Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Onzin, gewoon zelf daar gaan boeken tumtummie. En als je slim bent, met foldertjes van het hotel bij de buren in je hand. Bij de receptie vragen of ze nog kamers vrij hebben en wat de prijs is. (Daarbij de folders van hun concurrenten natuurlijk in zicht). Als ze een prijs noemen, even in het Nederlands "overleggen", je vriend duidelijk een naam van een ander hotel in de buurt laten zeggen, omdraaien en zeggen dat je toch verder kijkt omdat je het nogal aan de prijs vindt. Zo werden wij eens halverwege de lobby weer ingehaald dat we de bungalow ook voor de helft (!) van de prijs konden krijgen.

Weet je al waar je wil zitten in Samui? Als je in de omgeving van Lamai wil zitten heb ik nog wel wat tips voor je.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Dat zijn inderdaad verkooppraatjes, net zoals de mannetjes bij de Wat Po die zeggen dat het net die dag gesloten is, maar dat ze nog wel een andere mooie tempel weten, om je vervolgens mee te nemen - via de kledingzaak van hun neef/oom/broer/vader/buurman - naar een tempel 3 hoog achter, waar je vervolgens ook nog een de hoofdprijs voor betaalt. Daar trap je dus ook maar 1 x in (behalve Mayou, die stonk er 2 x in )

Het is nogal regentijd nu in Chiang Mai dus is het daar ook niet zo druk. Daarbij zijn er in de oude stad zoveel guesthouses dat er echt wel eentje tussenzit met plek. Probeer Awana House, die hebben altijd wel plek, of Trigong guesthouse, ook erg leuk (zit een erg goed bakkertje naast)

Hopelijk blijft het rustig in Bangkok. Wij gaan binnenkort ook weer terug.
Hahaha... Mayou wij zijn er nog nooit ingestonken. Ze probeerden het bij Grand Palace. Ja doei... dat merken we dan vanzelf wel. Om bij de ingang tegen gehouden te worden dat we er echt niet inkwamen. Die dag gesloten want "Queen from Netherlands is visiting today!"

Tssssk... ben je in Bangkok, kom het het Grand Palace niet in omdat je eigen koningin er ook is!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Bedankt voor de reacties!! Haha ja we worden gek van tuk tuk en taxi chauffeurs die je alles willen laten zien voor 20 baht! Vandaag regende het keihard hier in Bangkok maar alleen einde vd dag dus niet heel erg. Morgen willen we naar Ayutthaya maar weten niet hoe we daar komen...
Oh winterdip, ik ben heeel benieuwd naar je accomodatie tips op Lamai beach! We hebben nog niks gevonden tot nu toe..
@mayou Tegen ons zeiden de mannetjes bij Grand Palace dat de monniken aan het bidden waren en dat hij tijdelijk dicht was, we konden wel in een tuktuk naar andere tempels idd haha ja doei! Bedankt voor je guesthouse tips. Welke vd 2 ligt qua ligging het leukst/handigst? Ziet er allebei goed uit namelijk. Voor zover ik weer is het rustig in Bangkok, merk er niks van in ieder geval.
Awana ligt beter dan Trigong qua sunday night market. Het maakt niet zo veel uit, ze liggen op 5 minuten loopafstand van elkaar....maar Awana heeft een zwembad en Trigong niet.
quote:tumtummie schreef op 08 augustus 2010 @ 15:20:Morgen willen we naar Ayutthaya maar weten niet hoe we daar komen...

Gewoon met de 3e klas trein, kaartje kopen op het station en gaan. Is prima, raampje open voor wat verkoeling, er is een conducteur die de boel een beetje bijhoudt en langsloopt met drankjes (te koop). Simpelste treinreis ever. In elk geval niet de government bus nemen, dan word je langs de snelweg afgezet en kun je een dure taxi de stad in nemen.....

Ik vond overigens Sukhothai minstens zo leuk als Ayutthaya. Fijnere atmosfeer in Sukho, meer te zien in de stad Ayutthaya (buiten de monumenten). Grote verschil is dat in Sukho er veel meer 'hersteld' is en de tempels in een apart park liggen buiten New Sukhothai (en vergeet het museum ernaast niet). In Ayutthaya ligt alles meer verspreid door de moderne stad.
haihai..

ik wil ook een dag naar pechaburi, wat zijn de hoogtepunten daar? lees veel over tempels en boeddha's enzo.. maar het zijn er zoveel dat ik er bijna niet uitkom..
Ha forummers!

Hier even een berichtje vanuit Chiang Mai. We hebben een aantal dagen in BKK, Kanchanaburi, Ayutthaya en Sukhothai erop zitten en nu voor een kleine week hier! Bevalt goed tot nu toe, maar moet nog best wennen aan een aantal dingen! Zegt waarschijnlijk meer over mij dan over de omstandigheden, maar toch :-)

Vind het best lastig dat er zo weinig mensen zijn die je kan vertrouwen; word helemaal gek van iedereen die je naar de TAT stuurt die nooit een TAT is! En idd al die mensen die zeggen dat iets dicht is enzo. Maar daar wen je wel aan. Krijg nu wel een beetje stress over onze accomodatie op Ko Tao, want hoor van veel mensen dat alles daar vol is.. Nu dus maar druk aan 't mailen met een aantal duikscholen daar.. En we gaan toch maar vliegen van Chiang Mai naar Samui; is wel duur maar scheelt veel tijd.. Moet me er meer aan overgeven dat het hier niet de gewoonte is om alles te plannen denk ik.

Verder is het super hier hoor!! Gisteren genoten van heerlijke massage en ook 't eten is echt geweldig. Heb helemaal geen zin meer in westers eten :-) En Sukhotai was echt super; zijn er dan ook maar paar dagen langer gebleven. BKK vond ik ook erg leuk. Geen moment onveilig gevoeld overigens! A'damse metro voelt soms minder veilig! We hebben nog een protest meegemaakt van de roodhemden bij het Democracy Momument (wij zaten in de McDonalds daar tegenover). Hing geen grimmige sfeer ofzo, hoewel het indrukwekkend was om te zien. Uiteindelijk ging alles vreedzaam uit elkaar.

Wil zo nog een kookcursus en een elephant trekking gaan boeken. Zie door de bomen 't bos niet meer door het grote aanbod.. En misschien iemand nog een tip voor een mooi eilandje in de buurt van ko Tao..? Las ook iets over die zeereservaten namelijk; daar schijnt het heel rustig te zijn? Ko Samui en Ko Pha Ngan liggen vlakbnij natuurlijk, maar zijn ook wel druk denk ik.. Of heb je daar ook heel rustige strandjes? Kan me niet zoveel schelen als er niets te doen is; heb nog twee ongelezen boeken bij me :-)

Tumtummie, veel plezier nog! Verder heb ik niet alles zo goed kunnen lezen doordat internet er steeds uitvliegt, maar iedereen die er nu ook is/binnenkort gaat: have fun!
Buddhaview dive resort en Big Bubble zijn goeie duikscholen. Wanneer je daar je Padi gaat doen, regelen ze ook accommodatie voor je, is heel handig. Dat doen vrijwel alle duikscholen daar trouwens. Hier heb je nog een handige site waar alles op staat.

Ik ben vorig jaar juli op Phangan geweest, toen was het erg rustig overal. Ik zat aan de westkant, maar waar we ook kwamen was het opvallend rustig, Ik zou me daar dan ook niet druk om maken. Bottle Beach is het rustigst van alle baaitjes daar trouwens.

Veel plezier nog!
@ bonbonne, wij zitten nu ook in Chiang Mai haha. Zitten nu in Awana house, op aanraden van dit forum. Het regent helaas wel al de hele dag. Ze proberen je wel bijna altijd af te zetten, vooral taxi chauffeurs en tuktuks maar ondertussen lachen we er gewoon om en laten we ons niet gek maken. Het eten hier is zeker lekker! Soms geen idee wat ik nou eet maar het is lekker! Wij willen ook nog iets met olifanten doen maar geen idee wat, bonbonne weet jij het al? Heb nog een vraagje, weet er iemand een leuke accomodatie op Koh Samui en dan Lamai beach? Niet al te duur, maximaal 1000 bath maar rond de 700 of 800 nog beter. Alles lijkt zo duur wat ik vind.
Alsjeblieft mensen geef je geld niet uit aan een olifantentrekking!

Dit is pure dierenmishandeling!!

Ik ben afgelopen maart gaan backpacken en wilde graag met olifanten gaan werken. Ik heb mijn geld uitgegeven (ook eens veel minder) aan een goed project die olifanten juist uit deze toeristenindustie haalt en ze nog een goede dag geeft. Ik heb er een hele dag aan besteed en intenstief gewerkt met ze en het was echt geweldig!

Ik ben bij Elephants World in Kanchanaburi geweest, Jan en Agnes een Nederlands koppel zijn geemigreerd een aantal jaar geleden en zijn nu het project mee aan het opzetten. Je kunt altijd mailen naar janenagnes.verheek@gmail.com en een dag kost een paar tientjes!

Er zijn veel van dit soort projecten in Thailand en gelukkig steeds meer. BLES is ook een goed project, Katherine Conner heeft dit opgezet, getrouwd met een Thai en kinderen en woont ook daar.

Het is verschrikkelijk dat de industrie in Thailand nog steeds zoveel olifanten misbruikt. Het is onwijs zielig en ik heb de wonden en markeringen met eigen ogen gezien!

Je kunt veel beter je geld uitgeven aan het GOEDE voor de olifant dan een trekking waarbij ze echt uitgebuit worden. BLES heeft afgelopen week weer een olifant gered uit haar benauwde positie in een trekkingskamp. De mahout (olifantenbegeleider) liet haar lopen met een verwonde voet! Gelukkig wordt ze nu goed verzorgd en is super happy bij BLES.

Kijk maar eens op Facebook naar Elephants World en BLES, zij hebben beide accounts. Bekijk de foto's eens waarom ik dit schrijf.. en wat het doet met de beestjes en hoe ze nu zijn in de kampen, nooit meer werken!

Je moet natuurlijk zelf weten wat je met je geld doet, ik moest dit gewoon even vertellen want de meeste mensen hebben niet door wat het met het beest doet en dat het eigenlijk dierenmishandeling is.
hej whenwish!

ik ga vanaf woensdag helpen bij WFFT, zo'n zelfde soort organisatie voor veel wildlife dieren en olifanten!!

woensdag ga ik daarheen voor 3 weken om olifanten te verzorgen die uit de (massa)toeristenindustrie weg zijn gehaald..

(en tussendoor wat van de omgeving/steden verkennen)

ben het helemaal met je eens!
Hi MEFunny,

Super leuk! Heel erg veel succes en veel plezier!

Wat ik niet begrijp is dat reisgidsen zoals die van National Geographic, maar ook organisaties zoals FOX reizen, gewoon van die olifantentrekkings aanbevelen en ook in hun reisprogramma opnemen.

Als ik met een FOX reis mee zou gaan, verwacht ik van een dergelijke organisatie dat zij dit soort dingen niet steunen en zou ik het heel erg vinden als ik achteraf hoor dat een onderdeel van mijn reisprogramma zoveel leed veroorzaakt.

Wenwish: wij gaan ook naar Elephant World in september!

Lijkt me een geweldig project
Ik lees trouwens ook veel over dat alles op Koh Tao volgeboekt zit! (wat bonbonne hierboven al schrijft) Heb dus gisteravond maar snel 2 overnachtingen vastgelegd.....we willen niet eens gaan duiken, alleen snorkelen maar toch....

Bonbonne: voor elephant trekking zou ik naar Patara Elephant Farm of het Elephant Nature Resort gaan. Deze reservaten zorgen goed voor de olifanten en beulen de dieren niet af met stomme voetbalshows e.d.
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die het leuk vinden om bovenop een olifant te zitten.
nou wij hebben dat ook gedaan en ik had spijt,vond er niks aan.Vond het leuker om die olifanten te zien als ze daar rondliepen en in de rivier.
quote:mayou schreef op 16 augustus 2010 @ 10:58:

Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die het leuk vinden om bovenop een olifant te zitten.

Nou ja dat snap ik nog wel

Er zijn ook legio mensen die willen "zwemmen met dolfijnen" ook al zoiets waarvan je je kunt afvragen hoe leuk dat nou eigenlijk voor die dolfijnen zelf is.

Alleen ik snap niet dat zo weinig mensen/toeristen zich een beetje inlezen in hoe die dieren behandeld worden. Als ik op mijn werk vertel dat ik naar Thailand ga begint de helft al over "ja je moet ook naart zo'n olifantenshow! En dan op zijn rug door de jungle!" Of ze beginnen over apenshows

Zodra het woord "show" valt heb ik al genoeg eigenlijk......

Ik ga nu een dag meehelpen bij Elephant World en dat is veel leuker. Voedsel planten, de olifanten voeren en wassen....geen tochtjes op de rug dus.
over 24 uur vertrek ik naar thailand.. heb er zin in! en vind het erg spannend..
Wij vertrekken binnenkort naar Koh Samui naar Lamai beach maar ik kan nergens een leuk en betaalbaar guesthouse of hotel vinden. Alles is zo duur, ik denk aan rond de 700/800 bath per kamer per nacht. Weet iemand nog iets leuks?
Hoi Iedereen,

Ik wil in december een reis naar Thailand maken waarin ik oa Koh Phi Phi wil aandoen. Heeft iemand tips voor leuke (goedkope) guesthouses aan (het liefst) een rustig strandje..

Bedankt!
MEfunny, veel plezier he, tussen de olifanten en daarna!!

Tumtummie, kan je niet helpen helaas, maar ik zou me niet te druk maken en er gewoon heen gaan. De goedkope guesthouses hebben altijd wel plek (en zijn niet altijd vindbaar op internet) en anders kun je altijd nog 1 nacht in een duurder hotel gaan zitten en rondkijken naar iets goedkopers. Komt goed hoor!

Marieke: Long Beach vond ik een rustig strand en daar was ook goedkopere accommodatie. Wij zaten toen boven het strand (iets van 200 treden, goed voor de lijn!!) in een resort en dat was iets van 12 euro per nacht. Superuitzicht met zonsondergang!
Over 24 uur vlieg ook ik naar thailand! Eindelijk!

Ben echt heel benieuwd! heb me net nog snel even voor de Asia Miles aangemeld. Zag dat we toch aardig wat kregen met onze vluchten, en dat je voor 12.000 miles al een upgrade business class hebt

Mocht Azie nou bevallen en we willen terug dan zijn die miles natuurlijk wel erg lekker om te hebben!

Bedankt voor alle tips hier iig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven