalve op zondag. Mees vind het echt heel lekker, maar nu hij zo verkouden is wacht ik nog ff.

annie; Nee ik voel nog geen bobbeltjes niets.

ga zo lekker ff op de bank het blok kijken (had ik opgenomen ivm cursus nana's maken) mey zelfgebakken brownies jummie.......

we hebben net een huisje geboekt voor in november midweekjes

Hellendoornse berg gaat het worden. lekker kneuteren
@pepiet Wat zijn nana's?
Nou, ik zie dat jullie mij echt gemist hebben deze week.... haha!

We zaten een midweekje in Lambal de Heihaas. Keilekker; in de bossen, veel wandelen, zwemmen, kneuteren en genieten. Alleen de nachten waren een hel! Ella bleef krijsen en hysterisch janken als we haar in haar bedje wilden leggen. Ze heeft dus van de 4 nachten er 3 bij ons in bed gelegen, dan kon iedereen tenminste slapen. Gelukkig heeft ze vandaag al 2 keer in haar bedje geslapen; zonder morren! Pfjoeuwie!

Haar tandjes kwamen door en daar had ze errug veel pijn van. Er zit nu één puntje.... (dat schiet op.... NOT)

Ze kruipt de hele kamer rond, doelbewust gaat ze op vanalles af. De hond, de hondebrokken, de diepvriezer... we moeten haar echt in de gaten houden, maar als we haar op het speelkleed zetten en er zelf bij zitten, blijft ze wel daar spelen en kruipen.

Ze is van het gillen heel hees geworden, ze klinkt als Melissa Etheridge, zo schor. Heel zielig!

Ik heb even vluchtig gelezen;

annie, ik ga met mijn nichtje volgende week vrijdag naar de jonge gezinnenbeurs; ik ben benieuwd. Ben in februari ook naar de 9maandenbeurs geweest, vond het wel leuk, wel commercieel, maar ja.

babba, Ella danst ook. Maar niet op commando.... wel als we liedjes zingen of ze muziek hoort. Dan schudt ze zichzelf heen en weer, soms van links naar rechts, soms wiebelt ze naar voren en naar achteren, maar meestal duikt ze inelkaar om daarna weer rechtop te gaan zitten (en dan nog een keer en nog een keer enz).

Ik weet het verder niet meer.... Sowwy!

Ik ga weer eens een was doen!

Kussie!
Net lekker uit eten geweest bij een leuke tapasbar, mjammie. Mag vast niet van Sonja Bakker maar ik ben de hele week zo netjes geweest dat het van mij wel mag.

Jonge gezinnen beus ga ik denk ik niet doen. Kan niet zo goed tegen die massa's mensen en schuifelen langs kraampjes. Ik vind het wel leuk om een beetje rond te snuffelen maar het is mij wat te druk als ik het zo hoor.

@pepiet: schoentjes waren hier ook uitverkocht. Er stonden er nog 3 in het blauw in maat L maar die waren echt nog veel te groot voor Floor.

@niniane: vervelend zeg dat het na een uur werken al niet meer ging. Hoe lang moet je nog tot verlof? Nog maar een week of 7 toch? Misschien zou je eens kunnen gaan afspreken om die 7 weken volledig de ziektewet in te gaan, dan heb je voor jezelf ook weer een stuk meer rust.

@ris: jammer dat Ella zo slecht sliep op vakantie maar het ga nu dus al weer wat beter. Fijn dat ze bij jullie in bed wel goed slaapt, dat hoef ik met Floor niet te proberen. En al zo lekker ondernemend tijdens het spelen, wat gaat dat snel nu he? Ik merk bij FLoor ook dat ze heel bewust iets gaat doen of ergens naartoe gaat.

@krokus: dat is wel een hele verplichting ineens, 12 lessen moeten volgen.

Hier is het gewoon per keer betalen, vandaag waren er veel minder baby's vanwege de herfstvakantie maar soms is het ook heel erg druk.

Ik merk dat Floor nu veel beter begrijpt hoe bepaalde dingen werken. We hebben bijvoorbeeld een auto met een soort laadklep waar je blokje in kan doen. Ze begrijpt nu echt dat ze met de ene hand de klep moet openhouden en dan met de andere hand de blokjes kan pakken. Ook pakt ze rozijntjes uit het doosje als ze niet te ver naar achteren liggen.

Nu lekker het bedje in, nog even lezen en dan morgenochtend mijn extensions eruit laten halen. Doordat ik nog heel zwak haar huis door de haaruitval na de zwangerschap is er wel veel haar afgebroken door het gewicht van de extensions dus ik ben bang dat ik nog minder haar over hou dan voor de extensions.

Hallo allemaal!!!!!!!

Hebben jullie me nog gemist??? Nou, ik jullie wel hoor, vandaar dat ik op dit late uur nog even langs kom. Wat is het hier KOUD!!! Echt ongelooflijk. Ik ben lekker bruin geworden. Niet heel erg maar precies mooi. We hebben het heerlijk gehad, afgezien van twee dagen regen, maar toen hebben we ons ook wel vermaakt. Jasmijn heeft het heel goed gedaan; beetje jengelig op de terugweg maar toen ook nog anderhalf uur op schoot geslapen, dus we mogen niet klagen. Zou het zo weer doen!!!

Wat hebben jullie veel geschreven zeg. Ik ga het van nu af weer bijhouden en reageren, dat lukt me nu niet meer. Even nog in de opschepmodus en dan ga ik naar bed:

Jasmijn heeft nu vijf tanden, twee onder had ze al maaaaanden maar nu heeft ze er in eens heel snel drie boven gekregen.

Jasmijn geeft haar pop/beer/Nijntje de speen of een hapje eten met een lepel. Ook doet ze dit bij ons of bij andere kindjes; heel lief.

Ze kan ook al 'dansen' (zie voor je: op en neer hupsen) als je op een zangerige toon 'dansen, dansen' zegt of als ze muziek/geluidjes hoort.

Ze kan nog steeds heel vlot kruipen maar gaat nu liever overal staan en dan langs lopen.

Ze heeft in de vakantie de hele badkamer onder gepoept omdat ze moest wachten op het vollopende bad en ze al in haar blote kont rond kroop...hahaha! (is niet opscheppen maar wel grappig) Alles zat onder, incl. haarzelf, bah bah!!!

Jasmijn zegt 'humma' en bedoelt daar echt oma mee. Die heeft ze de hele week om zich heen gehad dus dat is niet zo gek. Ze kan oma er echt mee 'roepen'.

Ze herkende echt ons huis en haar kamertje toen we terug kwamen vanmiddag; echt gelijk stralen. Inslapen ging heel goed maar ze werd rond half tien wakker en toen was het een uur van streek. Ik had haar uit bed gehaald en iedere keer als ik haar terug legde begon ze te brullen; heel irritant.

Jasmijn zwaait naar iedereen en zegt daarbij 'dada'.

Binnenkort zal ik even foto's en video's posten van de vakantie. Ben nu heeeeel erg moe en ga slapen. Later meer!!!

FIJN OM TERUG TE ZIJN!!!
Heee Mmmoi, leuk dat je weer terug bent! Ik heb je gemist hoor, groot gebrek aan roze afgelopen week.

Wat kan Jasmijn er alweer veel bij in een week, dag gebeurt bij haar steeds in de vakantie he?

Heb je lekker geslapen vannacht in je eigen bed?
Hallo,

Ja, ik heb wel lekker geslapen, maar Jasmijn helaas niet. Heeft de hele nacht gespookt. Op de arm was het goed, maar als ik haar terug legde, ging ze huilen. Moest duidelijk weer even wennen. Ik hoop dat het snel weer goed komt, want afgelopen nacht was waardeloos!

Vanochtend weer met de meiden van de pufclub afgesproken. Wat worden die kindjes toch al groot. Wel heel leuk om te zien hoor.

Ik zal even foto's van de vakantie op de groep gaan zetten en filmpjes op Hyves. Ik heb er niet zo heel veel; mijn ouders hebben veel meer foto's gemaakt. Die moet ik even een keer op mijn usb zetten en dan post ik ze nog wel eens. Verder geen nieuws hier!
@Mmmoi: foto's gezien op de groep. Gek hoor, jasmijn zonder staartjes. Maar volgens mij groeit het alweer hard aan.

Ik heb net mijn extensions eruit laten halen en het is echt triest wat er over is. Van voren zie je niet zoveel maar mijn staart is echt een vlasje.

Waarschijnlijk ga ik over een paar weken weer nieuwe extensions zetten maar dan niet zoveel, alleen voor meer volume.

Floor is daarnet voor het eerst uit zichzelf gaan staan. Het gaat echt zo hard de laatste weken. Ze heeft ook al een paar hele voorzichtige pasjes langs de bank gezet.

Nu even boodschappen doen en iets voor in mijn haar halen dat het er nog een beetje behoorlijk uitziet.

blegh.........

meer ook niet te melden....

mmmoi fijndat je weer terug bent, zo veel hebben we toch niet neergekwakt hier in 1 week?

en ik sluit af met blegh

(ps vanavond de klok een uur terug......ben benieuwd wat dat voor kindjes doet)

hmmmm moet appels schillen voor appeltaart......blegh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven