Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Ja wen die bedoel ik! Soms wil Yuna echt niet lopen maar vind het dan zo gedoe om voor een kort stukje haar helemaal in de becco te doen. Maar steeds kleine stukjes is toch best zwaar dus vandaar dat deze me wel wat leek. Draag haar nu best vaak zonder iets op mijn heup dus dat asymmetrisch moet wel lukken. Hmmm ga er nog eens een nachtje overslapen. Jij bent dus enthousiast? Fijn dat de uitslag weg is!

Hip; ook nog een hond in de gaten houden, knap hoor. Hier let vriend wel erg goed op. Soms te, hoor ik telkens kijk uit, pas op, voorzichtig.. ook als ik naast haar sta.

Golfje, wat een leuke foto's! Kan me voorstellen dat je de eerste les nog niet gelijk foto;s gaat maken. sorry, ben en beetje ongeduldig ;)

Vandaag een bruiloft gehad. Ze vond het geweldig. Er was een groot spring kussen en ze was er niet uit te slaan. 's Avonds wilde ze alleen maar op het podium dansen. Heel leuk. Ze ligt er net in en vanmiddag maar ruim een uur geslapen dus die zal morgen wel bekaf zijn...
Hi dames,

Hoe gaat ie??!?!?! Niet zo grondig bijgelezen, maar dat komt wel.

We zijn deze week weer terug gekomenuit turkije. Het wat heeeeeeeerlijk, maar ik moet bekennen wel een beetje wennen met 2 mobiele kids. Het is toch de hele dag actief zijn, zeker nu Ragazzo en Ragazza hebben besloten elkaar heel aardig te vinden maar ook elkaar treiteren, speelgoed afpakken of plain old knijpen en bijten(!) WOW, andere koek. In dat opzicht kun je volgens mij beter 2 meisjes hebben....

Ook man en ik waren niet helemaal in onze hum, dus het was de eerste paar dagen een beetje wennen aan nieuwe omgeving waarin je het gevoel hebt dat je zoveel 'moet' (lees: kinderen uit elkaar halen) Maar daarna was het super en vond Ragazza het strand met emmertje en schepje heerlijk. Ze heeft zelfs in een ruwe zee met papa op de golven gezwommen! Mijn stoere meid! Gelukkig stond er aardig wat wind, want het was erg heet. Toch zijn ze/we niet verbrand. P20, een anti zonnebrand wat je maar 1 keer hoeft te mseren en 10 uur werkt. Het werkt echt! Superspul. Maar die derde...haha....die komt er nog ff niet. Zeker nu het elkaar pesten en treiteren begonnen is(en Ragazza doet echt gewoon lekker mee op haar beurt, men, wat kan die krijsen zeg, als broer nog wel rozijntjes heeft en die van haar op zijn) Het oude gezegde: hoe rustiger je zelf blijft hoe makkelijker de kinderen zijn, gaat wel op. Het lukt me alleen niet altijd. Ragazzo zit ook echt lekker in de peuterpuberteit. Ik ben 2 en ik zeg NEE. Om vervolgens 1 minuut later te bleren dat ie WEL iets wil, en dan weer NIET, en dan weer WEL and so on. En erbij lekker gillen, bleren etc. We negeren het maar. Maar echt, het opvoeden is nu echt begonnen, pppffffff.

VOlgende week weer werken en allerlei onderzoeken in he ziekenhuis. Er komt nog een operatie aan, wond is nog niet dicht en het blijkt allemaal gecompliceerder dan men dacht. Ben er zo klaar mee, maar het einde is nog niet in zicht van dit nare gedoe. Kan moeilijk fietsen(doe het wel) Wil volgend jaar een bakfiets kopen. Iemand van jullie ervaring?

Trouwens: Ragazza loopt nog (steeds?) niet, maar volgens mij duurt het niet al te lang meer. Ze vond het vanochtend dolletjes in het peuterzwembad met glijbaan. Alles wat haar broer doet, wil zij ook. In Turkije ging ze zelf op een soort speeltoestel(2 trappen omhoog!!!) en met de wenteltrap naar beneden. ALLEEN! Ook de stijle rechte glijbaan deed ze zonder problemen, ik hield mn hart vast. Haar praten gaat ook steeds beter, woordjes komen er bij en ze brabbelt heel wat af. Ook gaat ze liedjes mee zingen, zooooo cute. (hihihi, hahaha zingt ze dan bij 'ik zag twee beren..')

Ohja, Ragazzo is helemaal dol op Woezel en Pip. Ik kende het niet echt, maar de dvd van de theatershow is echt een aanrader!! Ik dacht nu hij helemaal into Cars is, dat het hem niet meer zo aanspreken, maar hij ligt in een deuk om die twee hondjes!

Geprobeerd om met Lily in contact te komen, maar niks gehoord. Weet iemand hoe het met haar gaat?

Nu even naar Ragazza kijken, die slaapt nog(!) niet. Hoewel ze zat te knikkebollen tijdens broodje eten. En ze moet toch echt even slapen voordat we voetbal gaan kijken bij opa en oma...

Talk to you later!
Zo, allemaal de hitte overleefd? Pff, ik vond het vannacht niet meer leuk hoor, en Chica ook niet. Ze lag te zuchten en te steunen in dr bed..

Klinkt goed die vakantie njb! Kan me voorstellen dat t even wennen was in het begin. Wel vermoeiend dat ze zo kunnen ruzieen.. Maar ja, hoort er ook bij..

Chili wat schattig dat Yuna zo genoten heeft van de bruiloft. Ze hield het lang vol dan!

Hip, lekker dat alles zo goed loopt!! Hoe was t op de boot?

Wen, hehe, eindelijk die vervelende uitslag wel, gelukkig maar!

Chica is al aardig verkleurd inmiddels, maar ja, die heeft een voorsprong, hihi. Ik smeer haar wel goed in met Vision factor 30, en ze heeft een petje oid op

Donderdag naar het CB geweest en ze is weer goedgekeurd. Alle 'testjes' doorstaan en ze was 81 cm en 10,8 kg. Flink gegroeid in vergelijking een paar maanden terug! Eind maart was ze nog 76 cm en 9,9 kg. Dat was ook wel een beetje weinig, dus blijkbaar heeft ze de schade weer ingehaald.

O, ze wordt nu wakker, ga maar eens kijken.

kom snel weer!
OHja, hier willen beide kinderen echt pertinent niks op hun hoofd. Terwijl ik dus loop te zeulen met hoedjes en petjes.

Dus kan het overkomen dat ik zo'n ontaarde moeder ben.

Hier trouwens met P20 gesmeerd, en kids niet verbrand. (ook nog factor 30 mee en af en toe gebruikt, want moet op. )

Beiden hebben inmiddels een lekker kleurtje. Zolang ze niet verbranden vind ik een kleurtje krijgen prima. Wel parkeer ik ze 9 van de 10 keer in de schaduw(maar hoe lang dat dan duurt...haha...)
Heee njb leuk dat je er weer bent. Een leuke vakantie dus. En thuis nog even een zomers weertje er achteraan ;) Vervelende dingen in het vooruitzicht, heel veel succes!

Lucia; chica inderdaad goed gegroeid zeg. Wij mogen dinsdag weer, ik ben benieuwd. Thuis woog ze laatst al 11 kilo. Ik ben gek op de zomer maar ik vond het gister toch ook wel erg warm. Gelukkig wel allemaal goed geslapen. Al wil Yuna niet voor acht uur na bed en inslapen duurt langer dan anders. Hier regent het inmiddels een klein beetje. Jammer, ik wilde nog even gaan fietsen en boodschappen doen. Is chica van haar loopoor af?
Chica's loopoor is gelukkig over, maar nu is ze weer verkouden.. ZUCHT..

Ze is wel erg grappig op het moment. Ze wil alles doen wat wij doen. Zitten wij op de bank, wil ze ook op de bank zitten (Titten, titten, zegt ze dan). Doe ik mijn schoenen uit, wil zij ook schoenen uit (en het lukt haar ook nog, schoenen met een gespje..) Ook wil ze hetzelfde op brood, hetzelfde drinken etc. etc..

Zaterdag waren we op een kinderverjaardag en daar was onder andere een jongetje van een jaar of 3 en die was op slag verliefd op Chica. Zo schattig om te zien. Hij kon zijn ogen niet van dr afhouden en wilde de hele tijd bij haar zitten, met haar spelen, kusjes geven..

Gisteren lekker gefietst 's middags en daarna een hapje gegeten aan de plas en daarna nog even op het strandje gelopen. Lekker dagje gehad!
hier slapen de kinderen ook een stuk slechter met het warme weer. Ze worden elk minstens 2x wakker, drinken dan een beker water en slapen weer verder. Echte dorst dus. Ik hou op zich wel van het warme weer, maar alleen als ik niks hoef!

mijn fietstocht vorige week, met boodschappen, 2 kids en de koffertjes van het kdv was iets te overenthousiast.

gelukkig is het vandaag is koeler. Ik heb al brooddeeg koekjes gebakken met de kindjes en ze daarna beschilderd met vingerverf! uk vond het schilderen van zijn buik het leukste!

hij heeft trouwens stoepkrijt ontdekt, hij is helemaal trots als er een streep op de stoep verschijnt!
Grappig lucia, hier precies hetzelfde ze doet alles na. Gaat ze naast me zitten, wil ook ontbijtkoek op brood. Zij had vanochtend banaan en ik de ontbijtkoek, roept ze koek koek! Mijn eetgewoonte dus maar even aan passen ;) Fijn dat haar oortjes weer beter zijn. Had je nu nog een extra kuur gekregen?

Golfje; wat een leuke creatieve dingen doe jij met je kids. Yuna had laatst haar hele romper onder gekliederd met een pen, toen was ook haar buik favoriete.

Net met haar wezen fietsen, naar de bakker en naar de schommel geweest. En toch is ze nu weer haar schoenen aan het halen om naar buiten te gaan ;)

Wen; gaat Bloem nog steeds als een speer op haar bike??
Iets minder hard nu, de glijbaan is het nu even helemaal maar dat wisselt zo'n beetje per dag wat favoriet is. Ze kan wel nóg harder dan op het filmpje, inmiddels.

Lekker he, dit buitenweer? De hele dag buiten rondstruinen, het binnenspeelgoed wordt amper aangeraakt.

NJB, leuk weer van je te horen! Balen dat je weer de medisch molen in moet :(

Als ik een bakfiets zou kopen, zou het absoluut de Gazelle Cabby worden. Wat een geweldig ding is dat!

Wij smeren ook met P20, superspul vind ik het. Het is wel wat anders dan het vorige potje, dat was dunner en minder vettig vond ik. De hele ingrediëntenlijst is ook veranderd. Ach, als het maar goed werkt.

Wat zijn peutertjes leuk he?
Dames, ik ben weer terug van vakantie maar heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren. Hopelijk lukt dat later nog. Ben begonnen aan nieuwe baan, sta op het punt te verhuizen, appartement is nog steeds te huur en dan ligt een van onze katten ook nog in een dierenziekenhuis. Hij moet geopereeerd worden omdat waarschijnlijk door een zware val z'n heup uit de kom is. Niet leuk voor hem en voor onze portemonnee .

Ik heb wel de tijd genomen om alle prachtige foto's op Hyves te bekijken en om zelf enkele van de bijna 300 foto's die ik gemaakt heb toe te voegen. Verder heb ik a la Lucia ook nog even wat nieuws vermeld op Hyves .
Ik ga het toch proberen. Bijlezen en reageren.

Chili, wat een ellende, die inbraak. Is de dader nog gepakt?

Leuk dat Bloem het lopen nu ook ontdekt heeft Wen.

En die Teletubbies, heel herkenbaar. Elena vind ze fantastisch maar ik vind ze zo flauw! Gelukkig heeft ze het de afgelopen dagen te druk gehad met andere dingen en hebben we geen tv aangehad. Het is trouwens niet zo dat Elena braaf voor de tv blijft zitten. Ze loopt een beetje op en neer en kijkt af en toe. Alleen als ik haar iets te eten geef kan ze het opbrengen om rustig te kijken.

Lucia, dat van alles nadoen is heel herkenbaar. Doet Elena ook. We lachen ons rot. Ze heeft altijd al alles willen eten wat wij ook eten. Ik probeer dus alleen maar te snoepen etc als Elena er niet bij is.

Wat fijn dat mooie weer in Nederland en het houdt maar niet op heb ik gezien. Alhoewel ik zag dat het in Brabant 34 graden gaat worden wat me wel een beetje teveel van het goede lijkt.

Elena heeft ook altijd een hoedje op in de zon. Ze houdt het gelukkig redelijk goed op. Verder smeren we haar in met factor 50 en zorgen we dat ze niet te lang achter elkaar in de zon blijft. Ze is toch behoorlijk bruin geworden. Haar benen zijn bruiner dan die van mij!

Wat fijn Wen, dat je een middel hebt gevonden om het eczeem tegen te gaan.

Hip, wat lijkt me dat heerlijk om een boot te hebben en ook nog ‘n bij het water te wonen met zulk mooi weer. Alleen is het natuurlijk wel extra oppassen met Dieke.

NJB, leuk dat de vakantie uiteindelijk toch geslaagd was ook al was het wennen in het begin. Rot zeg, dat je nog steeds aan het dokteren bent. Sterkte ermee.

Lucia, wat goed dat Chica zo gegroeid is en dat haar oor eindelijk beter is. Jammer van de verkoudheid. En ze heeft nu al een aanbidder! Dat wordt nog wat als ze ouder is.

Wen, ik ben het helemaal met je eens. Ook al kunnen ze stronteigenwijs zijn, peuters zijn ontzettend leuk en schattig. Ik vind ze eerlijk gezegd veel leuker dan babies!
O ja, dan de vakantie nog. De vakantie was, zoals op de foto's te zien is, erg geslaagd. Elena genoot elke minuut. Ze kreeg dan ook ontzettend veel aandacht en we pasten ons allemaal aan haar aan. Ik voorzie nu al dat het een ramp wordt om haar terug in de creche te krijgen eind volgende maand!

M'n man en ik genoten ook maar vonden het af en toe wel erg vermoeiend. Als Elena overdag sliep lag ik vaak ook uitgeput op bed! We hebben ook een uitstapje over de grens naar Spanje gemaakt wat erg leuk was, maar het kost wel 10 keer meer energie dan dat je met z'n tweeen bent. Elena wil dan ook vaak niet meer in de buggy, behalve als ze moe is. In de Manduca meestal wel (wat me eerlijk gezegd verbaasde). Maar wel voor hooguit een uur. Ze kan gemakkelijk een half uur lopen maar zij bepaald dan wel de richting! M'n man en ik besloten bijv op een avond dat we iets wilden gaan drinken met haar aan de boulevard. Elena wilde perse lopen maar niet naar de boulevard. Ze bleef net zo lang aan m'n arm trekken totdat we richting het plein liepen voor ons appartement waar zij zich elke avond goed vermaakte. Daar wilde ze weer heen dus we hebben uiteindelijk weer de hele avond op dat plein doorgebracht.

Ook tijdens het eten ging het meestal zo dat m'n man of ik alleen aan tafel zaten en dat een van ons achter Elena aan rende. Zij blijft stil zitten zolang ze iets te eten in haar mond kan duwen maar dan is het ook echt genoeg en wil ze naar buiten.

Toen m'n ouders en zus kwamen was het wel prettig dat als we met z'n allen uit eten gingen dat een persoon dan om de beurt met Elena naar buiten ging en de rest gewoon aan tafel kon blijven zitten.

Momenteel is Elena weer bij m'n ouders in Nederland. Ik vond het wel erg moeilijk om haar, na zoveel tijd met haar doorgebracht te hebben, achter te laten maar het is beter voor haar omdat m'n man en ik het momenteel te druk hebben om haar veel aandacht te geven. M'n man gaat haar volgende week ophalen als we de verhuizing achter de rug hebben.
Kitty; wat leuk dat je er weer bent. Klinkt als een heerlijke vakantie! En de foto's zijn ook weer erg leuk. hahaha en wat klinken sommige dingen toch herkenbaar. Lijkt me wel moeilijk om haar dan nu alweer een tijdje te moeten missen. Maar goed, klinkt wel als een drukke periode voor je dus succes. Dacht trouwens dat je bij je oude baan mocht blijven?? Toch iets anders gezocht?

Wen; super lekker dit buiten weer. Morgen mijn vrije donderdag dus weer mazzel met het weer. Hoe gaat het met je werk? Kan je het nog goed combineren?

Vanmiddag werd ik gebeld door het kdv, of ik Yuna wilde komen halen. Ze had diarree (er heerst weer iets op het kdv) en moest tijdens het verschonen telkens zo huilen, haar billen waren enorm rood. Gelukkig kon vriend haar ophalen. Thuis eerst niets aan de hand tot voor het naar bed gegaan. Billen toch maar ingesmeerd met creme, hopelijk is het morgen weer wat beter.
Ach, arme Yuna. Billenzeer gaat me aan het hart.

Kitty, leuk dat je er weer bent! Ik zal zo je foto's even bekijken, dat heb ik vanmiddag in de haast op Hyves niet meer gedaan Wat sneu van je katje, komt het wel weer goed met hem?

Ik zie al helemaal voor me hoe dat ging tijdens de vakantie, het is wel een beetje herkenbaar, haha. En fijn dat ze wel in de Manduca wilde, dat was dus wel een succes?

Chili, het combineren gaat wel aardig (combineren met het mooie weer is lastiger ), 's ochtends naar de creche en 's middags slaapt ze dan zo 2-3 uur, dus ik heb bijna een volledige werkdag dan.
Kitty, succes met verhuizen!!!

Hier lijkt het alsof Ragazza voor de tweede keer de waterpokken heeft/krijgt. Hoewel het niet doorzet. En daardoor twijfel ik nu ineens of dit het wel is. Ze was 9 maanden toen ze het voor de eerste keer (licht) kreeg. Dan zou ze het nog een keer kunnen krijgen. Het zijn wel echt blaasjes, maar ze worden niet per uur meer. OMdat het dus zolangzaam gaat, twijfel ik dus.

Ik vind peuters(eigenlijk zijn het nog dreumesjes) zeker leuker dan babies. Dat is ook wat me een beetje weerdhoud om voor nr 3 te gaan. Ik ben niet zo'n baby moeder. Maar ja, dat is maar relatief zo kort op een mensenleven. Toch denk ik dat het nog wel even gaat duren. Ik heb ook helemaal nog geen zin in een zs.

Ohja, afgelopen weekend heeft ze dr eerste stapjes gezet!!! Ze is helemaal trots en wij dus ook. Maar echt heel soepeltjes gaat het nog niet

Nu ff bankhangen, ben moe van dat warme weer....Hebben jullie dr ook zo'n last van?

Daaag!
Wat leuk, Ragazza ook aan de wandel!

Ik weet niet hoe dat werkt met waterpokken, het zou wel zielig zijn als ze het nog een keer krijgt.
Knap hoor, een wandelende Ragazza! Hopelijk zijn het toch geen waterpokken, ik hoop t!

Je vakantieverhalen klinken herkenbaar én leuk Kitty!

Peutertjes zijn inderdaad leuk! Soms ook vreselijk vermoeiend, maar meestal zo cute..

Chica is ook helemaal een poppenmoeder op t moment. Zo lief. Ze heeft een grote Nijntje (zo groot als zijzelf zowat) en die krijgt eten van haar, drinken (met slab om uiteraard.. ) en moet op Chica's stoeltje 'titten', wordt gewassen met een doekje. Echt zo lief om te zien..

En ze wil opeens haar brood met een vorkje eten (??) Altijd met de hand gegeten, en nu moet er een vorkje komen.. Hoe bedoel je eigen wil.

Nu ligt ze te zuchten en te steunen in bed, het is warm op haar kamer.. Zielig..
Maak je een keer een leuke foto NJB voor op hyves? Ben wel benieuwd naar je kleine, lopende meisje. Wanneer komen zkh bezoeken eraan? Hopelijk geen waterpokken voor haar trouwens!

Hier nog geen waterpokken overigens. Is Yuna de enige? Ik kan gelukkig wel goed tegen de warmte, ben een echt zon mens. En gelukkig heeft Yuna dat van mij. Ze slaapt nog steeds prima ondanks de warmte. Ze gaat alleen wat later naar bed, tussen acht en half negen. Oh Wen, las in een ander topic dat Bloem altijd laat naar bed gaat, hoelaat is ze dan 's ochtends wakker? Yuna slaapt er namelijk niets langer door ;). Ze is nog steeds voor zeven uur wakker.

Wen'; kan me voorstellen dat als je je eigen tijd kunt indelen, het verleidelijk is om van het weer te gaan genieten. Gelukkig ben je een avond mens ;). Moet zeggen dat ik met dit weer zelf ook later naar bed ga, Gaaaaap.

Lucia; wat grappig zeg tijd dus voor een echte pop? Hier ook een meisje met een eigen wil, hopelijk ligt het ook een beetje aan de leeftijd??

Yuna haar luiers waren vandaag al iets beter maar nog wel steeds rode billen, gelukkig niet meer zoveel brullen als gister tijdens het verschonen. Weet nu wat jij en Bloem hebben doorgemaakt Wen! Zo erg is het hier nog nooit geweest.
't Is hier nu gelukkig helemaal over, dus we zijn weer aan de wasbare luiers. Zo schattig, zo'n dikke luierkont die rondwaggelt, luiertjes wapperend aan de lijn, Bloem die haar (pluche) luiertje aait omdat ze zo zacht zijn

Bloem is rond half acht - acht uur wakker 's ochtends. Meestal uit zichzelf. Kennelijk heeft ze gewoon niet veel slaap nodig. Al lag ze er vanavond eerder in. We kijken gewoon wanneer ze moe is, dan gaat ze naar bed, dat regelt zichzelf hier wel.

En ook nog geen waterpokken hier hoor! Yuna dus ook nog niet? Hier op de creche was wel een kindje in de groep met waterpokken, maar kennelijk is er niemand besmet geraakt (hoe is het mogelijk?)

Het pop drinken geven (tuitbeker) en met een vorkje eten is hier ook herkenbaar. En ik vind het zo leuk dat ze steeds meer zelf kan doen, slabbetje uit de la pakken, dingetjes opruimen enz. Hier wordt veel 'ja' gezegd met een heel blijmoedig gezichtje, als je zegt wat ze bedoelt, en als ze iets heel graag wil.
Hier ook nog geen waterpokken hoor! Pff, ze is veel ziek geweest, maar dat nog net niet, haha.

Dat blije 'ja!' is hier ook aan de orde. Ze is dan zo gelukkig dat je snapt wat ze wil, leuk om te zien.

Ze is ook heel erg aan het zingen geslagen. Vooral liedjes met bewegingen (in de maneschijn enzo) zijn favoriet. Laatst lag ze in haar bedje te zingen en de bewegingen te oefenen, zoooo lief.. Ik heb stiekem een hele tijd staan kijken.
Chili, ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf maar vlak voor mijn vakantie werd me meegedeeld dat ik na m’n vakantie wegens de re-organisatie naar een andere locatie moest verhuizen. Gelukkig maakt het wat reistijd niet veel uit maar de omgeving is wel totaal anders. Van een productie omgeving (erg informeel) naar Sales/marketing.

Vervelend zeg, die kinderen met eczeem/luieruitslag. Elena heeft ook wel ‘ns luieruitslag maar nooit tot huilens toe gelukkig. Meestal gebruiken we sudocream en als het wat erger is Bepanthen.

Wen, onze kat is gisteren geopereerd en maakt het volgens de dierenarts naar omstandigheden goed. We zouden hem eigenlijk vandaag op mogen halen maar omdat we vanavond willen verhuizen zou dat teveel stress voor hem opleveren dus nu gaan we hem morgen halen. Hij gaat een herstelperiode van ongeveer 4 weken tegemoet en daarna zou hij toch wel weer de oude moeten zijn.

Ja, de Manduca was inderdaad een succes. Nogmaals bedankt voor de tip. Als baby nr 2 komt ga ik er zeker een aanschaffen.

Echt fijn dat je je werkdagen kunt combineren met maar halve dagen in de creche!

NJB, leuk dat Ragazza nu ook aan het stappen is. Ik ben benieuwd wanneer die derde er nu uiteindelijk gaat komen!

Elena heeft ook nog geen waterpokken gehad maar ja, ze is de laatste 6 weken dan ook niet meer in de creche geweest dus dat verbaasd me niet. Ze is nog steeds klachtenvrij sinds afgelopen maart maar dat zal tegen de tijd dat het winter is en ze weer naar de creche gaat wel snel veranderen......

Oh, van het warme weer heb ik geen last. Hier regent het en is het 20 graden . Volgens m’n ouders lijkt Elena niet veel last te hebben van de warmte. Overdag zit ze in een badje in de tuin en ze eet en slaapt (nog) goed. Gisterenavond toen ik belde wilde ze niet aan telefoon komen want m’n vader was het gras aan het besproeien en dat vond ze veel interessanter!

Lucia, Elena’s aapje wordt door haar ook altijd van drinken voorzien . Op vakantie moest ie ook met haar in bad! Gelukkig was ie snel weer droog door het warme weer en stonk het ding niet meer zo.

Wat grappig een zingende Chica. Zou je eigenlijk ‘ns moeten filmen!

Elena zegt ook vaak ja, ja, maar dan meer op een volwassen toon als bevestiging van iets. Wat ze nu ook vaak zegt is ‘hap-py!’. Dat komt er zo grappig uit. Ze zegt het vooral als ze weer ‘ns iets te eten in haar mond stopt.

Als ze aan het poepen is en je vraagt wat ze aan het doen is begint ze te giechelen en naar haar luier te wijzen. Ze weet het dus verdomd goed maar vind het vooralsnog erg grappig (wij eigenlijk ook wel op het verschonen na dan ).
Ja, dat naar de luier wijzen gebeurt hier ook sinds een paar dagen! Het klopt niet altijd, en ze doet het ook niet altijd, dus het blijft goed opletten, maar het is wel leuk dat ze het wat doorkrijgt.

Kittycat, voor een pasgeborene is een Manduca eigenlijk niet zo geschikt, er zit te weinig steun in aan de zijkanten en in het nekje. Maar da's nog niet aan de orde natuurlijk.

Het woord van de dag is hier 'boter'
Wen, o ja natuurlijk, kan ik me voorstellen. Maar ik heb nog altijd die doek he. Die ga ik dan toch 'ns vanaf het begin gebruiken.

Bloem is haar woordenschat ook behoorlijk aan het uitbreiden lees ik. Leuk.

Hmmm, typische vrijdagmiddag. Heb totaal geen zin meer om iets te doen. Gelukkig kan ik over ruim een uur naar huis. Prettig weekend iedereen.
Heerlijk vanavond wilde ze gelukkig weer om acht uur naar bed. De laatste avonden was het pas tussen negen en tien. Vind ik wel erg laat, al bleef ze er wel vrolijk onder. Want ze is nog steeds wel op het zelfde tijdstip wakker. En ook heerlijk dat ik een iets langere avond te hebben. Want ga hierdoor zelf ook te laat naar bed, dus nog steeds GAAAAP. Hoe slapen/sliepen jullie kindjes door de warmte?

Hier ook heel herkenbaar dat 'ja'! Hier wel vaak met een vraagteken. Zo leuk. Ik vind het wel bijzonder om te lezen dat zoveel dingen dus overeen komen en dus bij de leeftijd lijkt te horen. Ook het wijzen naar de luier komt hier ook voor. Gelukkig is de diarree weer over ;).

Kitty; hoe bevalt tot nu toe dan je nieuwe functie? Lijkt me erg wennen.

Wen; al iets verder met je vakantie plannen voor Canada? Gaan jullie overigens nog een keer Lucia? Of is het voor jullie nu de hele zomer doorbijten?

En hoe is het met alle andere meiden en kindjes?

Fijne avond en tot snel!
Ha, fijn dat de diarree over is Chili, dat zijn niet de luiers waar je op zit te wachten.

Bloem slaapt deze tijd rond 10 uur, half 11. Gisteravond was ze alleen helemaal hyper vanwege de finale en de kinderen die hier meekeken (en rondjes renden achter haar aan), toen sliep ze pas om half 12 en heeft vanochtend uitgeslapen tot kwart over 12 (!!!). Niet wakker te krijgen.

Verder wordt ze 's ochtends normaal wel op tijd wakker gelukkig. Dat van het te laat naar bed gaan is héél herkenbaar, ik wil toch nog iets van een avond hebben nadat ze is gaan slapen, dus dat wordt al snel nachtwerk.

We hebben verder nog geen plannen meer gemaakt voor de vakantie, daar moeten we nodig weer mee verder!

Wat vinden jullie kleintjes van het onweer en de harde regen? Bloem vond het wel interessant. Vanavond deed een buurvrouw voor hoe ze in de plassen moet stampen, dat had niet gehoeven van mij. Resultaat: vijf minuten stampen, toen omvallen met haar (witte ) broek in de modder, en verder omvallen met haar shirt en haar in de modder. Heerlijk, ze kon zo door naar de douchebak met kleren en al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven