Dorpsstraat revisited
zaterdag 18 september 2010 om 12:54
voor poetsekind, leuk gevonden Mien! En wat lief inderdaad dat hij zo meehelpt op zijn manier
Zou het in de lucht zitten? Mijn lopende rekening is ook behoorlijk richting nulpunt aan het gaan. Gelukkig krijg ik over een week alweer salaris. Maar ja, ik wil ook nog taxfree gaan shoppen natuurlijk en iets leuks meebrengen voor man en kind uit het buitenland.
Durf het bijna niet op te schrijven maar Bengelien heeft geslapen van 23.00 - 05.30 en daarna tot 9.00. Het kostte mij wat moeite om weer in te slapen na de vroege ochtendvoeding maar het is uiteindelijk gelukt.
Ze ligt er nu net weer in , we zijn naar Ikea geweest. Lekker in de B*ondolino, wat is dat toch knus en gezellig en ideaal vooral ook. Er stond een rij van +/- 10 kinderwagens/buggy's voor de lift.
Zou het in de lucht zitten? Mijn lopende rekening is ook behoorlijk richting nulpunt aan het gaan. Gelukkig krijg ik over een week alweer salaris. Maar ja, ik wil ook nog taxfree gaan shoppen natuurlijk en iets leuks meebrengen voor man en kind uit het buitenland.
Durf het bijna niet op te schrijven maar Bengelien heeft geslapen van 23.00 - 05.30 en daarna tot 9.00. Het kostte mij wat moeite om weer in te slapen na de vroege ochtendvoeding maar het is uiteindelijk gelukt.
Ze ligt er nu net weer in , we zijn naar Ikea geweest. Lekker in de B*ondolino, wat is dat toch knus en gezellig en ideaal vooral ook. Er stond een rij van +/- 10 kinderwagens/buggy's voor de lift.
zaterdag 18 september 2010 om 13:11
Neem, helemaal niet aan de insteek van Duft gedacht maar wel iets om even te laten controleren denk ik. Je wilt niet rondlopen met een te hoge bloeddruk natuurlijk.
Mard, hoe vond je het om een nacht van huis te zijn? En dan ook nog alle avonden weg, dit weekend maar lekker cocoonen en bankhangen.
Caatboy zelfs al aan het voetballen! Sjonge, hij heeft gewoon gewacht met lopen tot hij het echt goed kon!
DD, beterschap
Pienmini krijgt een tand! Een echte tand! Hij wordt groot.... Ik vind het zo "groot" staan. Bengelien heeft nog steeds een tandeloos bekkie. Hoewel ze ook behoorlijk pieperig is de afgelopen dagen dus wie weet....
Mard, hoe vond je het om een nacht van huis te zijn? En dan ook nog alle avonden weg, dit weekend maar lekker cocoonen en bankhangen.
Caatboy zelfs al aan het voetballen! Sjonge, hij heeft gewoon gewacht met lopen tot hij het echt goed kon!
DD, beterschap
Pienmini krijgt een tand! Een echte tand! Hij wordt groot.... Ik vind het zo "groot" staan. Bengelien heeft nog steeds een tandeloos bekkie. Hoewel ze ook behoorlijk pieperig is de afgelopen dagen dus wie weet....
zaterdag 18 september 2010 om 13:28
TZ, moest aan je denken vanochtend. Mijn lief is weer op reis (komt wel terug vandaag) en vanmorgen had ik het nogal gehad met al die kinderen Na een dramatisch badritueel, 3 poepluiers van V. etc. stond ik klaar voor vertrek (we gingen wandelen door het riet hier in de buurt, lekker de natuur in) toen mini ineens bedacht dat haar sokken niet lekker zaten. Haar schoenen moesten uit, sok zat nog niet goed, weer schoenen aan, huilen,schoenen weer uit, krijsen, haar moest nog in een staart wat ze niet wilde, krijsen, V. begon vanuit de kinderwagen ook te bleren en ik wilde gewoon NU vertrekken. Een groot drama, met klotsende oksels en al. Dus toen heb ik mini iets te hardhandig op de trap gedumpt, iets te hardhandig haar schoenen aangetrokken en iets te handhandig naar de deur gebonjourd. En toen bedacht ik me: "Waar zijn we nou helemaal mee bezig!" Nou ja, ik voelde me naast erg gestresst ook wel schuldig, dus heb Mini uitgelegd dat ik gewoon af en toe een stomme mama ben (dat was volgens mij niet erg slim, maar zo voelde ik me gewoon), omdat alles misgaat op de momenten dat het niet erg goed uitkomt en dat het niet zo leuk is als zij dan ook nog eens moeilijk gaat doen... Dus we hebben het goedgeknuffeld en zijn alsnog lekker gaan wandelen, boodschappen doen en koffie gedronken in het plaatselijke cafeetje. Maar men, soms voel ik me zo'n lousy moeder.
zaterdag 18 september 2010 om 13:33
zaterdag 18 september 2010 om 13:46
Oh Duft, jij bent toch geen lousy moeder. Jouw geduld is gewoon eindig, net zoals bij alle normale mensen. En kinderen hebben een speciale antenne, juist als jij er doorheen zit gaan ze zuigen en treiteren en dreinen etc.
FIjn dat jullie het goedgeknuffeld hebben en gezellig zijn gaan wandelen, boodschappen doen en koffiedrinken. Jouw mini is dol op ergens koffie dirnken he?
FIjn dat jullie het goedgeknuffeld hebben en gezellig zijn gaan wandelen, boodschappen doen en koffiedrinken. Jouw mini is dol op ergens koffie dirnken he?
zaterdag 18 september 2010 om 14:34
Fijn dat je bij een dramatische scène met twee kinderen aan mij dacht, Duft. Nee werkelijk, zoiets is zo vréselijk herkenbaar. Vooral dat je dan later denkt: waarom had ik nou zo'n haast? (Alhoewel die scenes zich hier vaak rond kwart over acht afspelen en we dan wél echt haast hebben, maar hoe meer haast of minder geduld ik heb hoe dwarser ze wordt/worden..)
voor Bengelien en haar nieuwe functie!! Oh Beng, hoe heerlijk zou het zijn als dit gewoon de standaard was vanaf nu.. Ik duim!!
voor Bengelien en haar nieuwe functie!! Oh Beng, hoe heerlijk zou het zijn als dit gewoon de standaard was vanaf nu.. Ik duim!!
zaterdag 18 september 2010 om 15:07
Beng mail de uitleg van de nieuwe functie even. Die kunnen we hier ook zo goed gebruiken. Wat heerlijk dat ze het lijkt te snappen en nu gewoon voorgoed natuurlij. Jouw lijf gaat het ook wel weer snappen dan. (Hier is het nog steeds bar en boos dus daar hebben we het maar niet over.)
Duft . Ik vind het juist heel bewonderenswaardig dat je zo snel inziet dat de haast niet nodig is en dat je dan zo goed en duidelijk aan je meisje uitlegt waarom de dingen gaan zoals ze gaan. Blijkbaar kun je dat ook heel goed want je meisje kon het gelijk met je goedknuffelen. En ze is slim genoeg om dat niet te doen als ze jouw uitleg prut vindt. Toch?
Hier trouwens ook een schuldgevoel maar dan op een ander level. Ik had een lunch date, heel gezellig. Alleen had Pienmini niet zo goed geslapen nog vandaag maar ja die afspraak stond en ik had er zo'n zin in en ik dacht nou hij kan best mee. Maar hij was dus echt wel moe en hoewel het gezien dat feit eigenlijk heel goed ging zat ik toch niet rustig en vond ik het op de jengel momenten zo gemeen van mezelf dat ik hem had meegesleurd. Normaliter valt ie ook wel in slaap in de wagen maar dat lukte hem nu dus ook niet. Hij werd wel helemaal gelukkig dat er een jongetje van 7 maanden naast ons kwam zitten. Hij deed echt zo enthousiast en wilde echt met hem spelen en aan hem zitten. Het jongetje zelf was van het rustige kaliber dus die liet het allemaal maar over zich heen komen en wist denk ik niet zo goed wat ie met zoveel enthousiasme aan moest. Maar het was zo van Pienmini.
Goed nu ligt ie lekker te maffen met alweer zijn buikje vol. Hopelijk kan ie 'm nu even doortrekken.
Oh Duft heb nog een vraag voor jou. Die laarzen die je laatst hebt gekocht, blijft de schacht daar mooi van? Ik bedoel dat ie niet helemaal kreukelt en gaat zakken. Ik ben naarstig op zoek naar goede zwarte laarzen die ook mooi blijven en vind het knap lastig.
Caat wat goed dat jouw ventje het lopen nu ook helemaal onder de knie krijgt.
Duft . Ik vind het juist heel bewonderenswaardig dat je zo snel inziet dat de haast niet nodig is en dat je dan zo goed en duidelijk aan je meisje uitlegt waarom de dingen gaan zoals ze gaan. Blijkbaar kun je dat ook heel goed want je meisje kon het gelijk met je goedknuffelen. En ze is slim genoeg om dat niet te doen als ze jouw uitleg prut vindt. Toch?
Hier trouwens ook een schuldgevoel maar dan op een ander level. Ik had een lunch date, heel gezellig. Alleen had Pienmini niet zo goed geslapen nog vandaag maar ja die afspraak stond en ik had er zo'n zin in en ik dacht nou hij kan best mee. Maar hij was dus echt wel moe en hoewel het gezien dat feit eigenlijk heel goed ging zat ik toch niet rustig en vond ik het op de jengel momenten zo gemeen van mezelf dat ik hem had meegesleurd. Normaliter valt ie ook wel in slaap in de wagen maar dat lukte hem nu dus ook niet. Hij werd wel helemaal gelukkig dat er een jongetje van 7 maanden naast ons kwam zitten. Hij deed echt zo enthousiast en wilde echt met hem spelen en aan hem zitten. Het jongetje zelf was van het rustige kaliber dus die liet het allemaal maar over zich heen komen en wist denk ik niet zo goed wat ie met zoveel enthousiasme aan moest. Maar het was zo van Pienmini.
Goed nu ligt ie lekker te maffen met alweer zijn buikje vol. Hopelijk kan ie 'm nu even doortrekken.
Oh Duft heb nog een vraag voor jou. Die laarzen die je laatst hebt gekocht, blijft de schacht daar mooi van? Ik bedoel dat ie niet helemaal kreukelt en gaat zakken. Ik ben naarstig op zoek naar goede zwarte laarzen die ook mooi blijven en vind het knap lastig.
Caat wat goed dat jouw ventje het lopen nu ook helemaal onder de knie krijgt.
zaterdag 18 september 2010 om 18:07
ik verdenk Bengelien ook van tanden. En ze heeft gewoon ordinair honger vandaag. Er is een half kapje brood in gegaan, 2 flinke parten mango, een kwart appel, een halve rijstenwafel, 2 plakken courgette en 5 stukjes fusillipasta. En ze heeft ook nog 4 voedingen gedronken ipv 2
Hoop niet dat het een groeispurt is...
Hoop niet dat het een groeispurt is...
zaterdag 18 september 2010 om 20:13
Zozo bengelien had duidelijk trek vandaag
(moet ze misschien ongesteld worden? )
Duft, ik zou me echt niet druk maken hoor, volgens mij ben jij juist een hele gezellige en knusse moeder En dat je er soms even doorheen zit is alleen maar normaal. Toevallig had ik vandaag ook zo'n "kan ze niet even op uit" dag, poeh, ze was echt pittig. snotverkouden, hangerig, jengelig, hele tijd huilen... ze was duidelijk niet lekker en ik ook niet, en dat matcht natuurlijk voor geen meter
Verder heeft ze een nieuwe functie die van mij niet had gehoeven: ze doet steeds haar vingers in haar neusgaten en begint dan heel hard te schaterlachen
Geen idéé hoe ik dat weer af kan leren (voorlopig probeer ik het te negeren, wie weet helpt het)
(moet ze misschien ongesteld worden? )
Duft, ik zou me echt niet druk maken hoor, volgens mij ben jij juist een hele gezellige en knusse moeder En dat je er soms even doorheen zit is alleen maar normaal. Toevallig had ik vandaag ook zo'n "kan ze niet even op uit" dag, poeh, ze was echt pittig. snotverkouden, hangerig, jengelig, hele tijd huilen... ze was duidelijk niet lekker en ik ook niet, en dat matcht natuurlijk voor geen meter
Verder heeft ze een nieuwe functie die van mij niet had gehoeven: ze doet steeds haar vingers in haar neusgaten en begint dan heel hard te schaterlachen
Geen idéé hoe ik dat weer af kan leren (voorlopig probeer ik het te negeren, wie weet helpt het)
zaterdag 18 september 2010 om 20:36
Kriebeltje die haar vingers in haar neusgaten stopt! Foto graag!
Caat, wat leuk dat Caatboy het lopen ook helemaal te pakken heeft! Ik vind het toch zo ontzettend bijzonder dat lopen! Zou leuk zijn om jullie bij Neem te zien, dan kunnen Caatboy en Sproetekind samen voetballen!
Beng, wat heerlijk voor jullie die goede nachten! Ik duim ook heel hard voor je dat het zo doorzet!
Duft, ik zie je tafereel al helemaal voor me (en besluit dan meteen het bij één kind te laten ). Wel goed dat je er halverwege bij stil kon staan dat het eigenlijk helemaal nergens op sloeg om zo te lopen haasten, maar ja, soms krijg je het gewoon op je heupen en wil je snel het huis uit. Dus helemaal geen rare reactie hoor, dat je kortaf deed tegen Mini. Moeders zijn toch ook gewoon stom soms?
Ik ben bezig met voorbereiden voor de reis. Irritante is alleen dat ik het meeste nog niet in kan pakken omdat we het nog nodig hebben. En Sproetekind heeft niet genoeg broekjes en t-shirtjes om nu al alles in te pakken. Ik dacht dat hij nog wel in wat shirtjes maat 80 zou passen, maar die heb ik vorige week ook op moeten ruimen. Nou ja, mijn pakketje bij de HE*MA ligt al klaar!
Caat, wat leuk dat Caatboy het lopen ook helemaal te pakken heeft! Ik vind het toch zo ontzettend bijzonder dat lopen! Zou leuk zijn om jullie bij Neem te zien, dan kunnen Caatboy en Sproetekind samen voetballen!
Beng, wat heerlijk voor jullie die goede nachten! Ik duim ook heel hard voor je dat het zo doorzet!
Duft, ik zie je tafereel al helemaal voor me (en besluit dan meteen het bij één kind te laten ). Wel goed dat je er halverwege bij stil kon staan dat het eigenlijk helemaal nergens op sloeg om zo te lopen haasten, maar ja, soms krijg je het gewoon op je heupen en wil je snel het huis uit. Dus helemaal geen rare reactie hoor, dat je kortaf deed tegen Mini. Moeders zijn toch ook gewoon stom soms?
Ik ben bezig met voorbereiden voor de reis. Irritante is alleen dat ik het meeste nog niet in kan pakken omdat we het nog nodig hebben. En Sproetekind heeft niet genoeg broekjes en t-shirtjes om nu al alles in te pakken. Ik dacht dat hij nog wel in wat shirtjes maat 80 zou passen, maar die heb ik vorige week ook op moeten ruimen. Nou ja, mijn pakketje bij de HE*MA ligt al klaar!
zaterdag 18 september 2010 om 20:59
We zijn er weer! Welke bijzonderheden heb ik gemist?
Vakantie was erg lekker, heerlijk relaxed en geweldig weer! Een dag regen, en een dag bewolking...verder zon.
Jeetje loopt ondertussen als een kievit en dat is inderdaad geweldig om te zien. Een paar dagen voor de vakantie begon hij natuurlijk al met lopen en in de vakantie heeft hij hele dagen gelopen...dus nu volleerd wandelaar
Hij heeft een lekker bruin gezichtje gekregen en zijn blonde haren zijn nog blonder geworden door de zon
Kriebel...nog gefeliciteerd met kriebeltje, ik hoop dat mijn kaartje ook aangekomen is.
En Grotezus ook jarig geweest? Ook nog gefeliciteerd!
zaterdag 18 september 2010 om 21:20
zaterdag 18 september 2010 om 21:26
Ik heb 2 cornetto's op en bijna een hele zak drop Dat was een hele geweest als ik niet een uur aan de telefoon had gezeten net. Bengelien had goede timing, ze werd pas wakker toen ik had opgehangen. Ze wordt eigenlijk standaard om 21.00 uur een beetje wakker maar slaapt vaak weer verder. Nu niet, heb haar even gevoed en ze slaapt nu alweer. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.