Internetdating kletstopic
maandag 29 maart 2010 om 22:29
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!
(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
dinsdag 13 juli 2010 om 19:40
@magnolia; leuk dat je date zo leuk is geweest! En zeker fijn als je een zeker en ongedwongen gevoel bij hem hebt! Dat merk ik ook aan mijzelf, ik bel hem als ik zin heb of sms hem. Als ik niks terug krijg is het ook prima omdat ik weet dat ik hem later wel weer spreek. Ja, ik heb al veel vrienden ontmoet van hem, die ook erg leuk reageerden, zijn familie ook. Van mijn kant moet hij nog familie en vrienden ontmoeten, maar is allemaal verder weg en dat komt ook wel.
Lekker van genieten, en ik merk wel als het echt van beide kanten komt, dan loopt het vanzelf. Ik zie hem waarschijnlijk ook morgen weer.
@ Rasa; ik heb je andere post gedeeltelijk gelezen. Ik snap dat je over zijn reactie in de laatste date twijfelde of hij wel of niet weer wilde afspreken. Anderzijds vind ik ook dat je gewoon initiatief kan tonen in een volgende date, zoals je nu hebt gedaan. Als hij dat niet wil moet hij dat ook eerlijk zeggen. Door zijn lauwe reactie heeft hij wel eerlijk gezegd dat hij nog niet een zeker gevoel heeft, maar ook niet dat hij niet wil kijken of het ooit nog wat wordt. Het is lastig voor jezelf om dan te bepalen of je daar nog energie in wil steken, maar dat zal de tijd leren of je dat nog wilt denk ik. Hopelijk heb je nog een date voor zijn vakantie!
Lekker van genieten, en ik merk wel als het echt van beide kanten komt, dan loopt het vanzelf. Ik zie hem waarschijnlijk ook morgen weer.
@ Rasa; ik heb je andere post gedeeltelijk gelezen. Ik snap dat je over zijn reactie in de laatste date twijfelde of hij wel of niet weer wilde afspreken. Anderzijds vind ik ook dat je gewoon initiatief kan tonen in een volgende date, zoals je nu hebt gedaan. Als hij dat niet wil moet hij dat ook eerlijk zeggen. Door zijn lauwe reactie heeft hij wel eerlijk gezegd dat hij nog niet een zeker gevoel heeft, maar ook niet dat hij niet wil kijken of het ooit nog wat wordt. Het is lastig voor jezelf om dan te bepalen of je daar nog energie in wil steken, maar dat zal de tijd leren of je dat nog wilt denk ik. Hopelijk heb je nog een date voor zijn vakantie!
dinsdag 13 juli 2010 om 19:50
@Rasa: ik heb je topic ook gelezen en eerlijk gezegd vind ik het altijd een teken aan de wand als een man niet enthousiast is en geen initiatief toont. Het kan natuurlijk nog groeien, maar je krijgt wel erg weinig signalen van hem.
@Sterre: wat leuk dat je ook al familie en vrienden hebt ontmoet! Lekker blijven genieten!
@Sterre: wat leuk dat je ook al familie en vrienden hebt ontmoet! Lekker blijven genieten!
dinsdag 13 juli 2010 om 20:29
We´ll see. Ben met jullie eens dat hij niet overloopt van enthousiasme. Maar toch heeft hij gezegd dat hij het leuk vindt om nog een derde keer met me af te spreken. Waarom zou hij die moeite doen als hij al zou weten dat het wat hem betreft niets kan worden tussen ons? Hij heeft een drukke baan en vrienden genoeg...
dinsdag 13 juli 2010 om 21:33
dinsdag 13 juli 2010 om 21:51
Ik heb even op dit topic meegelezen en vind het toch ook erg leuk om hier mijn ervaringen te delen. Ik heb al een aantal dates gehad via internet. Heb er zelfs twee serieuze relaties aan overgehouden. Na een tijdje vrijgezel te zijn geweest, heb ik me nu weer aangemeld op een datingsite. Ik hoop hier namelijk toch wel een leuk contact te ontmoeten.
Ik heb nu alweer een tijdje contact met een leuke man. We hebben een aantal keren op msn gezeten en ook al gebeld. Als we bellen, dan voel ik me ook op m'n gemak bij zijn stem. We willen dit weekend gaan afspreken, het is nog even afwachten welke dag het wordt. Allemaaal heel leuk en aardig, maar ik ben nu al zenuwachtig! Ik hoop zooo dat het niet tegen valt en dat het gewoon heel erg leuk wordt. En ik weet dat je dit nooit van tevoren weet, maar een klein beetje hopen mag toch wel?!
@ Rasa: Ik heb gelezen over je dates met R. Ik vind het een goede zet om toch nog eens met hem af te spreken. Vooral als je hem toch erg leuk vindt, is het gewoon zonde om het zomaar op te geven. Wie weet wat er nog wél kan groeien tussen jullie!
@ Magnolia81: Wat leuk dat jouw dates al zo goed gaan en dat jullie je zo op je gemak voelen bij elkaar. Ik zag dat je morgen weer een nieuwe date gepland hebt, hopelijk wordt het deze keer weer super!
@ SterreWaterman: Leuk dat je iemand hebt leren kennen van het werk. Zo te horen klikt het goed tussen jullie! Jullie zien elkaar wel al veel zeg.. Zien jullie elkaar op het werk ook vaak?
Ik heb nu alweer een tijdje contact met een leuke man. We hebben een aantal keren op msn gezeten en ook al gebeld. Als we bellen, dan voel ik me ook op m'n gemak bij zijn stem. We willen dit weekend gaan afspreken, het is nog even afwachten welke dag het wordt. Allemaaal heel leuk en aardig, maar ik ben nu al zenuwachtig! Ik hoop zooo dat het niet tegen valt en dat het gewoon heel erg leuk wordt. En ik weet dat je dit nooit van tevoren weet, maar een klein beetje hopen mag toch wel?!
@ Rasa: Ik heb gelezen over je dates met R. Ik vind het een goede zet om toch nog eens met hem af te spreken. Vooral als je hem toch erg leuk vindt, is het gewoon zonde om het zomaar op te geven. Wie weet wat er nog wél kan groeien tussen jullie!
@ Magnolia81: Wat leuk dat jouw dates al zo goed gaan en dat jullie je zo op je gemak voelen bij elkaar. Ik zag dat je morgen weer een nieuwe date gepland hebt, hopelijk wordt het deze keer weer super!
@ SterreWaterman: Leuk dat je iemand hebt leren kennen van het werk. Zo te horen klikt het goed tussen jullie! Jullie zien elkaar wel al veel zeg.. Zien jullie elkaar op het werk ook vaak?
woensdag 14 juli 2010 om 07:31
Goedemorgen,
Bedankt voor het goede ontvangst!... Gisteravond heb ik E (ik geef hem ook maar even z'n voorletter, dat is makkelijker erover praten) een sms gestuurd met de vraag of hij al weet of hij zaterdagavond tijd heeft om iets af te spreken. Hij heeft dan een verjaardag van zijn schoonzus en weet niet of dat 's middags of 's avonds is. Ik heb er nog niets op terug gehoord, maar dat zal wellicht vandaag wel gebeuren. Ik wil gewoon weten welke dag het wordt, zodat ik me kan gaan voorbereiden op onze eerste date!
Bij ons gaan er nu al wel 6 weken overheen dat we met elkaar msnen en bellen.. Opzich vind ik dit best al wel lang, omdat ik toch wel denk en hoop dat hij erg leuk is. En ik ben ergens wel bang dat hij een verkeerd beeld van me gevormd heeft, dat hij me straks minder leuk vindt... Ik zei van de week tegen hem dat het altijd nog tegen kan vallen, waarop E zei dat dat niet het geval zou zijn... Moeilijk, dan toch maar hoop houden!
Rasa, weet jij al wanneer jullie elkaar weer gaan zien?
Bedankt voor het goede ontvangst!... Gisteravond heb ik E (ik geef hem ook maar even z'n voorletter, dat is makkelijker erover praten) een sms gestuurd met de vraag of hij al weet of hij zaterdagavond tijd heeft om iets af te spreken. Hij heeft dan een verjaardag van zijn schoonzus en weet niet of dat 's middags of 's avonds is. Ik heb er nog niets op terug gehoord, maar dat zal wellicht vandaag wel gebeuren. Ik wil gewoon weten welke dag het wordt, zodat ik me kan gaan voorbereiden op onze eerste date!
Bij ons gaan er nu al wel 6 weken overheen dat we met elkaar msnen en bellen.. Opzich vind ik dit best al wel lang, omdat ik toch wel denk en hoop dat hij erg leuk is. En ik ben ergens wel bang dat hij een verkeerd beeld van me gevormd heeft, dat hij me straks minder leuk vindt... Ik zei van de week tegen hem dat het altijd nog tegen kan vallen, waarop E zei dat dat niet het geval zou zijn... Moeilijk, dan toch maar hoop houden!
Rasa, weet jij al wanneer jullie elkaar weer gaan zien?
woensdag 14 juli 2010 om 17:40
Aardbeitjje, met R had ik er drie maanden van mailen op zitten voordat we elkaar voor het eerst zagen. Wel veel minder intensief dan jij beschrijft. Soms zat er twee weken tussen. Geheel tegen mijn ideeën en gewoontes wat betreft internetdaten in: snel afspreken, want in het echt is heel anders dan een profiel en mails enzo. Tja, teleurstelling kan altijd nog, maar jullie zullen het op zijn minst gezellig hebben samen.
Ik weet nog niet precies wanneer ik R weer zie. Ik denk in het weekend van 24 juli. Heb hem gisteravond een voorstel gedaan.
Ik weet nog niet precies wanneer ik R weer zie. Ik denk in het weekend van 24 juli. Heb hem gisteravond een voorstel gedaan.
woensdag 14 juli 2010 om 19:20
In principe vind ik het zelf ook fijner om niet al te lang te wachten om eens een keer af te spreken. Maar bij E duurt het iets langer, omdat er eigenlijk bij beide iedere keer dingen tussen kwamen.
Bij sneller afspreken heb ik altijd van 'ik zie wel of het gezellig is'. Dan laat ik het eigenlijk gewoon meer over me heenkomen, dan me er echt bewust mee bezig te houden. Nu met E heb ik alweer zo leuk contact gehad, dat ik er gewoon veel bewuster mee bezig ben. Ik verheug me er nu echt op om hem te zien, wat het juist ook weer spannender maakt. Want nu kan de teleurstelling zo groot zijn!
Maar op het moment kan ik alleen maar wachten totdat E me laat weten wanneer hij tijd heeft om iets af te spreken.. En tot die tijd kan ik eigenlijk alleen maar al heeel zenuwachtig zijn.
Rasa: Het duurt voor jou dan nog wel even voordat jullie elkaar weer zien. Had jij ook dat je je meer ging verheugen op een date met R doordat jullie zo lang mailcontact hebben gehad?
Bij sneller afspreken heb ik altijd van 'ik zie wel of het gezellig is'. Dan laat ik het eigenlijk gewoon meer over me heenkomen, dan me er echt bewust mee bezig te houden. Nu met E heb ik alweer zo leuk contact gehad, dat ik er gewoon veel bewuster mee bezig ben. Ik verheug me er nu echt op om hem te zien, wat het juist ook weer spannender maakt. Want nu kan de teleurstelling zo groot zijn!
Maar op het moment kan ik alleen maar wachten totdat E me laat weten wanneer hij tijd heeft om iets af te spreken.. En tot die tijd kan ik eigenlijk alleen maar al heeel zenuwachtig zijn.
Rasa: Het duurt voor jou dan nog wel even voordat jullie elkaar weer zien. Had jij ook dat je je meer ging verheugen op een date met R doordat jullie zo lang mailcontact hebben gehad?
woensdag 14 juli 2010 om 19:39
Yep, ik kreeg aardig hoge verwachtingen van R. Toen ik hem zag, was ik in eerste instantie nogal teleurgesteld. Na een halfuurtje ofzo had ik besloten dat ik er in ieder geval nog een gezellige avond van kon maken, want hij was wel een interessante gesprekspartner. Een paar uur verder besefte ik dat ik hem eigenlijk toch wel leuk vond. Daarna groeide dat alleen maar verder.
woensdag 14 juli 2010 om 19:48
Het is dan wel begrijpelijk dat je het niet zomaar wilt opgeven met hem. Wellicht vindt hij jou wel ook erg leuk, maar moet er gewoon nog een 'echt' gevoel groeien. Je moet elkaar ook nog leren kennen etc... Ik denk dat het juist heel goed is om toch nog een keer met hem af te spreken. Wie weet wat er nog wél allemaal uit kan groeien!
vrijdag 16 juli 2010 om 11:28
Woensdag weer mijn date gezien en het was weer helemaal super. Innig verstrengeld naar het restaurant gelopen, waar we heerlijk gegeten hebben en hebben genoten van elkaars gezelschap. Uiteindelijk is hij pas na middernacht weggegaan. Vrijwel direct afgesproken om dit weekend een dag op stap te gaan en gisteren aan de telefoon ook al wat afgesproken voor komende week. Het voelt ontzettend natuurlijk, ook al kennen we elkaar pas een week. Het gaat erg relaxt tussen ons, hoef ook niet op mijn hoede te zijn en steeds te denken oh ik moet hem afremmen als we zoenen. Ik vind niks vervelender dan steeds de hand van een man weg te moeten duwen.
@Rasa: misschien is ie wel niet zo snel... het kan, maar hopelijk wordt hij na jullie volgende date wat enthousiaster in het contact. Staat de date inmiddels gepland?
@Aardbeitjje: Heb je al wat van E gehoord?
@Rasa: misschien is ie wel niet zo snel... het kan, maar hopelijk wordt hij na jullie volgende date wat enthousiaster in het contact. Staat de date inmiddels gepland?
@Aardbeitjje: Heb je al wat van E gehoord?
vrijdag 16 juli 2010 om 16:02
Ik heb binnenkort weer (helaas al twee mannen afgewezen omdat het niets kon worden) een afspraakje met iemand die ik via lexa heb leren kennen. We e-mailen twee keer op een dag met elkaar en ik ben heel benieuwd. Nu belde hij me vanmorgen opeens op. Gewoon om even mijn stem te horen voordat we afspreken. Nu viel zijn stem echt onwijs tegen. HIj praat behoorlijk boers. Zijn stem vind ik ook niet passen bij zijn foto (is wel zijn echte foto hoor). Eigelijk zie ik opeens best op tegen ons afspraakje. Iemand ervaringen hiermee?
vrijdag 16 juli 2010 om 16:21
Kan me goed voorstellen dat je afknapt op iemands stem. Ik heb dat ook 2x gehad in het verleden en toen tegen beter weten in toch afgesproken en dat was geen succes.... Je zou als je wel een leuke klik had aan de telefoon wel kunnen afspreken, maar dan geen avondvullend programma, maar een lunch of een kopje koffie
vrijdag 16 juli 2010 om 17:11
Ja dat is wel een goede tip Magnolia om niet al te lang af te spreken. Klinkt heel stom maar eigelijk zou ik het liever willen afzeggen. Ik ben het gesprek nogmaals in mijn hoofd nagegaan (blijft toch een beetje hangen) en hij klonk gewoon dommig. Wel zei hij aan het eind dat hij een beetje verlegen werd, dus dat vond ik wel weer heel schattig dat hij dat gewoon durfde toe te geven. Verder was het een heel kort gesprekje over alledaagse dingen.
vrijdag 16 juli 2010 om 17:34
hmmm, lastig als je het idee hebt dat iemand wat "dommig" overkomt. Misschien binnenkort nog een keer bellen? Ik weet niet wat je precies bedoelt met dommig, verschilt namelijk, maar je zou gewoon even wat dingen kunnen vragen. Ik vind het bv wel belangrijk dat iemand algemeen ontwikkeld is en je ook kan praten over actualiteiten. Overigens vind ik wel dat als je er echt geen zin in hebt, je niet moet afspreken, want dan ga je met tegenzin.
Ik weet dat toen mijn date en ik voor het eerst belden we niet uitgekletst raakten, en uiteindelijk zaten we 3,5u aan de telefoon. Het was een heel leuk ongedwongen gesprek, leuke, grappige, alledaagse dingen, maar ook serieuze dingen. En dat hebben we nu nog steeds. Voor mij was het wel een beetje een voorbode dat onze date weleens heel leuk kon zijn.
Ik weet dat toen mijn date en ik voor het eerst belden we niet uitgekletst raakten, en uiteindelijk zaten we 3,5u aan de telefoon. Het was een heel leuk ongedwongen gesprek, leuke, grappige, alledaagse dingen, maar ook serieuze dingen. En dat hebben we nu nog steeds. Voor mij was het wel een beetje een voorbode dat onze date weleens heel leuk kon zijn.
vrijdag 16 juli 2010 om 17:35
Erg he, dit soort dingen... Ik heb dat ook weleens dat ik opeens vlak voor een daadwerkelijke ontmoeting al ergens op ben afgeknapt. En ja, stem is wel vrij essentieel. Ik heb in zo'n situatie ook weleens echt afgezegd, maar volgens mij is dat zonde. Je hebt nu in ieder geval geen hoge verwachtingen meer en het zal vast ook weleens voorkomen dat het beeld dat je zo krijgt toch niet klopt. Ik denk dat als ik R eerst door de telefoon had gesproken ik ook niet kapot zou zijn geweest van zijn stem en accent. Maar nu vind ik het juist wel charmant omdat ik de persoon bij de stem ken.
En inderdaad, zou het bij iets simpels houden en niet uitgebreid uit eten gaan ofzo.
En inderdaad, zou het bij iets simpels houden en niet uitgebreid uit eten gaan ofzo.
vrijdag 16 juli 2010 om 17:40
Wat voor dingen doen jullie normaal gesproken op een eerste date als je met iemand afspreekt die je van internet kent? Ik ben de eerste keer naar Artis geweest, toen een keer gaan skieen, picknicken in een park, maar dat zijn allemaal dingen die best lang duren. Hij stelde voor om erop uit te gaan met de kano, maar daar kan je niet zomaar weg gaan. Misschien afspreken op het strand en daar gewoon wat gaan wandelen?
vrijdag 16 juli 2010 om 17:43
Met mijn date afgesproken om aan het einde van de middag wat te gaan drinken en als het leuk is ook een hapje te eten. Uiteindelijk werd het: wat drinken, hapje eten, weer wat drinken en was ik rond 3u weer thuis.
Wandelen aan het strand kan ook erg leuk zijn. Ik zou iets doen wat ongedwongen is. Ik ben altijd wel voorstander van gewoon een drankje doen, aangezien het altijd een beetje aftasten is en je vrij beleefd kan afhaken.
Wandelen aan het strand kan ook erg leuk zijn. Ik zou iets doen wat ongedwongen is. Ik ben altijd wel voorstander van gewoon een drankje doen, aangezien het altijd een beetje aftasten is en je vrij beleefd kan afhaken.