Horror Film
woensdag 8 september 2010 om 17:59
Ik heb 2 kinderen .
Een zoon van 14 & een dochter van 16.
Mijn dochter is net als mij een held opsokken.
En wil absoluut geen horror zien.
Nu het probleem:
Mijn zoon wil een horror film zien.
Lekker gezellig met mama op de bank.
Ten eerste ben ik er op tegen , maar mijn man zegt:
Wie let er op die leeftijden op de films?
En het is wel goed voor hem dat hij niet later bang is voor alles in een film.
Mijn vermoede is dat hij het smoesje : Dat is toch gezellig samen een film kijken!
Alleen gebruikt omdat hij stiekem een beetje bang is .
Ik heb er mee ingestemd hem zijn zin te geven en een ''lichte horror" te gaan kijken met hem.
Nu is mijn vraag:
Weten jullie een horror film die niet al te eng is.
Zodat hij & ik niet bang worden en hij toch zijn horror heeft gezien.
Een zoon van 14 & een dochter van 16.
Mijn dochter is net als mij een held opsokken.
En wil absoluut geen horror zien.
Nu het probleem:
Mijn zoon wil een horror film zien.
Lekker gezellig met mama op de bank.
Ten eerste ben ik er op tegen , maar mijn man zegt:
Wie let er op die leeftijden op de films?
En het is wel goed voor hem dat hij niet later bang is voor alles in een film.
Mijn vermoede is dat hij het smoesje : Dat is toch gezellig samen een film kijken!
Alleen gebruikt omdat hij stiekem een beetje bang is .
Ik heb er mee ingestemd hem zijn zin te geven en een ''lichte horror" te gaan kijken met hem.
Nu is mijn vraag:
Weten jullie een horror film die niet al te eng is.
Zodat hij & ik niet bang worden en hij toch zijn horror heeft gezien.
woensdag 8 september 2010 om 18:06
tegenwoordig is het hoe enger hoe beter...vermijd onderwerpen over geesten...dat zijn meestal de films waar kids snachts van wakker liggen.
ik keek op mn 12e al the exorsist in mn eentje dus ik weet waar ik over praat haha.
ik zal eens even rondspeuren in mn dvd collectie...
edit; het ligt er ook aan hoe ver jij een film wilt gaan...wat il je dat hij ziet en wat niet....dan heb ik het over...veel bloed( slash movies), afgehakte ledenmaten en ingewanden ( gore movies) eng sfeertje....etc
ik keek op mn 12e al the exorsist in mn eentje dus ik weet waar ik over praat haha.
ik zal eens even rondspeuren in mn dvd collectie...
edit; het ligt er ook aan hoe ver jij een film wilt gaan...wat il je dat hij ziet en wat niet....dan heb ik het over...veel bloed( slash movies), afgehakte ledenmaten en ingewanden ( gore movies) eng sfeertje....etc
woensdag 8 september 2010 om 18:13
Misschien dat Saw-achtige films, en andere 'ledematen'-films te heftig zijn, ja, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik zou een film als The Blair Witch Project aanraden; die is heel spannend maar je ziet eigenlijk geen enge dingen.
Maar, zoals ik al zei, wat de ene eng vindt hoeft de ander helemaal niet eng te vinden.
Ik zou een film als The Blair Witch Project aanraden; die is heel spannend maar je ziet eigenlijk geen enge dingen.
Maar, zoals ik al zei, wat de ene eng vindt hoeft de ander helemaal niet eng te vinden.
woensdag 8 september 2010 om 18:15
quote:Ste_ schreef op 08 september 2010 @ 18:13:
Misschien dat Saw-achtige films, en andere 'ledematen'-films te heftig zijn, ja, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar, zoals ik al zei, wat de ene eng vindt hoeft de ander helemaal niet eng te vinden.die vond ik toen juist wel eng, omdat het heel veel aan je fantasie overlaat...dus als je een kind hebt met veel fantasie...niet doen
Maar, zoals ik al zei, wat de ene eng vindt hoeft de ander helemaal niet eng te vinden.die vond ik toen juist wel eng, omdat het heel veel aan je fantasie overlaat...dus als je een kind hebt met veel fantasie...niet doen
woensdag 8 september 2010 om 18:20
woensdag 8 september 2010 om 18:29
quote:vrijeflierefluiter schreef op 08 september 2010 @ 18:20:
[...]
Faces of Death
Dan is hij gelijk genezen. :puke:
Oh god ja... dat heeft in ieder geval mij wel genezen, een tijd lang in ieder geval...
Ga voor een klassieker als the Chainsaw Massacre (wel het origineel uit de jaren 70) of een komische horror (heet het niet the day of the living dead: engelse 'horror' over zombies van een paar jaar geleden). Die zijn een stuk minder eng, zodat jij in ieder geval niet bij elke scheet op de kast zit.
Overigens begrijp ik niet zo goed waarom jij erbij moet zitten?
[...]
Faces of Death
Dan is hij gelijk genezen. :puke:
Oh god ja... dat heeft in ieder geval mij wel genezen, een tijd lang in ieder geval...
Ga voor een klassieker als the Chainsaw Massacre (wel het origineel uit de jaren 70) of een komische horror (heet het niet the day of the living dead: engelse 'horror' over zombies van een paar jaar geleden). Die zijn een stuk minder eng, zodat jij in ieder geval niet bij elke scheet op de kast zit.
Overigens begrijp ik niet zo goed waarom jij erbij moet zitten?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 8 september 2010 om 18:50
woensdag 8 september 2010 om 18:52
hij vroeg het echt letterlijk:
Mama , Als wij nou een film gaan kijken.
Wil mama dan een horror met mij kijken?
Ik: natuurlijk lieverd wil ik dat.
Maar ik ben niet zo gek op horror.
Wil pape niet een horror met je kijken?
HIJ: Ik denk niet dat ik pape's films zo leuk vind.
Ik: Wil je niet liever een film met je vrienden kijken?
HIJ: Ik zou graag een film met jou kijken.
We kijken toch altijd samen films?
We kijken toch altijd samen films?
woensdag 8 september 2010 om 18:58
woensdag 8 september 2010 om 19:01
quote:MercedesX schreef op 08 september 2010 @ 18:52:
We kijken toch altijd samen films?Maar waarom geef je daar dan aan toe? Je vind het zelf te eng voor woorden. Dan zeg je toch gewoon nee? Ik niet zo goed snap geloof ik....
We kijken toch altijd samen films?Maar waarom geef je daar dan aan toe? Je vind het zelf te eng voor woorden. Dan zeg je toch gewoon nee? Ik niet zo goed snap geloof ik....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 8 september 2010 om 19:14
http://forum.fok.nl/topic/1360268
" Dood eind " . Is nog een Nederlandse film ook.
" Dood eind " . Is nog een Nederlandse film ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 september 2010 om 19:15
http://www.moviemeter.nl/film/61387/info/300
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.