Lomo Cameras? (Lomografie)

30-07-2010 22:17 153 berichten
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met Lomo camera's van merken als Diana of Holga? Wat ik tot nu toe heb gevonden op google is allemaal nog een beetje vaag namelijk. Ik ben vooral benieuwd naar de Diana F+, hoe deze precies werkt en wat voor filmrolletjes erin moeten etc.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook heel sfeervol cherrybomb en ik mis met mijn digitale apparaatje ook nog steeds het verrassingseffect van het ontwikkelen van je rolletje.

Ben jij trouwens veel geld kwijt aan rolletjes en ontwikkelen etc?
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 18:55:

Gave foto's cherrybomb. Je hebt dus ook een fisheye 2? Die lijkt mij namelijk erg gaaf. Ik vraag me alleen af of het dan niet verstandiger is om een Holga of Diana met een fisheye lens te nemen, zodat je meer verschillende dingen kan doen. Heb jij daar ideeën over?

Dank je

Ik heb een Diana pakket gekocht, dus met alle lensen en een flitser met kleurenfilters (zoohoo leuk). De fisheye lens van de Diana is erg leuk, je kan bv erg dichtbij, maar de Fisheye 2 lens is veel meer "fisheye" dan die van de Diana. En zo'n cutter erbij kopen en dan ook lijstjes waar je "ronde" fotos in kan doen is wel erg gezellig en verslavend haha.

Qua flitser raadt ik deze echt aan

http://shop.lomography.com/colorsplash- ... ra-edition

Die werkt zo goed, die kan je met je horseshoe gewoon op je Diana zetten of op je LCA of je Fisheye en supergaaf gekleurd flitsen

Het is een mooiere flitser vind ik, dan die van de Diana F+.

Holga heb ik nog niet, ik hoor er slechte verhalen over (dat hij erg moeilijk is om mooie fotos eruit te krijgen) dus ik wacht nog even
Foto van die roos is echt prachtig! Foto's van de Diana F+ zien er heel mooi uit! Werkt zo'n opzetstukje voor 35mm gewoon goed? en hoeveel kost dat ongeveer? EN wat voor filmrolletje gebruik je ervoor?

Ik was net nog zo zeker van de Holga135BC, maar nu niet meer.
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 18:58:

ik vind het ook heel sfeervol cherrybomb en ik mis met mijn digitale apparaatje ook nog steeds het verrassingseffect van het ontwikkelen van je rolletje.

Ben jij trouwens veel geld kwijt aan rolletjes en ontwikkelen etc?ik laat ze ontwikkelen bij de HEMA (2 euro 59) en scan de negatieven in, ik heb een Canon 8800 F scanner: http://www.cameranu.nl/ar ... k&utm_campaign=referrer_3

die werkt heel makkelijk en veel lomo mensen gebruiken m.

Laat je dia films trouwens niet bij de HEMA ontwikkelen want ik krijg ze steeds terug met krassen :(

maar de 'gewone' filmpjes bij de HEMA gaat prima!!

Filmpjes koop ik vaak in grootverpakkingen, dan bespaar je een hoop
quote:Jrine schreef op 31 juli 2010 @ 19:01:

Foto van die roos is echt prachtig! Foto's van de Diana F+ zien er heel mooi uit! Werkt zo'n opzetstukje voor 35mm gewoon goed? en hoeveel kost dat ongeveer? EN wat voor filmrolletje gebruik je ervoor?

Ik was net nog zo zeker van de Holga135BC, maar nu niet meer.

Ja werkt prima! Ik weet niet hoeveel die kost want ik heb een Diana F+ pakket gekocht, De "deluxe kit" ofzo, die is 200 euro maar dan heb je zeg maar ALLES, behalve de "instant back", die wil ik ook nog heel graag

Dit pakket dus:

van dat pakket van diana word ik ook erg hebberig hahaha. Maar ik twijfel toch meer over die fisheye om eens mee te beginnen, mocht ik het dan echt zo leuk vinden als ik nu denk, dan kan ik altijd nog eens aan de Diana beginnen :-)

Op de fisheye kan je dus ook nog een losse colorspalsh flitser zetten? hmzz leuk zeg. Weet je toevallig of dat zowel voor de 1 ald no 2 geldt?
Poeehhhh dat weet ik niet, maar de Fisheye 2 is wel een stuk degelijker hoor. Als ik de Fisheye 1 zo zie zit daar geen horseshoe op voor een externe flitser.

Flickr is trouwens handig voor informatie, er zijn veel groepen met boards:

http://www.flickr.com/groups/diana_plus/

http://www.flickr.com/groups/lomo/

(weet niet of je ze ook kan zien als je geen lid bent...)
die instants zijn ook heel cool ja.... alleen die films zijn onbetaalbaar voor zover ik kan zien
thanks voor je informatie alvast cherrybomb. Altijd fijn om echte ervaringen te horen...
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 19:13:

die instants zijn ook heel cool ja.... alleen die films zijn onbetaalbaar voor zover ik kan zienklopt, 12 euro voor 10 stuks, of 20 voor 20. Nou ja, het is geen noodzaak, gewoon een hebbeding :p
vond de fisheye niet zo boeiend, maar de holga is leuk. heb er zelf veel mee geschoten:

http://www.flickr.com/search/?q=holga&w ... N00#page=0

helaas nu even niet want bijna al mijn film en ontwikkeling spullen liggen nog in het buitenland (waar ik gewoond heb).
quote:wijnands schreef op 31 juli 2010 @ 18:34:

[...]

Hoe stel jij je dat voor dan? Aangezien er zoveel afhangt van de film die je gebruikt.

[...]

Hier al 's gekeken? http://shop.the-impossible-project.com/shop/filmJa, daar is het uitverkocht. Zoals overal
en je kunt ook gewoon 135 film in de holga doen hoor. moet je even een soort van 'contraption' met een sponsje en elastiekjes maken zodat de film op zijn plaats blijft. en het rode raampje afplakken zodat er geen licht binnenkomt natuurlijk
koop ajb niet die film van impossible. het is echt droevig slechte kwaliteit. als je polaroids wil schieten koop dan een 250/350/450 en gebruik fuji instant film. zowel kleur als zwart/wit is van zeer goede kwaliteit.
shit dit is echt te leuk.... ik begin toch aan die hele diana set te twijfelen Ik vraag me wel af als je je camera meeneemt of je dan ook al die lenzen meeneemt? Ik ga binnenkort op reis en een tas vol lenzen en rolletjes is misschien wel heel onhandig (ga met camper dus valt opzich wel mee )
quote:bittermoon schreef op 31 juli 2010 @ 19:36:

koop ajb niet die film van impossible. het is echt droevig slechte kwaliteit. als je polaroids wil schieten koop dan een 250/350/450 en gebruik fuji instant film. zowel kleur als zwart/wit is van zeer goede kwaliteit.

Bedankt voor het advies.

Maar ik heb een Polaroid 636 camera, weet niet of dat gaat lukken met film van Fuji.

Het is een oude camera, ooit in tweedehandswinkel gekocht.
jullie (bittermoon en cherrybomb) digitaliseren dus wel al je foto's?
Leuk topic trouwens...Het begint bij mij nu ook te kriebelen om nog een gek cameraatje te kopen
acid, zwart/wit ontwikkel ik zelf (kleur niet), maar daarna scan ik de negatieven. maak er dus geen doka prints van, als je dat bedoelt.
quote:Mazou schreef op 31 juli 2010 @ 17:45:

[...]

Ik ook

Kan je hier een voorbeeld posten als je er eentje hebt afgedrukt?

Of heb je geen scanner?Zal ik doen!
mazou, nee die camera en fuji film ('pack film') gaan niet samen, helaas.
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 19:42:

jullie (bittermoon en cherrybomb) digitaliseren dus wel al je foto's?jep
quote:AcidAnonymous schreef op 31 juli 2010 @ 19:37:

shit dit is echt te leuk.... ik begin toch aan die hele diana set te twijfelen Ik vraag me wel af als je je camera meeneemt of je dan ook al die lenzen meeneemt? Ik ga binnenkort op reis en een tas vol lenzen en rolletjes is misschien wel heel onhandig (ga met camper dus valt opzich wel mee )Sommige lenzen nam ik wel steeds mee ja hihi, je krijgt er zo'n tasje bij en daar gooide ik dan alles in en dan buiten voor een mooie bloem zoeken zoeken zoeken :p
hmz een negatiefscanner is dus eigenlijk wel noodzaak.

zit alweer de hele middag foto's te kijken :-) ik vind vooral dat cross processing erg gaaf
haha cherrybomb zo zie ik mezelf dan ook al voor me.... nee toch deze lens, oh toch even die proberen :-) naja het houdt je lekker bezig denk ik zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven