Koud en ellendig

27-07-2010 15:28 135 berichten
Ik voel me koud en ellendig, van buiten en van binnen. Van buiten omdat ik gisteren vanuit het zonnige zuiden ben gekomen en ik vind het maar koud hier. Van binnen omdat de vakantie gewoon 70% klote was!

Het was zowiezo een vakantie met een emotionele lading, er moesten daar nog dingen afgehandeld worden ivm het overlijden van mn moeder in januari van dit jaar. We hebben op een voor haar fijne en favoriete plaats haar as uitgestrooid.

Maar eigenlijk voel ik me ellendig door de vakantie met ons gezin als gezin. Gezin bestaat uit man, zoon (15) en stiefzoon (16). Om een of andere reden vinden de zoons het leuk om mij constant in de zeik te zetten, en normaal gesproken kan ik er wel om lachen en geef ik mijn scherpe weerworden en blijft alles nog wel humoristisch.

Maar deze vakantie was er niks humoristisch aan, ze verrekten het alledrie om een poot uit te steken en de eerste dagen heb ik dat aangekeken en alles dus zelf gedaan. Daarna heb ik gezegd dat ik er klaar mee was en heeft man geregeld dat de knullen ook hun handen uit de mouwen gingen steken. En dit ging echt alleen om ontbijt maken, naar het supermarktje (20 meter verderop) en ontbijtboel afwassen... meer niet!

Ik ben boos, zo boos! Ik heb die knullen uitgelegd dat ik nogal emotioneel was doordat het een vakantie was in het teken van, en met de spullen van, mijn moeder. En ze hielden er gewoon totaal geen rekening mee!! Man voelt zich tussen mij en de knullen in staan (hij ziet zijn zoon niet dagelijks en op vakantie wil hij dan blijkbaar graag de lieve vrede bewaren, ten koste van alles en iedereen).

Even genoeg voor nu, trappen onder mn hol zijn welkom!
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:24:

Als het niet precies hoeft te gaan zoals jij wil, waarom dan volgend jaar niet naar een hotel als de meerderheid dat liever wil dan kamperen?

Omdat ik weiger om hun luie mentaliteitjes te voeden, een hoop geld uit te geven voor een hotel om vervolgens - waarschijnlijk - gewoon weer dezelfde rotopmerkingen naar mn hoofd te krijgen.

Het zou inderdaad een hoop rust geven dat ze dan niets hoeven te doen. Alleen het stukje respect zit bij een hotel echt niet bij de prijs inbegrepen.
quote:dertigmin schreef op 27 juli 2010 @ 16:28:

Heb je er duidelijke afspraken over gemaakt van te voren?Stom genoeg niet met de knullen, maar wel met Bianco. Omdat ik zelf wel aanvoelde dat ik deze vakantie anders en emotioneler zou zijn.
quote:delphicat schreef op 27 juli 2010 @ 16:29:

[...]

Eens. Maar ik begrijp ook dat dit kennelijk de normale omgangsvormen zijn in het gezin, en dat Bianca dat dit jaar begrijpelijkerwijs niet trok. Het is jammer dat de overige gezinsleden dit niet aanvoelden, maar misschien had het geholpen als ze dit eerder en duidelijker had aangegeven.

Normaal maken we geintjes en blijven we wel respectvol waardoor het ook humoristisch blijft. Nu gingen de geintjes veel verder, was ik anders dan normaal, en was er dus van humor geen sprake meer.

Een optelsommetje dus, maar voorlopig zit ik met een kutgevoel en vinden de drie heren het allemaal wel prima.
Alle reacties Link kopieren
Maar uitslapen, computeren en zelf liever rondhangen dan vanalles ondernemen lijk je ze ook kwalijk te nemen. En van die dingen denk ik: laat ze lekker vakantie houden op hun manier.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dus les voor volgende keer: Van te voren afspraken maken. Ook je verwachtingen uitspreken. Je hoeft niet altijd de sterkste te zijn.

Met sterkste zijn bedoel ik dat iedereen eigenlijk een beetje op jouw leunt. Jij staat op en zij volgen. Deze vakantie had je daar geen energie voor, puf in, weet ik veel wat, omdat je gewoon veels te emotioneel was. Wat ook erg logisch is. En misschien had jij wel verwacht dat ze jou een beetje zouden ontzien. Niet dus.
anoniem_44873 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 16:34
Reden: even een aanvulling
% gewijzigd
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Heel herkenbaar allemaal en wat Moonlight al aangaf, zo op hun 15/16e zijn ze het ergst.

Ooit zijn wij eens met twee 16 jarigen op pad geweest en zoon was me toch een partij vervelend, zelfde soort dingen als wat jij opnoemt en de hele tijd maar zo'n chagrijnige kop.

Op een gegeven moment was mijn vriend het gezeik zo spuugzat, (vriend is boeddhist en altijd de rust zelfde) dat ie kei en keihard tussen de bergen riep: GVD!!! en dat echode aan alle kanten tussen de bergen.

't Was in 1 klap stil. Maakte zoveel indruk dat hij 't er nog af en toe over heeft.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:Spijker schreef op 27 juli 2010 @ 16:32:

Maar uitslapen, computeren en zelf liever rondhangen dan vanalles ondernemen lijk je ze ook kwalijk te nemen. En van die dingen denk ik: laat ze lekker vakantie houden op hun manier.

Uitslapen... niks mis mee!

Computeren... ook niks mis mee, ik lees graag boeken in de vakantie, ieder zn meug.

Maar dit is zoals het ging:

Wakker worden (ik was dan meestal al een uur wakker, en dat vond ik heerlijk, even een uurtje voor mezelf). Nog geen goeiemorgen hun strot uit kunnen brommen, maar wel kunnen zeggen dat 'dat kutkind van hiernaast 's nachts had gejankt'. En andere dingen in die strekking.

Vervolgens gaan zitten... en zitten... en zitten...

Ik sta op, ga de caravan in om thee te zetten, zet thee neer, en ze zeggen niks.. en zitten...

Vervolgens ga ik de caravan in om de ontbijtspullen te pakken, sta met mn handen vol in de caravan en vraag of even iemand wat aan kan pakken... ze kijken elkaar aan... en maken geen aanstalten om wat aan te pakken.

Moet ik nog verder gaan of kun je je er een beeld bij vormen?
quote:jasmine schreef op 27 juli 2010 @ 16:35:

Heel herkenbaar allemaal en wat Moonlight al aangaf, zo op hun 15/16e zijn ze het ergst.

Ooit zijn wij eens met twee 16 jarigen op pad geweest en zoon was me toch een partij vervelend, zelfde soort dingen als wat jij opnoemt en de hele tijd maar zo'n chagrijnige kop.

Op een gegeven moment was mijn vriend het gezeik zo spuugzat, (vriend is boeddhist en altijd de rust zelfde) dat ie kei en keihard tussen de bergen riep: GVD!!! en dat echode aan alle kanten tussen de bergen.

't Was in 1 klap stil. Maakte zoveel indruk dat hij 't er nog af en toe over heeft. En dat is wat ik nou heb gemist... gewoon iemand die eens met zn vuist op tafel sloeg en zei dat het nou GVD eens afgelopen moest zijn met dat achterlijke gedoe!
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:27:

[...]

Het mentaliteit-verhaal gaat er om dat ze geen poot uitsteken en alleen maar commentaar leveren. .Ik denk dat dit een wisselwerking is. Als één van jouw zoons graag naar het strand had willen gaan en jij weigert omdat de manier waarop hij het zei jou niet aanstond kan hij ook dwars gaan liggen. Hij kan denken wat een *****, ze respecteert ons niet, doet alleen wat ze zelf wil, denk maar niet dat ik dan normaal ga doen of zelfs maar meehelpen. Als jij meer naar hun luistert en ook eens doet wat zij leuk vinden, zul je zien dat het veel gezelliger wordt.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:38:

[...]

En dat is wat ik nou heb gemist... gewoon iemand die eens met zn vuist op tafel sloeg en zei dat het nou GVD eens afgelopen moest zijn met dat achterlijke gedoe!

Ja want soms kun je dat zelf even niet opbrengen en is het zo fijn als iemand anders dat doet. Ik was hem destijds ook heel erg dankbaar.

Kan je man niet met z'n vuist op tafel slaan?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:37:

[...]

Uitslapen... niks mis mee!

Computeren... ook niks mis mee, ik lees graag boeken in de vakantie, ieder zn meug.

Maar dit is zoals het ging:

Wakker worden (ik was dan meestal al een uur wakker, en dat vond ik heerlijk, even een uurtje voor mezelf). Nog geen goeiemorgen hun strot uit kunnen brommen, maar wel kunnen zeggen dat 'dat kutkind van hiernaast 's nachts had gejankt'. En andere dingen in die strekking.

Vervolgens gaan zitten... en zitten... en zitten...

Ik sta op, ga de caravan in om thee te zetten, zet thee neer, en ze zeggen niks.. en zitten...

Vervolgens ga ik de caravan in om de ontbijtspullen te pakken, sta met mn handen vol in de caravan en vraag of even iemand wat aan kan pakken... ze kijken elkaar aan... en maken geen aanstalten om wat aan te pakken.

Moet ik nog verder gaan of kun je je er een beeld bij vormen?Maar dit is toch al veel eerder aan de gang? Jij het dit toegelaten dnek ik, anders was hun gedrag nu niet zo.
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:41:

[...]

Ik denk dat dit een wisselwerking is. Als één van jouw zoons graag naar het strand had willen gaan en jij weigert omdat de manier waarop hij het zei jou niet aanstond kan hij ook dwars gaan liggen. Hij kan denken wat een *****, ze respecteert ons niet, doet alleen wat ze zelf wil, denk maar niet dat ik dan normaal ga doen of zelfs maar meehelpen. Als jij meer naar hun luistert en ook eens doet wat zij leuk vinden, zul je zien dat het veel gezelliger wordt.

Hebben we gedaan, ik was juist blij als ze met een idee kwamen want dan hoefde ik die dag niks te verzinnen.

Maar ik volg echt geen bevelen op van pubers! Net zoals zij dat van mij ook niet hoeven, als ik iets wilde dan vroeg ik het ook normaal. En bij een puber-bevel zei ik ook wel dat ik niet van bevelen hou maar dat ze alles gewoon normaal konden vragen.
Het kan ook zijn dat ze elkaar versterken Merelin. De één doet het niet, de ander ook niet. Vaders doet ook lekker langzaam met z'n peukie en moeders loopt maar heen en weer te rennen.

Waarschijnlijk zijn ze één op één super lieve jongens die je best willen helpen.
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:42:

[...]

Maar dit is toch al veel eerder aan de gang? Jij het dit toegelaten dnek ik, anders was hun gedrag nu niet zo.Nou, nee hoor, pubers kunnen ineens in een fase van ongelooflijke lompheid belanden. Ik werd zelf ook vrij plotseling een nietswillende, overaloverzeikende kutpuber. Dat hebben mijn ouders één vakantie aangezien, de zomer daarop mocht ik alleen thuis blijven
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:42:

[...]

Maar dit is toch al veel eerder aan de gang? Jij het dit toegelaten dnek ik, anders was hun gedrag nu niet zo.Het gebeurt zelden dat ik ze alledrie tegelijk heb, dus nee dit was niet al eerder aan de gang. Voorheen waren ze gewoon leuk en grappig, maar wel met een beetje respect.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 15:54:

[...]

Maar ik wil echt heel graag gewoon nog wel een keer een gezellige vakantie met zn allen, we hebben het altijd superleuk gehad op vakantie alleen nu juist net deze keer niet!

[..]

De reden waarom ouders stoppen om met hun kinderen op vakantie te gaan, is nu juist meestal omdat er ooit een vakantie komt waarop je ziet: dit is niet leuk meer

Voor pubers is niets zo onbegrijpelijk als 'gezellig' móeten zijn (althans, ik kan me mijn eigen ongeloof om zoiets 'onwijs stompzinnigs' ("doe nou eens even gezellig!") nog heel goed heugen - en vind het nog steeds een onmogelijke eis). Het kan gewoon niet, volgens mij: gezelligheid kan ontstaan, maar je kunt het niet afdwingen. Dat is nu juist ook zo leuk aan iets 'gezellig' vinden, dat je eigenlijk alleen maar kunt zeggen: het was de gedeelde sfeer en het ontstond gewoon en wij maakten er deel van uit.

Jullie deelden gewoon niet dezelfde sfeer. Logisch, want jongens van die leeftijd willen zich losser maken van hun ouders. Dat is veelal niet per se gericht tegen die ouder als de mens wie hij is, maar tegen de rol die die persoon als ouder inneemt en hoe die zich verhoudt tot hen als kind-van.

Dat ze je op de dag van het verstrooien van de as wel respecteerden, laat in ieder geval zien dat ze daarin met je deelden. Op het meest essentiële moment. Dat is mooi en goed.
Hi Bianc, wat rot voor je
Ik kan mij ook voorstellen dat je het op die leeftijd helemaal niet leuk vindt om te kamperen en allerlei dingen te moeten. Daarom zei ik ook, laat ze los volgend jaar. Zij willen andere dingen dan dat jij wilt. Je zal je toch aan dat gedrag ergeren. (of is het irriteren, nou ja)

Bekijk het volgend jaar maar mij lijkt het veel beter om het even los te laten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar om nu te eisen dat pa en ma een hotel regelen (en dat ook betalen) vind ik ook zoiets. Prima als je mee wilt en gaat, maar dan ga je wel mee naar iets wat pa en ma ook leuk vinden.

Desnoods zoek je een camping uit met een jongerenveld.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:44:

[...]

Hebben we gedaan, ik was juist blij als ze met een idee kwamen want dan hoefde ik die dag niks te verzinnen.

Maar ik volg echt geen bevelen op van pubers! Net zoals zij dat van mij ook niet hoeven, als ik iets wilde dan vroeg ik het ook normaal. En bij een puber-bevel zei ik ook wel dat ik niet van bevelen hou maar dat ze alles gewoon normaal konden vragen.

Ik wil echt niet lullig doen, maar waarom moet je erbij zeggen dat je geen bevelen aanneemt van pubers? Dat doe je toch van niemand? Ze zijn toch ook volwaardig lid van het gezin?

Het komt op mij allemaal over alsof jullie elkaar niet respecteren. Niet alleen jouw zoons jou niet, maar jij ook hen niet. En als dat zo blijft dan wordt het nooit een leuke vakantie. Wederzijds respect draagt bij aan een leuke vakantie.

De manier waarop jouw zoons jou behandelen verdient geen schoonheidsprijs, maar andersom vind ik ook niet.

Daarnaast, feit dat jouw zoons wel naar jouw man luisteren en niet naar jou vind ik echt heel erg.
Ik moet inderdaad nog kijken hoe het volgend jaar gaat lopen, ik ben er inmiddels wel achter dat je echt niet een jaar vooruit kan plannen. Maar ik blijf wel zitten met mijn boosheid en teleurstelling omdat het niet meer goed te maken is en niet meer terug te draaien is.
mooi stukje omen
en bianca
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:50:

Ik moet inderdaad nog kijken hoe het volgend jaar gaat lopen, ik ben er inmiddels wel achter dat je echt niet een jaar vooruit kan plannen. Maar ik blijf wel zitten met mijn boosheid en teleurstelling omdat het niet meer goed te maken is en niet meer terug te draaien is.En dat begrijp ik heel erg goed. Misschien een troost dat de vervelende dingen echt vervagen en je de leuke dingen meer bij blijven.
Je plaatst jezelf dan ook wel een beetje in de slachtofferrol, door alle ontbijt te gaan halen en dan te klagen dat zij niet helpen. Het zijn pubers op vakantie, die willen waarschijnlijk niet meer samen met hun mama ontbijten.

Dus ontbijt jij gewoon gezellig samen met je man aangezien jullie ook al veel eerder wakker zijn. En zij kunnen best zelf een eigen cracker smeren.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven