Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Jaaaaa wel indigo.... is het ma di wo do of vr???

Rijbeijws haal ik morgen op en dan gelijk stukje rijden met de auto van mn vriend,.... spannend!!!!!!!!!

zondag al even geoefend op industrieterrein met wegrijden en gas/koppeling. Hij is geen 1 keer afgeslagen :-)
Hahaha, zazana, je hoort het vanzelf wel. Het duurt nog maar een paar weken

Succes met rijden vandaag, ik ben zo benieuwd naar hoe je het gaat vinden!
Haahah het was leuk!!! Best een eind gecrosst, meteen na t ophalen van mn rijbewijs, samen met mn vriend. Hij is geen een keer afgeslagen ... maar wel een aantal keer bijna. T klinkt nog wat onbeholpen elke keer met wegrijden; dan weer teveel gas, dan weer te weinig. Verder een fietser over het hoofd gezien die spook reed op de rotonde, gelukkig kon mn vriend zeggen 'pas op' en was het nog ruim op tijd.

Verder best drukke plekken geweest, stadscentra in en zo en naar groot verkeersplein in Utrecht zelf :-) Ging allemaal ok.

Was wel helemaal nat van het zweet en durfde nog niet de snelweg op, hihi.

Morgen maar weer proberen.
2 x is wat overdreven
Huh Flashy, vage rijschool sorry.Wel mooi voor jou natuurlijk.

Cherrybomb....ligt het dus niet aan mij..Dacht dat ik traaag was, ben gelukkig niet de enigste

Mijn allerliefste Jaapie luisterd nu beter naar mij. Moppert minder op mij en blijft minder koppig stilstaan. Ik zou me al bijna gaan aanmelden voor relatietherapie, maar mijn rij-instructrice wist een beter oplossing om onze band te verbeteren. Mijn Jaapie heeft zondag en maandag vrij. Als ik hem knuffel en masseer met water en sponsjes, verbeterd misschien onze relatie. Tja degene die uit Mazdanie komen houden niet van olie whahahahaaha en zijn veeleisend.....
Gefeliciteerd Zazana. Lijkt me ook doodeng om te gaan rijden zonder mun instructrice...
Wat leuk Zazana!!!!

Flashy, alvast een fijne vakantie! Weet niet wat te zeggen over je rijschool, kan me best voorstellen dat je er niks meer van snapt. Eerst even vakantie, kan je er rustig over nadenken wat je wil doen.

Ik had een goeie les afgelopen week.
Bittermoon is er nog hoor, maar zit in Duitsland voor mijn werk. Als ik weer thuis kom even alles goed lezen. Leuk dat er zo veel geschreven wordt. Tot snel, allemaal!
Bittermoon!!! Ik heb je gemist!!!! Ik vroeg me eerst een tijdje af waar je was, maar herinnerde me idd dat je naar het buitenland moest voor je werk.
Ik kan mijn oude topic niet meer vinden, dus dan maar hier.

Had al gemeld dat ik de 1e keer praktijk gezakt ben.

Vorige week moest ik weer en ben weer gezakt.

Dus behoorlijk balen.
Hoi Grungy,

Welkom, ook leuk als je hier meeschrijft. Wat balen dat je gezakt bent! Weet je ook hoe het kwam? Is er al een nieuw examen aangevraagd?
Grungy ben jij Fleur?
Leuk Zaz! dat je nu overal heen crosst

Vanmiddag heb ik weer rijles en dan tot 5 okt niet(vol )

Ik ga nu trouwens nog niet op vakantie, duurt nog een paar weken lol.
dat is zeker balen Grungy.

Cherrybomb hoe gaat het met theorie?
En zaterdag al helemaal van utrecht naar apeldoorn gereden...

Vond het eng maar vond dat ik deze kans moest nemen: snelweg etc.

Weer geen 1 keer afgeslagen, wel af en toe rare geluiden als ik optrek in de 1 (bijv te veel gas, te weinig koppeling etc) Nog ff wennen aan de auto dus :-)
Dag allemaal, ik wil jullie even laten weten dat ik zooo blij ben met dit forum! Heb vanochtend m'n 10e les gehad en blijf zo stuntelig en gespannen, was er dit keer echt verdrietig van. Terwijl ik, als ik realistisch blijf, best weet dat ik vooruit ga. Maar die lat moet zo hoog he? En dit is typisch iets waar je geen controle over hebt, en je moet fouten maken om te leren, wat doodeng voelt. Ik ben zelf psycholoog en zou prima weten hoe ik dit (cognitief) moest aanpakken bij clienten, maar blijf zelf gewoon te kritisch. Door jullie ervaringen te lezen is er echter een hele last van m'n schouders gevallen dus ga zo door Ook heel fijn dat een instructrice af en toe een post plaatst, dat stelt me gerust.

Ik ga hier waarschijnlijk niet dagelijks aanwezig zijn maar wilde dit toch ff kwijt :-)
Leuk zaza dat het goed gaat !!

Flashy, fijne vakantie !! Hopelijk kun je na je vakantie goed doorlessen en dan hup !! Op examen !!

Ik had vandaag weer een stressend einde van de dag :( mijn leerling wilde zijn laatste paar lessen veranderen van blokuren naar enkele uren.. Zucht.... en ik wilde juist voorstellen een paar uur extra te doen omdat hij anders echt gaat zakken.

Jaja... ook een rij-instructeur heeft stress af en toe !!
Nog steeds niet bijgelezen, maar wat leuk dat er zo veel geschreven wordt! Ik moet woensdag weer en ik ben helemaal kapot van al dat werken. Dat gaat leuk worden. Morgen even rustig aan doen als het kan.
Zometeen om 10.00 uur weer rijles..

Ben op van de zenuwen.. helluppp
Succes Dachsie, hoe is het gegaan? Op hoeveel lessen zat jij nu?

Jipsel, daar heeft mijn instructeur het ook altijd over of van die ouders die bellen en willen dat hun kind afrijdt.

Bittermoon, welkom terug, leuk dat je er weer bent! Hopelijk lekker uitrusten vandaag. Ik rij ook morgen weer, hoe laat moet je?

Zazana, wat leuk dat het zo goed gaat. Hoe voelt dat om echt zelfstandig te rijden? Anders dan de lessen?

Lamb, herkenbaar hoor, maar 10 lessen is echt nog niks. Loopt vanzelf wel los, lekker blijven meeschrijven, je zult merken dat iedereen tegen hetzelfde aanloopt (zal wel de leeftijd zijn ofzo hahaha)

Succes nog allemaal!
Het ging eigenlijk best goed..

Vandaag mijn 15e les gehad en de koppeling laten opkomen begint er langzaam in te komen..

Al vind ik dat nog steeds het moeilijkste van alles..

Bij het wegrijden geef ik af en toe te veel gas terwijl ik totaal niet vooruit kom, en bij afremmen en dan de koppeling weer omhoog laten komen 'schokt' de wagen vooruit, dus dat lukt ook nog niet helemaal vlekkeloos..

Maar goed, geen 'knorrige' opmerkingen gehad vandaag, dus ik ga er vanuit dat het positief is
Ik heb trouwens nog even een vraag, met name voor de instructeur in ons midden..

Er wordt mij namelijk iets aangeleerd waarvan iedereen, ECHT iedereen zegt dat dat niet klopt..

En het voelt ook niet goed om op zo'n manier te rijden, maar volgens mijn instructeur moet het zo.

Het betreft de koppeling en rem.

Als ik bijv. een rotonde nader, rem ik af, koppeling in, terug naar de 2 en, nu komt het; laat ik eerst de koppeling opkomen, daarna pas de rem los.

Met als gevolg dat ik amper en erg schokkend vooruit kom..

Ik heb dit in eerste instantie genegeerd, ik meende dat ik het verkeerd had begrepen maar toen corrigeerde hij me steeds.

Daarna heb ik nog eens voor de zekerheid nagevraagd waarom dat zo moet en toen antwoordde hij dat je dan alsnog op de rem kunt gaan indien er iets aan komt..

Maar zoals ik al zei; werkelijk iedereen die ik dit vertel zegt; dat kan nooit..

Ik snap er dus eigenlijk niet veel meer van en hoop dat iemand hier weet of dit inderdaad klopt of niet..

Alvast bedankt.
Fijn dat het goed ging Dachsie! Volgens mij heb ik het ook zo geleerd bij de rotondes. Eerst koppeling op laten komen en dan pas rem loslaten. Je remt namelijk af voor de rotonde als je de rem loslaat voordat je de koppeling laat opkomen ga je sneller rijden omdat alle weerstand wegvalt, dan zal je opeens weer moeten remmen. Dat is niet lekker en ook niet handig voor degene die achter je rijdt. Laat je de koppeling eerst opkomen en dan pas rem los zal de auto niet vooruit schieten en hou je je snelheid vast.

Ik weet niet of ik het precies goed heb zo, maar volgens mij heb ik het zo geleerd. Jipsel kan het vast goed uitleggen! Nu gaat het trouwens automatisch, maar mijn instructeur heeft heel vaak "gedoseerd remmennnnn!!!!!!!!" moeten roepen

Wellicht dat iedereen zegt dat het niet klopt omdat het bij ervaren bestuurders automatisch gaat, hun voertuigbeheersing beter is en ze het niet (meer) zo doen.

Ik weet bijna zeker dat ik het ook zoals jij heb geleerd. Of ik zit onzin te kletsen....
Als je dan remt en de koppeling alvast omhoog wil laten komen, hou je die dan ook even vast net als bij oprijden? of laat je hem aan 1 stuk door geleidelijk opkomen?

Want zoals ik al zei; het gaat bij mij in de auto nou niet bepaald vloeiend op die rotonde..

Maar wel fijn dat jij het in ieder geval wel herkent..
Dag dames!

wordt al helemaal zenuwachtig door dit topic te lezen. Ik heb mezelf op hoge leeftijd (nl. 26 ) aangemeld bij een rijschool. Vanavond eerste theorieles.

Vind het vreselijk spannend. Zie een auto als een ideaal object om andere mensen om te brengen. Raak in paniek als ik in een computerspelletje bijna 200 rij, en het landschap aan me voorbij flitst (haha, hoe triest is dat!).

Afgelopen zondag wezen fietsen, viaduct over de snelweg. Toen ik die auto's onder mij door zag schieten, stond ik helemaal op het punt om mijn lessen af te zeggen. Die snelheid onder mijn gat, dat kan toch nooit!

Nou ja. Dat is dus de stand van zaken. Op advies van de rijschoolmevrouw doe ik twee theorielesjes, dan ben ik een week weg en dan kan ik beginnen met de eerste echte rijlessen. Spannend!!! Wie was er ook zo'n schijterd, en heeft nu een successtory te vertellen? Please?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven