3000+ deel 63!
maandag 30 augustus 2010 om 20:37
Yeah!
Mijn eerste 3000+ topic!
Huilen, lachen, onzinnige en zinnige dingen...
Het kan hier allemaal!
Een aantal belangrijke regels:
* svp niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie
* toon respect naar elkaar in elke situatie
* verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed
Have fun!
ps. een gewaarschuwd troll telt voor 2!
Mijn eerste 3000+ topic!
Huilen, lachen, onzinnige en zinnige dingen...
Het kan hier allemaal!
Een aantal belangrijke regels:
* svp niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie
* toon respect naar elkaar in elke situatie
* verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed
Have fun!
ps. een gewaarschuwd troll telt voor 2!
woensdag 1 september 2010 om 21:56
Even een korte samenvatting van gesprek want ben echt kapot.
We moeten er rekening mee houden dat hij echt enorm ziek gaat worden daarnaast de "gewone" zaken als extreme misselijkheid, haaruitval en de laatste 5% kans op vruchtbaarheid is weg. Dit komt mede door de zeer hoge dosis bestraling die hij zal krijgen een week voor de transplantatie. De transplantatie zelf staat gepland op 8 oct. Het is nog niet duidelijk of die tussentijds naar huis mag. Dat ligt aan zijn bloedwaardes en aan de hoofdpijn.
Er is 60% kans dat zijn lichaam tegen de nieuwe stamcellen gaat vechten wat diverse problemen op kan leveren (sommige mensen hebben wekenlang hele heftige diarree bv.)
Van deze mensen overlijd ongeveer 10% binnen een paar weken. Als je op de langere termijn kijkt overleeft 53% het in 5 jaar. Na deze 5 jaar heeft hij nog 30% kans dat het weer terug komt.
Er is ook nog gevraagd om deel te nemen aan een onderzoek maar daar vertel ik morgen meer over. Nu ff aan andere dingen denken.
We moeten er rekening mee houden dat hij echt enorm ziek gaat worden daarnaast de "gewone" zaken als extreme misselijkheid, haaruitval en de laatste 5% kans op vruchtbaarheid is weg. Dit komt mede door de zeer hoge dosis bestraling die hij zal krijgen een week voor de transplantatie. De transplantatie zelf staat gepland op 8 oct. Het is nog niet duidelijk of die tussentijds naar huis mag. Dat ligt aan zijn bloedwaardes en aan de hoofdpijn.
Er is 60% kans dat zijn lichaam tegen de nieuwe stamcellen gaat vechten wat diverse problemen op kan leveren (sommige mensen hebben wekenlang hele heftige diarree bv.)
Van deze mensen overlijd ongeveer 10% binnen een paar weken. Als je op de langere termijn kijkt overleeft 53% het in 5 jaar. Na deze 5 jaar heeft hij nog 30% kans dat het weer terug komt.
Er is ook nog gevraagd om deel te nemen aan een onderzoek maar daar vertel ik morgen meer over. Nu ff aan andere dingen denken.