Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Witchke55 schreef op 29 juni 2010 @ 16:23:

Hier even een positieve reactie op 'de verbouwing', vond het een beetje traag op gang komen, maar eenmaal ik erin zat las het als een trein!

Ben nu bezig in 'alles te verliezen' van Esther Verhoef. Heb al 78 pagina's aan een stuk doorgelezen. Hoop dat het verder ook nog geslaagd is.

Kent er iemand nog Nederlandse Thrillerschrijfsters buiten

-Simone van der vlught

-Saskia Noort

-Esther Verhoef

-Suzanne Vermeer

-Loes den hollander

Ben echt verslaafd aan dit soort boeken. Welke auteurs zou ik dan nog goed vinden?

Martine Kamphuis

Marion Pauw

Eva Noorlander

Tineke Beishuizen

Kim Moelands

Ellen den Hollander

Patrick van Rijn

Marit Hofland

Renee Vervoorn (liefdesles)

Kortsmid & Lotz

Marianne Hoogstraten

Mimi Meester

Ik ben ook helemaal verzot op de 'polderthrillers'!
@GeorgieBrown - Herinneringen aan Grace is goed he? Vond hem ook erg mooi.

Ik heb gelezen:

- Water voor de olifanten

- Kafka op het strand

- Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor

- Alleen maar nette mensen

- Frangipani.

De bovenste 3 vind ik aan te raden (de bovenste 2 zijn erg mooi, de 3e vond ik echt grappig op bepaalde momenten). De andere twee zijn wel okay.
Ja Fiorah, erg mooi boek. Zag 'm bij de bieb op een tafel liggen en heb gewoon gegokt. Geen spijt van gehad.

Er is een nieuw boek van Elizabeth George uit! (nou ja, sinds mei). Zal nog wel geen vertaling zijn, maar dan koop ik de Engelse wel. Volgende week een paar dagen weg en daar is hij perfect voor. Nu al zin in.
Een tijdje terug in dit topic ging het trouwens over 'Kafka op het strand' en toen kon ik mezelf er maar niet toe zetten erin te beginnen... ik heb het expres meegenomen op vakantie (zodat ik wel 'moest') en ik vond het echt waanzinnig mooi. Wow!
Heb al heel lang geen boeken meer gelezen, maar ben afgelopen maand begonnen in een boek dat ik op mijn verjaardag heb gekregen. En die is nu uit! Het was 'De Middagvrouw' van Julia Franck.

Over een vrouw die met haar zoontje vlucht voor het Russische leger. Na alle oorlogsjaren die ze hebben meegemaakt laat ze dan haar zoontje staan op het station. Ze komt niet meer terug. Het boek begint met die informatie en stapt dan over op haar verleden. Best mooi geschreven en ook een boeiend verhaal, maar erg veel ellende. Heeft veel indruk gemaakt, maar niet even een boek voor tussendoor.
Oh, GB, zeg dat nou niet van Elizabeth George, daar moet ik nu weer zo'n tijd op wachten. Ben echt verslaafd aan haar boeken.

Zo zielig ben ik overigens niet, heb nog wat boeken besteld, pakketje van 8 boeken voor 10 euro (inclusief verzenden, hoe doen ze het), twee boeken die ik graag wilde hebben (Labyrinth van Mosse en Depths van Mankell) en nog wat anderen erbij omdat ze zo goedkoop waren en me wel leuk leken. Dus ik ben benieuwd.

Nu lees ik Zemindar, speelt zich af in het koloniale India van de negentiende eeuw, leest heerlijk.
Ik heb net 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler Olsen uit. Hoewel ik er niet zo veel van had verwacht, vond ik het verrassend aardig. Het is vrij spannend, maar het plot blijft wel een beetje vergezocht. Ook hoop ik toch dat de karakters in het volgende deel van de trilogie wat scherper worden uitgewerkt. Tot nu toe: Het voordeel van de twijfel.
I choose happy!
Heb net Bofkont van Sy Montgomery uit. Dat is 1 van de boeken die ik afgelopen week bij DIRK had gekocht. Op zich is het niet een heel spannend verhaal (het gaat over een varken ), maar het is wel grappig om te lezen. En (en dat gebeurt me bijna nooit), ik moest huilen aan het einde. Maar dat zou ook aan mijn gemoedstoestand kunnen liggen.
Ik heb gisteren 'Mama Tandoori' van Ernest van der Kwast gelezen. Had een treinrit van drie uur en toen was het boek opeens alweer uit. Leest vlot en is heel grappig/ontroerend. Ben er heel positief over.
quote:GeorgieBrown schreef op 30 juni 2010 @ 09:29:

Laat maar even weten wat je eindoordeel is Teigera, dan ga ik misschien ook iets van Kathy Reichs proberen.

Mwah, doe maar niet GeorgieBrown! Reichs heeft de bijzonder irritante gewoonte om voortdurend aan het eind van het hoofdstuk van die "cliffhangers" te maken. Zoals "Ineens begon iedereen te schreeuwen. Ik draaide me om en zag een alligator op me afkomen", of "Toen wist ik nog niet dat de vondst van het derde lijk alles anders zou maken". Heel irritant!! Inhoudelijk vond ik het wel een aardig verhaal, maar qua schrijfstijl was het niet echt goed.

Inmiddels dit weekend begonnen in de nieuwe van Karin Slaughter, die mijn lief als cadeautje voor me kocht. Heerlijk boek, spannend en onderhoudend.
Ik heb een Karin Slaughter probleempje. Ik wil het boek voor Genesis hebben (dus binnen die verhaallijn) maar ik weet niet welke het is en ik durf eigenlijk ook niet vanwege de bloederigheid... maar ik kan Genesis nog niet lezen (die ik al wel heb) omdat ik de voorgaande niet heb. Hum. Weet iemand welke dat is? Dus wel met Sara Linton.
Heb het evenin Google gegooid. Dit is de volgorde:

1. Nachtschade - Blindsighted

2. Zoenoffer - Kisscut

3. Een lichte koude huivering - A faint cold fear

4. Onzichtbaar - Indelible

5. Trouweloos - Faithless

6. Onaantastbaar - Skin privilege

7. Genesis - Genesis
Ik zit een beetje op bol te struinen en zie nu De laatste zomer van Tatiana de Rosnay staan in midprice. Iemand die gelezen, en zo ja, is het wat?

Zie ook dat Het diner er in midprice is, denk er toch aan hem te bestellen. Al zoveel verschillende dingen over gehoord, ben zelf ook wel nieuwsgierig.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Dankjewel Annae! Ik raak telkens in de war van die volgordes, beetje irritant.

Ik heb 'De laatste zomer' niet gelezen... of tenminste, heb wel een boek gelezen dat zo heet, maar dat is van Ann Brashares. Een aanrader, overigens.
Hallo allemaal,

Iemand hier De Reiziger serie van Diana Gabaldon gelezen?
Trenchtown, ik heb alle delen behalve het laatste deel gelezen. Ik vind het persoonlijk erg fijn lezen, ik houd wel van de combi van geschiedenis en romantiek, het is niet te zoet (want dat trek ik dan weer niet), dus ik vind het zeker aan te raden.
Net Wit als melk, rood als bloed uit van Alessandro D'Avenia. Prachtig, echt een aanrader. (Heb hem in het Italiaans gelezen, zo mooi taalgebruik, hopelijk heeft de vertaler daar ook recht aan gedaan)

Verder Bruiloft aan Zee van Abdelkader Benali, niet zo.

En deel 1 Milleniumtriologie, gaaf, maar ben niet zó gegrepen dat ik direct deel 2 en 3 moet...
@Zazana - Ik zag dat Wit als melk boek laatst liggen. Dat is dus wat? Zal het in mijn hoofd houden!
quote:sasati schreef op 03 juli 2010 @ 09:51:

Oh, GB, zeg dat nou niet van Elizabeth George, daar moet ik nu weer zo'n tijd op wachten. Ben echt verslaafd aan haar boeken.

Zo zielig ben ik overigens niet, heb nog wat boeken besteld, pakketje van 8 boeken voor 10 euro (inclusief verzenden, hoe doen ze het), twee boeken die ik graag wilde hebben (Labyrinth van Mosse en Depths van Mankell) en nog wat anderen erbij omdat ze zo goedkoop waren en me wel leuk leken. Dus ik ben benieuwd.

Nu lees ik Zemindar, speelt zich af in het koloniale India van de negentiende eeuw, leest heerlijk.

Waarrrrr koop jij 8 boeken voor 10 euro?? Waarrrrr???

Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik lees de inspecteur Winter serie van Ake Edwardson.

Beetje Wallander stijl, maar Winter is hipper en jonger.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
@Fiorah: Jep, zeker lezen! Prachtig.
Ik heb Die laatste zomer van De Rosnay wel gelezen en vond het wel een interessant boek. Mensen gaan het nu vergelijken met Haar naam was Sarah, maar dit is een compleet ander boek, heel ander onderwerp. Er zat wel wat spanning in, ik was erg benieuwd wat er nou speelde en het was ook verrassend. Leuk boek om te lezen, wel een beetje een tussendoortje.
quote:trenchtown schreef op 09 juli 2010 @ 13:20:

Hallo allemaal,

Iemand hier De Reiziger serie van Diana Gabaldon gelezen?Ik heb ze allemaal gelezen en ik vind ze ontzettend goed. Ik koop vrijwel nooit boeken(haal alles uit de bieb), maar voor deze serie maak ik een uitzondering.
Trenchtown, ik heb De Reiziger pas gelezen. Ik vond het wel leuk om te lezen, maar het was mij af en toe toch iets te boeketreekserig.

Gisteren Elizabeth George uitgelezen. Was weer erg fijn. Lekker complex verhaal, met veel personages en goede plotwendingen. Aanrader voor de liefhebbers.

Vanmiddag Het Winterpaleis van John Boyne uit de bieb gehaald. Ga ik nu in beginnen.
Ik lees nu twee boeken.

alles te verliezen : esther verhoef

en de boekendief, naam auteur ontglipt me.

Ik ga als ik al mijn biebboeken en boeken van thuis heb gelezen (zijn er heel wat) aan de slag met de tips voor Nederlandse literaire thrillers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven