Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:48
quote:frizzy schreef op 28 augustus 2010 @ 00:42:
[...]
Weet je No, dat weet ik eigenlijk ook niet. Het zou kunnen kloppen wat je zegt.
Kijk, voor mij spelen een aantal dingen:
- het gevoel van constante afkeuring tijdens mijn jeugd vanuit mijn moeder heeft denk ik invloed op mijn zelfbeeld met gevolgens voor mijn liefdesleven
- angst voor liefde/binding, en dan vooral voor het ontvangen van liefde. Liefde geven gaat iets makkelijker.
Het zit me echt in de weg. Ik zie niet in hoe een andere manier van denken erin kan helpen. Verstandelijk dénk ik namelijk helemaal niet zo negatief, maar onderliggend gebeuren er heel andere dingen binnen in mij. Maar ik kan het ook allemaal verkeerd zien.
Maar wat zou je willen doen?
De narigheid met je moeder verwerken? Ga je je daar beter van voelen denk je?
Je ziet haar nu nog steeds; heb je dat ooit meer haar besproken dat je je zo voelt?
Weetje; vandaag zei je iets heel treffends. Dat stukje over eigenwaarde en seks..
Herkenbaar. Ik denk ook dat het te maken heeft met een laag zelfbeeld en gebrek aan eigenwaarde.
Hetzelfde geldt voor de bindingsangst.. Is die bindingsangst niet verlatingsangst? Voorkomend uit de angst om niet goed genoeg te zijn, om alleen gelaten te worden?
0.48
[...]
Weet je No, dat weet ik eigenlijk ook niet. Het zou kunnen kloppen wat je zegt.
Kijk, voor mij spelen een aantal dingen:
- het gevoel van constante afkeuring tijdens mijn jeugd vanuit mijn moeder heeft denk ik invloed op mijn zelfbeeld met gevolgens voor mijn liefdesleven
- angst voor liefde/binding, en dan vooral voor het ontvangen van liefde. Liefde geven gaat iets makkelijker.
Het zit me echt in de weg. Ik zie niet in hoe een andere manier van denken erin kan helpen. Verstandelijk dénk ik namelijk helemaal niet zo negatief, maar onderliggend gebeuren er heel andere dingen binnen in mij. Maar ik kan het ook allemaal verkeerd zien.
Maar wat zou je willen doen?
De narigheid met je moeder verwerken? Ga je je daar beter van voelen denk je?
Je ziet haar nu nog steeds; heb je dat ooit meer haar besproken dat je je zo voelt?
Weetje; vandaag zei je iets heel treffends. Dat stukje over eigenwaarde en seks..
Herkenbaar. Ik denk ook dat het te maken heeft met een laag zelfbeeld en gebrek aan eigenwaarde.
Hetzelfde geldt voor de bindingsangst.. Is die bindingsangst niet verlatingsangst? Voorkomend uit de angst om niet goed genoeg te zijn, om alleen gelaten te worden?
0.48
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:02
Trouwens, ik heb dat wel besproken met mijn moeder. Zij heeft toen heel erg gehuild, ze voelde zich schuldig. Ze gaf toen toe mij gewoon nooit te hebben begrepen als kind en niet te hebben geweten wat ze met me aan moest.
Nu is het een issue met mijn zusje en haar: mijn zusje voelt zich rot en wordt onzeker omdat mijn moeder steeds niet achter haar keuzes tov de kleine staat en niet kan uitstralen/zeggen/vinden: Ik vind het goed wat je doet, ik vertrouw je op jouw keuzes en inzichten, ik hou van je en sta achter je. Dat doet mij ook pijn voor mijn zusje.
Yep. Niet voor niks dat ik af en toe in paniek ben de Lastigerd kwijt te raken. Het zou zó'n bevestiging zijn van het feit dat ik dus niet goed genoeg ben.
Net als dat mijn keuze voor de Lastigerd ook een logische is: het voelt veilig dat hij zich niet durft te binden.
Nu is het een issue met mijn zusje en haar: mijn zusje voelt zich rot en wordt onzeker omdat mijn moeder steeds niet achter haar keuzes tov de kleine staat en niet kan uitstralen/zeggen/vinden: Ik vind het goed wat je doet, ik vertrouw je op jouw keuzes en inzichten, ik hou van je en sta achter je. Dat doet mij ook pijn voor mijn zusje.
Yep. Niet voor niks dat ik af en toe in paniek ben de Lastigerd kwijt te raken. Het zou zó'n bevestiging zijn van het feit dat ik dus niet goed genoeg ben.
Net als dat mijn keuze voor de Lastigerd ook een logische is: het voelt veilig dat hij zich niet durft te binden.
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:04
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:08
Het is begrijpelijk dat je nog steeds (en je zusje) de goedkeuring van je ouders zoekt. Waarschijnlijk is dat een heel natuurlijk iets.
Maar aan de andere kant, je bent nu .. jaar. In hoeverre ben jij nog afhankelijk van je ouders? Ben jij nu nog niet oud genoeg om voor jezelf keuzes te maken een daar achter te staan?
(Misschien sta ik daar heel hard en koud in ofzo, dat komt omdat ik vrijwel geen "opvoeding" en ouders heb gehad)
Weetje Frizzy; je hebt behoorlijk wat zelfinzicht. Je weet het allemaal heel goed. Wat maakt dat je daar niet naar kan handelen?
Ga ik weer te diep?
IK heb je stukje gelezen daar .
107
Maar aan de andere kant, je bent nu .. jaar. In hoeverre ben jij nog afhankelijk van je ouders? Ben jij nu nog niet oud genoeg om voor jezelf keuzes te maken een daar achter te staan?
(Misschien sta ik daar heel hard en koud in ofzo, dat komt omdat ik vrijwel geen "opvoeding" en ouders heb gehad)
Weetje Frizzy; je hebt behoorlijk wat zelfinzicht. Je weet het allemaal heel goed. Wat maakt dat je daar niet naar kan handelen?
Ga ik weer te diep?
IK heb je stukje gelezen daar .
107
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:10
quote:frizzy schreef op 28 augustus 2010 @ 01:04:
Ja maar wát voor therapie dan? Want kijk: mijn verstand weet heus wel dat ik heel wat waard ben hoor. Echter diep van binnen zit een andere overtuiging. Hoe pak je die aan? Toch niet door anders te leren denken? Of denk ik nou te simpel?
Ja weet ik veel. Ik ben toch geen spiegoloog .
http://www.therapeutdirec ... Eigenwaarde_Enschede.html
http://realisatietrainingen.nl/pb/minde ... gheid.html
http://www.psycho-consult.nl/laag_zelfbeeld.html
http://www.humanconcern.nl/behandeling/ ... hodiek.php
1.10
Ja maar wát voor therapie dan? Want kijk: mijn verstand weet heus wel dat ik heel wat waard ben hoor. Echter diep van binnen zit een andere overtuiging. Hoe pak je die aan? Toch niet door anders te leren denken? Of denk ik nou te simpel?
Ja weet ik veel. Ik ben toch geen spiegoloog .
http://www.therapeutdirec ... Eigenwaarde_Enschede.html
http://realisatietrainingen.nl/pb/minde ... gheid.html
http://www.psycho-consult.nl/laag_zelfbeeld.html
http://www.humanconcern.nl/behandeling/ ... hodiek.php
1.10
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:12
Oh ik sta achter mijn eigen keuzes. En ik heb er allang geleerd mee om te gaan dat mijn ouders zo zijn. Echter de invloed die het heeft op mijn eigenwaarde zit wél nog in de weg.
Ja, waarom kan ik daar niet naar handelen? Dat weet ik dus ook niet. Het is heel frustrerend dat ik het heel goed weet en er niet uit kom. Vandaar dus mijn hypothese dat er iets moet gebeuren met mij op een dieper niveau, om aan die pijnpunten te werken. Want op verstandelijk niveau ben ik er allang helemaal uit, en dat helpt mooi niks!
Ja, waarom kan ik daar niet naar handelen? Dat weet ik dus ook niet. Het is heel frustrerend dat ik het heel goed weet en er niet uit kom. Vandaar dus mijn hypothese dat er iets moet gebeuren met mij op een dieper niveau, om aan die pijnpunten te werken. Want op verstandelijk niveau ben ik er allang helemaal uit, en dat helpt mooi niks!
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:16
Weet je wat ook lastig is? Ik ben niet onzeker, kan gewoon nee zeggen, schat mezelf hoog in qua wat ik waard ben in een vriendschap of als professional, behálve als het gaat over liefde. Mijn coach heeft gezegd dat ik een diepgewortelde gedachte heb dat ik geen liefde verdien. Mijn verstand kan dat niet onderuit halen.
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:16
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het loslaten van oude denkpatronen en ruimte maken voor nieuwe.
Maar hoe je dat doet?
Sommige dingen hebben ook gewoon tijd nodig.
Daarnaast is een mens niet helemaal maakbaar. Je kunt heel, heel veel aan jezelf sleutelen maar het houdt een keertje op. Een deel is ook persoonlijkheid en karakter. Dat krijg je er met alle therapie in de wereld niet uit.
1.16
Maar hoe je dat doet?
Sommige dingen hebben ook gewoon tijd nodig.
Daarnaast is een mens niet helemaal maakbaar. Je kunt heel, heel veel aan jezelf sleutelen maar het houdt een keertje op. Een deel is ook persoonlijkheid en karakter. Dat krijg je er met alle therapie in de wereld niet uit.
1.16
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:22
Weetje Frizz; het is nooit verkeerd om jezelf proberen te verbeteren.
En ik denk zeker dat jij nog veel verder kunt komen als je nu bent, je moet alleen iets vinden dat bij je past.
Als ik zo vrij mag zijn he;
Jouw houding en gedachtengang over seks is geen gezonde. Let's face it.
De gedachte daarbij dat jij niet goed bent zonder seks o.i.d. is stom natuurlijk.
De gedachte dat jij seks moet hebben om leuk gevonden te worden is mogelijk nog stommer.
Wanneer je op zo'n manier over jezelf denkt maak je jezelf wel zeker minderwaarding, in jouw gedachtengang tenminste.
Zo zou je niet over jezelf hoeven denken, echt niet...
Wanneer je zo over jezelf denkt laat je je zo behandelen, met als gevolg dat je je nog minderwaardiger gaat voelen.
Dat wil je opkrikken, en hoe doe je dat? Juist....
Cirkeltje.
Je bent zoveel meer dan dat, en zoveel meer waard.
1.22
En ik denk zeker dat jij nog veel verder kunt komen als je nu bent, je moet alleen iets vinden dat bij je past.
Als ik zo vrij mag zijn he;
Jouw houding en gedachtengang over seks is geen gezonde. Let's face it.
De gedachte daarbij dat jij niet goed bent zonder seks o.i.d. is stom natuurlijk.
De gedachte dat jij seks moet hebben om leuk gevonden te worden is mogelijk nog stommer.
Wanneer je op zo'n manier over jezelf denkt maak je jezelf wel zeker minderwaarding, in jouw gedachtengang tenminste.
Zo zou je niet over jezelf hoeven denken, echt niet...
Wanneer je zo over jezelf denkt laat je je zo behandelen, met als gevolg dat je je nog minderwaardiger gaat voelen.
Dat wil je opkrikken, en hoe doe je dat? Juist....
Cirkeltje.
Je bent zoveel meer dan dat, en zoveel meer waard.
1.22
zaterdag 28 augustus 2010 om 01:26