Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
@ Bertrade: daar zou ik ook blij van worden. Liever iets ecologisch!

En Jolieke, ik geloof dat ik nog bij jou in de leer kan . Je gaat echt heel creatief met alles om. Vriendin van mij kreeg een kind en had ook wat minder te besteden. Die maakte van kleding die zij of haar vriend niet droegen weer broeken voor haar kind en van lakens weer twee kleinere voor in de ledikant. En van fleecetruien maakte ze sjaals. Was allemaal vrij makkelijk te maken maar bespaarde een hoop. Misschien een tip?
quote:Jolieke schreef op 22 juli 2010 @ 12:52:

Hehe, een topic naar mijn hart.+ hele verhaal over eigen vrekken

Aan jouw lijstje te zien heb je ook echt overal over nagedacht!

Ik ben zelf de afgelopen tijd heel zuinig geweest met boodschappen, heb heel veel gekocht in de aanbiedingen en met korting. Maar omdat het zomervakantie is en ik veel uitstapjes ga maken wil ik daar niet op bezuinigen. Dan wil ik ook echt wel genieten. Ook heb ik een nieuw telefoonabonnement afgesloten. Veel vrekken zullen het niet nodig vinden mobiel internet, maar ik vind het echt mn eerste levensbehoefte dus ik heb nu bij hi een abonnement met een hele mooie telefoon, genoeg belminuten en mobielinternet, voor 20 euro per maand. Internet maakt daarvan 2,50 uit ipv 10 euro. Nu betaal ik bij ben bijna 20 euro voor mobiel internet en mn belminuten, dus het scheelt niet eens zoveel.
Atelier_madame, maar daarbij komen toch ook nog kosten voor elke minuut dat je belt/internet?
quote:Melpomene schreef op 23 juli 2010 @ 16:05:

Atelier_madame, maar daarbij komen toch ook nog kosten voor elke minuut dat je belt/internet?nee hoor, ik heb gewoon een belbundel (175 minuten/350 smsjes) met studentenkorting, dan onbeperkt internet in nederland voor 2,50 per maand en mn nieuwe telefoon erbij (HTC legend), en dat alles voor iets van 21 euro per maand. Vond het wel een hele mooie aanbieding!
Ik heb die site ook bestudeerd, maar zie dan bij de tarieven staan:

Tarief per minuut / sms binnen de bundel ¤ 0,06 ¤ 0,05 ¤ 0,03 ¤ 0,03

Dan vat ik dat op, als dat die kosten er nog bijkomen. Zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik dacht eerst ook dat dat dus inbegrepen was (leek mij logisch), maar de apart genoemde kosten per min./sms brengen mij aan het twijfelen.
Ik heb de vraag even op de site gesteld:

e vraag

Als ik een belbundel koop, moet ik dan ook nog per minuut betalen?

Het antwoord van Ben

Je betaalt voor bellen per seconde met een minimum van een minuut. Het tarief per minuut verschilt, afhankelijk van: het abonnement dat je hebt, welke nummers je belt en of je van/naar het buitenland belt. Bekijk voor meer informatie over tarieven de prijslijst van Ben.
Ik ga voor de 2e maand mijn kasboek bij houden.

Omdat ik net verhuisd ben, had ik een hoop eenmalige aankopen en de afrekeningen van gas, water, licht. Ik heb vorige maand 140 euro kunnen " sparen", dit heb ik meteen afbetaald aan mijn ouders, die veel hebben voorgeschoten zodat ik weg kon bij mijn ex.

Ben echt goed bezig vind ik zelf, mijn leven is alleen maar leuker, ook met midner geld!! :-)
@Melpomene: je hebt gewoon recht op het aantal belminuten of smsjes van je bundel. En wat je per minuut betaald is gewoon je aantal belminuten delen door je maandbedrag :p. Dat is gewoon makkelijk vergelijken met andere aanbiederes, als je weet wat je daar per minuut betaald!

Ik ga nu dus naar HI over, 175 belminuten of 350 smsjes. En zolang ik daar binnen blijf heb je geen provblemen!
Ja, dat begrijp ik. Maar waarom noemt bijv. ben nog eens tarieven die je BINNEN je belbundel moet betalen? Dat snap ik dus niet. Of staat het er gewoon onduidelijk?

Heb laatst voor mijn man zitten kijken, maar die belt toch vrij weinig. 't de moeite eigenlijk niet waard, hij belt misschien twee uur per maand. Hij zit nu bij Simyo, omdat hij nogal eens in/naar België belt. Dat tikt enorm aan, en daarbij is Simyo nog de goedkoopste, ook met sms buiten Nederland. Mobiel internet zou ik alleen in het buitenland handig vinden, maar dan vind ik het weer te duur.
Ja, dat begrijp ik. Maar waarom noemt bijv. ben nog eens tarieven die je BINNEN je belbundel moet betalen? Dat snap ik dus niet. Of staat het er gewoon onduidelijk?

Heb laatst voor mijn man zitten kijken, maar die belt toch vrij weinig. 't de moeite eigenlijk niet waard, hij belt misschien twee uur per maand. Hij zit nu bij Simyo, omdat hij nogal eens in/naar België belt. Dat tikt enorm aan, en daarbij is Simyo nog de goedkoopste, ook met sms buiten Nederland. Mobiel internet zou ik alleen in het buitenland handig vinden, maar dan vind ik het weer te duur.
Melpomene: ik heb met Simyo wel eens begrepen dat je het eerste jaar heel erg weinig betaald, en dat na een jaar de kosten heel erg hoog worden. Dat staat dan in de kleine lettertjes. Ik ken een aantal mensen die daar ineens tegenaan liepen. Echt van 7,50 naar 30 euro.

Ik vind het dan sowieso verstandig om goed de voorwaarden door te nemen, maar dat terzijde.

Mijn vriend wil trouwens ook mobiel internet, maar ik vind dat best wel onzin. Hij werkt met computers (kan de hele dag daar internetten) en thuis hebben we ook een computer (met internet dus). Hij heeft dus alleen geen internet als hij op straat is....
Zo Jolieke, jij bent goed bezig!!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Is de situatie tijdelijk dat je moet vrekken of is er uitzicht op financieel ruimere tijden?
quote:Melpomene schreef op 23 juli 2010 @ 16:47:

Ik heb die site ook bestudeerd, maar zie dan bij de tarieven staan:

Tarief per minuut / sms binnen de bundel ¤ 0,06 ¤ 0,05 ¤ 0,03 ¤ 0,03

Dan vat ik dat op, als dat die kosten er nog bijkomen. Zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik dacht eerst ook dat dat dus inbegrepen was (leek mij logisch), maar de apart genoemde kosten per min./sms brengen mij aan het twijfelen.ze bedoelen hiermee dat als je bv abo X neemt, je 0,05 cent per minuut betaald. en dat is omgerekend van hoeveel je abo kost! dus die abo is bijvoorbeeld 10 euro, dan kan je er 10 : 0,05 min mee bellen. het is dus om te kunnen vergelijken welke de goedkoopste is! snap je hem?
quote:Tinkeldel schreef op 23 juli 2010 @ 18:13:

Melpomene: ik heb met Simyo wel eens begrepen dat je het eerste jaar heel erg weinig betaald, en dat na een jaar de kosten heel erg hoog worden. Dat staat dan in de kleine lettertjes. Ik ken een aantal mensen die daar ineens tegenaan liepen. Echt van 7,50 naar 30 euro.

Ik vind het dan sowieso verstandig om goed de voorwaarden door te nemen, maar dat terzijde.

Mijn vriend wil trouwens ook mobiel internet, maar ik vind dat best wel onzin. Hij werkt met computers (kan de hele dag daar internetten) en thuis hebben we ook een computer (met internet dus). Hij heeft dus alleen geen internet als hij op straat is....

Simyo is gewoon prepaid betalen per minuut. Tarief is al vrij lang hetzelfde. Het is geen abonnement of zo.

Ik heb er zelf al jaren een prepaid van, en betaal 10 cent per minuut. Maar ik bel dus bijna nooit met mijn mobiel, misschien een kwartier per maand. Daar kan ik ergens anders geen abo voor nemen. En het bedrag blijft altijd staan.
Dubbel.
quote:ssara schreef op 24 juli 2010 @ 12:29:

[...]

ze bedoelen hiermee dat als je bv abo X neemt, je 0,05 cent per minuut betaald. en dat is omgerekend van hoeveel je abo kost! dus die abo is bijvoorbeeld 10 euro, dan kan je er 10 : 0,05 min mee bellen. het is dus om te kunnen vergelijken welke de goedkoopste is! snap je hem?

Ik vat 'm. Vind het wel onduidelijk gesteld. Ik vergelijk wel eens op bellen.com, maar heb nog geen goedkopere mogelijkheid gevonden eigenlijk. Vent is ook niet zo'n beller met de mobiel, heeft weinig effectieve gesprekstijd. Ik dus al helemaal niet.

Ben zuinig zou bijv. iets zijn, maar dan zijn de kosten voor bellen/sms'en in het buitenland weer erg hoog, waar hij de mobiel dan nog wel regelmatig gebruikt. Het voordeel valt dan weer weg.
Oh neeeeeeee...... alles komt in drieen zeggen ze wel eens....

1. relatie vorige maand verbroken

2. startmotor van mijn auto kapot (duur geintje???)

3. aanslag gemeentelijke belastingen ontvangen terwijl ik hier nog geen maand woon....

Punt 2 en 3 gebeurden vandaag, relatie is een maand geleden verbroken.

Het vrekken wordt moeilijker en steeds noodzakelijker.....GRRRR
Micky, het gezegde is 'alle goede dingen komen in drieen', nu maar hopen dat die voor jou ook gauw komen de slechte heb je al gehad .

Over de gemeentelijke belastingen: wij betalen die altijd in 10 termijnen, doen we al jaren, veel makkelijker en overzichtelijker, je telt ze gewoon bij je maandlasten op.

Als het goed is kun jij dat bij jouw gemeente ook regelen, staat op de info bij de factuur waarschijnlijk.
Hoi Lila,

Nu maar wachten op de goede dingen dan....

Ik heb gekeken maar er stond op de aanslag dat ik het bedrag in 2 termijnen kan overmaken, met vervaldatum 30 september...

Dat moet maar lukken dan.

Tegen de man van de garage heb ik gezegd dat ik wel een 2e hands startmotor wil. Mijn auto is 11 jaar oud, dus sparen voor een vervangende auto is geen slecht idee.
je mag dat soort aanslagen heus wel in 10 x betalen.gebeurd hier ook.kijk aub ook ff naar de ingangsdatum.jij zegt dat je hier nog maar 1maand woont.dan hoef je de voorgaande maanden niet te betalen.maar waarschijnlijk betaal je vooruit ipv achteraf? dan gaat dit dus niet op.
quote:Melpomene schreef op 24 juli 2010 @ 13:14:

[...]

Simyo is gewoon prepaid betalen per minuut. Tarief is al vrij lang hetzelfde. Het is geen abonnement of zo.Dan verwar ik het met een andere, ik denk Simonly.
quote:Mickyxx schreef op 24 juli 2010 @ 21:27:

Hoi Lila,

Nu maar wachten op de goede dingen dan....

Ik heb gekeken maar er stond op de aanslag dat ik het bedrag in 2 termijnen kan overmaken, met vervaldatum 30 september...

Dat moet maar lukken dan.

Tegen de man van de garage heb ik gezegd dat ik wel een 2e hands startmotor wil. Mijn auto is 11 jaar oud, dus sparen voor een vervangende auto is geen slecht idee.

Over het algemeen krijg je sowieso een gereviseerde (dus nagekeken tweedehands) startmotor.

11 jaar is nog niet zo oud voor een auto. De mijne is 15 jaar oud. Wat voor soort auto heb je en hoeveel kilometer is ermee gereden?
Ik heb een Opel, in januari APK gekeurd en grote beurt gehad. 177.000 km mee gereden.
De Opel Astra van mijn vriend heeft er ondertussen 220.000 km opzitten en doet het nog prima. Ik kan natuurlijk geen garanties geven maar hij kan waarschijnlijk nog wel een paar jaar mee. Neemt niet weg dat een spaarrekening met genoeg geld voor bijvoorbeeld het vervangen van een auto altijd handig is.

De startmotor is trouwens een onderdeel wat relatief snel stuk gaat. Dat de startmotor stuk is betekent meestal niet dat de rest van de auto er ook binnen een paar maanden aan gaat.
Hier Opel Corsa (diesel) uit 2002. Zelf gekocht juli 2009. Wat pech gehad (o.a. dynamo en accu), maar nu weer helemaal ok en 'slechts' 164.000 op de teller. Ik hoop er nog lang in te kunnen rijden en ben potje aan het opbouwen voor beurten/evt. reparaties. Het opgebouwde is door WW op(gegaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven