Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Net weer gereden, ging bagger. Ik herken het zo, Indigo en Bittermoon. Ik heb ook niet het gevoel dat ik veilig de weg op durf zonder mn instructeur. En elke keer heeft ie wel weer wat aan te merken, vooral dat ik niet goed vooruit plan. Blabla. Ik ben ook bang dat ik het niet in 1 x haal maandag en zit ook vaak met andere cursisten in de auto die al 3/4 keer hebben afgereden zonder succes. Het duurt dan idd zo weer 6 weken voor je herexamen is.....Paar keer niet halen en mijn theorie verloopt ook nog.......Wat een shitzooi!
bittermoon, zelfde schuitje hier, hoef het niet eens uit te leggen volgens mij

zazana, balen zeg dat het niet ging vandaag! Niet de moed verliezen zo vlak voor je examen! Als ik me al zo klote erover voel rij ik gegarandeerd slecht, maar als ik me een beetje positief en zeker voel dan rij ik beter. Als je er niet klaar voor was zou hij het examen niet hebben aangevraagd, dus je moet het kunnen!!

Ik heb eens iemand opgehaald voor het examen....paar weken later haalde ik haar weer op maar verder weet ik het eigenlijk van niemand die bij mijn instructeur lest. Mijn instructeur zegt ook altijd "ik ken je ondertussen wel een beetje" en hij is volgens mij echt bang dat ik door mijn zenuwen en stress helemaal de kluts kwijt raak op het examen.

Bah, wat zitten we allemaal in een dipje. Wanneer rijden jullie weer? Hopelijk dan weer een goede dag!
Indigo, had jij nou een TTT gedaan of niet?
Nee, geen TTT.
Op zich zou ik een paar keer zakken niet zo heel erg vinden. Het is meer de wachttijd tussendoor... en dan weer bakken met geld er tegenaan smijten.
Ja idd, Bittermoon. Dat is het probleem :'(
voor degenen die balen.

Ik heb de proefles afgezegd. Vertrouwde het niet.
Niet Ruza? Wat deed je het gevoel krijgen dat je het niet vertrouwde? Ga je nu voor een andere rijschool bellen? Tip: Bij T*** in Utrecht, waar ik ook les.
Mag ik ook meepraten? Ik heb inmiddels 4 rijlessen gehad, dus ben nog een echte beginner.
I choose happy!
Ik weet niet of je een viva mail hebt, maar zo ja zou je dan de link naar die rijschool even willen sturen naar ruzaviva@gmail.com?

Ik vertrouwde die man gewoon niet met wie ik afgesproken had. Geen idee waarom, misschien onterecht, maar heb toch mijn gevoel gevolgd.
Ruza, als het niet goed voelt, gewoon niet doen. Je hebt genoeg opties, lijkt me.

EssentialBliss... welkom! Hoe gaat het tot nu toe?
EssentialBliss: Welkom

Ruza: Je hebt mail

Vandaag de laatste les voor mn examen maandag... Heb gister nog eens goed zitten janken op de bank over hoe k*t het allemaal wel niet gaat .... Voel me weer vreselijk onzeker en deze instructeur doet nu ook heel sjaggie (zuchten etc) als ik wat fout doe.
Zazana, het gaat niet k*t, anders was je examen niet aangevraagd. Laat je niet gek maken door die instructeur. Is ook maar een mens en wellicht met verkeerde been uit bed gestapt.

Je kan echt wel rijden hoor, anders lieten ze je niet afrijden. Snap wel dat je ook een beetje mazzel moet hebben tijdens je examen maar aan je vaardigheden ligt het niet.
tnx zazana, zal ff kijken als ik thuis ben.

En kom op, je gaat niet voor niks afrijden. Je kunt het heus
Zazana, heb je voor je examen maandag ook nog even les? Ik ga echt voor je duimen. Hoe laat moet je op? Probeer wel positief te blijven, als je het al zo somber inziet dan gan je vanzelf slecht rijden (heb ik ook altijd). Je instructeur wilde eerst zien hoe je reed voordat hij het ging aanvragen en toch heeft hij het aangevraagd. Hij had dus echt de kans om het niet te doen, maar hij vond dat je er wel aan toe was. Je kan het! Wat zijn de punten waar je moeite mee hebt?

Ruza, je gevoel volgen hierin is wel goed, je moet toch een hoop tijd met die man/vrouw doorbrengen. Ik heb mij rijschool op gevoel uitgekozen (was eerst van plan om alles uit te pluizen, opbellen, vragen stellen enz. maar uit eindelijk gewoon eentje gekozen) en dat is supergoed uitgepakt!

Ik moet morgenochtend vroeg weer. Heb er wel zin in ondanks alles, weer een kans om het goed te doen.
Zazana positief denken!

Ik heb straks weer een dubbele, hoop dat het eindelijk weer beter gaat, vorige week was zo bagger!
hey flashy!!

succes ermee.
Zo, zojuist de laatste les gehad. Nou ja, maandag voor het examen heb ik ook nog een uurtje les, waarin we naar het CBR rijden etc en puntjes op de i. Ik moet om 14 u op...

Vandaag ging gelukkig weer stukken beter dan gisteren. De punten waar ik op moet letten zijn: vooruit kijken en plannen. Ik vind het moelijk om dingen op tijd te overzien (vooral kruispunten) en mn aandacht te verdelen. Zo was ik gister bij een kruispunt en had van tevoren gezien dat er rechts fietsers+ auto aankwamen. Dus ik denk: die hebben voorrang. Daarna ga ik naar links kijken, er komt een fiets aan (die geen voorrang heeft) maar ik denk: ik kan hem niet aanrijden, hij is nu té dichtbij. Dus...ik laat hem voorgaan. Vervolgens komt rechts weer iemand aan en denk ik: laat ik ook maar weer op die wachten (had er nog wel voorgekund)

Dat soort dingen, dan had ik als ik eerder ook naar links had gekeken alvast wat meer overzicht over de situatie gehad en mn kansen kunnen nemen.
Bedankt dames!

Mwah ik denk dat die man nog steeds spijt heeft dat ik mag remmen. Ik ben niet zo goed in subtiel remmen.

@Flashy, succes!

@Zazana, heel veel succes maandag.
I choose happy!
Fijn dat het beter ging Zazana!! Ja, dat vooruitkijken/plannen is lastig, maar dat hebben alle beginnende bestuurders (ik kan het ook niet goed). Mijn hele vorige les ging over eerder kijken, eerder kijken, eerder kijken.

EssentialBliss, ik was je vergeten te verwelkomen geloof ik, bij deze dus! Ik moest trouwens ook in het begin oefenen met "gedoseerd" remmen
zazana, gelukkig maar. en zo'n verkeerssituatie die je beschrijft.... oh, ik herken dat zo en in zo'n geval stuntel ik dus ook enorm. er komt dan ineens zoveel op je af. net als dat gelegenheidsvoorrang... dat soort situaties zie ik dus ook gewoon niet. alleen achteraf.

EB, jij REMT tenminste. In het begin durfde ik niet goed te remmen want ik was bang dat de auto ging afslaan (vond ik destijds echt zo erg als dat gebeurde).... heel idioot. ben daar nu overheen. haha. en ja, voor een kruispunt ga ik ook nog wel eens keihard op de rem ook al heb ik tijd genoeg om normaal te remmen. is een soort van paniekreactie.

ik moet morgenochtend weer; dubbele les.
Hoe laat moet jij bittermoon? Ik moet morgenochtend ook 08.00
ik ook om 8 uur!!!
Succes morgen dames!

K*Tzooi, dan waren de bochten niet goed, toen ramde ik de stoeprand want ja het was niet goed he....... pfff. K*t les!
Gezelliggg bittermoon, zal aan je denken

Balen van je les Flashy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven