Jongensnamentopic!
donderdag 12 augustus 2010 om 13:24
quote:blogbabe schreef op 11 augustus 2010 @ 13:20:
[...]
Ik vind Feline een erg mooie naam. Hij staat ook op mijn lijstje met favoriete namen. Wat ik ook erg mooi vind is Phileine. Vind ik net iets aparter.Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?
[...]
Ik vind Feline een erg mooie naam. Hij staat ook op mijn lijstje met favoriete namen. Wat ik ook erg mooi vind is Phileine. Vind ik net iets aparter.Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?
donderdag 12 augustus 2010 om 13:30
Taco
Tasso
Teuno
Thedo
Timo
Tycho
Tibo
Tiddo
Tino
Tjacco
Tjarco
Tjardo
Tjebbo
Tjerko
Tjiko
Toby
Tonio
Udo
Valentino
Vanya
Vergo
Vig(g)o
Vincenzo
Vito
Vitorio
Waldo
Wido
Wino
Wibo
Wigo
Wiko
Wubbo
Wyno
Xavi (vind ik persoonlijk wel leuk, niet?)
Yari
Yarko
Yaro
Yorgo
Yiri
Yomi
Yvo
Zino
Zaino (puntjes op de i)
zo, hoop dat er wat bij zit en wie weet mss ook nog wel voor iemand anders...
Tasso
Teuno
Thedo
Timo
Tycho
Tibo
Tiddo
Tino
Tjacco
Tjarco
Tjardo
Tjebbo
Tjerko
Tjiko
Toby
Tonio
Udo
Valentino
Vanya
Vergo
Vig(g)o
Vincenzo
Vito
Vitorio
Waldo
Wido
Wino
Wibo
Wigo
Wiko
Wubbo
Wyno
Xavi (vind ik persoonlijk wel leuk, niet?)
Yari
Yarko
Yaro
Yorgo
Yiri
Yomi
Yvo
Zino
Zaino (puntjes op de i)
zo, hoop dat er wat bij zit en wie weet mss ook nog wel voor iemand anders...
donderdag 12 augustus 2010 om 15:25
donderdag 12 augustus 2010 om 15:29
quote:pyridine schreef op 12 augustus 2010 @ 13:24:
[...]
Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.
Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/Phileine
[...]
Phileine klinkt misschien wel leuk, maar is door Ronald Giphart bedacht als naam voor in zijn boek. Geen bestaande naam dus en het is afgeleid van vilein. Wil je je kind echt zo noemen?Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.
Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/Phileine
donderdag 12 augustus 2010 om 16:39
quote:blogbabe schreef op 12 augustus 2010 @ 15:29:
[...]
Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.
Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/PhileineAch ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.
[...]
Ai, ai.. zo had ik het nog niet bekeken. Dan is ie gelijk minder mooi.
Op babybytes staat dat het van het Griekse Phileo komt wat liefhebben betekent. http://babybytes.nl/namen/meisjes/PhileineAch ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.
donderdag 12 augustus 2010 om 19:19
Dames, bedankt allemaal voor de leuke suggesties! Vind zelf chiel, Teun en Hugo erg leuk. Zoon van een overleden goede vriend heet ook Hugo, dus twijfel of we die naam kunnen gebruiken.
Manlief vindt Ruben leuk.
Feline is idd ook een mooie naam! Mijn ervaring met namen en mannen is trouwens dat hij het bij de eerste keer horen niet leuk vindt, maar als ik het vaak genoeg herhaal gaat ie het vanzelf leuk vinden!
Manlief vindt Ruben leuk.
Feline is idd ook een mooie naam! Mijn ervaring met namen en mannen is trouwens dat hij het bij de eerste keer horen niet leuk vindt, maar als ik het vaak genoeg herhaal gaat ie het vanzelf leuk vinden!
donderdag 12 augustus 2010 om 21:14
quote:pyridine schreef op 12 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Ach ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.Hm, ik ken een fileine en die is toch echt ouder dan het boek van Giphart.
[...]
Ach ja, het is maar wat je er zelf van maakt, zo klinkt het al veel leuker! Maar de naam bestond vroeger echt niet, en dit is echt wel de bewuste keuze van Giphart geweest.Hm, ik ken een fileine en die is toch echt ouder dan het boek van Giphart.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 12 augustus 2010 om 22:19
Hey Zonnetje,
waar ik de namen vandaan haal...ik verzamel geboortekaartjes, en houd dus ook bij welke namen en hoe vaak enzo..je kan maar een rare hobby hebben, maar goed jullie kunnen er je voordeel mee doen...
en ze bestaan dus ook allemaal echt!
Danio heb ik de zelfde associatie als Teddy, maar wie weet over 2 jaar heet de kwark weer anders en is het helemaal niet meer aan de orde
waar ik de namen vandaan haal...ik verzamel geboortekaartjes, en houd dus ook bij welke namen en hoe vaak enzo..je kan maar een rare hobby hebben, maar goed jullie kunnen er je voordeel mee doen...
en ze bestaan dus ook allemaal echt!
Danio heb ik de zelfde associatie als Teddy, maar wie weet over 2 jaar heet de kwark weer anders en is het helemaal niet meer aan de orde
donderdag 12 augustus 2010 om 22:33
@regina: inderdaad, als je maar vaak genoeg de naam noemt dan went hij er misschien wel aan, haha. Aan Fenne kon hij wel wennen zegt ie, maar hij vindt het een jongensnaam en kent een man die Fenneman van achteren heet, dus daarmee een associatie.... zucht... En inderdaad, Fenne wordt ook gebruikt voor jongens, maar minder vaak.
Feline vond hij te veel op Elise lijken, haha, dat zei ik geloof lavendelbloem ook al. Ik mag niet meer aankomen met eline, elin, feline, elise, lize, lies.... kortom alles wat er op lijkt.
Heb trouwens nog niemand gehoord over Tijmen/Thijmen. Daar kwam manlief zelf mee.. Ik vond het gelijk leuk, origineel, maar ook een beetje oudbollig. Al schijnt dat in te zijn tegenwoordig, oude namen. Nu krabbelt hij terug en zegt dat hij het niet mooi vindt voor een oudere jongen/man.
Pffff, Ik vind het echt moeilijk....
Feline vond hij te veel op Elise lijken, haha, dat zei ik geloof lavendelbloem ook al. Ik mag niet meer aankomen met eline, elin, feline, elise, lize, lies.... kortom alles wat er op lijkt.
Heb trouwens nog niemand gehoord over Tijmen/Thijmen. Daar kwam manlief zelf mee.. Ik vond het gelijk leuk, origineel, maar ook een beetje oudbollig. Al schijnt dat in te zijn tegenwoordig, oude namen. Nu krabbelt hij terug en zegt dat hij het niet mooi vindt voor een oudere jongen/man.
Pffff, Ik vind het echt moeilijk....
donderdag 12 augustus 2010 om 23:01
quote:regina75 schreef op 12 augustus 2010 @ 19:19:
Klopt de naam van de oudste werd eerst ook niet enthousiast ontvangen, maar nu vindt hij hem al bijna 9 jaar hartstikke leuk.
Klopt de naam van de oudste werd eerst ook niet enthousiast ontvangen, maar nu vindt hij hem al bijna 9 jaar hartstikke leuk.
vrijdag 13 augustus 2010 om 07:28