Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
En nu nog steeds niet bij mij,raar.
quote:Charlotte69 schreef op 14 september 2010 @ 23:27:

[...]

Volgens mij als volgt:

Ga naar de startpagina

Rechtsbovenin op account klikken, dan accountinstellingen ->

helemaal onderaan de pagina: account deactiveren, bevestigen en you're out!

Lieve buren, aan het eind van de week kap ik (geïnspireerd door Jacky) met Farmville omdat het me teveel tijd kost.

Ik heb dus in de Aanbieding:

Boerderij 1, level 72 (bijna 73), 24 FVcash, 1,2 miljoen coins en vele leuke dieren en bomen.

Boerderij 2, level 35, 32 FV cash, 760.000 coins

Mocht er iemand interesse hebben, hoor ik dat graag. Anders worden ze aanstaand weekend gedeactiveerd zoals hierboven

@ Alle buurtjes: heel erg bedankt voor de gezelligheid, hulp en mooie kadootjes, jullie zijn geweldig!

Jammer hoor, maar wel begrijpelijk, met die winery kreeg ik ook het gevoel dat het alleen maar intensiever werd, baalde er echt van. Maar de lintjes gehaald en nu ben ik even gestopt met 'brouwen'. Werd er echt sacherijnig van, nog meer werk.

Hoe zou je dat moeten doen een account overnemen? Nou doe ik de account van mijn nichtje er al bij en het werk valt me best tegen, ze heeft maar 20 buren en ik log maar 1 keer per dag in maar toch best veel werk erbij. Heb er laatst weer een hele bups buren uitgegooid die niet veel deden of reageerde, en FV zelf heeft er zonder mijn eigen medewerking ook maar een paar gedelete geloof ik (of ze hebben mij ontbuurt en dat zal vast niet )

Je kan natuurlijk ook het merendeel van je buren ontslaan en heel klein verder gaan. Zonde van je Farmcash, die zou ik 'wegschenken' er zijn zat mensen die wel een kooppaard of een gebouwtje willen. (En dan bedoel ik mezelf niet hoor )
quote:himalaya schreef op 15 september 2010 @ 13:09:

Met al die acties die je uit moet richten als je bij iemand op zijn farm komt, merk ik dat ik ook veel minder buren doe dan 'vroeghâh'. En het aanbieden van al die meuk kost heel veel tijd. En het komt ook nog direct op de startpagina, waardoor berichten die voor iederéén van belang zijn, snel wegzakken.

Hetzelfde met dat varkenskot: om pigslop te maken moet je bushels gebruiken. Je kunt er dan niet meerdere aftikken, maar moet iedere keer weer terug om er ééntje toe te voegen. En waarom kun je er maar 10 in voorraad hebben, terwijl je er 20 varkens in kan hebben?

Zo, nu wel weer even genoeg geklaagd, ik ga verder met de uitbreiding van mijn nursery Echt? Als ik bushels pak voor slob kan ik hem gewoon 10 keer vol 'pleuren' uit de markt. Dat je dan 20 varkens hebt en weer terug moet voor de volgende 10 bushels dat zal wel blijven. Ik haal zelf niet de fuel (want 3600 in de plus), varkenseten en die deliveryboxen op die mensen voor me publiceren. Nu doe ik wel de building dingen natuurlijk, maar voor de rest publiceer ik niet veel van dat nieuwe spul, geen fuel bij mensen die regelmatig firtilizen en collecties publiceren bijv. die komen er volgens mij net als ik ook in om .
Ik zie dit topic nu pas, volgens mij zijn al een aantal van jullie buren op mijn boerderij. Aan de namen te lezen weet ik het wel zeker!

Ik ga vanavond eens even dit topic en het oude topic doorspitten, ben nog niet zo heel erg actief aan het boeren, maar vind het wel grappig geloof ik.
quote:Propje39 schreef op 16 september 2010 @ 15:42:

[...]

Hoe zou je dat moeten doen een account overnemen?

Ik heb mijn gebruikelijke wachtwoord veranderd en dat nieuwe wachtwoord geef ik dan door aan de nieuwe bewoner van mijn boerderij. Ik vraag dan ook of ze de naam en de avatar willen veranderen zodat ze niet meer op mij lijkt.

Ik vind het ook heel jammer want het is vaak echt heel gezellig dat farmvillen. Maar als ik het doe, wil ik het goed doen en daarvoor moet ik gewoon teveel tijd investeren, tijd die ik keihard nodig heb voor belangrijkere zaken (gezin en eigen bedrijf).

Ik had me sowieso al voorgenomen om door te gaan tot level 70 maar nu je door kan tot level 90 of 100, kan ik wel aan de gang blijven.

Maar ik ben er gewoon tot en met morgenavond dus jullie zijn nog niet van mij af!
Hoe vaak kun je trouwens een horse stable uitbreiden? Ik zit nu op 35 horses en zag net dat ik alweer voor de volgende uitbreiding kan gaan ?!
maximaal 40 paarden Sarah.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
OK thanks Himalaya, er komt dus een einde aan
Hoe kunnen mensen in vredesnaam 3600 fuel hebben!!? Ik heb echt 160 ofzo en dat vond ik al veel.
Hoe hoger je komt en hoe meer buren je hebt (hoewel ik er maar iets van 80 heb, maar wel trouwe spelers) hoe meer collectibles je kunt pakken. Ik heb van veel dingen gewoon standaard 10 staan. En als er dan bijv. een koei'nbel voorbij komt, heb je meteen al een collectie compleet. Die dan weer 5 fuels oplevert.

Verder kun je nu op zo ontzettend veel manieren fuel krijgen, dat veel mensen er al een beetje klaar mee zijn.

- bemesten bij buren

- uit een ei

- de goods die je koopt bij je buren (bakery/winery/spa) of gratis van de startpagina haalt, omruilen voor fuel

- het komt uit een truffel

- je kiest voor fuel als je een schap hebt weggegeven

- je pakt fuel van de startpagina als iemand dat gevonden heeft

- je koopt het voor FV-flapjes (maar dás zonde! )

en dan ben ik vast nog wel een aantal mogelijkheden vergeten.
Ik vind het farmvillen nog steeds leuk en ja ik vind het wel tijdrovend...op de dagen dat ik veel werk doe ik dus helaas niks bij mijn buren en op mijn twee vrije dagen, wil ik nog best wel kadootjes versturen en bemesten...zo rommel ik maar wat! Beetje reageren en verder is het voor mij echt voor de leut!

Maar ik begrijp het wel dat iemand er mee stopt Al blijft het jammer :( met sommigen heb je toch een soort van band
quote:Minie86 schreef op 17 september 2010 @ 10:59:

Hoe kunnen mensen in vredesnaam 3600 fuel hebben!!? Ik heb echt 160 ofzo en dat vond ik al veel. Samples pakken op de startpagina en die verkopen voor fuel...schiet lekker op hoor.
Ik heb tegenwoordig ook niet elke dag tijd om bij buren langs te gaan. Ik zou eigenlijk eens een keer op moeten schrijven welke buren ik wel online zie en welke nooit en ook gaan schrappen.
Even nog een vraag van een noobie farmer. Ik heb net 20 shovels ingewisseld voor een "mole" maar wat moet ik die laten doen?
Niks, in de kelder gooien.

Je kunt hem op je land zetten en dan komt hij af en toe boven. Nutteloos dus.

Ik heb hetzelfde probleem als jij Dolfje. Er gaat nu al zoveel tijd in zitten en bij de buren mesten wil ik heel graag doen maar ik red het niet meer qua tijd.

Dus vergeef me .

Die stomme bakkerij heb ik trouwens verkocht. Scheelt ook veel ruimte.
Ik fertilize elke dag bij de buren die ook elke dag bij mij komen; dat zijn er een stuk of 20. Als ik tijd heb, in het weekend, doe ik er meer, maar als ik mensen echt al weken niet zie, hebben ze pech, dat vind ik echt zonde van mijn tijd. Ik publiceer die nieuwe dingen echt alleen bij mijn 'kleine' buurtjes, of als ik weet dat ze echt iets nodig hebben, anders laat ik het achterwege.

Als buren nooit komen fertilizen en nooit reageren op berichtjes, je nooit eens helpen met iets bouwen of een schuur opgraden, gaan ze er na een tijdje gewoon uit, dat klinkt hard, maar anders had ik nu 200 buren gehad ofzo, waarvan ik maar met een stuk of 30 contact heb. Net als de 2de of 3de accountjes van mensen, als daar na een tijdje niks meer mee gebeurd doe ik ze ook weg. Een buurtje of 60 a 70 is net te doen.

En eens in de zoveel tijd kijk ik of mensen nog wel actief zijn, zat mensen stoppen maar melden het niet, als iemand al 2 maanden niks heeft gepubliceert op hun prikbord gaan ze er helaas ook uit. Jammerdebammer, als ze weer willen spelen, weten ze me wel weer te vinden.

Dus zo zou je het ook kunnen doen Dolfje, als je een beetje gaat opletten, zie je vanzelf wel of mensen nog actief zijn of iets voor jou doen.
quote:AriMa schreef op 18 september 2010 @ 20:50:

Even nog een vraag van een noobie farmer. Ik heb net 20 shovels ingewisseld voor een "mole" maar wat moet ik die laten doen?Verkopen voor 500 pegels
Ik ben zo handig geweest om zo'n co-op faming ding te starten maar dat red ik niet van z'n lang zal ze leven niet in mijn uppie :(

Heeft iemand tijd/interesse om mee te doen?
Ik doe 1 keer in de week iedereen, meer tijd heb ik niet. Misschien moet ik maar overgaan op elke dag een paar.

AriMa, welke co-op heb je gestart? Ik heb nu acorn squash geplant en dat duurt nog wel even.
quote:Minie86 schreef op 19 september 2010 @ 11:53:

Ik doe 1 keer in de week iedereen, meer tijd heb ik niet. Misschien moet ik maar overgaan op elke dag een paar.

AriMa, welke co-op heb je gestart? Ik heb nu acorn squash geplant en dat duurt nog wel even.Oh lief zeg, ik heb een wheat co-op. Toen ik die optie kreeg leek me dat wel leuk...totdat ik accepteerde en zag dat ik 1450 van die dingen moest krijgen haha.
quote:NoahTd schreef op 18 september 2010 @ 20:54:

Niks, in de kelder gooien.

Je kunt hem op je land zetten en dan komt hij af en toe boven. Nutteloos dus.

Maar ik vind hem wel leuk!

quote:Ik heb hetzelfde probleem als jij Dolfje. Er gaat nu al zoveel tijd in zitten en bij de buren mesten wil ik heel graag doen maar ik red het niet meer qua tijd.

Idem hier. Maar ik heb een computer waarop farmville ontzettend traag is... Als ik bij mijn zus ben, maar ik vaak een rondje langs iedereen. Haar computer is minstens 10x zo snel.

quote:Die stomme bakkerij heb ik trouwens verkocht. Scheelt ook veel ruimte.Ik heb hem nog wel, na enige twijfel. Ik vind het bakken wel geinig, het levert XP op en coins als buren je baksels kopen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Propje39 schreef op 18 september 2010 @ 22:43:En eens in de zoveel tijd kijk ik of mensen nog wel actief zijn, zat mensen stoppen maar melden het niet, als iemand al 2 maanden niks heeft gepubliceert op hun prikbord gaan ze er helaas ook uit. Jammerdebammer, als ze weer willen spelen, weten ze me wel weer te vinden.Dat doe ik ook. Helemaal nu met de truffels die je varkens bij voorkeur vinden op boerderijen van mensen die niet meer spelen. Zonde van je mooie truffels. Ik heb er een stuk of 20 helemaal afgeknikkerd: zowel als buur, maar ook als vriend. Want ik merkte dat mijn varkens nog steeds truffels vonden bij mensen die geen buur meer van me waren. En ook bij de 'goede daden' stonden ze er nog tussen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kreeg net op 1 account de melding dat ze mijn telefoonnummer wilden hebben, om te zien of ik wel een 'echt persoon' ben... je krijgt dan de melding: Facebook maakt gebruik van veiligheidscontroles om te bevestigen dat personen op de site echt bestaan. Met een mobiel telefoonnummer kunnen we je identiteit vaststellen. Verifieer je account door je telefoonnummer hier in te voeren. We sturen je een bevestigingscode via SMS.

Wat een onzin zeg! Wie zegt me dat ze mijn telefoonnummer niet gaan verkopen en ik lastig gevallen ga worden door allerlei 'aanbieders'?

Ik heb geprobeerd in te loggen via farmville.com maar daar krijg ik een blanco scherm met alleen onderin wat opties, niet de optie om in te loggen.

Wie heeft dit ook al gehad?
Ik heb mijn mole inderdaad verkocht ja...500 coins voor zo'n beestje is niet onaardig
quote:himalaya schreef op 19 september 2010 @ 12:12:

Ik kreeg net op 1 account de melding dat ze mijn telefoonnummer wilden hebben, om te zien of ik wel een 'echt persoon' ben... je krijgt dan de melding: Facebook maakt gebruik van veiligheidscontroles om te bevestigen dat personen op de site echt bestaan. Met een mobiel telefoonnummer kunnen we je identiteit vaststellen. Verifieer je account door je telefoonnummer hier in te voeren. We sturen je een bevestigingscode via SMS.

Wat een onzin zeg! Wie zegt me dat ze mijn telefoonnummer niet gaan verkopen en ik lastig gevallen ga worden door allerlei 'aanbieders'?

Ik heb geprobeerd in te loggen via farmville.com maar daar krijg ik een blanco scherm met alleen onderin wat opties, niet de optie om in te loggen.

Wie heeft dit ook al gehad?Niet gehad maar ik zit ook met mijn eigen naam op fb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven