September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraagje voor de borstvoedinggevende moeders: staan jullie borsten 's ochtends ook op knappen als je kindje de hele nacht heeft doorgeslapen. Ik word dan soms zelfs nog eerder wakker dan Froukje omdat mijn borsten zo pijnlijk en gespannen zijn. In de loop van de dag (na verschillende voedingen) worden ze weer gewoner, maar de volgende ochtend begint het weer van voren af aan. Is er iets aan te doen, wordt het vanzelf beter of moet ik er maar mee leren leven?

Tinkerbellen
En hoe gaat het met iedereen vandaag? Baby's rustig en peuters lief? Of is het een drama-dag?

Hier verloopt de dag wel oke. Af en toe wat onrust, maar meneer ligt nu weer in zijn wiegje. ben benieuwd hoe lang hij dit keer wil blijven liggen. Ik hoop dat hij zeker een uur gaat slapen, dan kan ik zo wat gaan schoonmaken. Meestal heeft hij het na een half uur wel weer gezien in zijn bedje en ben ik druk in de weer om hem te troosten en hem zo lang mogelijk in bed te houden.

Gisteren heb ik een goed gesprek gehad met de vk. Heeft me goed gedaan. Ik dacht dat de bevalling inmiddels wel een plekje had gekregen, maar toen ik haar zag en de bevalling evalueerden, kwamen de waterlanders toch weer tevoorschijn. In mijn hoofd hoorde ik toch altijd nog een stemmetje die zei dat ik me aanstelde, dat ik een watje was omdat ik aan de pijnbestrijding moest en dat iedereen dezelfde pijn voelt tijdens de bevalling, maar dat heeft ze goed uit mijn hoofd weten te praten. Ze heeft niets voor niets zelf pijnbestrijding aangeraden, omdat ze zag dat het te heftig was. We hebben ook nog uitgebreid gesproken over een eventuele 2e zwangerschap. Tegen die tijd gaan we een bevallingsplan maken, zodat het heel wat stress zal wegnemen. Ben blij dat ik dat gesprek heb aangevraagd.

Kinke, nee ik heb eigenlijk weinig last van stuwing. Mijn melkproductie begint drastisch terug te lopen. kreeg gisteren nog maar 2x 60 cc eruit. Heb vandaag bedacht dat ik helemaal stop. Kijken hoe dat zal gaan. Weg met dat kolfapparaat

Kessie: heb dat babyboomprogramma ook gezien. Heb daar een beetje wisselende gevoelens bij, maar moest ook wel een klein traantje wegpinken. Ik vind het wel moeilijk om te zien dat het voor veel mensen niet zo vanzelfsprekend is. Wat een verdriet komt daar bij kijken zeg. Dan voel ik me wel een beetje schuldig (en ook gelukkig) dat het bij ons in 1x raak was.

Oh Renske, wat heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk toch dat jouw kleine meid gewoon al doorslaapt!!!!!! Heb je daar nog iets voor moeten doen, of werd je op een ochtend wakker en besefte je dat ze de hele nacht niks van zich had laten horen. Tell me!

En nu snel schoonmaken, want meneer ligt inmiddels al weer te jammeren. Daag
hee waar is iedereen?

Onrustig weekend achter de rug. Gelukkig lijkt het vandaag al beter te gaan. Na de voeding van 6 uur is hij weer gaan slapen en we werden om 08:45 weer wakker. Dat is in geen weken meer gebeurd.

Heb gisteren goede voornemens gemaakt. Ik wil weer wat aan mijn conditie doen en de zwangerschapskilo's moeten reduceren. Schrok gisteren toen ik op de weegschaal stond, want in plaats van dat de kilo's er nu af gaan, gaan ze er weer bij. Weet ook wel hoe dat komt, want de kasten staan vol met lekkere koeken, chipjes en chocolade. Normaal gesproken eet ik weinig koek (wel chocola), en nu kan ik de verleiding niet meer weerstaan. En mijn lichaamsbeweging is nog nul komma nul te noemen, dus dat kan natuurlijk ook niet goed gaan zo. Tijd voor verandering!!

Heb hardloopschoenen gekocht en ga trainen voor de dam tot dam loop in sept 08. Wilde ik dit jaar eigenlijk al gaan doen, maar ja..toen raakte ik zwanger (achteraf was ik ook wel stiekem blij dat ik niet mee hoefde te doen). Heb mijn springtouw uit de kast getrokken (paar weken geleden gekocht) en ben meteen gaan springen.............................dat viel tegen!!!!!!!!!!!!!!! Jee man, moet eerst maar eens flink gaan werken aan mijn bekkenbodemspieren! Het voelt echt alsof de boel een etappe lager hangt en ik het er zo zou gaan uitspringen. Schrok daar wel een beetje van, voelt niet fijn. De buikspieren ook maar licht getraind, maar daar heb ik altijd een schurfthekel aan.

Hoe gaat het met jullie lichaam?
heey meiden,

Vandaag heeft mn meisje d'r eerste prikjes gekregen, ze slaapt vandaag wel erg veel,tis alleen beetje jammer dat dat alleen maar in mijn armen is. Ben erg benieuwd hoe dat vanacht gaat,want ze mag dan niet in d'r bakerzak liggen. Dus dat is beetje jammer.

maar normaal slaapt ze overdag eigenlijk zelden in d'r eigen bedje. Was eigenlijk benieuwd hoe de ria blom dames dat gedaan hebben qua slapen. want er staan toch iets van tijden voor dat je een kind in bed moet laten huilen enz? Kan iemand dat kort vertellen want daar wil ik dan vanaf morgen mee beginnen.

Tinkerbellen heerlijk he dat lachen. Ik krijg nu iedere keer een enorme lach van d'r als ik dr s morgens uit bed haal echt geweldig om te zien. En dat doorslapen doet ze nu al bijna 2 weken. helemaal niet vervelend:D.

Mirjam wat fijn je een goed gesprek hebt met de vk, toch fijn voor als je evt aan de 2de gaat beginnen. Ik heb met floor toen ze helemaal op fles over was er echt 4 uur tussen gaaan houden en dan ook telkens op dezelfde tijden. Alleen met de laatste fles liet ik dr beetje spelen, legde haar voor die tijd ook in bed en liet dr dan slapen totdat ze wakker werd. En toen werd ik dus ineens om half 7 wakker, heb toen eerst vriendlief eruit geschopt dat

hij moest gaan kijken want was veel te bang dat ik haar dood zou aantreffen. Echt stom hé.

En nu ze dat al 2 weken doet denk ik wel dat dit zo blijft. En mijn lichaam is alleen wat strepen rijker verder gaat mn conditie langzaamaan beter maar probeer nu iedere dag met floor ff te wandelen iets wat ik voorheen weinig deed.

Tot snel meiden

Liefs Rens
Renske, even snel een antwoord op je vraag. Jurjen slaapt overdag gewoon in zijn eigen bedje en dat heeft mij echt veel meer rust gegeven. Niet dat hij nu de hele dag slaapt, maar het gaat een stuk beter. Ik doe het zo.

Als ik Jurjen uit zijn bedje haal, dan krijgt hij altijd zijn fles. Na de fles is het tijd voor samen spelen (lekker knuffelen, kletsen enzo), daarna gaat hij alleen spelen (in box). Zodra hij moe wordt (gapen, in oogjes wrijven, jengelen...) dan gaat hij weer naar zijn bedje. Deze voorspelbaarheid is belangrijk dus ik probeer hier niet van af te wijken. Soms gaat hij direct slapen, maar vaak is het heel hard huilen geblazen. 20 min lang reageer ik niet op zijn huilen, zodat hij leert om zichzelf in slaap te krijgen. Vaak is hij voor die tijd al stil, maar als hij na 20 min nog huilt dan ga ik naar boven om hem te troosten. Hij blijft dan wel in zijn bedje liggen (liedje zingen, strelen, speen erin....) Wanneer hij weer rustig is ga ik weer naar beneden. Met een beetje pech blijf je heen en weer lopen (vaak troosten), maar over het algemeen valt dat wel mee en valt hij in slaap. Alleen bij mij zit er nog wel 3 uur tussen de voedingen. Meestal is hij 1 tot 1,5 uur beneden en ligt hij 1 tot 1,5 uur in bed. Alleen 's avonds zit er 4 uur tussen de voedingen. 's middags gebeurt het regelmatig dat hij 1x in de wandelwagen slaapt, omdat ik dan ga wandelen. Maar dan ook geldt, wanneer ik hem uit de wagen haal, dan weet hij dat hij drinken krijgt.

Persoonlijk ben ik blij dat ik er aan begonnen ben, want het gaat echt veel beter met hem dan een aantal weken geleden. (en daardoor ook met mij)

Succes!
Hello,

Ja rustig hier....ik ben zelf ook druk, kan me voorstellen dat dat voor iedereen geldt!

Mijn lijf is al wel heel veel kilo's kwijt..ik ben lichter nu dan toen ik zwanger werd van zoon1...kan al mijn broeken al weer aan. een unicum hoor, want ik ben niet zo licht, doordat mijn schildklier het niet meer deed. Nu gaat het dus stukken beter. Maar de vorm moet nog wel terugkomen, dus ook ik zal eraan moeten geloven weer te gaan sporten. A.s. donderdag begin ik weer met badminton. Dat deed ik ook al vorige jaren. Lekker meppen!

Mijn bekkenbodem is redelijk, maar ook nog niet terug in vorm hoor. Heb nog niet geprobeerd touwtje te springen, maar 't zou zo maar kunnen dat ik dan ook het gevoel heb alles eruit te springen...Veel oefenen met de spieren is zeer raadzaam! ik ben er al een poosje mee bezig. een vriendin van me heeft door niet te oefenen nu wel een eeuwig urine probleem....daar zit ik niet op de wachten.

Thies gaat goed, overdag drinkt hij veel, om de drie uur gemiddeld, 's nachts zit er zeker 4 uur tussen, wat ik al heel fijn vind. Woensdag naar het cb. Ben benieuwd. Zal de uitslagen wel komen posten dan!

Liefs, Kinke
Hey hallo!

Ben ik ook weer eens, inderdaad lekker druk ja, en dan komt het er niet van om te posten. Oooh, ik moet ook echt iets aan die bekkenbodemspieren gaan doen, ik merk het als ik hard lach (dan kan ik dus letterlijk in mijn broek piesen van het lachen)

Ook hier de eerste prik gehad, ging goed verder. En zoontje is weer goed aangekomen (500 gr in 2 weken tijd) Afgelopen weekend een weekendje weg geweest met de familie en nu is wel mijn rust en regelmaat naar de maan. Ben vandaag weer heeeeel streng aan het Blommen. Ik was niet zo streng meer, liet 'm af en toe ook in de kinderwagen/maxi cosi slapen of rende niet gelijk met ' m naar boven als de oogjes dichtvielen, maar stopte hem slapend in bed.

Heel leuk, want hij zit in ontwikkelingssprongetje. Hij lacht, maakt veel contact, maakt schattige geluidjes. Om op te vreten gewoon. Helaas was ie vannacht tussen 2 en 5 superdruk, dus dat was iets minder (hij lachen tegen mijn slaperige hoofd).

Over de zwangerschapskilo's, ik ben 14 van de 16 kilo kwijt maar die laatste 2 blijven hardnekkig plakken. Ik doe er verder (nog) niks aan, snoep veel en beweeg weinig. Lang leve de borstvoeding, haha.

Oh shit, er begint hier weer eentje te huilen en het is zijn tijd, dus a la een goeie Ria Blom haal ik 'm gelijk uit bed

Bye
Hi meiden hier weer even een berichtje van mij.

Ik probeerde gister avond al een bericht te plaatsen maar Julia was niet te houden. Buikkrampjes en ook nog eens snipverkouden, heel zielig.

Ik herken dat wel hoor van andere meiden. Overdag is Julia een engeltje en na een uur of 16 uur huilt ze veel tot het bedtijd is, dan krijgt ze haar flesje en daarna valt ze meteen in slaap. Inderdaad, gekke kinderen hi hi. Bij mij wordt ze dan rustig maar ik kan dan inderdaad geen kant op! Gek word ik er af en toe van. Zodra ik haar in haar bedje leg, gaat ze huilen. We hebben nu wel een mobiel van Fisher Price boven de box hangen die ze heel leuk vindt, dus dan kan ik heel even adem halen. Hoop dat het naarmate ze ouder wordt het beter gaat

Tja Mirjam, het is echt zo. Julia slaapt de nachten al door (uitzonderingen daar gelaten). Ze slaapt 8 of 9 uur per nacht. Vannacht van 23 tot 8, echt heerlijk! Ik hoop dat het zo blijft!

Ik wandel heel veel met Julia. Het is een behoorlijk eindje lopen van ons huis naar het dorp, maar ik doe het elke dag en loop dan vaak nog extra om. Zij ligt dan lekker te slapen en krijgt frisse lucht en voor mij is het ook goed en ook voor de lijn, want ik moet nog een kilo of 10 afvallen! Ik ben nu ook met de WW begonnen en was meteen in 1 week 2 kilo lichter, dus dat gaat goed en ik mag heel veel eten. Ik geen trouwens ook nog steeds borstvoeding (afgekolfd via de fles), maar merk niet dat ik van afval eigenlijk. De eerste 3 wkn wel maar nu niet meer helaas. Af en toe wil ik overstappen op flesvoeding maar ik ben heel erg bang dat ze nog ergere buikkrampjes krijgt dan ze al heeft (hebben jullie daar ervaring mee?) en ik leg haar af en toe aan de borst als ze heel erg van slag is en dan is ze binnen 5 min stil en ligt ze heerlijk tegen me aan te slapen.

Ik heb ook problemen gehad mbt KDV. Ik had Julia ook bij 3 mnd zwangerschap in geschreven en kreeg te horen dat er geen plek was. Ja pas per 1 april 2008! Pfff dacht dat ik gek werd. Ik ben blijven bellen en nu heb ik gelukkig voor 3 dgn plek.

Julia gaat huilen, honger, bleh mijn verhaal was nog niet eens af. Dusss ik schrijf morgen wel weer verder.

liefs Floor
Bedankt Ria Blom! Gister heel streng geblomt na het drukke weekend en drukke maandag. En vannacht een nacht gehad, zo geweldig (vind ik dan)..... laatste voeding 11 uur, toen 5.45 (een record bij ons) daarna uitgeslapen tot 9.45 (!!!) Man, wat is dat heerlijk zeg.

Nog 4 weken en ik moet weer aan het werk, bleeeeeeeeeeehhh!! Hoewel, lijkt me ook best wel weer leuk hoor. Maar het idee dat ik mijn mannetje dan moet afstaan, ik kan al janken bij het idee alleen al. We gaan eerst een paar dagen wennen in de week voor ik ga werken. Ben al aan het oefenen met flesjes (dus bv in flesjes en dan door anderen laten geven terwijl ik verstopt zit) en hij klokt ze zonder problemen achterover. Pak van mijn hart.

Kinke, hoe gaat het nu met je vader vroeg ik me ineens af. En is de verbouwing klaar?

Mirjam, fijn dat je zo goed met de vlos hebt gesproken. Elke bevalling is anders, toevallig maandag op de terugkomles van de zwgym alle verhalen gehoord. De een had een totaal ruptuur, een ander baarmoederontsteking en weer een ander geen scheur/knip/niks. Zelf had ik "mazzel" met mijn snelle bevalling, maar de weeen waren zo ontzettend heftig (in 3 uur tijd van 1 tot 10 cm ontsluiting) als dat langer aangehouden had, dan was ik erbij neergevallen hoor. Dan hadden ze me ook mogen aansluiten op pijnbestrijding.

Heb mijn eigen verhaal uiteraard ook verteld op de zwgym, dus het kwam weer helemaal boven. De meiden lagen in een deuk om mijn verhaal (zit ik dan ook lekker aan te dikken) met persweeen in de auto bij de vlos op een enorm stuk zeil in knalblauwe badjas met piekhaar, hangend aan de handsteun, dwars door de ochtendspits naar het ziekenhuis. Daar aangekomen mezelf in een rolstoel gegooid en al kreunend en puffend door een enorm drukke ingang van het ziekenhuis gereden. Leek wel een sketch.... :-) haha, ik kan er nu om lachen, maar toen.......

Oh, moet nu van mezelf klussen in huis gaan doen. Heb ik zo geen zin in, maar anders doe ik wel erg weinig.
Hai,

Kessie, lief dat je aan mijn vader denkt. Het gaat helaas niet zo goed, hij raakt zijn geheugen kwijt en wil ook niet meer leven. Dat is heel lastig en emotioneel moeilijk. De wens om dood te gaan/zijn maakt niet dat dat dan ook gebeurd. En hij kan slecht met zijn ouderdom overweg, is ongelukkig, en merkt te goed dat hij zijn geheugen aan het kwijtraken is. Veel zorgen dus...

Wat heerlijk dat hij zo lekker doorslaapt zeg! Hier nog niet...Vriend was moe dus die is gister vroeg naar bed gegaan en ik heb nu alle voedingen gedaan vannacht. 11 uur, 3,45 en 7 uur....nu ben ik dus moe!

Verder bezoek CB: Thies weegt nu 5660 gram, is 59 cm lang en is bere sterk. Kon hoofd optillen vanuit buiklig en zich uitstekend optrekken aande armen van de arts. Ik ben trotse mama!

Hij is aan alle kanten groot, maar prima in verhouding. Gelukkig....

Liefs, Kinke
Hey,

Herkenbaar: dat op je arm lekker in slaap vallen en zodra ze het matrasje van de wieg raakt weer klaarwakker zijn en gaan huilen. Ik laat Lily nooit langer dan een paar minuten huilen. Wil ze niet, nou ja, dan niet. Dan ga ik meestal even een eindje wandelen. In de wagen lukt het haar namelijk nooit om haar ogen open te houden :-). En dan slaapt ze maar een paar uurtjes in de wagen hoor. 's Avonds gaat het wel goed en valt ze na wat gepruttel (en 'geklets' tegen haar popje) zo in slaap.

Lily slaapt nog geen hele nachten door. Haar record is 7 uur (yes!), maar meestal is het zo'n 5-6 uur, ook al heel netjes. Mijn borsten zijn dan wel gespannen, maar meestal stroomt er dan gewoon melk uit tot de ergste druk eraf is. Wel vaak een heel nat shirt dus
goedemorgen allemaal

Even snel een berichtje van hier, we waren alweer behoorlijk gezakt met ons topic. Even uppen dus.

Kinke, wat leuk om te horen en merken dat Thies zo sterk is! Kan me voorstellen dat je op zo'n moment een super trotse mama bent.

Kessie: heerlijk he, die lachjes en geluidjes! Jurjen maakt ook steeds meer geluidjes, maar zijn lachjes zijn nog wel bescheiden. Heb een erg serieus kijkend mannetje!

Floor: Hoe kan het nu dat je eerst pas in april 2008 plek zou krijgen en nu opeens voor 3 dagen? Was je vervelend aan de telefoon ofzo en wilden ze van je af zijn? Wij hebben een orienterend gesprek gehad met het gastouderbureau en besloten dat we hun een zoekopdracht laten doen. Hopen dat we nu sneller een plekje zullen vinden.

Is je kleine meid nog steeds zo verkouden? Zielig is dat he?

Denna, dat klinkt niet slecht hoor dat er 's nachts 5-6 uur tussen de voedingen zit. Afgelopen nacht kwam Jurjen om de 2,5 uur en moest het echt proberen te rekken naar 3 uur. alleen 's avonds slaapt hij langer, dan moet ik hem vaak echt wakker maken voor zijn voeding.

Rustig dagje tot nu toe. Kleine man ligt naast mij in zijn wippertje te hikken en ik zal zo de tummy tub gaan klaarmaken. Daar geniet hij altijd zo van....... en ik kan op die manier de tijd een beetej oprekken. Hoewel het geloof ik niet zo goed is om iedere dag te badderen, heb ik ergens gelezen. Vanmiddag toch maar even de deur uit, hopen dat het dan niet zo hard regent. Lekker warm aankleden en lopen maar. Vanavond ga ik voor het eerst met mijn man weer uiteten. Mijn broer gaat op Jurjen passen. Wel een beetje spannend hoor, ben benieuwd hoe snel we weer thuis zijn. Maar misschien hebben we de smaak ook wel weer direct te pakken en belt broerlief op een gegeven moment op met de vraag waar we blijven en dat hij naar bed wil. We zullen zien!
Veel plezier vanavond Mirjam! Geniet ervan en zet het mannetje - voor zover mogelijk - uit je hoofd.
Ha meiden,

Hier dan ook eindelijk even tijd om bij te lezen en te reageren!

Mirjam, lekker vooruitzicht joh, gezellig met z'n tweetjes uit eten! Niet verkeerd, geniet er lekker van!!! Maar dat zal vast goedkomen

Kinke, veel sterkte met je vader. Lijkt me erg moeilijk voor je.

Floor, lekker he, iedere dag een flink stuk wandelen met de kleine. Ik probeer dat ook te doen, alleen zit de laatste dagen het weer helaas niet echt mee, zijn echt van die enorme buien die ineens op komen zetten, bah!

Renske, ben je begonnen met het Ria Blommen, en bevalt het je goed?

Wat balen dat sommigen van jullie problemen hebben met de opvang zeg. Ik moet zelf 3 januari weer aan de slag, bah, moet er echt nog niet aan denken om die kleine hummel achter te laten op het kinderdagverblijf. Ik heb er zelfs een beetje spijt van dat ze niet gewoon lekker twee dagen per week naar mijn ouders gaat, maar ook een dag naar het kinderdagverblijf. Maar ja, aan de andere kant denk ik dat het voor de ontwikkeling heel goed is, dus we gaan gewoon doorzetten!

Even een vraagje voor degene die flesvoeding geven, hoeveel kregen jullie kindjes na vier weken, toen ze om de vier uur mochten gaan drinken? Ben benieuwd! Ik ga morgen beginnen met om de vier uur voeding geven, fijn hoor, lijkt me een stuk rustiger! We zijn dinsdag op het consultatiebureau geweest, alles was prima in orde! Ze was alweer 55 cm en 4200 gram! Gaat hard... morgen is ze alweer een maand oud!!!! Time flies...

Lotte heeft nog niet echt een goed ritme te pakken, de laatste dagen wil ze 's ochtends na het badje niet slapen. Het komt soms voor dat ze tot de volgende voeding wakker is... en vaak wil ze dan eind van de middag ook weer niet slapen. 's avonds gaat het nu wel heel goed, na de fles van 7/8 uur gaat ze goed slapen, en na de laatste fles van 10/11 uur eigenlijk ook vrijwel altijd! Zijn jullie kindjes overdag soms ook zo lang wakker? Ik weet ook niet zo goed wat 'normaal' is eigenlijk...

Liefs Kaatje
Ohh lekker..uit eten...wil ik oohoook! geniet ervan!!

Hier krijgt Thies gewoon wanneer hij wil de fles...ik voed helemaal niet om de 4 uur eigenlijk.....hij drinkt elke 3 uur overdag...eerlijk gezegd...tis een kleine slok-op! Vandaag huilt hij overigens de boel bij elkaar als hij wakker is...weet niet wat er aan de hand is. Hij slaapt nu, en het is al 4 uur geleden dat hij zijn laatste fles had, maar wil hem even niet wakker maken. Hij slaapt pas een uur...

Thies is soms de hele dag wakker....hij slaapt lang niet altijd! Gemiddeld, op een normale dag, is hij na de voeding 's ochtend wel een uur wakker, en ij de andere voedingen overdag een halfuur zo ongeveer. 's avonds is hij ook weer meer wakker. Heel normaal hoor, lijkt me.

Hij roert zich, ik ga maar even kijken!

Tot later!

Kinke
Thies was vandaag zo aan het gillen dat we vanavond toch maar even naar de huisartsenpost zijn gegaan...maar het zijn toch echt krampjes. Hij had volgens de arts wel erg overmatige peristaltiek....tsja, zelfs als moeder van twéé kindjes weet je dingen nooit zeker!

Als het zo blijft mag hij en paracetamolletje. Fijn te weten..

Ook adviseerde arts me bij koorts (38.0 en hoger) direct te komen. Geldt ook voor jullie! Bij deze!

Liefs, Kinke
Zo wij zijn weer terug van een midweekje centerparcs. Het was erg leuk, Voor zoontje natuurlijk nog niet veel aan, maar zoon1 vond het hartstikke leuk. Het ging ook heel goed allemaal. Lekker in het bos wandelen, naar het zwembad geweest en ook 's avonds konden we uiteten gaan. Zoon1 vond het helemaal geweldig omdat hij frietjes kreeg en zoontje lag lekker in de kinderwagen te slapen. Ik merkte wel dat na 4 dagen weinig ritme, hij wel een beetje overprikkeld begon te raken en eigenlijk het liefste bij mij of man lag te slapen. Dat kwam ook omdat het kinderbedje dat daar was zo vies eruit zag, dat we zoon 1 in ons eigen campingbedje hebben laten slapen en zoontje in de reiswieg van de kinderwagen, en dat sliep voor langere stukken toch iets minder had ik het idee. Maar het ging toch heel goed allemaal en hij heeft deze week een keer of 5 stukken van 6-7 uur achter elkaar geslapen (helaas dan wel vanaf 9 uur 's avonds en niet vanaf 11 of 12 uur). Zoon 1 sliep een paar keer tot 9 uur dus we zijn ook nog lekker uitgerust!

Kinke, goed van je dat je naar de hp bent gegaan. Arme Thies, zulke erge krampjes, nog een week of 5 dan zou het ergste erop moeten zitten toch?

En wat naar dat het niet goed met je vader gaat. Lijkt me ook vreselijk om te merken dat je geheugen echt achteruit gaat. Triest dat hij het liefste dood zou zijn, maar zijn lichaam nog door gaat. Erg verdrietig voor je om hem zo te zien.

Mirjam, je bent lekker fanatiek aan de gang zeg! Touwtjespringen, toe maar! Als je je bekken zo voelt, moet je misschien wel iets rustiger aan doen misschien? Ik moet zeggen dat ik ook echt weer wil gaan beginnen. Deze week begint mijn 2e deel van de zwangerschapscursus, gaan we ook weer oefeningen doen maar dan voor na de bevalling. Heb ik ook echt zin in en ik wil die avond na de cursus ook reserveren als mijn sportavond, ik denk dat ik dan naar de sportschool wil gaan. De bekkenbodemspieroefeningen doe ik regelmatig tijdens de borstvoeding (als ik er aan denk), wil niet incontinent worden.

En wat een schrik zeg dat de deur van Jurjen's kamer niet meer open ging. Pfff, dan raak je echt in paniek lijkt me. Gelukkig kon je buurman hem wel open krijgen.

Hoe was het om uit eten te gaan? LEkker hoor weer eens met z'n tweeen weg. En ging het ook goed met Jurjen en je broer?

Kaatje ieder kindje heeft weer zijn eigen ritme. Als ze gewoon vrolijk is en daarna weer lekker goed drinkt en gaat slapen, lijkt me het wel ok. Maar als ze huilerig is, dan zal ze misschien toch moe zijn, maar moeilijk in slaap vallen? Wij hebben weer het andere uiterste, zoontje slaapt nog steeds bijna van voeding tot voeding. Wel heeft hij meestal eind van de middag en begin van de avond krampjes, maar als we hem dan bij ons nemen slaapt hij toch ook wel tussen krampjes door. Met het verschonen is hij altijd wel wakker en vlak na de voeding even. Dan kijkt hij flink om zich heen, of naar mij. Dat is ook het moment dat ik hem even op zijn buik kan leggen, wat hij overigens al heel goed kan.

Hij lacht nog niet erg veel, ik tijwfel ook wel eens als hij lacht of het een echte lach is, of een grimas omdat hij een krampje heeft, want daarna vertrekt zijn gezicht dan meestal weer van de pijn. Nou ja, het komt vanzelf wel denk ik maar.

Denna, goed hoor van Lilly dat ze al 5,6,7 uur achtger elkaar kan slapen. Zo te horen ben jij niet aan het blommen ;). Ik vond het bij zoon1 ook heel moeilijk om hem even te laten huilen, en ook nergens voor nodig eigenlijk. MAar ik merkte op een gegeven moment wel dat hij dat huilen echt even nodig had om in slaap te kunnen vallen. En ook dat ik vaak de signalen van moe worden niet goed door had bij hem.

oh even posten, zoontje is aan het huilen..
zo ben ik weer voor deel 2:

Zoontje had erge krampjes, ben toen maar even met hem gaan boodschappen doen, in de wagen viel hij zo in slaap en nu ligt hij er nog in te slapen. Man en zoon1 waren samen met de auto weg, maar die zijn inmiddels alweer thuis en we hebben gegeten en nu ligt zoon1 ook lekker te slapen.

Kessie, van die gespannen borsten (ik weet niet of je dit nog steeds hebt), maar als je zoontje die voeding blijft overslaan dan stelt je lichaam dat vanzelf bij. Dan wordt je weer gewoon met een normale voeding voor je zoontje wakker, in plaats van met 2. Wat wel zo is, volgens mij, is dat je lichaam 's nachts het meeste voeding kan aanmaken, omdat je dan slaapt en nergens anders energie voor hoeft te gebruiken. 's Avonds is dat juist weer minder.

Ik heb trouwens nog een keer gekolfd en dat ging al wel beter, 100ml was de score.

Ik moet het maar langzaam aan gaan opbouwen. Heb er alleen niet zoveel zin in, wil de tijd voor mezelf liever anders gebruiken als de jongetjes op bed liggen. Hoe gaat het nu met jou met het kolven, nog zo'n last van je tepels? Kolof je electrisch? Misschien de kolf wat minder hard zetten? Of goed kijken dat je tepel goed in het midden van de kolf zit en niet het plastic aanraakt? Maar live voeden is sowieso wel minder pijnlijk voor mij, het mondje van je kind is toch wat zachter dan zo'n kolfapparaat.

Wat jij doet, doe ik eigenlijk ook. Wandelingetjes maken, boodschappen doen en soms ook met zoon1 en zoontje in de wagen naar de speeltuin toe. Verder gaan wij ook nog weinig op pad met zoontje. Komt ook omdat hij gewoon nog zoveel slaapt, dus hem doe ik er echt geen plezier mee.

Moeilijk he, dat je straks je zoontje op het kdv moet gaan achterlaten. Dat wennen is wel goed en na een tijdje zul je merken dat iets voor jezelf hebben (werk dus) en even niet moeder zijn ook wel lekker is (vond ik tenminste, het duurde wel een paar maanden, omdat zoontje slecht sliep en dronk op de creche, maar toen het beter ging voelde ik me er prima bij).

Mirjam, goed dat je dat gesprek met de vk hebt gehad. Het is toch fantastisch dat je pijnbestrijding hebt gekregen, als je dat nodig hebt moet je het gewoon doen toch? Bovendien heb je je kindje toch helemaal zelf eruit gekregen hoor, met of zonder pijnbstrijding, is dat toch ook al een hele prestratie? Goed ook om zo'n bevallingsplan op te stellen voor bij een tweede, lijkt me een prettig idee om alles alvast besproken te hebben en op papier. Geeft jezelf vast een rustig gevoel als het zover is.
Deel 3 dan maar, er ging even iets mis haha.

KEssie, wat fijn dat je zoontje weer zo goed was aangekomen! Nu hoef je je er geen zorgen meer om te maken he!

Hoe gaat het met het gewicht van jouw kleintje Denna? Ze was eerder toch te weinig aangekomen?

Floor, wat heerlijk dat Julia al zo goed doorslaapt! Wat een luxe zeg. Jullie zijn dus lekker uitgerust.

Renske, ben je al bezig met blommen? En begint het al een beetje te werken? Ik hoop het wel voor je, het is zo lekker als je kindje lekker 1,5/2 uur kan slapen in zijn/haar eigen bedje. Geeft mij iig altijd wel rust als dat goed gaat.

Morgen heb ik een forummeeting met de moeders en kinderen van het spetember 2005 forum. Zijn jullie er al aan toe (en vinden jullie het leuk) om ook eens af te spreken met de kinderen?

xx Rosi
Jaaaa ik wil onze kindjes wel eens live zien Rosi, ben er klaar voor!
Kreun... zoon1 was om 4 uur wakker, toen ik Thies ging verschonen en fles geven...en is wakker gebleven....ik dus ook! Met een keel als een glasbak -auw- zit ik nu op de bank te hangen. Thiesje slaapt weer, zoon1 is nu met lego aan het klooien en redelijk zoet, als is zijn lontje superkort en huilt hij al als ik kijk of nee zeg..

Thies gaat nu gericht echt kijken en lachen. Zo leuk! Mèn, dat is toch weer genieten he, die kleine superstapjes vooruit in de ontwikkeling. En zo wordt het alleen maar leuker en leuker.

Rosi, wanneer begint je man met werken? De laatste weekjes samen genieten nu?

Zullen we eens in griftpark onze mannenbende door elkaar husselen in de speeltuin?

Volgende week ofzo?

groet! Kinke *gaaap*
Hey allemaal,

Wat een top-weekend!!! Lily heeft nu voor de derde nacht doorgeslapen. En dan bedoel ik ECHT doorgeslapen: vrijdagnacht 8 uur, zaterdagnacht 9 (!) uur en vannacht 8,5 uur achter elkaar. Wat een luxe :-)

Wel heeft ze 's avonds vaak wat krampjes, dus dan is ze ook een paar uur wakker en huilerig, drinkt een keertje extra en dan ineens de hele nacht door.

Wat hebben sommigen van jullie een strak ritme als ik het zo lees. Bij ons is het meer: we zien wel hoe het gaat, wanneer ze wakker is en wanneer ze wil slapen. Drinken gaat op verzoek, maar nu ze doorslaapt haal ik de 6 voedingen per dag maar net (is t minimum volgens het cb...)

Wat kunnen jullie beebs allemaal al?

Lily vindt het dikke pret als ik alle verschillende geluidjes die ze maakt, nadoe. En ze pakt haar knuffel-muziek-koe al vast (en propt zijn oortje in haar mond om te sabbelen). En zelfs de babygym (zo'n ding waar ze onder liggen en mee kunnen spelen) is al een succes.

Op haar buik liggen vindt ze 10x niks, dan begint ze meestal na 10 sec te huilen.
Goedemorgen meiden,

Zo wat een gezellig maar ook wel vermoeind weekend was het zeg. Gisterenavond zaten rené en ik allebei achter de laptop beetje bij te komen haha. maar ja is ook niet erg toch. Het was zaterdag in ieder geval heel gezellig.

Zaterdag was er een meeting hier thuis van een msn groep waar ik op klets met allemaal meiden in de 20 die zwanger willen worden. INmiddels is bijna ook iedereen bevallen of zwanger. was wel druk maar wel supergezellig.

's avonds is mijn jongste zusje ook nog even gekomen, dus dat was ook wel gezellig.

zondag zijn mijn opa en oma langsgeweest samen met m'n peetoom. Heb echt een superlief jurkje gekregen van mijn peetoom echt superstoer. En van mijn oma ook een leuk pakje. Ik dacht alleen dat het een pyama was haha.

Woepsie. ach ja ze bedoelt het goed hé.

Floor was gisteren ook wel echt moe, wilde niet in d'r eigen bedje slapen. maar gelukkig heeft ze wel gewoon de nacht doorgeslapen dus dat is wel fijn. En nu ligt ze weer in d'r bedje. En zo in slaap gevallen. Ach tis wel een scheetje. Nu ligt ze er alweer in want ze viel bij mij bijna in slaap. Ze heeft wat slaap in te halen waarschijnlijk.

Deze week eindelijk eens een keer niks gepland staan door de week. En dat is wel zo lekker eigenlijk. Geen verplichte dingen, geen bezoek heerlijk. Ga deze week ook flink doorzetten met het slapen van floor op de

juiste manier en dan hoop ik dat ze het aardig doorheeft na deze week.

Met het blommen gaat het niet zo haha. Floor werd telkens moe na de fles en om d'r dan 3,5 uur in d'r bed te houden was ook niet echt een optie vond ik dus als ik nu moe ben dan doe ik d'r naar bed. En laat d'r dan huilen eigenlijk

totdat ze in slaap valt. Tenzij het heel lang duurt dan ga ik er wel ff naartoe, ff aai over d'r bol kalmeren tutje in en weer gaan. Dat was de eerste dag ff heel heftig maar het gaat nu wel wat beter al.Deze week ook helemaal niks gepland dus dan ga ik er flink mee aan de slag.

Ik ga d'r nu ff uit bed halen en kom strakies op jullie reageren

Liefs Rens
dag allemaal! ik meld me ook maar weer eens, een drukke tijd achter de rug. oudste zoon is een maand neit naar de oppas geweest ivm vakantie van mijn gastouder. ik zag er enorm tegenop om elke dag met 2 kindjes te zin aar het is me 1000 maal meegevallen. mijn oudste is enorm lief geweest. hij is nu anderhalf en leert zoveel de laatste tijd. hadden de zonen van Rosi en Kinke dat ook met anderhalf jaar? hij zegt nu babie, mama (EINDELIJK!), kaas, kassa hahaha. leuk hoor.

wat een verhalen allemaal te lezen van jullie en jullie kindjes.

denna, lekker he dat doorslapen. kun je zelf ook weer normale nachten draaien. dan begint je leventje weer wat terug te keren vind ik. hier ook al goede nachten sinds een week of 2. helaas was het vanmorgen weer eens half 5. leuk dat Lily al zo op je reageert he? het pasgeborene is er dan echt af. dan begint het nog leuker te worden!

kinke, nee he, dat is niet de bedoeling dat de oudste gaat nachtbraken. je hebt het maar stoer met die 2 volgens mij. ik las ook je stukje over je vader. wat naar zeg. voor hem en ook voor jou om hem zo onnodig te zien lijden. woont hij dicht bij? ga je hem vaak opzoeken? of lukt dat nu even wat minder met die 2 kindjes? sterkte.

Rosi, lekker zeker even weg met zijn viertjes! ach dat ritme heb je er zo weer in toch? even weg uit het vaste stramien. wanneer gaat je man weer aan de slag? voor jou dus ook weer een verandering. moet je het echt weer alleen doen. werk je zelf ook en waneer moet je weer aan de slag?

trouwens dat komt voor een aantal vast nu in zicht. mijn verlof is officieel eind november afgelopen. heb gelukkig nog vrij genomen en gekregen tot 2 januari. en jullie?

ha Mirjam, lekker uit eten geweest? heeft je broer het volgehouden? of waren jullie binnen paar uurtjes weer thuis? en zeker alleen maar over je zoon gepraat? miste je hem ook of voind je het wel lekker even vrij zijn?

en hoe gaat het met Froukje, Lotte, Lynn, Julia, Floor???

deze week moet Tobias voor de 2e prik. hij is dan alweer 11 weken. nog even en hij is 3 maanden. het gaat zo ontzettend goed met hem. ben er heel blij mee. mijn 1e zoon was een enorme huilbabie de eerste 3 maanden. nog niet zo als wat Mirjam heeft met Jurjen maar wel veel wakker overdag en huilen huilen, krampjes enzo. ik heb dat toen heel erg zwaar gevonden en ook weinig kunnen genieten. gelukkig gaat het met deze zoon dus totaal anders. zo kan het dus ook weet ik nu! hij ligt nu lekker in de box tegen zo/n nijntjes slinger aan te slaan met zijn vuistjes. en maakt al van die kirgeluidjes. lachen doet hij ook al een tijd. dat was bij zoon 1 allemaal veel later.

verder vind ik het dit keer ook heerlijk om thuis te zijn. ook omdat het met T zo lekker loopt en ook omdat er 2 zijn dus ik evrmaak me wel! gelukkig ga ik pas in het nieuwe jaar weer werken, ben dan 5 maanden thuis geweest.

ik ga eten met zoon 1! fijne dag voor iedereen. groet, mamalijn
Heb foto's geplaatst op de site! En nu ga ik even slapen..de rest pit ook..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven