one big mess

10-07-2010 13:57 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind mei vorig jaar ben ik een relatie begonnen met een getrouwde man met één kindje, ik was smoorverliefd op hem en hij op mij..hij had net voor mij gekozen en was alleen gaan wonen toen een ongeplande gebeurtenis onze levens op zijn kop zette, ik werd ongepland zwanger. Ik wou onmiddellijk het kindje houden, hij niet.. na veel praten besloten we het kindje te houden (ik dacht dat we er alletwee achter stonden) Mijn zwangerschap verliep zeker niet onbezorgd.. zijn ex reageerde razend, de regeling voor zijn dochter stond nog niet vast.. maar hij ging maandelijks mee naar de gynaecoloog, erkende onze dochter, kocht mee alle spulletjes aan.. het verliep niet altijd vlekkeloos en we hadden veel discussies maar ik bleef het rooskleurig inzien (naïef misschien)

Uiteindelijk zijn we gaan samenwonen en zijn dochtertje Maïté was om de week bij ons, hij heeft het altijd heel moeilijk gehad om haar te missen en nog altijd.. hij kan daar echt niet mee omgaan wat hij haar heeft aangedaan en voelt zich daar constant schuldig over (zeker als ze aan hem vraagt waarom hij niet bij mama kon blijven wonen)

Onze dochter Laure is begin april geboren en zeker de eerste weken waren heel lastig.. ze sliep weinig en huilde vaak.. en toen is eigenlijk alles naar boven gekomen.. hij beweert nu dat hij haar nooit gewild heeft en dat hij haar nooit zo graag gaat zijn als zijn andere dochter, gedraagt zich naar mij toe ook heel bot en ik krijg alle dagen verwijten naar mijn hoofd geslingerd dat ik hem 'gedwongen' heb om mee te gaan in mijn beslissing en dat daardoor gans zijn leven op zijn kop staat. Als Maïté bij ons is holt hij van s morgens vroeg tot s avonds laat achter haar aan (zij is 6) en onze dochter ziet hij niet staan.. dat doet me zo vreselijk veel pijn. We kunnen ook niet meer praten met elkaar zonder mekaar bij het minste verwijten te maken.. hij weet nu niet meer wat hij wil en ik ben heel bang geworden.. ik zie het niet zitten met zo n klein kindje alleen.. ik weet gewoon niet meer hoe ik met de hele situatie moet omgaan.. ik zit hele dagen alleen met Laure en ALLES komt op mij terecht.. ook emotioneel kan ik helemaal niet bij hem terecht.. ik wil gewoon een lieve man en papa naast me maar dat kan hij me momenteel niet geven omdat hij alles nog moet verwerken wat er het afgelopen jaar gebeurd is.. ik weet niet meer wat doen.. moet ik hem tijd geven en al zijn kuren zomaar aanvaarden? of zouden jullie het gewoon afbollen en voor jezelf en je dochter kiezen?
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:25:

[...]

waarom maniupuleren?Jij wil de realiteit van de situatie niet zien.
vechten voor de relatie!!
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:26:

vechten voor de relatie!!Hoe ga je dat doen? Daar zijn er namelijk twee voor nodig.....
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:26:

vechten voor de relatie!!Welke relatie? Hij wil je niet!
Jilleke: wake up and smell the coffee... Jullie relatie is nooit wat geweest (als ik je post moet geloven) en gaat ook nooit wat worden... Wanneer dringt het tot je door dat een baby nooit in zijn plannen heeft gezeten en hij nu enorm baalt dat zijn sexy (?) vriendin ineens (nou ja in negen maanden dan) is verandert in iets dat lijkt op zijn ex vrouw? Ga gewoon de confrontatie met hem aan, vraag hem wat híj wil en trek je conclusies....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Notebook schreef op 10 juli 2010 @ 17:27:

[...]

Welke relatie? Hij wil je niet!ben jij altijd zo keihard?
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:30:

[...]

ben jij altijd zo keihard?Dat heet duidelijk, je hebt namelijk nog al een plaat voor je kop zeg....
quote:liselore schreef op 10 juli 2010 @ 17:31:

[...]

Dat heet duidelijk, je hebt namelijk nog al een plaat voor je kop zeg....hij zegt zelf bij hoog en laag dat hij mij en onze dochter graag ziet maar dat hij gewoon wat tijd nodig heeft
Vechten voor een relatie terwijl jullie elkaar niet kunnen luchten of zien?

Sowieso: vechten voor een relatie is iets wat je doet tegen de mensen van buiten (als in puberdrama's waarbij ouders het niet eens zijn met je vriendje ed), niet in je relatie zelf!
.
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:30:

[...]

ben jij altijd zo keihard?

Zachte heelmeesters...

Waarom zou ik alleen dingen zeggen die jij wilt horen maar die niet stroken met de realiteit.

Het is heel zuur voor je, maar je hebt er zelf ook de hand in gehad en je zult nu je prioriteiten op orde moeten krijgen. Met op nummer 1 jouw dochter.

Er zijn in dit topic bijna 160 reacties geplaatst en je ziet het nog steeds niet.
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:32:

[...]

hij zegt zelf bij hoog en laag dat hij mij en onze dochter graag ziet maar dat hij gewoon wat tijd nodig heeftTijd voor wat precies?

[...]

hij zegt zelf bij hoog en laag dat hij mij en onze dochter graag ziet maar dat hij gewoon wat tijd nodig heeftDat zegt hij om van jouw gezeur en gemanipuleer (laat me raden, huilbuien) af te zijn. Die man wil rust.
Jilleke, je wilt het niet horen....

Nou goed meid veel plezier dan met deze geweldige relatie. Waarin je zo lekker ondersteund wordt. Veel geluk ook met je dochter, die het zo getroffen heeft met twee liefhebbende ouders.....

Dan ook kappen met janken.
quote:Notebook schreef op 10 juli 2010 @ 17:27:

[...]

Welke relatie? Hij wil je niet!Waarschijnlijk wil hij jou wel, maar de zorg voor jullie dochter niet. Misschien kan een "traditionele" rolverdeling in jullie geval werken. Dan levert hij als kostwinner ook zijn bijdrage aan het gezin.
quote:liselore schreef op 10 juli 2010 @ 17:35:

Jilleke, je wilt het niet horen....

Nou goed meid veel plezier dan met deze geweldige relatie. Waarin je zo lekker ondersteund wordt. Veel geluk ook met je dochter, die het zo getroffen heeft met twee liefhebbende ouders.....

Dan ook kappen met janken.

[...]

hij zegt zelf bij hoog en laag dat hij mij en onze dochter graag ziet maar dat hij gewoon wat tijd nodig heeft

Wat hebben jullie samen en ieder apart dan tot nu toe gedaan om het serieus te laten werken? Welke afspraken hebben jullie gemaakt? Hoe veel begrip heb jij eigenlijk voor hém, dat hij in een onwijze achtbaan gekomen is?

(ik heb ook wel eens een nieuwe vriend té lang gek gemaakt met geouwehoer over mijn ex... niet handig, maar sommige relaties hebben tijd nodig om afgesloten te worden en als je dan té snel weer een nieuwe begint heb jedaar geen tijd voor gehad).
quote:robbie75 schreef op 10 juli 2010 @ 17:36:

[...]

Waarschijnlijk wil hij jou wel, maar de zorg voor jullie dochter niet. Misschien kan een "traditionele" rolverdeling in jullie geval werken. Dan levert hij als kostwinner ook zijn bijdrage aan het gezin.Waarom zou je in godsnaam bij een man willen blijven die zo over je kind praat en zich bot gedraagt en alleen verwijten maakt?
quote:robbie75 schreef op 10 juli 2010 @ 17:36:

[...]

Waarschijnlijk wil hij jou wel, maar de zorg voor jullie dochter niet. Misschien kan een "traditionele" rolverdeling in jullie geval werken. Dan levert hij als kostwinner ook zijn bijdrage aan het gezin.Ach kom op, hij wil haar hooguit als side kick, hooguit. Misschien wil hij wel gewoon weer een nieuwe poes. Ga haar nou weer niet gek maken met deze onzinnige praatjes.
Hij had ook zijn poten maar moeten thuishouden!!

hij wil tijd om aan de veranderingen in zijn leven te wennen...
[quote]Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:38:

quote]

Oooooooooooow ja, ga nu vooral op deze toer.

Hij wil uitstel van executie, da's heel wat anders dan meer tijd krijgen.
quote:liselore schreef op 10 juli 2010 @ 17:37:

[...]

Waarom zou je in godsnaam bij een man willen blijven die zo over je kind praat en zich bot gedraagt en alleen verwijten maakt?Ik heb natuurlijk geen idee wat TO in haar partner ziet, maar ze zegt dat ze samen met hem wil blijven. Kan me voorstellen dat het voor haar partner ook niet makkelijk is omdat er veel gebeurd is het afgelopen jaar, dus dat hij ook niet op zijn best is op dit moment.

[...]

hij zegt zelf bij hoog en laag dat hij mij en onze dochter graag ziet maar dat hij gewoon wat tijd nodig heeft

Oja? In je OP zeg je dit:

quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 13:57:

Onze dochter Laure is begin april geboren en zeker de eerste weken waren heel lastig.. ze sliep weinig en huilde vaak.. en toen is eigenlijk alles naar boven gekomen.. hij beweert nu dat hij haar nooit gewild heeft en dat hij haar nooit zo graag gaat zijn als zijn andere dochter, gedraagt zich naar mij toe ook heel bot en ik krijg alle dagen verwijten naar mijn hoofd geslingerd dat ik hem 'gedwongen' heb om mee te gaan in mijn beslissing en dat daardoor gans zijn leven op zijn kop staat. Als Maïté bij ons is holt hij van s morgens vroeg tot s avonds laat achter haar aan (zij is 6) en onze dochter ziet hij niet staan.. dat doet me zo vreselijk veel pijn. We kunnen ook niet meer praten met elkaar zonder mekaar bij het minste verwijten te maken..
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:38:

hij wil tijd om aan de veranderingen in zijn leven te wennen...Eh, schat? Daar was je zelf anders ook bij.... En ja, het zou fijn zijn als hij helemaal lovy-dovey zou zijn, maar dat is nu eenmaal niet zo. Je hebt hem natuurlijk min of meer gedwongen om mee te doen met je zwangerschap en kind... Híj wilde dat immers niet. En hoe verwerpelijk het ook is om vreemd te gaan, jíj heb ook niet al te best naar zijn wensen geluisterd....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Jilleke1981 schreef op 10 juli 2010 @ 17:38:

hij wil tijd om aan de veranderingen in zijn leven te wennen...

Ja jij hoeft zelf natuurlijk helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen in deze.....

KOM GVD UIT JE SLACHTOFFERROL EN GA EENS DOEN WAT HET BESTE IS VOOR JE KIND!! ipv van dat je blijft hangen bij een man omdat JIJ hem wil....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven