Hulp bij vernoemen

02-09-2010 23:17 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Heel graag zou ik wat ideetjes van jullie willen horen voor het vernoemen van ons kindje mocht het een meisje zijn...

Voor een jongen zijn we er uit, voor een meisje nog niet helemaal. We hebben voor een meisje de roepnaam klaar maar willen de naam van mijn moeder er in een tweede naam in hebben.

Haar naam is Alie. We vinden dit niet zo'n mooie naam en zouden en graag iets moois van maken....

Heeft iemand een leuk idee voor ons? We zijn zelf aardig blanco...

Alvast bedankt!
Gewoon toch Alie. Of Al.
Gewoon Alie nemen zou ik zeggen. Het is haar tweede naam en ik vind het wel zo leuk als het gewoon dezelfde naam is.

Ik ben vernoemd naar mijn oma (2e naam). Zij vind die naam zelf verschrikkelijk, het zou ook niet mijn keuze zijn. Maar door de betekenis die er achter zit vind ik hem prachtig
Alina of Aline
Aline of zo? Aileen? of Alice?

Volgens het Meertens instituut is Alie een vervoeging van Adelheid, misschien kun je daar wat mee?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Allia

Allina
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Aline.
Of je vernoemt, en dan wordt het dus Alie, of je vernoemt niet, en je kiest zelf een naam die je mooi vindt.

Dat gehalf-netalsof-maarniethelemaal-ge-vernoem vind ik zo stom. Vernoemen is wel of niet.

En het is toch de tweede naam? Die hoor je toch ook niet dagelijks? Dat is nou precies waar die tweede namen handig voor zijn, vernoemingen.
Ik vind zelf: vernoem, of vernoem gewoon niet; verbaster het niet zodat het alleen nog na een uitleg van tien minuten terug te linken is naar de oorspronkelijke naam.
Eens met pantalaimon en fleurtje...
Alissa

Alison (maar ja das in nl een soort brood)

Alinda

Alista
Mwah, ik heb nog wel mazzel gehad met het rechtstreekse vernoemen, maar mijn oudste zus is allesbehalve gelukkig met haar tweede voornaam (Gijsje), dus ik zie wel wat in het indirect vernoemen hoor...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ja ok, dat vindje dan, dat is prima, maar mijn vraag is niet wat jullie vinden van t feit dat ik een naam wil ''verbasteren' maar of jullie ideeën hebben voor een naam.

Aline heb ik ook gedacht maar vind ik ook niet heel mooi.

Nog andere ideeën?
En wat voor indirects zou je dan van Gijsje maken?
Je zus wordt ongelukkig van haar tweede voornaam? Tja, als je daar al ongelukkig van wordt zul je niet snel tevreden zijn.
Maar dan is het toch geen vernoemen meer?

Bovendien vind ik alle hier genoemde namen verschrikkelijk en helemaal niet gelijk staan aan alie of er op lijken.
quote:chocolatelover schreef op 02 september 2010 @ 23:31:

Ja ok, dat vindje dan, dat is prima, maar mijn vraag is niet wat jullie vinden van t feit dat ik een naam wil ''verbasteren' maar of jullie ideeën hebben voor een naam.

Nog andere ideeën?Nee, sorry. Ik heb geen ideeën. Maar misschien vind je Renske iets?

Ja ok, dat vindje dan, dat is prima, maar mijn vraag is niet wat jullie vinden van t feit dat ik een naam wil ''verbasteren' maar of jullie ideeën hebben voor een naam. En dat is nou het mooie van een forum, daar mag iedereen zeggen wat hij of zij ervan denkt
quote:Zwup schreef op 02 september 2010 @ 23:32:

Maar dan is het toch geen vernoemen meer?

Bovendien vind ik alle hier genoemde namen verschrikkelijk en helemaal niet gelijk staan aan alie of er op lijken.

Precies.

Maar dat vindt TO niet zo interessant kennelijk.

Nog andere ideeën?

Nee, geen ideeën voor andere namen omdat dat de essentie van Alie weghaald.

En inderdaad, zoals al wordt gezegd, het is een forum dus je kunt reacties verwachten waar je misschien niet blij mee bent. Shit happens
Alieke, Alida of Alies?
quote:pantalaimon schreef op 02 september 2010 @ 23:33:

[...]

Precies.

Maar dat vindt TO niet zo interessant kennelijk.Ik zou het trouwens behoorlijk lullig vinden als ik TO's moeder zou zijn. In feite zeg je namelijk dat ze geen mooie naam heeft.
quote:Zwup schreef op 02 september 2010 @ 23:35:

[...]

Ik zou het trouwens behoorlijk lullig vinden als ik TO's moeder zou zijn. In feite zeg je namelijk dat ze geen mooie naam heeft.Weer helemaal eens.
Ongeacht of verbasteren tijdens het vernoemen toegestaan is: ik vind alieke wel leuk
quote:pantalaimon schreef op 02 september 2010 @ 23:32:

Je zus wordt ongelukkig van haar tweede voornaam? Tja, als je daar al ongelukkig van wordt zul je niet snel tevreden zijn.

Nou ja, ongelukkig is ook weer zo'n groot woord. Zou jij er blij van worden? En het gaat er uiteindelijk natuurlijk om of het kind wel of niet blij is met haar/zijn naam. En dan zijn sommige namen niet bepaald gelukkig gekozen, zeker met vernoemen....

Overigens is mijn zus een zeer gelukkige dame hoor, alleen die naam... daar heeft ze wel veel moeite mee gehad (lees: pesterijen omdat ze een jongensnaam had... dat kan je bagatelliseren, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor haar heel vervelend was..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven