Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boarder: je weet pas of zij de juiste voor jou is als je ze in real life een paar keer hebt ontmoet. wat is het ergste wat je kan gebeuren als je een date hebt? dat de illusie van een leuke dame weg is. Nou dan weet je dat ook weer en kan je weer verder gaan kijken.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik heb ook wel een probleem wb de echte eerste date.

Ik maak een heel plaatje in mijn hoofd hoe iemand zou zijn. Het perfecte plaatje dus als ware. aangezien niemand perfect is loopt dit altijd uit op een teleurstelling (tenminste in het verleden).

Omdat ik liever niet heel snel wil afspreken weet ik dus niet hoe ik dit kan voorkomen. Hoe zit dit bij jullie?
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik heb mijn man drie jaar geleden leren kennen via relatie planet. Mijn vader is getrouwd met iemand die hij heeft leren kennen via lexa. Wat adios zegt ben ik het niet mee eens. Ik wist na een week of twee msnen, camen, smsen en bellen al dat ik met deze man ging trouwen, en kijk nu eens ... Wat ik wel altijd wilde is meerdere foto's van iemand zien. Als iemand er één laat zien en verder geen foto's zegt te hebben ist meestal een foto van internet geplukt en klopt er iets niet.
Hoi bubbles: wat een goed verhalen.

Wat ik eigenlijk bedoelde is: als hij/zij de dame in kwestie leuk genoeg vind om een date af te spreken en dan begint te twijfelen is jammer. Want wat is dan nog het ergste wat er kan gebeuren?

Misschien is het dan meer een beetje van onzekerheid over zichzelf (weet ik niet hoor want ik ken je verder niet), over hoe de dame over hem/haar denkt enzo.
Wat word ik blij van deze berichtjes!

Er is hoop

Ik lees dat jullie smsen en bellen, soms zelfs voor de eerste date al. Ik heb nog geen nummers gewisseld met mijn dateman en eigenlijk vind ik dat wel prima. Maar wat ik me afvraag: waar hebben jullie het dan over? Bij ons vielen er zaterdag af en toe best stiltes. Niet op een vervelend manier, maar ze waren er wel. Kortom: gespreksonderwerpen gezocht
Ik lees even mee met de vraag van Bibine. Vind het soms ook lastig om een gesprek op gang te houden. Soms vind ik een stilte best fijn. Je hoeft niet altijd maar te praten maar op de een of andere manier voelt dat niet goed bij een eerste date
Ok mailtje 2 is ook verstuurd, nu is het afwachten wat ik terug krijg (en of ik iets terug krijg!haha)

wb die stiltes: ja dat is inderdaad verschrikkelijk in het begin! wat je eraan kan doen?

onderwerpen van te voren gaan bedenken is ook niets want dan komt het snel zo geoefend over!
Mijn mr. Date was ook bang voor 'pijnlijke' stiltes... dan heeft het voor hem dan wel weer een voordeel dat ie een behoorlijk spraakzaam type tegenover zich heeft... 'Iedere keer als ik stilval, begin jij weer!'
quote:adios schreef op 25 augustus 2010 @ 19:35:

Ik heb ook wel een probleem wb de echte eerste date.

Ik maak een heel plaatje in mijn hoofd hoe iemand zou zijn. Het perfecte plaatje dus als ware. aangezien niemand perfect is loopt dit altijd uit op een teleurstelling (tenminste in het verleden).

Omdat ik liever niet heel snel wil afspreken weet ik dus niet hoe ik dit kan voorkomen. Hoe zit dit bij jullie?Tuurlijk, volgens mij doet iedereen dat wel. Je hebt immers een 'verkorte' versie van iemand leren kennen en bent benieuwd of dat hele plaatje ook zo is... Met sommige 'kandidaten' sprak ik al na een week af, met anderen duurde het wat langer. Met mr. Date heb ik ook eerst ca. 2-3 gechat (wel heel regelmatig), daarna afgesproken, de week daarop weer en nu hebben we elkaar een maand niet gezien
quote:Bibine schreef op 25 augustus 2010 @ 19:46:

Bij ons vielen er zaterdag af en toe best stiltes. Niet op een vervelend manier, maar ze waren er wel. Kortom: gespreksonderwerpen gezocht Ehm... het weer??? Als het met iemand heel goed klikt, hoef je je van tevoren echt geen zorgen te maken over gespreksonderwerpen... het loopt dan helemaal vanzelf. Bij ons wel tenminste... nu denk ik daar ook niet echt over na hoor, meer de typisch vrouwenzaken (ben ik wel leuk genoeg, hoe begroet je elkaar eigenlijk en (als het heel leuk is) hoe sluit je in vredesnaam af???)
quote:adios schreef op 25 augustus 2010 @ 19:31:

boarder: je weet pas of zij de juiste voor jou is als je ze in real life een paar keer hebt ontmoet. wat is het ergste wat je kan gebeuren als je een date hebt? dat de illusie van een leuke dame weg is. Nou dan weet je dat ook weer en kan je weer verder gaan kijken.Eigenlijk is dat hele mail/chatgebeuren een beetje verneukeratief, want je gaat op basis van de 'klik' op het net een beeld van iemand vormen. Klopt dat beeld in je hoofd niet met wat je voor je ziet/hoort/ruikt/etc., dan ben je weer een illusie armer en een ervaring rijker. Toen ik met mr. Date alleen nog online contact had, had ik nooit van ze langzalzeleven kunnen denken dat hij zó leuk zou zijn. Dát zie je pas als je die persoon ook echt in de (mooie ) ) ogen kijkt...
wat een positieve verhalen allemaal, goed om te lezen zeg word er helemaal blij van haha. Dat met die gespreksonderwerpen herken ik ook wel ik was voor de eerste dat e ook erg bang voor pijnlijke stiltes, was achteraf gezien nergens voor nodig als t klikt gaat t praten ook vanzelf, en ik vind idd ook dat je ms-en mailen niet te lang moet doen voor de eerste date, in real life merk je toch pas of er echt een klik is en anders ga je alleen maar een ideaal beeld creeren

ondertussen nog steeds aan t smsen met D over niks bijzonders eigenlijk hoe mijn dag was hoe zijn dag was, zo smsen we elke dag een beetje en verder gaat t nergens over haha, morgen ben ik jarig benieuwd of hij dan is met een origineler smsje komt ;), ik heb trouwens nog niet voor een 2e date durven vragen...haha hoebedoel je onzeker
@ Adios, spannend he! Ik ben benieuwd naar de reacties!

@ Granny, inderdaad...hou je voelsprieten aan...vooral als je dit soort dingen hoor :S
Hahaha Sandra, vrouwen die initiatief tonen zijn toch hartstikke stoer! En als ie er niet op ingaat, weet je ook gelijk waar je staat...

Alvast gefeliciteerd btw! Weet ie dat je jarig bent? En hij vind je leuk genoeg? Dan kun je toch wel iets verwachten?
ja ik weet t maar ergens toch bang voor deafwijzing, en ja hij weet dat ik morgen jarig ben maar of ie dr ook iets mee doet...
Grrrr, ik zou hem bijna voor je smsen voor een tweede date Sandratjuh!
Als ie er niets mee doet, dan is ie je ook niet waard hoor. Wat is er leuker dan je date op een leuke manier een fijne verjaardag te wensen???
haha ja morgen ga ik m vragen! weet alleen nog niet hoe :p
ja daar heb je opzich wel gelijk in anniemal, ik vind t erg lastig in te schatten hoe hij erover denkt, en dat maakt mij dus weer onzeker, daarbij komt dat ik 21 (morgen 22 haha) ben en hij 29 is en hij net een erg lange relatie achter de rug heeft (10 jaar) dus mischien wil ik ook wel gewoon te snel gaan en heeft hij meer tijd nodig, maar...dan kan hij dat toch ook gewoon zeggen
Go for it girl! desnoods breng je het onder het mom van een verlaat verjaardagscadeau???
Hahaha mijn mr. Date is 34 (ik 25) en heeft een huwelijk van 13 jaar achter de rug, dus de vergelijking gaat redelijk op. En je stelt toch alleen een nieuwe afspraak voor... niet om samen te gaan wonen of te trouwen???
oo dat gaat idd behoorlijk gelijk op, maarja jij hebt geluk een man tegen tegengekomen te zijn die wel weet wat hij wil haha

maar je hebt gelijk t is maar een tweede date, en ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben
Da's je goed recht toch? Wanneer heb je hem voor het laatst gezien?

Lotgenoten he Ik liep vandaag net de deur binnen en meneer hing alweer aan de lijn... moest sorry sorry sorry onze afspraak alweer verzetten naar maandag en die datum heeft ie met uitroeptekens en viltstift in zijn agenda geparkeerd... gisteren tijdens de training te horen gekregen dat ie morgen een voetbalwedstrijd moet spelen en hij wilde per sé niét mijn voicemail krijgen en t weekend krijgt ie de kinderen, dus dat werd ook niets... nog langer smachten en wachten dus
oo dat is balen zeg. wel fijn dat ie meteen een nieuwe afspraak maatk, lekker duidelijk, daar hou ik van haha, wel lief dat hij pas belt als hij zeker weet dat je thuis bent.

onze eerste date was afgelopen vrijdag, nog niet echt lang geleden dus, maar vind t gewoon vreemd dat we t nu nergens meer over hebben zeg maar, voor de date heeft hij heel duidelijk uitgesproken wat hij er van verwachtte en t was m niet tegengevallen zegt ie, waarom hebben we t nu opeens dan nergens meer over...ik heb duidelijk genoeg gemaakt dat ik t leuk vond en t goed voelde en zelfs wat gehint op een tweede date, maar blijkbaar valt t kwartje niet he haha
Sandratjuh: wat dacht ervan om gewoon to the point te komen en gewoon te vragen of hij mee wil op een tweede date. mannen snappen vage hints niet die voor vrouwen overduidelijk zijn. dus gewoon to the point en duidelijk zijn.

waarschijnlijk vind hij het harstikke leuk en zo niet dan weet je dat ook weer en is hij gewoon een slappe zak omdat hij je in de waan liet (maar weet zeker dat het de eerste optie is!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven