2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

snap dat wel hoor, je weet nooit wie er allemaal op ons topic komt snuffelen :-)

gelukkig heb je nog 5000 andere topics waar het om hetzelfde daraait, maakt het iets lastiger ons te vinden

Troela, als het niet goed voelt laten controleren. succes en sterkte!
De vk was een lichte teleurstelling. Geen echo gehad. De vk kon dat zelf niet (zij was de enige die dat niet kon........had ik weer) en er was eigenlijk geen noodzaak voor. Heb niets medisch, dus geen reden om een vroege echo te laten maken. Maar ja, veel info gehad en ik ben niet 7, maar 'al' 8 weken zwanger. Ik had dus 3 dagen voor mijn NOD vet positief getest en dat kan dus blijkbaar niet, tenzij je langer zwanger bent. Dus, hoera!

dinsdag 17de 1ste echo
he wat jammwer Joda dat je geen Echo krijgt, vind ik ook een beetje raar eerlijk gezegd. Hoe weten zij nou of het een medische noodzaak is, je kunt vanaf 7- 8 weken toch al iets zien, waarom dan niet gelijk even kijken of alles goed zit. echt, soms snap ik de medische zorg in Nederland niet.
@juffer: dat was inderdaad optie 2 die ik in mijn hoofd had :-) ik ben ook wel eens bang dat ik ontdekt word, maar idd er zijn zoveel topics... hoe groot is die kans?

@joda: wel leuk dat je al langer zwanger bent! (ben je dan op dag 6 bevrucht???) ik dacht eigenlijk ook dat 12 en 20 weken standaard was en vroeg alleen als je al eerder een miskraam oid hebt gehad. heeft ze verder nog iets gemeten/gevoeld/gedaan wat toch goed nieuws was of heb je je uiteindelijk alleen maar aangemeld?

hmm... nog steeds geen inpakkende Rare Man... zou hij stiekem niet meegaan ofzo?
@raar; ik ben denk ik bevrucht op dag 9 i.p.v op dag 14. I zou dus volgens alle berekening 7 wk+3 dgn zijn, volgens de 'nieuwe' berekening 8wk.

Bloeddruk is gemeten, werd ik ook niet vrolijk van. Te laag.

@Maedl; tja, ik wilde wel graag een echo, maar eigenlijk is het net als wat Raar zegt, standaard is hier gewoon bij 12 en 20 weken.

@Juf; ik vond je leuker toen ik nog dacht dat je beroemd was
Dag 6 bevruchten ?!?! Moet ik aan de bak ;)....

Wanneer starten jullie met die ovulatietesten?

Raar: neem m maar wel mee qua bevruchten wel zo handig. Anders heeft je kind zo'n onverklaarbaar kleurtje.

Joda: 8 weken al! Fijn! Raar dat ze geen echo hebben gedaan! Eisen! Dan kun je namelijk pas echt onbevangen genieten! Wel harttoon gehoord?
Een zoon!
@joda: ik ben yolanthe hoor... Ssstttt.... ;)
Een zoon!
njrgl... Rare Man is eindelijk begonnen met inpakken... istie zijn rijbewijs kwijt. Ik probeer kalm te blijven maar AAZARGHH!!! waar leggen jullie die neer? dan weet hij waar hij moet gaan zoeken... (juffer... ik zit er toch serieus over na te denken om hem maar thuis te laten - Rare Man dus, met een beetje geluk ben ik al bevrucht )

@joda: wat kan je doen aan een lage bloeddruk en wat is er erg aan te (ja ok, TE is nooit goed) laag?
tsss, wat een drol is die vent van mij toch. en hij kijkt ook nog eens met zijn neus. is zelfs helemaal naar zijn werk gereden omdat-ie hem thuis niet kon vinden. ga ik toch maar mee zoeken. eerste de beste plek (zijn tas) zit ie daar gewoon in! ik twijfel. zal ik hem heel blij opbellen of nog even in zijn sop laten gaarkoken? dit is zeg maar niet de eerste keer!
Ik word regelmatig gebeld of ik misschien weet waar zijn portemonnee, rijbewijs, huissleutel, onderbroek of hersens zijn!?!?!?

Mannen! Het is dat ze 'nodig' hebt! Maar goed ik schijn ook heel bijzonder te zijn .....
Een zoon!
haha, ik belde hem net toch op want ik vond het wel een beetje zielig. zegtie: 'je gaat me toch niet weer vertellen dat je hem meteen gevonden hebt he?' hahaha, echt, wat is er misgegaan met de verbindingen in mannenhersens??
ik wilde jullie mijn babydekentje niet onthouden!

*meldt zich meteen af*

tot over drie weken!
Knap!!!! Ik kan niet haken, maar ik zou het bijna gaan proberen! Wat gaaf!

Lig nu op de bank.... Kan niet slapen. Meneer boos, want hij vindt echt dat ik naast hem kan liggen. Maar ik ga dan juist lopen draaien... Dus hier in huize juffer even gehakketak! Ggrrrr....
Een zoon!
@raar; fijne vakantie! Ik hoor naar je vakantie graag hoe je dat dekentje hebt gehaakt, echt supergaaf! Ik ben ook een beetje aan het haken, beestjes en bloemetjes etc.
@joda: die eerste controle bij de VK vond ik toen ook wat teleurstellend. Jammer dat je zo lang moet wachten tot je het eerste teken van leven kan zien. Aan de andere kant begrijp ik het wel. Als iedereen ongelimiteerd echo's zou krijgen, zouden de kosten voor de verzekeringen ook omhoog gaan. Bovendien is een goede echo op zo'n vroege termijn nog geen garantie voor een goed vervolg, dus het biedt geen echte zekerheid. Je kunt trouwens wel een echo laten maken bij een pret-echobureau. Dat kan vaak al vanaf een week of 8/9 en kost maar een paar tientjes. Als je echt graag iets wil zien, kun je dat doen. Ik heb dat toen wel overwogen, maar bedacht me toen ook dat ik daarna weer net zo onzeker zou worden na een aantal dagen. Het is gewoon echt een heel onzekere tijd, vond ik toen. Ik was in die periode ook helemaal niet blij eigenlijk. Even volhouden, en voor je het weet zie je over een paar weken wel een mensje zwemmen, helemaal compleet! hoe lang moet je nu wachten voor de echo?

@raar: fijne vakantie en wat een fantastisch dekentje!

@troela: vervelend dat de HA niet echt kon helpen, hopelijk gaat het snel over!

Ik ga vanmiddag naar de VK, ben eigenlijk best weer zenuwachtig. Ik laat het daarna weten!
@juffertje: mijn zus was trouwens ceremoniemeester op ons huwelijk dit jaar, en was uitgerekend van haar kindje op onze trouwdag exact, hoe krijg je het voor elkaar! Gelukkig bleef het kindje er nog even lekker zitten en heeft ze de hele dag gewoon meegemaakt. Maar het was wel behoorlijk spannend tot het laatste moment of ze er bij zou kunnen zijn!
@ Raar, leuk dekentje!

@ Teepje, succes bij de vk. Ben benieuwd hoe het was.

Ben net 12 weken zwanger en we hebben de kinderkamer al. Via marktplaats gevonden. Een erg leuke kinderkamer van Lief!

Verder heb ik de laatste tijd ook last van dromen. Vannacht droomde ik dat ik de baby al voelde..
Hallo allemaal!

@raar: super leuk dekentje en hele fijne vakantie!

Ik snap ook wel van die echo hoor. Ze weten ook nog helemaal niet wat de eventuele gevolgen zijn van al de echo's, dus doe mij alleen de noodzakelijke maar! Als je heel slank bent kan de verloskundige soms al tijdens het eerste gesprek het hartje horen, dus dan heb je toch iets!

Hier aftellen tot NOD: zondag. Maar nog geen tekenen hoor.....Vrijdag dus een vroege test doen, ivm feestje savonds.....spannend!
@Raar, super leuk dekentje.. Is dit degene die je voor iedereen op het forum zou gaan haken?! hihi

Fijne vakantie!! Hopelijk een vruchtbare...

Dubbel is dat van die echo's hoor, ligt er zeker dan aan waar je gaat?

Ik krijg hem wel met 7 weken, voor mijn vakantie, ze zei dan heb je wat meer zekerheid als je op vakantie gaat.. Vond dat wel aardig!

@Teepje, succes bij de vk, ben beneiuwd!

@Marill, leuk een kamertje van Lief! En dan ook redelijk betaalbaar waarschijnlijk via MP..

@Lily; spannend... geen tekenen is ook goed hoor! Weet je nog!?

Duim voor je!!

@Joda, zou je dan voor en op je NOD eigenlijk eerst een vage test moeten hebben die steeds duidelijker word?! Of alleen als je voor je NOD test?

Bij mij knalde hij ook van het scherm alleen wel op mijn NOD...
Het hormoon human chorionic gonadotropin (beter bekend als hCG) wordt aangemaakt tijdens de zwangerschap. De hCG waarden kunnen voor het eerst worden waargenomen ongeveer 11 dagen na de bevruchting via een bloedtest en 12 tot 14 dagen na de bevruchting via een urinetest. Over het algemeen verdubbeld de hoeveelheid hCG zich elke 72 uur. De hoeveelheid hCG bereikt zijn piek tijdens de eerste 8 tot 11 weken van de zwangerschap en zal dan langzaam teruglopen tijdens de rest van de zwangerschap.

Dus, in mijn situatie. Ik heb getest op dag 25, dik positief. Als mijn ei zou springen op dag 14 + 12 =26, zou ik pas op (max) dag 26 positief kunnen testen. Als mijn ei is gesprongen op dag 9 +12 = 21 dan kan het dus kloppen dat ik op dag 25 vet positief was. Snapt iedereen het nog? Anders leg ik het gewoon nog een keertje uit

En tja, die (geen) echo. Jammer, maar helaas. Het was wel leuk geweest, maar eigenlijk voel ik me wel heel zeker en zwanger.

@allen; gaan jullie nog op vakantie? Wij gaan niet. We blijven lekker thuis om het huis af te klussen en een feest te geven voor ons geregistreerd partnerschap (=20 augustus)
ik snap dat niet hoor, waarom je pas een echo mag met 12 weken. In mijn geval bijvoorbeeld. Als ik had gewacht tot 12 weken was mijn eileider waarschijnlijk gebarsten en had ik mischien inwendige bloedingen gekregen. Ik had namelijk geen pijn, dus hoe had ik dat dan geweten?Snap je wat ik bedoel? Tuurlijk zijn het meer kosten, maar hier betaal je bij een gewone arts gewoon een kleine beidrage voor de echo. Ik ben bij een privé gyn. omdat ik een extra verzekering heb.

Maar dat is een een dubbel gevoedl natuurlijk, aan de ene kant snap ik het wel hoor, aan de andere kant ben je juist zo verschrikkelijk onzeker de eerste paar weken.

wow, de kinderkamer al gevonden Marill, dat is snel!

Teepje, oh wat zenuwslopend moet dat voor jullie en je zus zijn geweest zeg, goed dat de baby nog even bleef zitten.

waarom kon je niet naast Jufferman slapen Juffertje??

Raar, wat een gaaf dekentje, supermooi!

heb vandaag een condoom gekregen in de parfumerie, komt goed uit
@maedl: je hebt gelijk, in jouw geval was het erg gunstig dat je zo vroeg een echo kreeg, zo had ik het nog niet bekeken. Het is ook wel gek dat het zo veel verschilt per land, hoe zo'n zwangerschap bekeken en gevolgd wordt. Trouwens, die ene condoom is toch zeker niet genoeg voor 2 maanden? (zegt teepje, die sinds ze zwanger is nog maar 2 keer sex heeft gehad.... schaam schaam)

@joda: ik heb ook zo iets raars: bij mijn termijn echo bleek dat ik ook verder was. Dat betekent dat ik dus ook niet op dag 14 bevrucht ben, maar al op dag 10/11 van mijn cyclus (dus toch niet die slechte sex op dag 14!) Toch testte ik op dag 24 nog negatief met een vroegtest! Op dag 29 was het dan wel positief. Ik snap er ook niets van hoor! Misschien moet ik er niet te veel over nadenken....
* Juffertje schiet op vanuit haar stoel, telt hoeveelste dag het nu is ..... dag 6.....daalt weer in haar stoel. Vanaf vrijdag/zaterdag wilde ze sowieso actief worden. Dat wordt dus vrijdag :)*
Een zoon!
aha, wat leren we hiervan dames! n**ken minimaal vanaf dag 9 voor een optimaal resultaat. En ik herhaal, in het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Net met mijn leidinggevende aan de telefoon gehangen. Morgen wil ik namelijk mee op kamp. Maar ja, ik ben nog 'ziek', is het wel verstandig, kan ik het wel aan.........ik zeg van wel (denk ik......*met enige twijfel*) Kortom, ik ga het gewoon proberen en als het niet gaat, ga ik weer naar huis. Nu moet mijn leidinggevende nog even een kampvergoeding voor me regelen, want dat krijg je blijkbaar niet als je 'ziek' meegaat. Maar, ik ga natuurlijk niet gratis mee. Ben gekke gerrit niet. (kamp ik leuk,maar zo leuk.........ook weer niet
Juf heeft vakantie en heeft geen zin om maar iets uit te voeren. Hoe erg! Zal ik gaan haken .....

Even wat vragen op jullie afvuren :):

1. Straks als we hopelijk allemaal een kindje hebben, hoeveel dagen wil je dan gaan werken?

Juf: 4 dagen (wil graag het management in en zelfstandig blijven)

2. Mag ik vragen wat jullie per maand verdienen en wat je over denkt te houden..?

Juf: Nu 1700,- netto - 1/5 = 1360

(ppfff das weinig)
Een zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven