Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Ik heb trouwens ook vandaag bespaard, heb mijn boeken op tijd terug gebracht naar de bieb.....
Alle reacties Link kopieren
Door die mevrouw van allesoverbesparen.nl werd me verteld dat Energie Direct voor grootverbruikers inderdaad goedkoper is dan bijv Essent. Het vastrecht van ED is ook 2x zo hoog als bij Essent.

Ik ben met 1 volw en 1 kind, dus niet echt een rootverbruiker. En als echte vrek zit ik met een kaarsje aan ipv het grote licht...
quote:nogeensdan schreef op 28 juli 2010 @ 22:18:

Even off topic thee, waarom doet zij dit en hoe weet jij dit?Waarom ze het doet weet ik niet, maar ik denk dat thee het in het Waarschuwingen en bans-topic heeft gelezen, daar zag ik het namelijk staan.
quote:Mickyxx schreef op 28 juli 2010 @ 23:05:

Door die mevrouw van allesoverbesparen.nl werd me verteld dat Energie Direct voor grootverbruikers inderdaad goedkoper is dan bijv Essent. Het vastrecht van ED is ook 2x zo hoog als bij Essent.

Ik ben met 1 volw en 1 kind, dus niet echt een rootverbruiker. En als echte vrek zit ik met een kaarsje aan ipv het grote licht...Precies! Ik vrek dan ook liever door minder vastrecht te betalen en zo zuinig mogelijk met energie om te gaan, dan heb je tenminste zelf voor een groot deel in de hand wat je moet betalen. En het is nog beter voor het milieu ook!
Ja, leuk he Capibara!! Ik moet bij jouw nickname altijd aan Wakuwaku dneken trouwens!!

Ik krijg over 4 weken ook nog 55 euro van Essent als welkomstkado....

Het begin van mijn potje voor de distributieriem van de auto....

Alles komt op zijn pootjes terecht!!
Hey Micky, ik ben ook overgestapt naar Essent (van Eneco) maar ik krijg een welkomstkado van ¤290,-. Ik ben via pricewize overgestapt. Hoe kan het verschil nu zo groot zijn?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Zo heee das een goede vraag!

Het verschil zal wel aan de strijkstok van allesoverbesparen.nl blijven hangen.... ga dat eens even uitzoeken.

Bedankt voor de tip!
Ja dat moet je doen. Ik weet niet wanneer je bent overgestapt (ik zo'n 2 weken geleden) maar je zou het wel bekend kunnen maken bij Essent. Niet geschoten is altijd mis toch?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Wattt een ontzettend leuk topic..

Mijn vriend klaagt altijd wanneer ik zeg, sorry schat, ik heb het ergens veel goedkoper gezien. Ik vind het heerlijk om een beetje te vrekken.. Lekker aanbiedingen afstruinen, vergelijkingssites etc..

Heb zelf op vakantie iets te veel uitgegeven met mijn creditcard en er zit een opleiding aan te komen, dus moet wel eventjes op de centen letten..

Ga deze zeker volgen..
M.b.t. de ban, ik las het eerst op de Eten pijler en zag het daarna in het bantopic. Grinn, het is natuurlijk ook de meeste logische pijler om met je verschillende nicks tegen jezelf te praten op jezelf te reageren.

Gisteren weer 2 leuke kledingstukken bij de 5 euro winkel gescoord én elders een jurkje voor 25.
quote:Capibara schreef op 28 juli 2010 @ 23:08:

[...]

Waarom ze het doet weet ik niet, maar ik denk dat thee het in het Waarschuwingen en bans-topic heeft gelezen, daar zag ik het namelijk staan.Ben nooit zo met dat soort dingen bezig vandaar....
Wij hebben hier geen 5 euro winkel! Is dat 1 winkel of heb je die in meer plaatsen. Ik mag geen kleding meer kopen van mezelf. Pas weer in het najaar. Niet dat ik nou zo'n enorme shopper ben, maar eigenlijk heb ik genoeg. Bovendien gaan we nog op vakantie, waarvoor het zakgeld nog apart gehouden moet worden. En ik wil graag het saldo op onze spaarrekening alleen nog maar zien stijgen.

Zei zij wachtend op een telefoontje van de garage....

(krijg ik altijd een beetje naar gevoel van in mijn buik)
Ik ken alleen die waar ik kom. Zal de naam die op het tasje staat eens in de google gooien.
Ja hoor, printer weer eens kapot. Gebeld met helpdesk van Canon, is het een interne printerfout. Ik moest hem maar wegbrengen, ging wel 4 weken duren. Heb ik niets aan, want ik werk thuis en ik print elke dag best veel.

Op zich bevalt Canon me goed, print er al jaren mee. Naar Dixons, en daar stond alleen nog een showmodel van dezelfde printer. Meegenomen, na 25¤ korting te hebben bedongen. Ik breng volgende week de oude, die nog onder garantie gerepareerd kan worden, en dan heb ik hopelijk twee printers, en dus eentje als back-up.

Ik wilde dit model, want het is een kleine met ingebouwde scanner en kopieermogelijkheid. Wel handig. Bij andere merken kosten ze gauw meer dan 100 piek, nu was ik 55 kwijt.

Kost me twee uur, en geld natuurlijk weer. Bah.
Ik heb bij de kringloop een paar AllStars gekocht voor zoontje. Op de gok en helaas te klein, maar we hopen op een 3de dus is die euro (!) nog geen weggegooid geld

Morgen de kringloop in een andere plaats eens bezoeken, heb er nu al zin in!
Ik ga morgen ook eens naar de Kringloop.. Weet iemand een leuke omgeving Rotterdam?
quote:Tinkeldel schreef op 28 juli 2010 @ 16:53:

We kwamen ook nog in een winkel voor faillissementsverkoop, om daar te zien voor een weegschaal. Die vonden we niet, maar wel een nieuwe binnenband voor zijn fiets....5 euro goedkoper dan in de fietswinkel.

Ik heb vorige week nog een weegschaal gekocht bij Het Kruidvat. Was geprijsd 9,99 maar de kassa gaf 7,50 aan. Ziet er nog leuk uit ook, alleen het gewicht wat hij aangaf was naar mijn bescheiden mening iets te hoog (en dat ligt natuurlijk aan de weegschaal! ).

Voor wie een dagje uit wil heeft ING kortingsbonnen voor een aantal grote attractieparken. LINKJE!
Wilde ze net plaatsen, die ING bonnen.. altijd handig!!
quote:SuperCow schreef op 30 juli 2010 @ 10:44:

[...]

Ik heb vorige week nog een weegschaal gekocht bij Het Kruidvat. Was geprijsd 9,99 maar de kassa gaf 7,50 aan. Ziet er nog leuk uit ook, alleen het gewicht wat hij aangaf was naar mijn bescheiden mening iets te hoog (en dat ligt natuurlijk aan de weegschaal! ).

Volgens mij hadden we ook nog bij de Kruidvat gekeken, maar bij ons hadden ze niks. Ik had er liever ook nog minder voor betaald. Ik vind het belachelijk dat ze overal bij 25 euro beginnen. En dan maakt het niet uit of je eentje voor alleen gewicht hebt, of eentje met allemaal toeters en bellen.
Krijg net een mailtje via euroclix, actie van Bank of Scotland: als je nu (nu, als in voor 31 augustus) een internetspaarrekening opent krijg je 30 euro premie op die rekening gestort.

De rente staat nu op 2,4% en er is geen minimale of maximale inleg vereist. Bij MoneYou krijg ik volgens mij nu 2,3%.

Ik denk dat ik een rekening open met een tientje inleg of zo. Kleine moeite en toch 30 euro!

Kan altijd nog een stukje MY naar BoS omzetten.

Haha, nee ik heb geen aandelen, maar ook niet zoveel spaargeld en ben dat sinds dit topic wat beter aan het opbouwen.
Net gebeld met BoS want rekening openen lukte niet (foutmelding aan het eind bij 'bevestigen'). Server ligt eruit door overbelasting. Wordt vandaag niet meer opgelost gekregen. Wellicht morgen. Gelukkig geldt het aanbod nog een hele maand.
Nog een tip. Haha, al 'benadeel' ik hier natuurlijk mijn eigen kansen mee

Zag gister in het plaatselijke suffertje bij Lief de site deweekkrant.nl/actie

Heel erg veel te winnen. Poging is kleine moeite en toch kans. Grinn, zou de winkans hoger zijn dan in de staatsloterij/vergelijkbaar?

Oeps, reminds me, moet bankgiroloterij nog opzeggen!
valt de Bank of Schotland ook onder de garantstelling van de Nederlandse Bank? Of krijgen we dan weer een IceSave drama? (heb ik gelukkig niet gedaan toen...)
Heb hele mooie leren schoentjes voor mijn zoontje gekocht (maat 19) bij Scapino van 34,95 voor............................

10 euro! Ze passen uitstekend, geweldige kwaliteit en ze staan super. Daar kan ik nou de hele week blij van zijn (en elke keer als we ze aandoen).

Bij Zeeman, alle uitverkoopspullen nog eens 50% korting. Heb voor 9 euro 4 broekjes, 3 shirts en een vest gekocht.

Monique

Het is en sport, maar zeker ook omdat ik het zonder vind om eerst de volle prijs te betalen als het vervolgens binnen paar weken voor veel minder wordt afgeprijsd.
Ik ga zometeen naar de bios en neem mijn eigen chips mee. Drinken koop ik daar wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven