reisverzekering?

23-06-2010 22:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga dit jaar (ver) op vakantie, en ik heb geen doorlopende reisverzekering. Mijn ouders regelden dat eerst, nu niet meer.

Heeft iemand een idee welke reisverzekering "goed" en niet al te duur is?

Waar moet ik op letten? Ben helemaal niet thuis in dit soort dingen...
Hoi! Ik weet niet hoe oud je bent en of je student bent? Ik heb een rekening bij de ING en daar ook de studentenverzekeringen. WA en inboedel, en ook een reisverzekering Europa. Toen ik vorig jaar naar Zuid-Afrika ging, heb ik werelddekking afgesloten. Geloof dat mijn reisverzekering 35 euro per jaar is ofzo? En die studentenverzekering 3 euro per maand ofzo.. Kijk dus ff bij je bank, ABN en Rabo bieden ook zoiets aan geloof ik. Anders FBTO misschien?
Ik heb een doorlopende verzekering met wereld dekking van de ING, 1x per jaar betaal ik ¤90. Maar gewoon kijken naar vergoedingen ivm ziekte, annulering, schade etc. Wat voor jou handig is.
Ik zit nog bij mijn ouders in de reisverzekering van de ANWB (werelddekking).

Heb ook een keer zelf een reisverzekering afgeloten toen ik een weekendje weg ging binnen europa. Was iets van 8 euro ook via ANWB.

Geen idee of die goed is want ik heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven maken. Maar kijk in de voorwaarden wel na of de verzekering die je kiest alleen voor Europa is of voor de hele wereld.
Ohra is ook niet duur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
HEMA bevalt erg goed. Was tijdje geleden beste getest.
Zat net online in het boekje van HEMA te bladeren en nu gratis onderwater en wintersportverzekering. Moet je even een paar naast elkaar zetten en de goedkoopste eruit vissen. Succes.
Heb eerst ook die van ING gehad, daar moet je voor extra's per dag bij betalen (bijv werelddekking). Was erg duur en toen ik ze nodig had, was er erg veel papierrompslomp en gezeur. Daarna bij Unive gezeten, was prima. En nu bij Hema (nog niet nodig gehad). Leg een aantal verzekeringen naast elkaar en kijk wat je wensen zijn. Weet je ook meteen welke het goedkoopst is.
Ik gebruik altijd de 'korte' verzekeringen bij ING omdat ik nooit zo lang/vaak weg ga. Heb nog nooit hoeven te claimen dus daar geen verstand van
quote:liesse schreef op 23 juni 2010 @ 23:43:

HEMA bevalt erg goed. Was tijdje geleden beste getest.Die heb ik ook, heel tevreden mee! Met werelddekking en doorlopende annuleringsverzekering.
let er ook op dat jullie medische kosten mee verzekeren he Je krijgt namelijk vanuit de basisverzekering 100 % van het NL tarief vergoed in het buitenland bij spoed en dat is lang niet altijd voldoende.
Hema is prima. Hebben wij ook en helaas moeten bellen afgelopen week ivm noodweer in zuid frankrijk waar we midden in zaten. Moet de bijzettent op hen verhalen en een dakluikje van de caravan. Werden prima te woord gestaan en moeten gewoon de rekening opsturen enzo. Auto en vervangende caravan hebben we verzekerd via anwb en dat is ook prima!
Centraal beheer scoort 7,7 qua klant tevredenheid.

Je moet niet altijd kijken naar wat goedkoop is maar wat voor jou belangrijk is. Check eerst even de voorwaarden op internet.

PS ik verkoop geen verzekeringen hoor!
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering met werelddekking afgesloten bij ING. Deze was (destijds in ieder geval) voordelig, maar wel met een hoger eigen risico als ik het me goed herinner. Op het moment dat er iets aan de hand is, ben je het voordeel van de lagere premie dus kwijt. Daar moet je ook op letten.
Ik heb 'n doorlopende bij Interpolis. Omdat ik daar ook mijn andere verzekeringen heb lopen, krijg ik pakketkorting.
Je moet idd niet alleen kijken naar wat een verzekering kost, maar wat er verzekerd word.

Ik heb bij centraal beheer een kortlopende reisverzekering, wereld dekking + medische kosten dekking en een annuleringsverzekering afgesloten voor 83 euro (2 personen)
Ik neem nooit een reisverzekering. Kan me voorstellen dat je er een neemt als je met de auto gaat maar voor vliegreizen is het vrij overbodig. Als je ziek wordt ben je verzekerd via je ziektekostenverzekering. Ik neem nooit geen kostbaarheden mee dus als er iets gestolen wordt dan heb ik pech.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven