Wat doen we op de boterham....? Wil eens iets anders
dinsdag 20 juli 2010 om 22:18
Ja.. dit gaat dus heel belachelijk klinken, maar ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes. Nooit gedacht dat ik nog eens zo burgelijk zou worden, maar het is een feit.. ik ben het ! Maakt verder (naar mijn idee) niks uit .... de vraag is alleen...
Wil een beetje variatie. Alleen wat?
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.
Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.
Wil een beetje variatie. Alleen wat?
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.
Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.
vrijdag 23 juli 2010 om 20:25
Heel veel combi's worden er niet bepaald smakelijker op als je het meeneemt.
Toen ik nog werkte vond ik kipkerriesalade altijd wel lekker of boterhamworst met augurk. Augurk nam ik dan apart mee. Of ik nam een broodje kaas mee en in een apart bakje rauwkost of tomaat/komkommer. Dat deed ik er dan erop als ik ging eten.
Toen ik nog werkte vond ik kipkerriesalade altijd wel lekker of boterhamworst met augurk. Augurk nam ik dan apart mee. Of ik nam een broodje kaas mee en in een apart bakje rauwkost of tomaat/komkommer. Dat deed ik er dan erop als ik ging eten.
...
zaterdag 31 juli 2010 om 02:25
quote:Ksenija schreef op 27 juli 2010 @ 17:51:
En maak je de saus ook zelf?
Wil je je kip-kerrie recept delen?
Het is echt schandalig simpel.
Mengsel maken van Hindoestaanse kerrie, heel erg veel sambal, chilivlokken en wat water. Roeren tot het een stevige pasta is.
Daar meng je stukjes kipfilet doorheen. Even laten staan (hoe langer hoe lekkerder).
Dan een klein gesneden ui fruiten in olie, kip erbij.
Op laag vuur aanbakken, afblussen met water. Laten sudderen tot de kip lekker zacht is.
Lekker met witte puntjes van de Turk of Surinamer.
En zoetzure komkommer.
(komkommer in azijn, water en wat suiker)
En maak je de saus ook zelf?
Wil je je kip-kerrie recept delen?
Mengsel maken van Hindoestaanse kerrie, heel erg veel sambal, chilivlokken en wat water. Roeren tot het een stevige pasta is.
Daar meng je stukjes kipfilet doorheen. Even laten staan (hoe langer hoe lekkerder).
Op laag vuur aanbakken, afblussen met water. Laten sudderen tot de kip lekker zacht is.
En zoetzure komkommer.

zaterdag 31 juli 2010 om 10:40
* broodje met ham en kaas.
* broodje kaas, komkommer, ham, tomaat. Het lekkerste als je in plaats van boter mayo of halvanaise erop smeert. Evt. de komkommer en tomaat apart in alufoli verpakken.
* geen kaas maar wel lekker, een ouderwetse ommelet
* broodje smeerkaas met rookvlees
* rauwe ham met kipkerriesalade
* broodje martino (preparé/barbequesaus/augurk en voor de liefhebber een druppeltje tabasco)
* broodje kaas, komkommer, ham, tomaat. Het lekkerste als je in plaats van boter mayo of halvanaise erop smeert. Evt. de komkommer en tomaat apart in alufoli verpakken.
* geen kaas maar wel lekker, een ouderwetse ommelet
* broodje smeerkaas met rookvlees
* rauwe ham met kipkerriesalade
* broodje martino (preparé/barbequesaus/augurk en voor de liefhebber een druppeltje tabasco)
zondag 8 augustus 2010 om 11:25
quote:Kuzu schreef op 31 juli 2010 @ 02:25:
[...]
En zoetzure komkommer.
Hindoestaanse kerrie is ene kruid of zo en bij de supermarkt te koop??
Chilivlokken ken ik ook niet..
[...]
En zoetzure komkommer.
zondag 8 augustus 2010 om 11:54
Dat is eerste wat ik veranderd heb toen wij gingen samenwonen.
Dat elke-dag-4-bruine-boterhammen-met-duopenotti gedoe.
Vond het gewoon stom, je gaat toch niet jarenlang hetzelfde eten elke dag? Nou tegenwoordig eet hij vanalles op zijn brood
En hij is er zelf ook wel blij mee, van sommige dingen wist hij niet eens dat het lekker op brood was
Dus ik zou die witte broodjes lekker afwisselen met bruin brood, broodjes, pistoletjes etc etc.
Dat elke-dag-4-bruine-boterhammen-met-duopenotti gedoe.
Vond het gewoon stom, je gaat toch niet jarenlang hetzelfde eten elke dag? Nou tegenwoordig eet hij vanalles op zijn brood

En hij is er zelf ook wel blij mee, van sommige dingen wist hij niet eens dat het lekker op brood was

Dus ik zou die witte broodjes lekker afwisselen met bruin brood, broodjes, pistoletjes etc etc.
maandag 9 augustus 2010 om 22:59

dinsdag 10 augustus 2010 om 15:36
Jeetje, wat eten wij zoal op brood...
-kipkerriesalade (van de Aldi, gaan bákken doorheen per jaar )
- kaas + salami + komkommer
- kaas + tomaat
- smeerbare geitenkaas + tomaat
- hagelslag met roomboter
- pindakaas met vruchtenhagel
- filet american met uitjes
- gebakken ei of omelet met ham en kaas
- gezond: sandwichspread (ipv boter) kaas/ham/tomaat/ komkommer/ ijsbergsla
- gerookte zalm met kruidenboter
-kipkerriesalade (van de Aldi, gaan bákken doorheen per jaar )
- kaas + salami + komkommer
- kaas + tomaat
- smeerbare geitenkaas + tomaat
- hagelslag met roomboter
- pindakaas met vruchtenhagel
- filet american met uitjes
- gebakken ei of omelet met ham en kaas
- gezond: sandwichspread (ipv boter) kaas/ham/tomaat/ komkommer/ ijsbergsla
- gerookte zalm met kruidenboter
dinsdag 10 augustus 2010 om 19:27
quote:Ksenija schreef op 08 augustus 2010 @ 11:25:
[...]
Sommige supermarkten hebben het wel. Toko's sowieso.
Het is een pittige variant van gewone kerrie.
Dit soort zakjes.
Die vlokken koop ik bij de Turkse winkel.
Heet daar pul biber
[...]
Sommige supermarkten hebben het wel. Toko's sowieso.
Het is een pittige variant van gewone kerrie.
Dit soort zakjes.
Die vlokken koop ik bij de Turkse winkel.
Heet daar pul biber
woensdag 11 augustus 2010 om 12:13