Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:22
quote:frizzy schreef op 28 augustus 2010 @ 00:20:
Ik denk dat ik het zelf wel kan benoemen Janna. Maar ik kan er de vinger niet helemaal op leggen.
En dan hebben we ook nog hetgeen waar ik ooit een topic over heb geopend.
Ja, dat maakt de start van je eventuele therapie wel wat makkelijker, dan weet je wel in welke richting je het moet zoeken. Je kunt eens informeren of je het vergoed krijgt en of er een wachtlijst is enzo?
0.22
Ik denk dat ik het zelf wel kan benoemen Janna. Maar ik kan er de vinger niet helemaal op leggen.
En dan hebben we ook nog hetgeen waar ik ooit een topic over heb geopend.
Ja, dat maakt de start van je eventuele therapie wel wat makkelijker, dan weet je wel in welke richting je het moet zoeken. Je kunt eens informeren of je het vergoed krijgt en of er een wachtlijst is enzo?
0.22
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:24
quote:N00tje schreef op 28 augustus 2010 @ 00:22:
Is Gestalt dan de juiste therapievorm?
Echt doorpakken en "keihard aan de slag" is het niet.
Ik zou eerder voor CT kiezen, concreter, tastbaarder en sneller.
Cognitieve Gedrags Therapie is idd misschien wel beter ja.
Ik heb bij Gestalt ook een beetje een 'Freud bankstel' / psychoanalyse / dit gaat jaren duren gevoel...
0.23
Is Gestalt dan de juiste therapievorm?
Echt doorpakken en "keihard aan de slag" is het niet.
Ik zou eerder voor CT kiezen, concreter, tastbaarder en sneller.
Cognitieve Gedrags Therapie is idd misschien wel beter ja.
Ik heb bij Gestalt ook een beetje een 'Freud bankstel' / psychoanalyse / dit gaat jaren duren gevoel...
0.23
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:28
Nee CT lijkt me niks. Veel te oppervlakkig. Het moet de diepte in en ik wil graag een therapeut die me wijst op mijn gedrag en de betekenis ervan.
Janna ik krijg bijna niks vergoed (kan aanvullend nemen vanaf jan) en er is volgens mij geen wachtlijst bij de therapeut die me is aangeraden.
Het probleem is meer dat ik eigenlijk een beetje klaar ben met dat werken aan mezelf. Ik wil echt niet meer naar een psychologe, en die coach trekt me op dit moment ook niet. Maar ik merk gewoon dat bepaalde dingen niet goed zitten.
Janna ik krijg bijna niks vergoed (kan aanvullend nemen vanaf jan) en er is volgens mij geen wachtlijst bij de therapeut die me is aangeraden.
Het probleem is meer dat ik eigenlijk een beetje klaar ben met dat werken aan mezelf. Ik wil echt niet meer naar een psychologe, en die coach trekt me op dit moment ook niet. Maar ik merk gewoon dat bepaalde dingen niet goed zitten.
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:32
Mijn beeld: CGT neemt je gedrag als uitgangspunt en leert je nieuwe gedragingen aan.
Voor mij voelt dat als wegstoppen. Symptoombestrijding. Dan wordt er alsnog geen aandacht besteed aan die paar pijnpunten waar ik last van heb en dan is de gedragsverandering slechts aangeleerd en niet duurzaam. Ik geloof in het oplossen van die pijnpunten en dan verandert gedrag vanzelf.
Voor mij voelt dat als wegstoppen. Symptoombestrijding. Dan wordt er alsnog geen aandacht besteed aan die paar pijnpunten waar ik last van heb en dan is de gedragsverandering slechts aangeleerd en niet duurzaam. Ik geloof in het oplossen van die pijnpunten en dan verandert gedrag vanzelf.
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:32
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:34
quote:N00tje schreef op 28 augustus 2010 @ 00:32:
Soms he Frizzy, heb ik bij jou het idee dat ik tegen een muur praat.
Dat is met veel dingen zo. Volgens mij heb jij allang iets in je hoofd, en dat blijft zo. Daar ben je niet vanaf te brengen..
Is overigens totaal niet vervelend bedoelt, al begrijp ik dat het zo kan overkomen.
0.32Dat hoor ik vaker. Koppig. Muurtje. Sorry.
Soms he Frizzy, heb ik bij jou het idee dat ik tegen een muur praat.
Dat is met veel dingen zo. Volgens mij heb jij allang iets in je hoofd, en dat blijft zo. Daar ben je niet vanaf te brengen..
Is overigens totaal niet vervelend bedoelt, al begrijp ik dat het zo kan overkomen.
0.32Dat hoor ik vaker. Koppig. Muurtje. Sorry.
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:38
quote:Janna_ schreef op 28 augustus 2010 @ 00:36:
Thomas Gordon, is hij niet van de win-win situatie?
Ik heb veel boeken van Martine Delfos, volgens mij is gaat zij een beetje op zijn ideeen door?
Ik ken zijn boeken niet.
0.36
Klopt, "luisteren naar kinderen" is z'n bekendste boek
Zijn theorie is afgeleidt van de Maslow (die van de behoeftepiramide). Hij is een humanist (hou ik van )
De Gordon-methode gaat uit van gelijkwaardigheid in relaties, zodat iedereen zichzelf kan zijn en zijn verantwoordelijkheid neemt, rekening houdend met de ander. In opvoedingsrelaties betekent dit dat de opvoeder het kind in zijn waarde laat en respectvol benadert. Eigenlijk zijn het de democratische principes die binnen het gezin worden geïntroduceerd. Het systeem benadrukt de effectieve communicatie en oplossingsgerichte conflicthantering. Het win-win-principe staat centraal.
Delfos ken ik uit de GZ.
Ik wilde zijn strategiën langzaam introduceren bij ons maar ik zoek naar wat ervaringen
0.38
Thomas Gordon, is hij niet van de win-win situatie?
Ik heb veel boeken van Martine Delfos, volgens mij is gaat zij een beetje op zijn ideeen door?
Ik ken zijn boeken niet.
0.36
Klopt, "luisteren naar kinderen" is z'n bekendste boek
Zijn theorie is afgeleidt van de Maslow (die van de behoeftepiramide). Hij is een humanist (hou ik van )
De Gordon-methode gaat uit van gelijkwaardigheid in relaties, zodat iedereen zichzelf kan zijn en zijn verantwoordelijkheid neemt, rekening houdend met de ander. In opvoedingsrelaties betekent dit dat de opvoeder het kind in zijn waarde laat en respectvol benadert. Eigenlijk zijn het de democratische principes die binnen het gezin worden geïntroduceerd. Het systeem benadrukt de effectieve communicatie en oplossingsgerichte conflicthantering. Het win-win-principe staat centraal.
Delfos ken ik uit de GZ.
Ik wilde zijn strategiën langzaam introduceren bij ons maar ik zoek naar wat ervaringen
0.38
zaterdag 28 augustus 2010 om 00:42
quote:N00tje schreef op 28 augustus 2010 @ 00:37:
Ben je nu niet op zoek naar een probleem?
Zo lijkt het een beetje.. Acceptatie, ermee leren omgaan en verdergaan is geen mogelijkheid?
0.37
Weet je No, dat weet ik eigenlijk ook niet. Het zou kunnen kloppen wat je zegt.
Kijk, voor mij spelen een aantal dingen:
- het gevoel van constante afkeuring tijdens mijn jeugd vanuit mijn moeder heeft denk ik invloed op mijn zelfbeeld met gevolgens voor mijn liefdesleven
- angst voor liefde/binding, en dan vooral voor het ontvangen van liefde. Liefde geven gaat iets makkelijker.
Het zit me echt in de weg. Ik zie niet in hoe een andere manier van denken erin kan helpen. Verstandelijk dénk ik namelijk helemaal niet zo negatief, maar onderliggend gebeuren er heel andere dingen binnen in mij. Maar ik kan het ook allemaal verkeerd zien.
Ben je nu niet op zoek naar een probleem?
Zo lijkt het een beetje.. Acceptatie, ermee leren omgaan en verdergaan is geen mogelijkheid?
0.37
Weet je No, dat weet ik eigenlijk ook niet. Het zou kunnen kloppen wat je zegt.
Kijk, voor mij spelen een aantal dingen:
- het gevoel van constante afkeuring tijdens mijn jeugd vanuit mijn moeder heeft denk ik invloed op mijn zelfbeeld met gevolgens voor mijn liefdesleven
- angst voor liefde/binding, en dan vooral voor het ontvangen van liefde. Liefde geven gaat iets makkelijker.
Het zit me echt in de weg. Ik zie niet in hoe een andere manier van denken erin kan helpen. Verstandelijk dénk ik namelijk helemaal niet zo negatief, maar onderliggend gebeuren er heel andere dingen binnen in mij. Maar ik kan het ook allemaal verkeerd zien.