Poes overleden

27-07-2010 21:00 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist Poes laten inslapen. Ze at al een paar weken weinig tot niet en de laatste dagen dronk ze ook niet meer.

Vanavond naar de dierenarts geweest. Helaas had hij slecht nieuws voor Poes en mij. Ze had gal in haar bloed. Dit wijst op het uitvallen van haar lever.

Ik ben zo verdrietig en ik mis haar nu al.

Poes is 14,5 jaar oud geworden.

Dag Poes, ik ga je missen.

De dierenarts vroeg of ik haar zelf wilde begraven of dat zij daar voor zorg moesten dragen. Dus ik zeg, je mag je poes toch niet in je tuin begraven, zegt hij, er mag zoveel niet.

Mijn vriend heeft dus net een hele diepe kuil gegraven in de tuin en hebben we Poes begraven.

Lieve meiden, bedankt voor jullie woorden.

Het is niet de eerste poes die ik laat inslapen, maar het blijft verdrietig.
wat een lieverd, veel sterkte
Sterkte!

Van een poes kan je zoveel houden.
This is not kosher!
Fijn is dat he? Zelf je poes begraven? Wij hebben dat ook gedaan.

Wij gaan binnenkort verhuizen naar het huis van mijn schoonouders, en we hebben Poes daar begraven. Naast de vorige kat van Marelsman, die ruim 18 geworden is. Fijn idee, zo blijft ze altijd een beetje bij ons....
668, the neighbour of the Beast
Heette de jouwe ook echt Poes trouwens?

Mijne wel, omdat madam nergens anders naar luisterde
668, the neighbour of the Beast
Vlinder1, ik zei altijd dat ik geen nieuwe poes meer wilde (er zitten ook wel eens nadelen aan het hebben van huisdieren) maar nu ik haar niet meer heb, wil ik juist heel graag weer katten uit het asiel halen.

Maar zolang ik nog zo emotioneel ben doe ik dat niet. Voor hetzelfde geld zie ik de voordelen van een huisdiervrij bestaan ook snel in.

En ach, ik heb nog een paard (nou ja, niet van mij maar ik rij hem).
quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 21:11:

Ja, ze heette Poes. Toen ik haar uit het asiel haalde heette ze Maya. Maar ik dacht...halloooooo, bijen heten Maya, poezen niet.

Maar aangezien ik zo creatief als de pest ben, ben ik nooit verder dan Poes gekomen
quote:Marels schreef op 27 juli 2010 @ 21:11:

Ja, ze heette Poes. Toen ik haar uit het asiel haalde heette ze Maya. Maar ik dacht...halloooooo, bijen heten Maya, poezen niet.

Maar aangezien ik zo creatief als de pest ben, ben ik nooit verder dan Poes gekomen
Nou, ik ben er wel vol van zeg. Ik post gewoon 2 x hetzelfde
Niets is zo vervelend en verdrietig als afscheid nemen... Ook al weet je dat het het beste is. Heeeeel veel sterkte en hoop dat je straks met een glimlach kan terugdenken aan jou lieve Poes.
He bah wat verdrietig!

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen...ik weet hoe moeilijk het is. 3 weken geleden is mijn kat van 5 jaar oud heel plotseling overleden. Donderdags was hij nog springlevend en vrijdags was hij er niet meer. Geloof niet dat ik ooit zo hard gejankt heb.....

Ik heb hem laten cremeren en zijn as in een urn gedaan, zo is hij toch nog bij me...Zijn zus (ook 5 jaar oud) mist hem ook nog steeds.....

Het verliezen van je huisdier is en blijft moeilijk...het is je maatje...
Heel veel sterkte!!
Oh en hierbij een pluim voor mijn vriend, die me de hele avond heeft bijgestaan, de kuil heeft gegraven en heeft dicht gegooid. En nu een lekker wijntje voor me heeft ingeschonken.

Wat een topvent.
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 21:14:

Oh en hierbij een pluim voor mijn vriend, die me de hele avond heeft bijgestaan, de kuil heeft gegraven en heeft dicht gegooid. En nu een lekker wijntje voor me heeft ingeschonken.

Wat een topvent.Inderdaad, fijn dat er op zo'n moment iemand voor je is die weet wat je nodig hebt. Proost dan maar op Poes.
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 21:06:

Nog 1 fotootje dan, omdat ze het verdient.

[afbeelding]

Wat een ontzettend mooie en lieve kat.

Ik huil met je mee

De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ohh wat verdrietig. Wat een schatje is het. Heel veel sterkte , wou dat ik iets kon zeggen dat het minder pijn doet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb even getwijfeld of ik wel een topic moest openen. Want wat wil je ermee.

Maar het is zo fijn om wat steun te krijgen van je forumgenoten/vriendinnen.
Wat ontzettend verdrietig.... Heel veel sterkte!

sterkte! het lijkt me vreselijk mijn maatje te moeten missen!
Chardonnay, wat een lieffie....

Zit hier met een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen.

Een huisdier wegbrengen is verdrietig, ik leef met je mee.

Veel sterkte, enneh, proost!! (op Poes!) dat ie maar mag smaken!
quote:mylenevalerie schreef op 27 juli 2010 @ 21:21:

Ohh wat verdrietig. Wat een schatje is het. Heel veel sterkte , wou dat ik iets kon zeggen dat het minder pijn doet.

Weet je, toen ik haar uit het asiel haalde was ze in 3 maanden tijd 3 x opgehaald en terug gebracht omdat het geen schootkat was. Ze heeft het eerste jaar zich amper aan mij laten zien. Ze was angstig en wantrouwend.

Maar ik breng geen dier terug. En met geduld en veel liefde heb ik haar vertrouwen gewonnen en heb ik 12 jaar lang mogen genieten van een superlieve kat. En ieder jaar kreeg ze meer vertrouwen. Ze is nooit een schootkat geworden, maar ze sliep lekker naast me, lag naast me op de bank en vond het heerlijk om geaaid te worden en te kroelen.

Dat heb ik haar maar mooi gegeven. En dat biedt zoveel troost. Ik heb haar een prachtig leven gegeven. De vrijheid om de tuin in te gaan wanneer ze daar zin in had, lekker eten en heel veel aai-uurtjes.

Ja Poes heeft een heerlijk leven gehad. En dat biedt heel veel troost.
anoniem_59362 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 21:26
Reden: Je kan wel verdrietig zijn, maar je mag wel gewoon de dt regels toepassen.
% gewijzigd
Heel verdrietig voor je dat je je poes moet missen.

Maar eerlijk gezegd snap ik niet dat je pas vandaag naar de dierenarts bent gegaan als hij al een paar weken weinig tot niets at en al een paar dagen! niet gedronken heeft.

Ik wil hierbij iedereen met katten toch even waarschuwen dat het voor een kat zeer gevaarlijk kan zijn als hij een paar dagen niet eet. Als een kat een ;paar dagen niet eet dan is er een reële kans op leververvetting. Opgeslagen lichaamsvet wordt dan niet verbrand en omgezet in energie maar opgeslagen in de lever. Een kat kan zich daardoor misselijk voelen en niet meer willen weten. Het enige wat dan nog helpt is kat dwingen om te eten of sondevoeding/infuus bij de dierenarts.
Sugarmiss, de reden dat ik nog niet eerder bij de dierenarts ben geweest is omdat Poes enorm snel angstig was. Haar optillen kon niet. Ik kon haar dus ook niet in een mandje krijgen. Anders was ik echt eerder gegaan.

Ik ben allang blij dat ze het 12 jaar zonder dierenarts heeft weten te doen.

Geloof me, ik wilde echt al eerder gaan, maar een poes die niet te vangen is, is best een probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven