Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hou je ons op de hoogte rasa? Hij spreekt heus niet zomaar 4 keer met je af hoor!
@ Rasa , ik kom hier maar even reageren, anders vervuil ik het lijn topic.

Ik zou het ook zo gedaan hebben hoor, dat mailtje sturen. Meteen duidelijkheid, zo kan hij als het antwoord negatief is,(lullig gezegd) ook jouw tijd niet verdoen. En als het positief is dan weten jullie meteen waar wat jullie aan elkaar hebben. Ik persoonlijk heb er een hekel aan om spelletjes te spelen. Maar ik was dan ook heel bewust op zoek naar een serieuze relatie. Tuurlijk niet meteen bij de eerste paar dates, dan even kijken wat voor vlees je in de kuip hebt, maar het was wel mijn einddoel in het RP-avontuur. Máár jij moet hem natuurlijk wel helemaal fantastisch vinden . Misschien durf je je nu niet helemaal te geven qua gevoelens, omdat je niet weet waar je aan toe bent. Een soort zelfbescherming.

P.s. het was eigenlijk mijn planning om om half negen te gaan sporten, ga ik even snel doen anders valt het vrijdag zo tegen....

Groetjes!
Na eerder wat rondgehangen te hebben in het liefdesverdriet topic heb ik de afgelopen week dit topic doorgelezen en uiteindelijk zelf ook maar de stap gezet en me ingeschreven op 2 datingsites.

Ik zag een leuk profiel van een man met veel gemeenschappelijke interesses en heb hem gelijk een bericht gestuurd. Nu mailen we wat heen en weer en dat gaat best leuk. Maar nu ontving ik vanmorgen een berichtje van iemand die (op een totaal andere manier) óók heel erg leuk is...

Dit internetdatinggebeuren is nieuw voor mij en het voelt een beetje vreemd om met twee mannen tegelijk te mailen. Aan de andere kant zijn het hele casual mailtjes en moet de eerste ontmoeting nog komen (brrr, wat zie ik daar tegenop). Maar mijn vraag aan jullie is: hoe pakken jullie dat aan? Mailen jullie ook met meerdere mensen tegelijk? Hoe lang hou je twee of meer lijntjes open?

Ik ben op zoek naar een houding/visie hierin waarbij ik mij prettig voel en waar ik achter sta.
Heb niet helemaal teruggelezen, ongeveer anderhalve pagina.

Jammer Rasa, helemaal omdat je zo lang met hem bezig was. Dat is een risico. Maar je hebt nu aan hem gevraagd wat hij van je vindt. In hoeverre is dat relevant? Want hoe leuk vind jij hem (nog)? En dan niet het idee en het plaatje dat je van hem hebt, maar hoe hij zich echt gedraagt? Als je heel eerlijk bent dan vind je eigenlijk dat hij op de laatste date niet super leuk was. Niet voldoende in je geinteresseerd enzo. Ik snap dat het moeilijk is de hoop op te geven, maar als je er nu al zo aan moet trekken, kun je toch beter maar die hoop gaan loslaten. Helaas.

Pascalle: jij bent net begonnen met daten en neemt het nog heel serieus lees ik. Snap ik wel, had ik ook nog heel erg in het begin. Maar overdenk het even. Je hebt het over respectloos en een blauwtje lopen etc. Je voelt je dus gekwetst en dat is zo jammer en niet nodig. Je hebt iemand een keer gezien en hij laat niets horen. Ja dat is jammer, maar niet echt een blauwtje lopen. Vergelijk het eens met als je naar de kroeg zou gaan. Dan zou je bij wijze van spreke met iemand in gesprek komen aan de bar. Daar zou je dan vervolgens een uurtje mee kletsen en vervolgens zouden jullie uit elkaar gaan zonder dat hij je telefoonnnummer vraagt. Naar mijn mening heeft een eerste date via internet niet meer betekenis dan de door mij omschreven situatie. Je kent elkaar namelijk niet maar komt elkaar tegen en hebt een gesprek. Bij internet is dat dan geforceerd geregeld maar als je die 'regelfase' voorbij bent dan ben je op punt 1 in het contact. Elkaar zien en even praten. En in het eerste geval in de kroeg zou je ook gedacht hebben; goh, best leuke vent, maar blijkbaar niet voldoende interesse, nou ja, jammer dan. En zou je het niet hebben over 'afgewezen' en 'een blauwtje lopen' en al helemaal niet denken dat iemand geen respect voor je heeft.

Ik snap je intentie om hem te benaderen en er is niets mis mee om dat te doen als je die duidelijkheid nodig hebt. Maar ik doe het niet meer. Ik laat het gewoon. Iemand verdwijnt vanzelf wel uit mijn gedachten op den duur. Bovendien kan het ook nog zo zijn dat de ander de visie van het meisje van Sailor heeft. Wil misschien op den duur wel weer wat afspreken maar kijkt eerst nog even verder en neemt dus even geen contact op. En zelfs dat wijs ik niet in alle omstandigheden af. Het kan best zijn dat iemand toch nog een beetje huiverig is om zich te binden en nog een beetje wil kijken. IRL kan het ook zijn dat je iemand gedurende een langere periode meerdere malen toevallig in een kroeg tegenkomt en gezellig kletst voordat de vonk eens een keer wederzijds overspringt.
Overigens had ik zelf vorige week een date met een jongen die heel aardig was maar gewoonweg niet mijn type. Maar er was werkelijk niets mis met de knul. Kan me zo voorstellen dat een ander er een wereldvent aan heeft. Alleen voor mij te rustig en te introvert en niet helemaal mijn smaak qua kleding enzo.

Heb hem wel een mail gestuurd en gezegd dat ik een gezellige date vond, dat het niets wordt, maar dat dat niet aan hem ligt omdat hij gewoon werkelijk een aardige, rustige maar ook spontane vent is die er prima uitziet.

Gaf hij als reactie dat hij nog nooit zo'n aardige afwijzing had gehad.

En dan denk ik wel dat dat internetdaten toch heel hard is en veel mensen inderdaad best onaardig of laks zijn. Want als ik zelf heel onzeker of arrogant of een bitch zou zijn geweest (kan alledrie tegelijk) had ik ook kritiek op deze jongen kunnen hebben en een onaardig verhaal ophangen. Dat hij een stom overhemd aan had en dat hij geen man van de wereld was en waarom mannen toch altijd tegenvallen in het echt en dat soort stomme bullshit. En ik had hem dus ook gewoon kunnen blokkeren ofzo.

Maar naar mijn mening ga je zo inderdaad niet met mensen om.
@taksi

Dat heb ik ook wel eens gehad, dat je dan op een gegeven moment je foto laat zien, en dan is het van: 'Sorry, je bent niet mijn type'. Dat kwam dan ook nog eens van een 'nou niet bepaald aantrekkelijke' man.

Dat is knap lullig, maar laat zo'n iemand dan ook maar gauw vertrekken.

Andersom heb ik het ook wel eens gehad, en ik doe het dan op jouw manier. Die persoon niet zelf meer aanspreken, en mijn toon dimmen.

@rasa,

Het is wel goed dat je om duidelijkheid gevraagd hebt. Dat wil je ook.
@Hiltje

Ik heb al een paar dates gehad, was gewoon gezellig maar ook daar is verder niets uitgekomen, geen probleem.

Heb dat ook nooit beschouwd als een blauwtje lopen, helemaal niet.

Deze man kende ik al een tijdje, het was gezellig en zo gezellig dat we uiteindelijk in bed beland zijn.

Hij zei mij voordat hij wegging, dat hij mij zou smsen of bellen.

Dit was gewoon anders, vind dat hij gewoon had moeten zeggen dat hij het gezellig vond maar dat het verder geen vervolg zou krijgen, dat had ik niet erg gevonden.

Maar vervolgens niets meer laten horen, vind ik een beetje laf.

Ik hou er verder niets aan over, ga gewoon weer verder met daten, maar het is vind ik een hele kleine moeite om even wat te laten weten.

@Rasa

Ben benieuwd Succes!
Pascalle: Oooohhhh, jullie zijn tussen de lakens beland. Dan kan ik me je reactie helemaal voorstellen. Kut zeg.

Tja, ik zou denk ik niet zelf contact opnemen. Eer aan jezelf houden ofzo. Maar dat is een gevoel want eigenlijk is het allemaal onzin, dat soort gedoe van wel of niet contact opnemen en wat dat betekent en 'eer' enzo. Als je een woedende rotmail of sms wil sturen kun je dat ook gewoon doen. Hij is nml de hork, niet jij!

Ik heb wel eens iemand een sneer gegeven en dat luchtte best een beetje op, toen.
@hiltje

Twijfelde ook een beetje...wel of geen contact opnemen, maar goed heb hem dus gisteravond een berichtje gestuurd...dat ik het gezellig vond, maar dat als hij daar anders over dacht, ik dat wel graag wil weten...tja moet hij maar niet zeggen dat hij nog zou bellen of smsen...zeg dan niks.

Ben benieuwd of er een reactie komt...
Ik vind, net als iedereen hier, dat de communicatie van de 'andere partij' soms te wensen overlaat.

En zeker als je met iemand tussen de lakens bent beland vind ik het triest als je niets meer van je laat horen.

Als er na een date nog geen contact is geweest dan begrijp ik 'mijn eer te na' niet zo goed.

Pacalle, prima bericht toch!

Rasa, vraagje, waarom heb jij je kaarten nog op je borst? Is dat een wisselwerking of ben je bang dat die verliefde gevoelens van een kant komen?

Goed dat je een bericht hebt gestuurd.  Nu is het afwachten.

Tja, waar kun je speeddaten. Gooi de term in Google en je vind sites met events. Verschillende leeftijdscategorien en verschillende steden.
Hoi,

anderhalve week geleden poste ik hier dat ik me had aangemeld op rubensdating en dat ik contact had gekregen met 2 jongens. Alle avonden veel ste laat naar bed gegaan omdat ik druk aan het msnen was. sindsdien is alles in een stroomversnelling gekomen.

kortom: met eentje heb ik zaterdag al afgesproken. en het klikte echt heel erg. ging met moeite met de laatste trein huiswaarts! omdat ik veel moet werken de komende tijd had ik toen ik thuis was maar voorgsteld om morgen (zondag) dus weer af te spreken. dus zo gezegt zo gedaan. gisteren waren we weer tot een uur of 11 bij elkaar. en het klikt echt zo goed dat ik die andere jongen maar even 'laat schieten'. moet alleen nog even kijken hoe.

aaarrrrggggh wat een zalig gevoel is dat, die vlindertjes in mijn buik en zeker ook omdat het wederzijds is (zegt hij).

snap niet dat ik dat jaren voor me uit heb geschoven!

hoop echt dat de komende tijd blijkt dat we het leuk blijven houden samen. ik zal jullie wel op de hoogte houden

blijf het ook vreems vinden hoor. 2 weken geleden wist ik uberhaubt niet eens van zijn bestaan af en nu zijn we al hier! ben blij dat het zo snel is gegaan hoor en ondanks dat het zweet me uitbrak en mijn handen zo erg shakte zaterdag is alles goed gekomen (tot nu toe)

groetjes Lotte

ps bedankt allemaal voor de adviezen die ik eerder heb gekregen!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
@Adios, leuk hoor voor je dat je zo snel al een leuke date hebt.

Wat een "luxe probleem" heb je nu....

@rasa, benieuwd hoor wat voor antwoord je krijgt.

@taksi, ik zit ook op paiq en heb het van de week ook voor het eerst meegemaakt dat na het plaatsen van de foto ik niets meer hoor. (Op dat moment had ik ook nog geen foto staan, nu inmiddels wel.) Blokkeer je deze persoon dan gelijk? Ik heb niet genoeg credits om gelijk helemaal te blokkeren. Dus heb deze op " niet meer weergeven" gezet.

Heb wel met een ander al diverse keren contact gehad via de chat. Klikt goed. Dus ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.

Na hoeveel keer contact geven jullie aan te willen afspreken?

Ik heb nu 4 avonden toch wel ongeveer ruim 3 kwartier tot anderhalf uur gechat. Hem voorstellen een keer af te spreken? Of vanuit hem het initiatief laten komen? Of via MSN of mail verder doorgaan?
quote:nike schreef op 06 september 2010 @ 08:33:

Ik zou het ook zo gedaan hebben hoor, dat mailtje sturen. Meteen duidelijkheid, zo kan hij als het antwoord negatief is,(lullig gezegd) ook jouw tijd niet verdoen. En als het positief is dan weten jullie meteen waar wat jullie aan elkaar hebben. Ik persoonlijk heb er een hekel aan om spelletjes te spelen. Maar ik was dan ook heel bewust op zoek naar een serieuze relatie.

O ja, jij was ook zo'n internetdating succesverhaal! Ik ben ook serieus bezig, ben wel weer toe aan een relatie. Lauwe vent speelt trouwens geen spelletjes hoor, dat weet ik wel zeker. Ik moet er alleen achter komen of we allebei steeds maar om de hete brij heen draaien of dat hij 'just not that into me is'.

quote:hiltje schreef op 06 september 2010 @ 11:04:

Jammer Rasa, helemaal omdat je zo lang met hem bezig was. Dat is een risico. Maar je hebt nu aan hem gevraagd wat hij van je vindt. In hoeverre is dat relevant? Want hoe leuk vind jij hem (nog)? En dan niet het idee en het plaatje dat je van hem hebt, maar hoe hij zich echt gedraagt? Als je heel eerlijk bent dan vind je eigenlijk dat hij op de laatste date niet super leuk was. Niet voldoende in je geinteresseerd enzo. Ik snap dat het moeilijk is de hoop op te geven, maar als je er nu al zo aan moet trekken, kun je toch beter maar die hoop gaan loslaten. Helaas.

Ik ben daar dus nog niet uit. Klopt, ik vond de vierde date minder leuk dan de eerste drie. En ja, ik was teleurgesteld dat het wederom slechts bleef bij prettige conversatie, terwijl ik door die mails over zoenen meer verwacht had. Maar ik heb echt verliefde gevoelens voor hem gehad. Ik hink heel erg op twee gedachten. Van de ene kant zou je best gelijk kunnen hebben dat ik er moeite mee heb om dit - na al die maanden - los te moeten laten, zeker omdat ik bijna nooit iemand leuk genoeg vind. Van de andere kant weet ik ook dat je soms dingen een kans moet geven en dat we met internetdaten wel heel gemakkelijk denken 'ik voelde geen vonk, next'. Er zijn veel dingen die ik wél leuk vind aan hem. En ja, je hebt gelijk dat ik het nu aan hem over laat. Misschien is dat een beetje laf van me, omdat ik het zelf zo moeilijk vind wat ik hier nou van moet vinden.

quote:sailor schreef op 06 september 2010 @ 16:41:

Rasa, vraagje, waarom heb jij je kaarten nog op je borst? Is dat een wisselwerking of ben je bang dat die verliefde gevoelens van een kant komen? Goed dat je een bericht hebt gestuurd.  Nu is het afwachten.

Ja, het heeft met wisselwerking te maken geloof ik. Ik durf het gewoon niet. We zijn allebei heel erg rationeel ingesteld. Veel met het hoofd bezig en weinig met gevoel. Ik toon gevoel sowieso moeilijk, ben ook geen knuffelig of aanrakerig persoon (behalve bij de kat, die wordt soms bijkans doodgeknuffeld). En ja, als je dan gesprekken hebt over - ik noem maar wat - de aidsproblematiek in Afrika, dan is het lastig om om te schakelen naar iets meer persoonlijks. Bovendien maakte hij me af en toe onzeker, waardoor ik ook geen toenadering durfde te zoeken. Mede omdat ik totaal geen hoogte kreeg van wat hij van mij vond. Waar was die goeie oude tijd dat de man gewoon altijd begon met zoenen...

Nog geen reactie trouwens. Geen idee ook eigenlijk wat ik zou willen horen. Ik vind het maar verwarrend allemaal...
Reactie is binnen...

Wauw... had niet beter kunnen zijn...

Lauwe vent schrijft dat hij twijfels heeft. Dat hij me heel bijzonder vindt, maar ook wel ziet dat de vonken er niet vanaf springen. Dat hij wel wil onderzoeken wat er kan groeien, maar dat hij bang is om me te kwetsen.

Misschien klinkt dit voor jullie gek, maar ik ben heel blij met dit antwoord! Hij omschrijft eigenlijk gewoon mijn eigen gevoel. En ik wil ook wel op zoek naar wat er nou is tussen ons. Te zonde om dit zomaar te laten lopen.
@ rasa, fijn dat je blij bent met zijn reactie! Hij denkt er dus blijkbar hetzelfde over als jij. Wat is nu je plan? Verder zoeken naar wat er is?

Heeft hij verder nog wat voorgesteld in zn mail?
Het begin is er en hij heeft in ieder geval niet gemaild dat er niks in zit. Leuk Rasa! Kunnen jullie lekker verder met elkaar leren kennen met hetzelfde doel voor ogen: zien of het iets wordt of is :-)
quote:Lynn1965 schreef op 06 september 2010 @ 17:31:

@taksi, ik zit ook op paiq en heb het van de week ook voor het eerst meegemaakt dat na het plaatsen van de foto ik niets meer hoor. (Op dat moment had ik ook nog geen foto staan, nu inmiddels wel.) Blokkeer je deze persoon dan gelijk? Ik heb niet genoeg credits om gelijk helemaal te blokkeren. Dus heb deze op " niet meer weergeven" gezet.

Ik doe óf blokkeren (dat kost toch geen credits? Alleen de offline cheat kost credits toch?) of anders idd gewoon verwijderen..

Ik ga het maar weer eens proberen nu
Ik vind het een prima reactie Rasa!

Nu hoop ik dat hij voorlopig thuis blijft zodat jullie makkelijker (lees sneller/vaker) af kunnen spreken.

En dat kwetsen zouden jullie kunnen voorkomen door meer gevoel, naast de ratio. Niet continue over je gevoelens praten, dat lijkt me niets, maar wel meer dan nu.

De volgende date wordt vast leuk!
Oh ja heb niet eens op de teleurstellende afloop gereageerd Sailor! Beetje jammer dat dat zo moet gaan. Ze had het immers al veel eerder kunnen aangeven :-) Nou ja.....hopelijk heb je meer succes met je speeddate-dame
Hee Rasa, ik snap wel dat je blij bent met de reactie hoor. Gewoon lekker blijven afspreken en wel zien wat het wordt, hij is in ieder geval open en eerlijk in zijn mail. Dat is positief.
Dank voor jullie reacties!

@taksi, we hebben het erover gehad om ons samen te laten opsluiten in een donkere kamer... Maar nee, nog geen serieus voorstel over hoe of wat.

@sailor, volgens mij kun je juist veel makkerlijk gekwetst worden als je gevoel toont. Nu was het wel veilig met al onze rationele gesprekken. De kunst wordt nu om het risico te durven lopen om gekwetst te worden.

@Naomii, dat moet ik hem nageven, hij is eigenlijk steeds oprecht geweest. Dat is een van de dingen die ik leuk aan hem vind.
Rasa, dat is ook zo. Maar als je niet weet waar je staat is dat ook lastig. Als je je gevoelens toont dan weet de ander wel of het wederzijds is. Dan kun je het daar over hebben, als je elkaar niet wilt kwetsen. Dat is meer waar ik op doel.

Nu heb je toch ook gevoelens getoond. Gevoelens hoe jij er in staat, en dat je graag wilt weten hoe hij er in staat.

En kijk hoe dat uitpakt. Had ook anders kunnen lopen, maar dan had je ook geweten waar je aan toe bent.
@ taksi

Ik zie het nu ook staan bij Paiq. Ik ga lekker verwijderen

Thanks!
@sailor, je hebt gelijk, we hebben nu allebei gevoelens getoond per mail. Nu nog in het echt... Ik ben per mail wel wat stoerder. Maar goed, als ik écht wil weten wat er tussen is of kan ontstaan, dan zal ik dat lef ook moeten hebben.

En jij? Hoe is het met de speeddate mevrouw?
@ Rasa, even hier gespiekt wat zijn antwoord was. Go with the flow zou ik zeggen. Veel succes en plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven